Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet vinteren 2013


Stefanb

  

43 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Holtby er decent, men ikke det vi trenger.

 

Hvis Eisfeld eller Ramsey tar steget så ville det nok vært en overflødig signering må jeg innrømme, men Holtby er allerede på et nivå hvor han kan bidra for oss. Eisfeld er ikke der og Ramsey er heller ikke helt der ennå.

 

Ellers har "visstnok" agenten til Jonas Olsson bekreftet at Arsenal har interesse i svensken. Ser på det som usannsynlig at han ender opp hos oss da.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 319
  • Created
  • Last Reply

4,5 år for sent for Villa. Fortsatt en klassespiller, men utrolig skeptisk til fitnessen hans hvis han kommer pluss den høye overgangssummen/lønnen.

 

 

Arsenal Report@ArsenalReport

We're still buying into this David Villa nonsense? He's had 14 league starts in the last TWO years, and Barca want €16m. Laughable.

 

 

Noen som vet om det stemmer? Kan ikke huske at han startet såpass få kamper for Barcelona..

Link to comment
Share on other sites

4,5 år for sent for Villa. Fortsatt en klassespiller, men utrolig skeptisk til fitnessen hans hvis han kommer pluss den høye overgangssummen/lønnen.

 

 

 

 

 

Noen som vet om det stemmer? Kan ikke huske at han startet såpass få kamper for Barcelona..

 

Er jo skaden som gjør at han bare har stått på det antallet. Fortsatt en klassespiss, men er redd for at han blir plassert på ving om han kommer.

Link to comment
Share on other sites

 

Er jo skaden som gjør at han bare har stått på det antallet. Fortsatt en klassespiss, men er redd for at han blir plassert på ving om han kommer.

 

Husker ikke helt når han ble skadet, men mener det var i januar 2012 og han gjorde jo comebacket allerede i august etter 8 måneder. At han startet få kamper grunnet dette er forventet, men 14 kamper til tross for at han har vært skadefri i over 4 måneder og før beinbruddet hva var grunnen til at han startet relativt få kamper da?

 

Blir Villa hentet inn og starter på kant for oss gir jeg opp forøvrig. Da er det rett og slett ikke håp in a hanging snor.

 

In other news: Fiorentina har hentet Giuseppe Rossi for 9-10 millioner euro. Han har vært skadet mye de siste 2 sesongene, men før skadene var han meget god. Kan fort bli en vanvittig god deal for Fiorentina, men samtidig kan den fort ende opp med å gå til helvete. :P

Link to comment
Share on other sites

 

Husker ikke helt når han ble skadet, men mener det var i januar 2012 og han gjorde jo comebacket allerede i august etter 8 måneder. At han startet få kamper grunnet dette er forventet, men 14 kamper til tross for at han har vært skadefri i over 4 måneder og før beinbruddet hva var grunnen til at han startet relativt få kamper da?

 

Før skaden spilte han 15 kamper den sesongen, sesongen før var han fast på laget, og scoret utrolige mengder mål. I år har han slitt mer med spilletid, og tror ikke han har startet så mange kamper, men han har likevel vært involvert i 12 ligakamper for Barca i år.

Link to comment
Share on other sites

 

Før skaden spilte han 15 kamper den sesongen, sesongen før var han fast på laget, og scoret utrolige mengder mål. I år har han slitt mer med spilletid, og tror ikke han har startet så mange kamper, men han har likevel vært involvert i 12 ligakamper for Barca i år.

 

Som sagt: Skeptisk til fitnessen hans de par siste årene. Han er på feil side av 30 og når skadene først begynner å komme (han har sjeldent vært skadet tidligere) så kan de fort komme hyppigere og hyppigere. Samtidig er det også snakk om Premier League her. Ikke akkurat Serie A eller La Liga så er redd for at det blir mye skader på gamlefar.

 

Av de 12 ligakampene for Barcelona har han vel bare startet 5-6 såvidt jeg har fått med meg forresten.

Link to comment
Share on other sites

 

Som sagt: Skeptisk til fitnessen hans de par siste årene. Han er på feil side av 30 og når skadene først begynner å komme (han har sjeldent vært skadet tidligere) så kan de fort komme hyppigere og hyppigere. Samtidig er det også snakk om Premier League her. Ikke akkurat Serie A eller La Liga så er redd for at det blir mye skader på gamlefar.

 

Av de 12 ligakampene for Barcelona har han vel bare startet 5-6 såvidt jeg har fått med meg forresten.

 

Samme ble vell sagt om Arteta da han kom. Er enig i at det er en risk, men det er snakk om en spiller i absolutt verdensklasse her. Sålenge han spiller spiss riktignok.

Link to comment
Share on other sites

Sanchez blir vel prioritert foran Villa. Husker jeg så Barca-Benfica - når Barca var videre, og kun spilte med reserver. Villa var en av disse.

 

EDIT: Forøvrig enig i at han er en klassespiss - når han er på sitt beste. Det er vel en stund siden sist?

Link to comment
Share on other sites

 

Samme ble vell sagt om Arteta da han kom. Er enig i at det er en risk, men det er snakk om en spiller i absolutt verdensklasse her. Sålenge han spiller spiss riktignok.

 

Arteta er dog riktignok yngre, men ja han var en risiko han også, men i motsetning til Villa så var han allerede godt vant til fysikken i Premier League etter å ha spilt i britannia i nesten et helt tiår.

 

David Villa er/var ypperste verdensklasse som spiss helt klart, men er som sagt usikker på om det er rette veien å gå. Hvor mange år har han igjen på toppnivå? Wenger snakket om å hente inn spillere på permanent basis. Villa har trolig ikke mange årene igjen akkurat.

 

Men, ender han opp hos oss så skal jeg juble og krysse fingrene for at han holder seg skadefri. Fantastisk spiller.

Link to comment
Share on other sites

Når dere først er inne på spillere som er nært/passert toppen og er skadeforfulgte, så vil jeg trekke inn Sneijder. At han ønsker seg bort fra Inter Milan er godt kjent, og i følge ryktene skal han være tilgjengelig for en ganske så grei overgangssum, til tross for at kontrakten hans varer til sommeren 2015. Problemet blir lønnen og som nevnt den skadehistorikken han har hatt i karrieren. At han har levert på en litt nedadgående formkurve i Inter kan skyldes manglende motivasjon og stridigheter innad i klubben. Alle vet hva en motivert Sneijder i form kan gjøre, og da er han i ypperste verdensklasse. Han er bare 28 år, og skal derfor være inne i sine beste år som fotballspiller.

 

Hvis han er villig til å gå ned i lønn for å fortsatt spille på toppnivå i Arsenal kontra høy lønn i en dårligere klubb som QPR etc., så kunne jeg godt tenkt meg han i klubben. Med den situasjonen vi har med Wilshere og Ramsey som unge talenter ville han blitt en erfaren spiller som har vunnet mye å lære fra, og som kan rullere med spilletid. Ville vært en flott tilvekst siden Arshavin og Chamakh er på vei bort som offensive spillere.

Link to comment
Share on other sites

Men, ender han opp hos oss så skal jeg juble og krysse fingrene for at han holder seg skadefri. Fantastisk spiller.

 

Da er vi to! Men tviler uansett på ryktet, selv om det hadde vært en knallsignering, hvertfall i mine øyne! :)

Link to comment
Share on other sites

Villa? Alvorlig talt??? En spiller på 32 (født 1981)!!! Hadde det vært en stopper eller keeper, så ok, men spiss??? Hmm

 

Han er fortsatt bare 31, og det kommer han til å være fram til slutten av året. Og når ble det så ille å kjøpe rutinerte spisser?

Link to comment
Share on other sites

Hvis han er villig til å gå ned i lønn for å fortsatt spille på toppnivå i Arsenal kontra høy lønn i en dårligere klubb som QPR etc., så kunne jeg godt tenkt meg han i klubben.

 

Det sies at han vil ha £200k i uka. Attpåtil er han visstnok en ekkel og forstyrrende person i garderoben hos Inter.

 

På plussiden derimot så hater han van Persie han også.

 

 

Da er vi to! Men tviler uansett på ryktet, selv om det hadde vært en knallsignering, hvertfall i mine øyne! :)

 

Ser på det som veldig lite sannsynlig at Villa ender opp hos oss, men hvis han brukes riktig og vi får inn en kreativ spiller til så tror jeg han kunne dominert for oss i et par år til.

Link to comment
Share on other sites

Føler det gir en herlig klang å kan skryte over å ha tidenes spanske toppscorer i stallen sin. :P

 

Hadde vært enda deiligere om han kom før EM i 2008 og vi kunne skryte av å ha Premier Leagues beste spisser de par-tre siste årene også. ;)

Link to comment
Share on other sites

 

Det sies at han vil ha £200k i uka. Attpåtil er han visstnok en ekkel og forstyrrende person i garderoben hos Inter.

Den lønnen er det nok bare Anzhi som kan bli med på, og det vet Sneijder at han må si fra seg om en engelsk klubb skal kjøpe han. At han er en ekkel og forstyrrende person i garderoben har kommet frem etter at han kom i konflikt med ledelsen/trenerne, så det kan jo være en god årsak. At han og van Persie ikke var bestevenner på landslaget kan også ha noe med at det er to ekstremt selvopptatte spillere og vinnerhoder som ønsker at spillet går gjennom de - noe som ikke alltid er like enkelt.

Link to comment
Share on other sites

Tipper de fleste av oss ser litt lys i tunnelen når vi endelig har blitt kvitt Chamakh i et halvt år. :P

Så absolutt! Min optimisme kommer nettopp på grunn av de spillerne som ganske tydelig er på vei bort, enten for et låneopphold eller salg. Wenger uttalelser om at han ville være aktiv dette overgangsvinduet tror jeg er sanne for første gang på lenge. Chamakh er sendt på utlån. Djourou er nært et lån til Hannover. Squillaci skulle få gå bare han fant seg en klubb, og det samme gjelder vell for Arshavin. Det er 4 spillere i minus, pluss at Gervinho drar til afrikamesterskapet og blir borte halvannen måned. Når da et par av våre nøkkelspillere konstant er skadet i form av Diaby og Rosicky kan ikke bety noe annet enn at Wenger åpner lommeboken.

 

Nå er vi også i en annen uvant situasjon med bare Fabianski på skadelisten, pluss Mannone som er forkjølet.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...