Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet vinteren 2013


Stefanb

  

43 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 319
  • Created
  • Last Reply

Ifølge lokalavisa skal visst ikke Fulham være klubben som Forren forhandler med. Siste nytt skal være at det hele dreide seg om Club Brügge, men at Forren takket nei. Utrolig hvor hemmeliggjort dette er.

Link to comment
Share on other sites

Ifølge lokalavisa skal visst ikke Fulham være klubben som Forren forhandler med. Siste nytt skal være at det hele dreide seg om Club Brügge, men at Forren takket nei. Utrolig hvor hemmeliggjort dette er.

Hvis det er Brugge det er snakk om, viser det bare hvor desperate media er når de skriver: "forhandler med europeisk toppklubb". Brugge er langt fra en europeisk toppklubb!

Link to comment
Share on other sites

Det jo ikke første gangen norske medier refererer til Club Brugge som en toppklubb. Husker jeg lo av det når Rosenborg solgte Bakenga til Brugge. Hannover var også en toppklubb i Europa når Moa dro dit husker jeg også :P

Link to comment
Share on other sites

Så sykt kjipt. Hva skjer med at klubben vår ikke konkurrerer om spillere lenger? Syntes ikke vi prøver oss på noen bargains lenger..

 

Ikke helt den spillertypen jeg mener som mangler i laget, og helt greit at vi ikke signerte han. Skulle likt å se at vi gikk for en mer typisk vingspiller. Men at han kan komme til å gjøre det godt i Spurs, det ser jeg ikke bort ifra. Knallsignering for dem.

Link to comment
Share on other sites

Men hvorfor i alle dager skjer det så latterlig lite rundt arsenal ?!

 

Rapporter skal jo ha det til at vi har fått et bud avslått på Adrian Lopez, og har kommet med et bud på David Villa, men Barca er lite villig til å selge midt i sesongen. Villa skal være veldig klar for å dra til Arsenal, men pga Barca og hans gravide kone, er det neppe aktuelt før til sommeren.

Link to comment
Share on other sites

Wenger har nå ryddet plass i stallen ved å sende Djourou og Chamakh på utlån, samtidig som Squillaci og Arshavin står frie til å forlate oss. At han "lar" Holtby, Debuchy og Ba gå til våre rivaler får vi håpe er på grunn av at han har sett seg ut noen bedre alternativer som Isco, Yanga-Mbiwa og Zaha, pluss en ny kontrakt til Walcott selvfølgelig.

Link to comment
Share on other sites

 

Ikke helt den spillertypen jeg mener som mangler i laget, og helt greit at vi ikke signerte han. Skulle likt å se at vi gikk for en mer typisk vingspiller. Men at han kan komme til å gjøre det godt i Spurs, det ser jeg ikke bort ifra. Knallsignering for dem.

 

Holtby ville vært en sommersignering. I mine øyne ville han vært den perfekte erstatteren for Rosicky. Kan spille offensiv midtbane, sentralt midtbane og på begge kantene hvis det trengs. Er også bedre enn Ramsey pdd.

 

Wenger har nå ryddet plass i stallen ved å sende Djourou og Chamakh på utlån, samtidig som Squillaci og Arshavin står frie til å forlate oss. At han "lar" Holtby, Debuchy og Ba gå til våre rivaler får vi håpe er på grunn av at han har sett seg ut noen bedre alternativer som Isco, Yanga-Mbiwa og Zaha, pluss en ny kontrakt til Walcott selvfølgelig.

 

Får da vitterlig håpe det, men jeg tviler sterkt på at vi får se noen av disse i en Arsenal drakt. Debuchy gikk forøvrig for kun £5M til Newcastle. What a bargain..

 

Ellers håper jeg i det minste at vi muligens plukker opp en midtbanespiller i vinter M'Vila/Diame/Sissoko på billigsalg. Tipper dog vi får se Diaby som en ny signering. Tipper han gjør comeback sent i januar og blir skadet i første kampen i februar og er ute resten av sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Wenger har nå ryddet plass i stallen ved å sende Djourou og Chamakh på utlån, samtidig som Squillaci og Arshavin står frie til å forlate oss. At han "lar" Holtby, Debuchy og Ba gå til våre rivaler får vi håpe er på grunn av at han har sett seg ut noen bedre alternativer som Isco, Yanga-Mbiwa og Zaha, pluss en ny kontrakt til Walcott selvfølgelig.

 

Hvis vi tar med de heteste ryktene/drømmene som går rundt aktuelle spillere til Arsenal, så ville dette blitt et enormt sterkt lag og benk med kvalitet:

Szczesny

Jenkinson - Mertesacker - Vermaelen - Gibbs

Wilshere - Yanga-Mbiwa

Walcott - Isco - Cazorla

Lopez

Benk: Ny keeper, Koscielny, Mbiwa, Arteta, Podolski, Giroud, Oxlade-Chamberlain

Link to comment
Share on other sites

 

Holtby ville vært en sommersignering. I mine øyne ville han vært den perfekte erstatteren for Rosicky. Kan spille offensiv midtbane, sentralt midtbane og på begge kantene hvis det trengs. Er også bedre enn Ramsey pdd.

 

Så Holtby ville vært fornøyd med å 'ta over' rollen for Rosicky? Holtby er nok ute etter å spille uke inn og uke ut, og det tror jeg ikke han kan gjøre i Arsenal. Ser også på Ramsey som et større talent, selvom Holtby pdd nok er litt bedre.

 

Ramsey var forøvrig den spilleren som skapte nest flest sjanser i laget forrige sesong, bare slått av Van Persie. Tidligere i år la jeg fram en statistikk som viste at han også denne sesongen skapte nest flest sjanser i laget, denne gang bare slått av Cazorla. Det har selvsagt ikke noe med denne diskusjonen å gjøre, men bidragene fra Ramsey ser ut til å bli fullstendig oversett. Han har noen småfeil i spillet sitt som må rettes på, men potensialet hans er enormt.

Link to comment
Share on other sites

Syns han har sett bedre ut de siste kampene også. Og det er fullt mulig at de positive bidragene har blitt satt i skyggen av de negative bidragene vi så tidligere i sesongen. Feilpasninger, ukonsentrert osv. Rett og slett frustrerende å se på :P

 

Har noen i det hele tatt tro på at vi kjøper noen som helst?

Link to comment
Share on other sites

 

Hvis vi tar med de heteste ryktene/drømmene som går rundt aktuelle spillere til Arsenal, så ville dette blitt et enormt sterkt lag og benk med kvalitet:

Szczesny

Jenkinson - Mertesacker - Vermaelen - Gibbs

Wilshere - Yanga-Mbiwa

Walcott - Isco - Cazorla

Lopez

Benk: Ny keeper, Koscielny, Mbiwa, Arteta, Podolski, Giroud, Oxlade-Chamberlain

 

 

Mbiwa: Så god at han starter både på banen og benken! ;)

 

Et spennende lag hvertfall. Milevis mer spennende (og balansert) enn laget vi pdd. kan stille med. Dog usikker på om jeg vil se Lopez på topp fremfor Walcott.

 

Isco og en midtbanespiller er helt klart det jeg vil se mest i dette vinduet/i år generelt sett, men førstnevnte kommer vi garantert ikke til å prøve oss på.

 

 

Så Holtby ville vært fornøyd med å 'ta over' rollen for Rosicky? Holtby er nok ute etter å spille uke inn og uke ut, og det tror jeg ikke han kan gjøre i Arsenal. Ser også på Ramsey som et større talent, selvom Holtby pdd nok er litt bedre.

 

Ramsey var forøvrig den spilleren som skapte nest flest sjanser i laget forrige sesong, bare slått av Van Persie. Tidligere i år la jeg fram en statistikk som viste at han også denne sesongen skapte nest flest sjanser i laget, denne gang bare slått av Cazorla. Det har selvsagt ikke noe med denne diskusjonen å gjøre, men bidragene fra Ramsey ser ut til å bli fullstendig oversett. Han har noen småfeil i spillet sitt som må rettes på, men potensialet hans er enormt.

 

Vil tippe at Holtby ville fått en god del sjanser i Arsenal. I Tottenham så er det praktisk talt samme situasjon med Sandro, Parker, Dembele, Huddlestone o.l. i laget. Pdd. så ser jeg ikke på Holtby som litt bedre, men som en generelt sett langt bedre spiller enn Ramsey.

 

Ramsey som du nevner er i stand til å skape mye og der er han foran Holtby, men på alle andre aspekter så er Holtby foran. Når det kommer til det generelle pasningsspillet, ballkontroll, dribleteknikk, fart, bevegelse o.l. så er Holtby foran. For å ikke dra inn det defensive hvor han er langt langt foran Ramsey pdd.

 

At Ramsey har et høyt nivå? Jo det har han, men jeg er veldig usikker på om vi noen gang får se det.Og disse "småfeilene" du nevner er ikke bare små. De defensive egenskapene hans mener jeg er veldig underutviklet. Forståelsen hans for hvordan man skal dekke rom og den "awarenessen" han viser på ballen er ofte veldig dårlig. Dette er ikke ting som blir fikset over natta akkurat.

 

Håper at Ramsey kommer seg de neste sesongene og at han får prøvd seg mer som den offensive midtbanespilleren i løpet av sesongen på dager hvor Cazorla ikke har rytmen, men i over et år nå har jeg ment at Ramsey har best av et utlån til en Premier League klubb i midtsjiktet/nedre halvdel hvor han kan spille fast og utvikle andre aspekter av spillet sitt under en annen manager. Det står jeg fortsatt for og mener ville vært den beste løsningen for Ramsey sin utvikling på lang sikt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har god tro på at det kommer inn to spillere, en defensiv og en offensiv, ettersom Chamakh og Djourou allerede er sendt på utlån med Squillaci og Arshavin ventet det samme. Når Gervinho i tillegg skal til afrikamesterskapet og blir borte halvannen måned, så vil ikke Wenger gamble på at Chelsea/Tottenham roter det til like mye som forrige sesong.

Link to comment
Share on other sites

image-1-for-mathieu-debuchy-signs-for-newcastle-united-gallery-556918976.jpg

 

Bare for å vise at Debuchy er 100% klar for Newcastle. Pdd. så viser Pardew seg å være bedre til å plukke spillere fra Frankrike enn Wenger når det kommer til nyere tider. Cabaye, Ben Arfa, Debuchy og Marveaux (har dog vært mye skadet, men utrolig talentfull) kommer alle fra Frankrike og kostet betydelig mindre enn hva vi har betalt for spillere som Gervinho og Giroud de siste årene.

 

Ellers har de også gjort store kupp fra andre ligaer i spillere som Demba Ba, Tiote, Papiss Cisse, Santon og trolig Anita.

 

Verste av alt er at nesten alle disse spillerene tilsammen kostet Newcastle like mye i overgangssum som hva Liverpool betalte de for Andy Carroll :P

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...