Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet vinteren 2013


Stefanb

  

43 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Så hva tror dere? Klarer Wenger og Gazidis å snu denne tapertrenden i løpet av desember og januarmånedene? Vil han handle og forsterke laget slik at vi kvalifiserer oss nok engang til Champions League?

 

Pdd. så ser det temmelig blekt ut med kun 5 seiere på 15 kamper, men for øyeblikket så er det ikke så ufattelig mange poeng opp til 4. plassen, men det er helt klart at laget sliter på visse områder.

 

De siste dagene så er dette trolig de heteste og mest realistiske/håpefulle navnene som linkes til oss:

 

Klaas-Jan Huntelaar - 29 år - spiss - £6M

Demba Ba - 27 år - spiss - £7.5M

Adrian Lopez - 24 år - spiss/kant - £10-12M

Kevin Strootman - 22 år - sentral midtbane - £10M

Mapou Yanga-Mbiwa - 23 år - forsvarsspiller - £8M

 

Samtlige spillere er forsåvidt interessante, men bortsett fra Ba og Mbiwa så vil jeg ærlig talt si at jeg ikke føler at noen av disse kommer til å styrke oss direkte..

 

Uansett: Blir artig å se hvordan januarvinduet ender opp, men jeg tror dessverre det blir nok et skuffende overgangsvindu for oss.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 319
  • Created
  • Last Reply

Lager meg et 3. alternativ i pollen: "Ja, men troen på Wengers taktiske disposisjoner er fraværende inntil det motsatte er bevist."

 

Ellers ser jeg på Mapou Yanga-Mbiwa som et realistisk mål for overgangsvinduet. Allsidig og fysisk sterk spiller som vil forsterke bredden i vårt defensive repertoar.

Link to comment
Share on other sites

Done. La også til Mbiwa da jeg hadde glemt han bort. Har vært linket ganske sterkt til oss han også og med Sagna muligens på vei ut så virker det som om det kan være litt hold i ryktet.

 

Ellers når det gjelder Ba så er han vel i stand til å spille Champions League fotball. Dette burde vel også spille en rolle for en eventuell ny spiss? Han skal heller ikke til ACN i januar og i motsetning til Giroud, Chamakh og tildels Huntelaar så har han flere aspekter ved spillet sitt enn å "tappe" inn fra 5-meteren. Har store vansker med å se et bedre alternativ enn Ba til den prisen som er foreslått, men er allikevel skeptisk da knærne hans visstnok ikke er helt i tipp-topp-stand.

Link to comment
Share on other sites

Lurer på hvor mye man må blø med før Everton slipper Fellaini. Er det i det hele tatt realistisk. Er vel den spilleren jeg tror kunne hevet laget mest

 

I så fall så må Fellaini spille som hengende spiss og vi må spille måkeball slik Everton ofte gjør.

 

Fellaini som DM var tidvis god, men det er som offensiv midtbane/hengende spiss han har vært mest effektiv i sin Everton karriere.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Da er det 1 dag igjen til vinduet åpner igjen. Regner med at Chelski, Liverpool og QPR bruker kredittkortet flittig den neste måneden, men at det blir forholdsvis rolig for oss andre. Kanskje med et unntak for tottene, som nok kjøper inn en ny spiss.

 

Hva så med oss? Hvis Walcott signerer ny kontrakt så kommer vi ikke til å forsterke fremover, utenom kanskje et låneopphold for Henry. Tror heller ikke det er her vi trenger forsterkninger mest.

 

Det er på to plasser vi trenger nytt blod, en DM og en backup for Gibbs og (som vanlig) en erfaren backup på keeperplassen. Har da mest tro på at Wenger henter en DM, men er usikker på hvem det skal være som uten videre kan gå inn i laget (dvs skyve ut Wilshere eller Arteta). Jeg ser at M'Villa ryktene har dukket opp igjen, og Wenger kan absolutt være riktig person for å få M'Villa tilbake på rett spor igjen. Men er han klar for PL med dagens form? Tror vel ikke det, og hvem andre er da aktuelle og ikke minst realistiske?

 

Når det gjelder VB så er jeg veldig usikker på forsterkninger som er tilgjengenlige? Baines tror jeg ikke forlater Everton i dette vinduet, og ser vel etter en overgang til Chelsea eller Manu? Hvem andre? Noen spennende i Spania eller Italia?

 

På keeperplassen er det nok lettere. Det bør være nok av 30+ keepere som holder bra nivå og som ikke krever førstelagsspill.

 

Oppsummert så er jeg rimelig sikker på at vi ikke henter et/flere stjernenavn i Januar, men at det kan komme inn 1-2 squadspillere er nok mer realistisk. Time will show.

Link to comment
Share on other sites

Det er på to plasser vi trenger nytt blod, en DM og en backup for Gibbs og (som vanlig) en erfaren backup på keeperplassen.

 

Tanker etter min smak. Navn på nyervervelser har jeg ikke kompetanse til å peke ut, men posisjonene du nevner er for meg mer viktige enn angrepet (selvsagt under forutsetning av at Walcott fullfører sesongen).

Link to comment
Share on other sites

Hvem kommer til å forlate oss i Januar?

 

Vi har hatt bemerkelsesverdig lite skader i første halvdel av sesongen. Det har vært lite grisespilll og utestengelser. Vel og bra.

 

Dette gir også noen utfordringer. Mange gode og potensielt gode Arsenalspillere har fått mindre spilletid enn de ønsker. Vi bør forvente at enkelte av disse ønsker seg vekk. Kanskje allerede i dette overgangsvinduet. Da tenker jeg både på enkelte førstelagsspillere, men kanskje ennå mer på noen av de litt eldre reservene. Ignasi Miquel må jo føle at han er skikkelig langt fra førstelagsfotball. Han er 20. Conor Henderson er ett år eldre. Det begynner å bli på tide å kickstarte karrierene deres.

 

I tillegg har vi 11 spillere fra 18-22 på utlån. Noen av disse kommer definitivt ikke til å spille for Arsenal, mens andre fortsatt kan sies å ha en sjanse til å slå igjennom.

 

Håper virkelig at Walcott blir.

Ønsker Arshavin en god reise om han må dra.

Squillaci er tilovers, men bidrar med rutine og profesjonalitet i stallen. Vanskelig å bli kvitt.

Djourou har en ganske høy stjerne hos Wenger, men jeg forstår om han ønsker spilletid. Langt bedre enn sitt rykte, spør du meg. Lojal.

Chamack kom gratis og har sikkert en fet lønn, som gjør at det blir vanskelig å selge ham. Utlån er kanskje mer aktuellt?

Fabianski trenger fart på karrieren.

Santos har ikke kommet igang denne sesongen, men viste endel forrige sesong. Ute i kulda?

 

Bendtner/Park/Denilson skjer det vel neppe noe med i dette vinduet?

Link to comment
Share on other sites

Og en teknisk, hurtig vingspiller. Noen som klarer å hente tilbake en Pires i toppform?

 

Heh. Pires ja.. er nok en "one-of-a-kind-player". Belhanda kan tidvis ligne litt på Pires i spillestil, men er ikke i nærheten av Bobby. En av de beste spillerene som noen gang har spilt i England.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal trenger en midtbanespiller med ro (som Vieira og Diaby) og noen som BÅDE KAN OG VÅGER å utfordre. Gervinho våger, men han kan ikke. Det samme gjelder et par andre.

Litt rart å tenke på at spillere som er ute i kulden i andre klubber, lett hadde kommet inn på Arsenal og blitt den store forskjellen. tenker da først og fremst på Nani!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...