Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet sommeren 2012


49 unbeaten

Overgangsvinduet sommeren - 2012  

21 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 531
  • Created
  • Last Reply

Det jeg først og fremst ønsker meg er noen i trenerapparatet som gjøre oss trygge bakover på banen.

Personlig tror jeg ikke det hjelper å hente inn Messi, Kompany, D'Vila eller hvem det skulle være så lenge det ikke gjøres noe med den taktiske treningen i Arsenal. Vi klarte å nå CL-finalen med en backfirer bestående av Eboue, Toure, Senderos og Flamini, og attpåtil sette defensiv rekord i CL. En mann som Clichy har hevet den defensive tryggheten i spillet sitt kraftig etter at han kom til City.

<p>Nå løper Koscielny, Vermaelen og Santos rundt som hodeløse kyllinger og opptrer ikke som en enhet. Det kommer laget til å fortsette å gjøre, uansett hvilke spillere vi henter inn, så lenge ingen i trenerapparatet får dem til å opptre som et LAG.

Link to comment
Share on other sites

Det jeg først og fremst ønsker meg er noen i trenerapparatet som gjøre oss trygge bakover på banen.

Personlig tror jeg ikke det hjelper å hente inn Messi, Kompany, D'Vila eller hvem det skulle være så lenge det ikke gjøres noe med den taktiske treningen i Arsenal. Vi klarte å nå CL-finalen med en backfirer bestående av Eboue, Toure, Senderos og Flamini, og attpåtil sette defensiv rekord i CL. En mann som Clichy har hevet den defensive tryggheten i spillet sitt kraftig etter at han kom til City.

<p>Nå løper Koscielny, Vermaelen og Santos rundt som hodeløse kyllinger og opptrer ikke som en enhet. Det kommer laget til å fortsette å gjøre, uansett hvilke spillere vi henter inn, så lenge ingen i trenerapparatet får dem til å opptre som et LAG.

 

Amen. Dette er noe Wenger burde prioritere, men samtidig som dette er et MUST så er også oppgraderinger i kvalitet nødvendig for at vi skal ha en sjanse for å vinne Premier League eller Champions League i forholdsvis nær fremtid..

Link to comment
Share on other sites

Registrerer at de gule ubåtene rykket ned! Må da være et par av deres spillere som kan være interessante da? Nilmar, Valero, Rossi, Zapata og Rodriguez, mulig at Senna fortsatt holder bra mål og kan hentes inn som en slags spillende trener/backup?

 

Woijciech, i en annen tråd sier du at det er absurd å ønske seg Mart Poom, noe jeg er helt enig i. Nå klarer du å foreslå Marcos Senna, en 35 år gammel spiller som SPILLENDE TRENER!!! Arsenal er et av verdens største og beste lag, ikke et femte divisjons lag fra indre Møre.

 

Marocs Senna til Arsenal, like absurd som Poom til Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

 

Woijciech, i en annen tråd sier du at det er absurd å ønske seg Mart Poom, noe jeg er helt enig i. Nå klarer du å foreslå Marcos Senna, en 35 år gammel spiller som SPILLENDE TRENER!!! Arsenal er et av verdens største og beste lag, ikke et femte divisjons lag fra indre Møre.

 

Marocs Senna til Arsenal, like absurd som Poom til Arsenal.

Hehe, siden det ser ut til at vi ble enige om at jeg ikke mente vi skulle hente Poom, men samme typen spiller som når vi hentet han, så gidder jeg ikke kommentere det ytterligere. Angående Senna: Jeg ramset kun opp spillere som nå ble ledige på markedet som jeg vet har holdt høyt nivå før, har kun sett en Villarreal-kamp i år og aldri påstått at jeg er noen ekspert på dem. Glemte forøvrig Diego Lopez som, etter hva jeg har lest har hatt en glitrende sesong, men spørs om han og Szczney er villig til å konkurrere om den ene plassen, spesielt mtp at de begge er ganske ambisiøse og at Lopez er i sin beste alder og har igjen 5 år på toppnivå.

Link to comment
Share on other sites

 

Woijciech, i en annen tråd sier du at det er absurd å ønske seg Mart Poom, noe jeg er helt enig i. Nå klarer du å foreslå Marcos Senna, en 35 år gammel spiller som SPILLENDE TRENER!!! Arsenal er et av verdens største og beste lag, ikke et femte divisjons lag fra indre Møre.

 

Heiheihei! Mange kvalitetslag frå indre Møre! Kva med Åheim? Hmm? Eller Stordal?? Hmm? Hmm? ;)

Link to comment
Share on other sites

Håper at disse spillerene forsvinner: Almunia, Fabianski, Mannone, Jenkinson (lån), Squillaci, Diaby, Ramsey (lån), Arshavin, Chamakh, Bendtner og Denilson.

 

Håper at disse spillerene kommer inn: Sørensen/Schwarzer/En eller annen gamling som fortsatt holder koken, en potet som kan spille på de fleste plassen i forsvaret, M'Vila, Hazard/Kagawa/Eriksen og en ny spiss (Matias Suarez kan være en realitet allerede hvis arbeidstillatelsen går igjennom hvis man skal tro Perez).

 

Håper også at van Persie og Walcott signerer nye kontrakter pluss at muligens Vela og Ryo muligens

 

Førstelaget ville da sett omtrent ut som dette:

Szczesny/gamling

Sagna - Mertesacker - Koscielny - Gibbs/Santos

M'Vila - Song

Gervinho/Walcott - Hazard/Kagawa/Eriksen - Podolski

v. Persie

 

Tror dog at dette skjer: Spillere som Almunia, Fabianski, Squillaci, Arshavin og Chamakh forsvinner. Inn kommer det ingen spesielt store navn, men tror at muligens Matias Suarez blir Arsenal spiller. Tror ei heller at vi får inn en ny offensiv midtbanespiller pluss et anker, men en ny spiss tror jeg vi får has på. Kan også være en mulighet for Hoilett som er "gratis".

 

Førstelaget vil da se slik ut (såfremt van Persie og Walcott begge blir) med ekstremt dårlig backup på enkelte plasser.

 

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

Song - Arteta

Walcott - Podolski - Gervinho

v. Persie

Link to comment
Share on other sites

Fra Javier Perez sin nettside (mannen som var den første ute med Ricky Alvarez og lenge ute med Podolski før noen andre):

 

Arsenal started brightly on their dealings in the market, but have reverted to their old indecisive selves.

 

It is not a criticism, but a reality

 

It looks like the offer made to Van Persie, has been met by the dutch striker with disappointment, but negotiations have not totally broken down, yet.

 

The club are trying also not to lose their nerve in the race to sign M’Vila, as they are not 100% happy with some of the aspects of the deal they have been discussing.

 

The player himself is a little annoyed at how things have slowed down, when everything was looking done.

 

A player that has come back into the frame is Giroud (also wanted by PSG), particularly if RVP leaves.

 

Vertonghen is not 100% out of the frame, but Arsenal, for some reason, got cold feet at the last minute and with player and his club ready to sign on the dotted line.

 

At the club they were unhappy about the way the Podolski deal was announce that early (by Koln) so Arsenal, are going to wait until after the Euros to announce any signings they have done or will complete from now until then (as much as they possibly can).

 

I don’t know why, but that seems to be the way the club wants to go and it is not a bad thing at all. (I have no news on how the Suarez residency is and on when Holtby will be announced)

 

There are many names doing the rounds being linked with the club, but none of them in a concrete manner (from our point of view)

 

AW still keeping his hand close to his chest, but we think Gourcuff. could end up at the Emirates (fits the budget, the talent, and the style of the club).

 

Høres hvertfall utvilsomt ut som Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Så lenge klubben kjøper de nødvendige spillerne, så driter jeg en lang f*** i om disse blir presentert på arsenal.com før EM eller etter EM. Så lenge spillerne hentet til klubben tidsnok til å være med på pre-season, så er det helt greit for meg

Link to comment
Share on other sites

Så lenge klubben kjøper de nødvendige spillerne, så driter jeg en lang f*** i om disse blir presentert på arsenal.com før EM eller etter EM. Så lenge spillerne hentet til klubben tidsnok til å være med på pre-season, så er det helt greit for meg

 

Det gjør jeg også. Hadde selvfølgelig vært gledelig å kunne følge med på nye spillere under EM, men hvis de blir presentert som Arsenal spillere etter EM eller før har ikke så stor betydning så lenge de er klare for Arsenal før preseason.

 

Dog det jeg tenkte mest på når det gjaldt Arsenal var trege samtaler angående M'Vila blant annet :P

Link to comment
Share on other sites

Dog det jeg tenkte mest på når det gjaldt Arsenal var trege samtaler angående M'Vila blant annet :P

 

Jeg ser den, men nå er det også umulig for oss å vite om det er grunnet Arsenal, Rennes eller M'Vila at samtalene er trege

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg ser den, men nå er det også umulig for oss å vite om det er grunnet Arsenal, Rennes eller M'Vila at samtalene er trege

Trege samtaler er no dritt;-)

Link to comment
Share on other sites

Synes Anzac på AM oppsumerte det ganske bra om hva som bør vurderes i sommer:

 

"AW still has issues within the current squad to address & resolve.

Last summer he said that half the squad wanted to leave,

with Fabinaski's coments we've got 4 players who have said they want out Fab, Bendtner, Denilson, Vela),

2 who are approaching their last 12 months & "refusing" to sign (RVP, Walcott),

1 coming off contract (Al),

and another who's contract expires in 24 months who is asking for assurances as a result of talk of buying another player (Song).

 

That's another 8 'issues' in the Senior Squad in addition to the 3 who left last summer = 11 players that we know of.

All this despite AW repeatedly saying that his first priority each season is to retain the players we already have - doesn't seem to have worked too well on or off the pitch.

 

Then we need to address the 'issues' re injuries (Sagna, Wilshere, Diaby, Mert), the ACN (Song, Gervinho), loans (Benayoun, AA etc), those remaining players within the 25 man squad who were seemingly pointless re their lack of playing time (Park, Chamakh, Sqillaci), and then those players who are simply not good enough.."

Link to comment
Share on other sites

Ord kan ikke beskrive hvor mye jeg savner spilleren Fabregas, og ikke kan vi erstatte han med noen av de spillerne som allerede er i troppen. Kagawa, Belhanda, Hazard etc. er gode spillere, det kan alle se, men om de klarer å fylle tomrommet på midtbanen vår etter en de mange arsenalspillerne som har fått plass i mitt hjerte tviler jeg på.

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg ser den, men nå er det også umulig for oss å vite om det er grunnet Arsenal, Rennes eller M'Vila at samtalene er trege

 

Er visstnok snakk om overgangssum hvis man skal tro ryktene. Ikke akkurat første gangen det har vært et tilfelle med Arsenal for å si det sånn dessverre.. skjønner ikke engang hvorfor klubben innleder samtaler med en spiller som M'Vila når man vet at overgangssummen blir på minimum £15M og klubben er utrolig lite villig til å betale det engang for en spiller.

 

Er bemerkelsesverdig at en klubb som Arsenal fortsatt har tilgode å bruke mer enn 15 millioner pund på en spiller i disse tider, men samtidig litt sørgelig når man vet hvor det kunne tatt oss.

 

Ord kan ikke beskrive hvor mye jeg savner spilleren Fabregas, og ikke kan vi erstatte han med noen av de spillerne som allerede er i troppen. Kagawa, Belhanda, Hazard etc. er gode spillere, det kan alle se, men om de klarer å fylle tomrommet på midtbanen vår etter en de mange arsenalspillerne som har fått plass i mitt hjerte tviler jeg på.

 

Dette jeg sa med en gang det var snakk om en exit for Cesc. Med Nasri ut også så var det helt ytterst nødvendig, men allikevel kom det ingenting.. til og med med Nasri og Cesc i laget så var det behov for en klar forsterkning på kanten (håpet var at Nasri, Cesc og van Persie ble og at enda en kantspiller kom inn etter kjøpet av Gervinho. Selvfølgelig kom Chamberlain, men det var ikke akkurat den signeringen jeg ønsket for å si det mildt).

 

Med spillere som Fabregas, Nasri, van Persie og muligens en Hazard (jepp, min drømmesignering som man blir veldig lei av å høre om etterhvert kan jeg tenke meg :P) pluss spillere som Arteta, Mertesacker og Santos så ville vi hatt et veldig godt lag.

 

Da hadde man hatt Nasri og Hazard som begge kunne spilt den offensive rollen, Arteta sammen med Song samt Gervinho og Walcott i kulissene på kantene. Man kunne også spilt Cesc litt dypere og hatt veldig gode alternativer på kanten og på den offensive midtbanen. Dette var virkelig drømmen min i fjor sommer, men den ble dessverre knust i en million biter.

 

Nå derimot virker det som om vi er milevis unna det laget vi hadde forrige sesong og trenger store oppgraderinger bare å matche det laget.

 

M'Vila, Hazard/Kagawa og Podolski hadde vært 3 store signeringer, men allikevel 3 ytterst nødvendige signeringer også. En klubb i vår posisjon og etter vår sesong burde hatt detsom et mål i sommer å skaffe spillere som kan spille akkurat disse posisjonene. Nødvendigvis ikke nettopp disse navnene, men i det minste spillere med nogenlunde samme kvalitet.

Link to comment
Share on other sites

M'Vila, Hazard/Kagawa og Podolski hadde vært 3 store signeringer, men allikevel 3 ytterst nødvendige signeringer også. En klubb i vår posisjon og etter vår sesong burde hatt detsom et mål i sommer å skaffe spillere som kan spille akkurat disse posisjonene. Nødvendigvis ikke nettopp disse navnene, men i det minste spillere med nogenlunde samme kvalitet.

Nemlig! Å stole på at Rosicky, Diaby, Ramsey og Wilshere skal gå gjennom neste sesong med minimalt skadetid er som å tro på julenissen. Selv om alle disse fire er skadefrie så mener jeg at rollen som offensiv midtbane er dårlig besatt, og at disse mangler det lille ekstra som må til for å dirigere angrepsspillet vårt i løpet av en hel sesong.

Link to comment
Share on other sites

Selv en gjenoppstått Rosicky er ikke en veldig effektiv spiller.

 

Niks. En god spiller for all del, men en veldig ineffektiv en. Minner sterkt om Hleb nå egentlig..

 

YoungGunsBlog

Arsenal have dropped interest in Matías Suárez. DH report #AFC told he won get work permit, and at 24, not special talent.

 

Kjedelige nyheter.. Suarez er en veldig artig og spennende spiller. Står for mye av det jeg ville sett i Arsenal. Veldig rask, veldig god teknikk, målfarlig og overraskende anvendelig. Hadde vært ypperlig backup på samtlige plasser over Song - Arteta i laget vårt.

Link to comment
Share on other sites

Hazard kan vi bare glemme. Koster jo det dobbelte av det Arsenal vil betale.

 

Forøvrig enig med Kim at det har lite å si om det kommer nye spillere før eller etter EM bare de er på plass i forholdsvis kjapt etter mesterskapet.

Men syns Wenger aller først og snarest bør få rydda unna alle som vil bort fra Arsenal og de han ikke har tenkt å satse på neste sesong.

Link to comment
Share on other sites

Men syns Wenger aller først og snarest bør få rydda unna alle som vil bort fra Arsenal og de han ikke har tenkt å satse på neste sesong.

 

Og det er bare å sette i gang med å selge/gi bort. Det er mange som skal/bør ut: Almunia, Fabianski, Djourou, Squillaci, Diaby, Arshavin, Chamakh, Park, Bendtner og Denilson. Så er spørsmålet om spillere som Bønna og Rosicky er spillere som skal være med videre. Ok spillere, men...

Link to comment
Share on other sites

 

...... Så er spørsmålet om spillere som Bønna og Rosicky er spillere som skal være med videre. Ok spillere, men...

Troppen neste sesong bør være så gode at de eldrende karene ikke er selvskrevne i førsteelleveren, men når det røyner på er dette verdifulle spillere. Så ja, Bønna må gjerne bli her sammen med Mozart en sesong til.

Ellers er jeg enig i alle se opplistede "ut av troppen"-spillerne. Almunia forsvinner uansett, kontrakten utløper nå i sommer.

Link to comment
Share on other sites

Som Polljen skriver: Benayoun og Rosicky må mer enn gjerne være backups eller brukt i rotasjon (Benayoun mot topplagene f.eks.), men ikke som en del av de første 11. Ser helst at vi får inn M'Vila (eller Biglia), en offensiv midtbane/kantspiller og en backup høyreback/venstreback. Ramsey ut på lån med Rosicky som spiller andre/tredjefiolin.

Link to comment
Share on other sites

 

Og det er bare å sette i gang med å selge/gi bort. Det er mange som skal/bør ut: Almunia, Fabianski, Djourou, Squillaci, Diaby, Arshavin, Chamakh, Park, Bendtner og Denilson. Så er spørsmålet om spillere som Bønna og Rosicky er spillere som skal være med videre. Ok spillere, men...

 

Wenger er desverre fanget i sitt eget nett av spillere på kontrakter hinsides deres faktiske egenskaper. Vi har premiert potensial som ikke er blitt forløst over alt for lang tid, og dette har utviklet seg til et stort problem. Denne utskiftingen er desverre ikke bare enkel, så sant vi ikke som du sier starter å nærmest gi dem bort.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...