Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet sommeren 2012


49 unbeaten

Overgangsvinduet sommeren - 2012  

21 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Spørsmålet er hva f.eks Wenger gjør med spillere som Diaby,Park,Denilson,Squilaci og Arshavin.

Ingen av disse har vært brukt mye. Blir omkvedet som vanlig at Diaby and Wishere will be like 2 new signings?

Litt synd med Diaby for han er den jeg hadde håpet skulle ta steget på midtbanen,men er kronisk skada dessverre.

 

Wenger kunne trengt en liten Ferguson iseg og kvittet seg med en del spillere som enten er skadet, eller

ikke presterer.

 

Jeg tror det blir vanskelig å finne kjøpere til en del av disse. Rett og slett fordi de ikke er attraktive eller gode nok.

Skal vi ha noen form for utvikling neste sesong må vi få inn noe kreativt og hardtarbeidende på midtbanen

som kan gi oss en liten edge kontra City og United.

 

Vi har en del spørsmål rundt en del spillere neste sesong som også blir en vurdering for Wenger.

Hva med skadene til Sagna,Wilshere,Arteta,Martesacker,Diaby. Hvor mye kan de evt bidra.

Hvor satt tilbake er de? Det er mange ting Wenger har å gjøre denne pre-sesongen.

 

Hekkan jeg skulle gitt mye for en typelignende Bergkampkjøp effekt vi hadde i 1995.

Det tror jeg kanskje hadde gitt løftet som kunne gitt oss både tro og optimisme på at Arsenal

endelig kan utfordre Manchester klubbene.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 531
  • Created
  • Last Reply

 

Wenger er desverre fanget i sitt eget nett av spillere på kontrakter hinsides deres faktiske egenskaper. Vi har premiert potensial som ikke er blitt forløst over alt for lang tid, og dette har utviklet seg til et stort problem. Denne utskiftingen er desverre ikke bare enkel, så sant vi ikke som du sier starter å nærmest gi dem bort.

 

Regner i allefall ikke med noen store summer dersom noen av disse blir solgt. Spillere som Arshavin, Bendtner og Chamakh er muligens spillere som kan gi en liten slant. Dersom man får ryddet unna en del, så vil troppen slankes og nye (og forhåpentligvis bedre) spillere kunne hentes inn. Tipper et par av de nevnte spillere også har helt greie lønninger.

Link to comment
Share on other sites

Nå tror ikke jeg lenger på julenissen, og innser at vi neppe får en sommer hvor 12 spillere går ut av troppen. Disse er etter min mening ikke gode nok, og kunne gitt plass til andre spillertyper og bedre kvalitet.

(Fabianski, Almunia, Mannone, Bendtner, Arshavin, Djourou, Chamakh, Diaby, Park, Vela, Lansbury, og Denilson)

 

Jeg tror vel Wenger ønsker å ha en forsiktig utskiftning, og at flere av disse også vil motta lønn fra klubben (og ta opp plass i troppen) sesongen 2012-13. Spørsmålet blir; hvor mange av de?

 

Jeg mener vi må ha pr.d.d;

1: Reservekeeper med rutine. En keeper som gir litt ro, trygghet, og som kan være en læremester for vår unge polakk på treningsfeltet. En keeper som vi kan stole på, når han blir kastet innpå. Det har vi ikke i klubben idag, - vi har ikke engang en "fast" reservekeeper.

 

2: En spiller som kan gi kamp om plassen til Song. -Jeg trodde Frimpong kunne bli denne spilleren, men jeg har mistet mye av troen etter denne sesongen. Ikke bare pga det sportslige og skader, men også på måten han opptrer på utenfor. Men; han har fortsatt mulighet til å ta seg i nakken, og utvikle sitt talent. Kan bli stor i fremtiden, men det står mye på han selv. Sesongen 2012/13 burde uansett bli et år på lån, der han får spille mye. Hva med West Ham?

 

3: En vingspiller med kreativitet, god 1mot1, og som har det lille ekstra. Ut med Arshavin, inn med Hazard.

 

Blir systemet fortsatt 4-3-3, med Podolski og Persie i klubben? (heia 4-4-2)

Hva skjer med systemet, om Persie faktisk forsvinner?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nesten sånn at jeg griner om vi kjøper Gourcuff. Hadde én god sesong, men til og med da syntes jeg han var veldig hypet. Er virkelig langt ifra Arsenal standard nå og blir 26 år i sommer så han er langt ifra noe talent. Pluss av alle ting så er han veldig skadeutsatt. Noe vi virkelig trenger.. :mmkay:

Link to comment
Share on other sites

Skjønner jo at dette er spillere vi er linket til som ikke kommer med på landslaget en gang

 

http://www.dagbladet...rcuff/21823348/

 

Vel, nå er det engang slik at spilleres kvalitet ikke måles i om de kommer med på landslaget eller ikke. Arteta er en klassespiller, men har ikke fått plass på det Spanske landslaget.

 

Folk her inne er så opptatt av å hele tiden finne noe negativt å skrive om, at det hele begynner å bli smått latterlig.

Link to comment
Share on other sites

 

Vel, nå er det engang slik at spilleres kvalitet ikke måles i om de kommer med på landslaget eller ikke. Arteta er en klassespiller, men har ikke fått plass på det Spanske landslaget.

 

Folk her inne er så opptatt av å hele tiden finne noe negativt å skrive om, at det hele begynner å bli smått latterlig.

 

Vi skal være et topplag men i stede for så selger vi lagets stjerner og henter inn halvgode erstattere. 0 titler siden 2005. Ser ingen grunn til å ta av..

Link to comment
Share on other sites

Jeg har bestandig vært imot at klubber skal handle mange spillere i løpet av overgangvinduet. Jeg håper det blir så få spillere som overhodet mulig. Hadde aldri sagt nei til H. Nordtveit da!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har bestandig vært imot at klubber skal handle mange spillere i løpet av overgangvinduet. Jeg håper det blir så få spillere som overhodet mulig. Hadde aldri sagt nei til H. Nordtveit da!

 

Nordtveit sa i ett intervju en gang at arsenal fortsatt ser alle hans kamper, det fikk meg til å tenke at vi har en form for klausul på å kjøpe ham tilbake.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns ikke vi trenger så mange nye spillere. Men viktigst av alt: 2 til 3 spillere av svært høy kvalitet, så snakker vi. Mange supportere virker å ha innstillingen at man skal kjøpe bare for å kjøpe bare fordi en spiller kanskje er tilgjengelig på markedet.

 

Overgangsvinduet er bare tull og burde blitt avviklet. La heller markedet være åpent igjennom hele sesongen med unntak av serieinnspurten, mye av tøvet rundt silly season og hele overgangsirkuset ville blitt eliminert - og ikke minst de paniske tilstandene vi finner i de siste dagene før vinduet stenger.

Link to comment
Share on other sites

Vi er store favoritter til å hente både Llorente og Kalou. Dersom de forlater klubbene sine, vel og merke.

 

Har virkelig ikke lyst på Kalou. Førstnevnte ja takk, men det blir eventuelt som følge av at van Persie forsvinner.

 

Håper fortsatt på en defensiv midtbanespiller, offensiv midtbane og en kantspiller. Pluss en backup for Szczesny og muligens en backup for Sagna/Gibbs/Santos.

Link to comment
Share on other sites

Hoilett (som ikke står på listen selv om han er ute av kontrakt), Steinsson, Gordon og muligens Jääskelainen kan være alternativer. Drogba hadde selvfølgelig vært en brukbar backup bak van Persie og Podolski, men den er jævlig usannsynlig :P

 

Hadde vært veldig greit å sikret en backup for Sagna og Szczesny gratis slik at vi kunne konsentrert oss om de tre store i posten rett ovenfor der. Ser dog på det som usannsynlig at vi henter inn noen av de i det hele tatt. Kan være en ørliten mulighet for Hoilett bare.

Link to comment
Share on other sites

Siden Almunia (endelig) er ute av lønnsbudsjettet til Arsenal, og Fabianski og Mannone ganske tydelig har gitt tegn på at de ønsker seg bort, bør det være ganske enkelt for Wenger når han kan hente inn en rutinert keeper som fortsatt kan bidra på toppnivå uten å betale mer en lønn og en liten sign-on fee. Samtidig bør det være ganske åpenbart at Jenkinson har behov for å utvikle seg videre i en annen klubb, på lån selvfølgelig, for å skaffe den nødvendige spilletiden og erfaringen. Og dette tror jeg kanskje de to nye assistentene faktisk kan få banket inn i hodet på Wenger, og da ville også Steinsson vært et perfekt og rimelig kjøp etter den overgangsfilosofien han selv dyrker.

 

Og for de som synes vi ikke bare kan handle inn en haug av spillere, så vil disse to ikke påvirke resten av de evt. overgangene Wenger og Gazidis måtte jobbe med. Og begge slipper noen tilvenning av Premier League, samtidig som de blir rene erstattere i 25 mannstroppen.

Link to comment
Share on other sites

Er ikke mange på den free transfer lista jeg mener er god nok eller aktuell ihvertfall.

Boltons tilfelle er det vel mest økonomisk at spillerne blir frigitt, men ellers er de rejects som har tilbringt store deler av tiden på benken eller av andre årsaker forsvinner fra klubbene.

 

Junior Hoilett er vel den jeg anser som mest aktuell for oss, men jeg tror han velger en klubb hvor han er "sikret" mer spilletid enn hos oss. Men hadde vært en bra signering siden han er en spiller i utvikling og som kan bli veldig god.

 

Diver Drogba er helt uaktuelt av flere grunner og jeg vil ikke ha han til Arsenal heller. God spiller, men gæmmel og er et svin.

Bosingwa er for dårlig defensivt mens Kalou aldri har spilt seg inn på førstelaget. Hvorfor skulle han da være god nok ferr oss? Sikkert høye lønninger på disse to også.

 

Steinsson...har mine tvil han passer så godt i Arsenal. Jobber vel bra, men mangler fotballferdigheter og ingen typisk "Wenger-spiller". Nå der er sagt er han sikkert vel så god som Jenkinson pr. dags dato.

Syns likevel vi skal sikte høyere med tanke på ny høyreback tross for at Sagna er førstevalg noen sesongen til. Er ikke sikker på Jenkinson noen gang blir god nok.

 

Craig Gordon mener jeg hadde vært en bra signering sett ut ifra hans ferdigheter og har vært en av de beste keeperne i PL. Er 29 år og fortsatt noen år igjen på toppnivå, men har vært veldig uheldig med skader de siste årene. Bl.a. kneskader og brudd i armen med påfølgende operasjoner osv. Er ikke sikker på lønna hans i Sunderland, men han er fortsatt en god keeper og hvis han unngår flere skader kunne han vært en solid sisteskanse for oss.

Mulig han har høyere ambisjoner enn 2. keeper i Arsenal, men kunne vært bra for begge parter om han kom til oss.

 

Jääskelainen kunne jo fungert på kort sikt og er en god keeper, men tviler faktisk på han fortsetter så mye lenger på toppnivå. Da blir det maks. 1-2 år så må vi på keeperjakt igjen.

 

Diame fra Wigan har også vært nevnt som aktuell for større klubber i PL. Skal visst være god og er en stor og sterk spiller, men blir litt i tvil når han fikk spille så lite for Wigan etter jul.

Mulig han har ymtet frampå om at han vil til en større klubb og knapt fått tillit hos Martinez resten av sesongen.

Han har også en historie med hjerteproblemer og det ryktes at Manure trakk seg ut av et potensielt kjøp pga. det.

Var vel på god vei til Liverpool før Dalgslish ble sparket også. Vi får se, men jeg har liten tro på at han havner i Arsenal.

 

Rodallega har vært linket til oss før. Ikke hatt noen god sesong for Wigan og er ingen storscorer hvis man ser på statistikken. Er ikke god nok...så nei takk.

 

Et tips til slutt: Appy Arry henter Heskey eller Owen på deadline day?? :D :lol:

Link to comment
Share on other sites

Koscielny deler rom med Giroud under Frankrikes EM-samlinger. Da får vi håpe han fortelle han en ting eller to om Arsenal...

 

Først overbeviser han Giroud. Deretter samarbeider de om å overbevise M'Vila.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...