Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet sommeren 2012


49 unbeaten

Overgangsvinduet sommeren - 2012  

21 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Hvis Kagawa er tilgjengelig for omtrent £15M så burde virkelig Wenger være interessert. Fantastisk god spiller som utvilsomt ville styrket United betraktelig og selvfølgelig Arsenal også. Et billigere alternativ enn Hazard også er han, men klarer ikke å se at Wenger henter inn en offensiv midtbane i løpet av sommeren.

 

Ellers er jeg enig med Alvaro Pereira, men han tror jeg blir veldig dyr og samtidig så tror jeg dessverre heller ikke Wenger er interessert i en ny venstreback såfremt det ikke er snakk om et ungt talent på linje med f.eks. Jenkinson.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 531
  • Created
  • Last Reply

Vi har Santos, Gibbs, Jenkinson og til nøds Sagna og Vermaelen som kan spille venstreback. Med mindre en av de to førstenevnte forsvinner kommer det ikke inn noen venstreback, med mindre vi snakker en backup. Med mindre det oppstår en helt bisarr skadesituasjon som tidligere denne sesongen har vi god bemanning i den posisjonen.

Link to comment
Share on other sites

Vi har Santos, Gibbs, Jenkinson og til nøds Sagna og Vermaelen som kan spille venstreback. Med mindre en av de to førstenevnte forsvinner kommer det ikke inn noen venstreback, med mindre vi snakker en backup. Med mindre det oppstår en helt bisarr skadesituasjon som tidligere denne sesongen har vi god bemanning i den posisjonen.

Med mindre.

 

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Vi har Santos, Gibbs, Jenkinson og til nøds Sagna og Vermaelen som kan spille venstreback. Med mindre en av de to førstenevnte forsvinner kommer det ikke inn noen venstreback, med mindre vi snakker en backup. Med mindre det oppstår en helt bisarr skadesituasjon som tidligere denne sesongen har vi god bemanning i den posisjonen.

Jenkinson holder ikke mål på venstreback i alle fall, er snakk om en klar forsterkning, men skjønner at Wenger ikke vil signere han, tror at en Mourinho, Ferguson eller Ancelotti ville sagt ja takk til en oppgradering på venstreback såfremt han var tilgjengelig for en lav pris grunnet trenerkrangel.

Link to comment
Share on other sites

De velkjente defensive og reaktive lydene begynner å sive ut .....

 

“That is a big problem for every club, and before you go out on the transfer market you have to see how you cope with the 25 players.”

“I don’t exclude it but we have to respect that number."

“We wanted at least one target to be sorted out early. Now we are in a position where the second part of our signings will be to take care of the players who are injured and to get them back for the start of next season."

“I think of course about Jack Wilshere, and about Abou Diaby. Then, if you look at our squad, we have quite a big one and before we buy again we have to look at how many players we will have.”

 

..... kvantiteten er upåklagelig, men kvaliteten har rom for forbedringer. It's your bed Arsene, sort it out!!

Link to comment
Share on other sites

Snork Wenger! Diaby er unfixable og burde ikke stå i veien for en forbedring av spillermaterialet vårt! Det samme gjelder Arshavin som mest sannsynligvis er på vei ut døra.

 

Som man rer sin seng ligger man.. kanskje på tide å bytte hushjelp Arsène?

Link to comment
Share on other sites

Problemet til Wenger er vel at skal det nokon inn bør helst nokon ut, og det har vist seg vanskeligare enn mange her inne trur. Vi treng fleire forsterkningar og det trur (i allefall håpar eg) at Wenger er fullt klar over, men eg er redd vi må vente til vi har fått solgt nokon før vi får nye inn. Så spørs det om vi har spelarar som er attraktive nok og i riktig prisklasse for andre klubbar.

 

Eit lite spm til dei som er meir oppdaterte enn meg. UEFA sin økonomiske fair play: er ikkje den i gang no? Vil ikkje den kunne sette noko begrensingar på City, Chelsea, PSG og andre sine kjøp i sommar, eller har desse reglane alt feila?

Link to comment
Share on other sites

Arsène Wenger will assess his striking options this summer after finalising a deal for Lukas Podolski.

 

The Germany international's move to Emirates Stadium was confirmed this week and gives Wenger added firepower alongside Robin van Persie, Marouane Chamakh and Ju-Young Park, as well as on-loan duo Nicklas Bendtner andCarlos Vela.

 

Wenger appreciates that all of his strikers need time on the pitch and he will discuss their futures in the coming months.

 

"That is a situation we have not sorted out yet but we will do that, of course, at the end of the season," said Wenger.

 

"They need opportunities to play and some players didn’t get enough opportunities here during the season. We will try to give them an opportunity to play if they get the chance somewhere else."

 

De to siste setningene indikerer ganske mye. Bortsett fra Van Persie er det ingen av de spissene som ble nevnt har noen fremtid i Arsenal basert på det han sier. Her lukter det ryddesalg.

 

http://www.arsenal.com/news/news-archive/-i-ll-sort-strikers-futures-this-summer-

Link to comment
Share on other sites

 

Eit lite spm til dei som er meir oppdaterte enn meg. UEFA sin økonomiske fair play: er ikkje den i gang no? Vil ikkje den kunne sette noko begrensingar på City, Chelsea, PSG og andre sine kjøp i sommar, eller har desse reglane alt feila?

 

Er ikke sikker når dette aktiveres (tror det er i høst), men jeg er temmelig sikker på at disse kjøpeklubbene som Shitty og Chelsea finner smutthull for å unngå store minustall på regnskapet.

Da i første omgang med luksuriøse sponsoravtaler hvor de hover inn store innteker som går til lønninger og kjøp. Shitty har jo en sponsoravtale med Etihad som er vanvittig ift. "markedet".

Men er jo til syvende sist også avhengig av innteker fra CL-deltagelse, TV-inntekter og ikke minst stadion-/billettinntekterinntekter.

 

Faktisk er det Arsenal som kommer til å lide vel så mye hvis vi ikke klarer CL-kvalifisering nettopp pga. høye lønninger og til dels elendige verdier på sponsoravtalene i forhold til konkurrentene.

Da kan vi se langt etter flere "storkjøp" de neste 1-2 årene og blir nødt til å selge unna enda mer enn tidligere. Eventuelle reforhandlinger med Nike og Emirates er vel først om 2-3 år.

Vi har egentlig ikke noe særlig overskudd uten den CL-potten hver sesong med mindre vi selger unna våre beste spillere...og det vil vi jo ikke skal vi vinne noe.

Link to comment
Share on other sites

Hvis det nå viser seg at vi får kjøpt inn M'vila så ville det vært morsomt å prøvd ut denne formasjonen i storkampene mot United, City etc.

Szczesny

Sagna - Koscielny - Vermaelen - Gibbs

Song - M'vila - Arteta

Wilshere

Van Persie - Podolski

 

 

Ville blitt en mer defensivt balansert midtbane som ikke burde slippe til kontringer i mot, samtidig som alle de 4 på midten kan slå geniale pasninger fremover til Premier Leagues to beste venstrebein. Bare det at Van Persie får en partner på topp tror jeg vil gjøre underverker.

 

Edit: Og da blir ikke benken vår så aller verst heller: Fabianski(?) Mertesacker, Santos, Rosicky, Oxlade-Chamberlain, Gervinho og Walcott. Bør være mulig å endre et kampbildet med de syv.

Link to comment
Share on other sites

 

Hvis det nå viser seg at vi får kjøpt inn M'vila så ville det vært morsomt å prøvd ut denne formasjonen i storkampene mot United, City etc.

Szczesny

Sagna - Koscielny - Vermaelen - Gibbs

Song - M'vila - Arteta

Wilshere

Van Persie - Podolski

 

 

 

Ville blitt en mer defensivt balansert midtbane som ikke burde slippe til kontringer i mot, samtidig som alle de 4 på midten kan slå geniale pasninger fremover til Premier Leagues to beste venstrebein. Bare det at Van Persie får en partner på topp tror jeg vil gjøre underverker.

 

Edit: Og da blir ikke benken vår så aller verst heller: Fabianski(?) Mertesacker, Santos, Rosicky, Oxlade-Chamberlain, Gervinho og Walcott. Bør være mulig å endre et kampbildet med de syv.

 

 

Å spille mot United uten vinger er å be om trøbbel mener jeg, de baserer jo stort sett alt sitt spill på vingene og da trenger vi vinger som er flinke til å tracke tilbake.

 

Stemmer det, men med den midtbanen han har satt opp der, så kan Song/Arteta fint dekke vingene, eventuelt backene til United når det kommer opp i banen. Wilshere trekkes da ned i midtbaneleddet, og Podolski ned i OMS rollen. Det kan fungere godt det, Song/Arteta i forsvarsposisjon mot Uniteds vinger, ville gjort underverker. Sett i forhold til at vi hadde Walcott/Gervinho der for eksempel. Tror den formasjonen ville fungert bra jeg, tror vi hadde hatt klart å trykke United veldig, om man ser på hvilke pasningsferdigheter som ligger i det laget der!

Link to comment
Share on other sites

Spillere som M'Vila og Podolski er veldig ulike de vi har fra før, og vil gi oss mange flere valgmuligheter underveis. Podolski er vel så komfortabel på kant som på spissplassen, og M'Vila har ferdigheter ingen andre i laget har per nå. Får vi inn en god spiss til samt bedre dekning i forsvar og på keeperplass begynner vi virkelig å nærme oss noe.

Link to comment
Share on other sites

Dette skriver Le Grove på twitter:

 

"From what I've been told... M'Vila won't be the last major buy of the summer. There's another exciting buy being lined up."

"Sounds like we're pulling out all the stops to impress Robin. About time eh? Could be a very palatable summer. For once."

"Guys... just exciting. It's been reported before. But so have 100 players. Would signal a massive shift in policy."

"More so than M'Vila in my eyes."

"Guys... Clint Dempsey and Junior Hoilett, though well on our radar, are not exciting."

 

Altså. Le Grove mener vi skal ha sikret oss enda en stor signering, i tillegg til M'Vila. En spiller som vil gi et større signal enn M'Vila og som er mer spennende enn Dempsey og Hoilett. Har hørt mye om Le Groves blogg, og han er vell en av de Arsenalbolggerne med best kontakter innad i klubben. Høres spennende ut, men tar det med en klype salt inntil noe mer fast kommer rundt dette ryktet. Å ha sikret seg 3 klassespillere før vinduet åpnet hadde bare vært helt fantastisk, og svært svært uvanlig.

Link to comment
Share on other sites

Anbefaler alle å lese overgangsteådeme for de siste årene... Kunne like gjerne brukt samme tråden, bare endret årstall på innleggene.

 

Jeg tror ikke på Moe før jeg ser det på Arsenal.com - og det tar nok tid

Link to comment
Share on other sites

Anbefaler alle å lese overgangsteådeme for de siste årene... Kunne like gjerne brukt samme tråden, bare endret årstall på innleggene.

 

Jeg tror ikke på Moe før jeg ser det på Arsenal.com - og det tar nok tid

 

Ikke ødelegg spenningen rundt silly season nå!

Link to comment
Share on other sites

Dette er høydepunktene for meg som Arsenalfan i løpet av en sesong, oppsummert i rekkefølge etter når det bruker å skje...

Seriestart

Slutten av sommervinduet

Åpningen og slutten av januarvinduet

Rett før vi faller av gullkampen

Rett før vi ryker ut av CL

Når vi sikrer CL

Før sommervinduet åpner og de første dagene av sommervinduet.

Link to comment
Share on other sites

Anbefaler alle å lese overgangsteådeme for de siste årene... Kunne like gjerne brukt samme tråden, bare endret årstall på innleggene.

 

Jeg tror ikke på Moe før jeg ser det på Arsenal.com - og det tar nok tid

2191920556_74dd9bb3a7.jpg

Link to comment
Share on other sites

Nå har ikke jeg fulgt med på Serie A det siste året, men hvis Gattuso fremdeles har 80/90 % av det han stod for i glansdagene ville det vært en spennende signering på en ettårskontrakt. Tenker da først og fremst hvis Wenger ikke henter inn M'vila eller en annen defensiv midtbanespiller, pga talentet til Coquelin og Frimpong. Var på sitt beste et mareritt å møte, hvor du sjelden kom ut av duellene uten blåflekker og med ballen.

 

: http://www.dagbladet...milan/21552092/

Link to comment
Share on other sites

Gattuso? Nei takk.. fyren har ikke holdt tempoet i Serie A på et par sesonger og har attpåtil vært skadet så og si hele denne sesongen også. Blir 34 år og nå skal han til PL? Det lukter bare katatstrofe.

 

Ellers er dette det jeg frykter:

 

Wenger - I expect a quiet transfer market

 

 

Wenger admits he may add "one or two" new recruits but he thinks that clubs will be restricted by squad quotas and economic troubles.

 

Kan skjønne den første der hvis klubben ikke selger unna ugresset, men den siste? Nei.. den kjøper jeg ikke.

 

"We have already bought Podolski and we have bought five players during the season when it had already started," Wenger told Arsenal Player.

 

Joda Wenger, men det er fortsatt store svakheter i laget. Arteta var det beste kjøpet, men til tross for at jeg digger fyren så er han ikke "top-top quality" som Wenger liker å bruke. Mertesacker og Santos er det fortsatt spørsmålstegn rundt og Park trenger jeg vel ikke engang å nevne..

 

"Our job will be focused on inside [matters] now we have Podolski. That means to get Jack Wilshere and Abou Diaby back in a healthy situation and then I believe we have quite a big squad. It will be [our intention] to trim a little bit and if possible add one or two players.

 

Den siste biten liker jeg, men Abou Diaby tilbake frisk og rask? You've gotta be kidding Arsène..

 

"I believe that the summer will be quiet for many reasons," he added. "First of all in England you have a 25-man limited squad number. Secondly the financial situation all over Europe is really bad and in some countries they have other worries than football. Therefore I expect it to be quiet.

 

Akkurat den delen der.. hvis den økonomiske situasjonen er såpass dårlig i Europa og Arsenal stiller såpass sterkt pdd. så burde det da vitterlig sette klubber som har god råd i en temmelig god situasjon med andre lag som sliter økonomisk?

 

"In our job, and this is like a football match, it is not completely predictable. But on the vibes I get even from the clubs who are big spenders, they all want to slow down."

 

Vel.. jeg er bombesikker på at Manchester United kommer til å investere mye og det samme med Chelsea. Inter kommer trolig til å kjøpe en spiller eller fem og Juventus/Milan/City/Liverpool o.l. vet man også at kommer til å være aktive som de nærmest alltid er. PSG og Anzhi kommer nok også til å være temmelig løse med sjekkheftet..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...