Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet sommeren 2012


49 unbeaten

Overgangsvinduet sommeren - 2012  

21 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

 

 

Ellers er dette det jeg frykter:

 

Wenger - I expect a quiet transfer market

 

 

 

Her tenker du og jeg helt forskjellig, Stefan.

 

Det siste tiåret har vi vært vitne til en voldsom økning av overganger i europeisk toppfotball. Jeg er ikke noe stor fan av dette, og jeg er ikke sikker på at det gjør fotballen noe bedre. Den tendensen med liten lojalitet mellom klubb og spiller, samt økt viktighet av god (ubegrenset) økonomi, gjør at fotballen beveger seg vekk fra "ærlige" verdier som spillerutvikling, riktig trening, utvikling av spillestil og lagbygging.

 

Jeg håper Wenger har rett i sine antakelser om roligere overgangsvinduer i fremtiden.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 531
  • Created
  • Last Reply

 

Her tenker du og jeg helt forskjellig, Stefan.

 

Det siste tiåret har vi vært vitne til en voldsom økning av overganger i europeisk toppfotball. Jeg er ikke noe stor fan av dette, og jeg er ikke sikker på at det gjør fotballen noe bedre. Den tendensen med liten lojalitet mellom klubb og spiller, samt økt viktighet av god (ubegrenset) økonomi, gjør at fotballen beveger seg vekk fra "ærlige" verdier som spillerutvikling, riktig trening, utvikling av spillestil og lagbygging.

 

Jeg håper Wenger har rett i sine antakelser om roligere overgangsvinduer i fremtiden.

 

Selvfølgelig kan man håpe at fremtiden vil bringe litt mer av disse verdiene i fotball, men dette er ikke en spådom for annet enn neste overgangsvindu hvor vi burde gripe en viss sjanse for å komme oss tilbake til topp.

 

Wenger spår at det ikke blir et spesielt stort marked for kjøp og salg i sommer, men man skal virkelig være naiv å tro at falmende giganter som Chelsea, Manchester United, Liverpool og Inter (tok bare et par av de jeg kom på innen 5 sekunder og gadd ikke engang å nevne lag som håper på å komme inn i toppen som Tottenham o.l.) ikke vil bruke mye penger i sommer for å komme ovenpå igjen. Wenger har vist at man ikke trenger å bruke nødvendigvis like mye penger som disse klubbene for å oppnå suksess eller danne et meget god lag, men som oftest så ligger Wenger to skritt bak resten av de alle og spiller "catch-up" i en sesong eller to før han deretter mister sine største stjerner som har begynt å gå lei.

 

Bruker han denne sommeren annerledes så kan det muligens bli et veldig godt år for oss, men jeg tror at Podolski vil være vår dyreste og beste signering. Og det vil trolig ikke være godt nok frykter jeg.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig i alt Wenger sier denne artikkelen og gruer meg til silly season hvor fansen her på forumet skal være eksperter på alle spillere som bør kjøpes. Slik som sist sommer når noen ønsket "å styrke" stopperplassen med å kjøpe Scott Dann, Matthew Upson eller Sol Campbell. I løpet sesongen har Wenger nærmest blitt kalt idiot fordi han ikke kjøper reservespissen til Dortmund. Og, jeg registrer at idiotien er i gang igjen, noen vil at vi skal hente inn Gattuso!!!

 

Hvis vi får beholdt de vi ønsker å beholde, får Diaby og Wilshere tilbake, så trenger vi knapt å kjøpe noe.

Link to comment
Share on other sites

Hadde Gattuso fortsatt holdt 90 % av toppnivået sitt ville han helt klart vært en forsterkning på benken og som konkurent til Song. Men hvis det stemmer som Stefan B sier, at han sliter med tempoet og vært mye skadeplaget de siste sesongene så kan jeg helt klart trekke tilbake det lille ønsket om å hente han til klubben på korttidskontrakt.

Link to comment
Share on other sites

Hadde Gattuso fortsatt holdt 90 % av toppnivået sitt ville han helt klart vært en forsterkning på benken og som konkurent til Song. Men hvis det stemmer som Stefan B sier, at han sliter med tempoet og vært mye skadeplaget de siste sesongene så kan jeg helt klart trekke tilbake det lille ønsket om å hente han til klubben på korttidskontrakt.

PRoblemet oppstår i det vi signerer han og finner ut at han har mistet like mye av toppnivået sitt som Squillacci og Silvestre(Som i sin tid var gode fotballspillere) Gattuso har vært crap og ikke vært fast i Milan på årevis.

Link to comment
Share on other sites

Silvestre var en fantastisk spiller når han var på toppen og et godt medlem av Frankrikes fantastiske lag sammen med Henry, Zidane og Thuram blant annet..

Gattuso er som en Flamini, er mye løping og lite fotball og når han nå ikke virker å lese spillet like godt eller ha samme kapasiteten vil han være et så og si bortkastet medlem av 25-mannstroppen

Link to comment
Share on other sites

Silvestre en fantastisk spiller? Jeg skal la den diskusjonen ligge...

 

Men nå er det klart for å starte en ny kamp, en kamp som kan vise seg å bli Wengers viktigste på mange år. Selvsagt snakker jeg om kampen på overgangsvinduet der behovet for endringer er stort! Kampen i dag viser bare nok en gang mange svakheter i stallen vår, noe som har blitt diskutert over flere 100 sider siden det forrige trofeet fant veien til Emirates/Highbury. Vermaelen og Koscielny har mangler på ledervilje og styrer ikke forsvarslinjen som Mertesacker kan gjøre. Jenkinson og Santos er svært ustabile og en risiko som 2. valg bak Sagna og Gibbs. Song har blitt så ustabil i prestasjonene at han kan sammenlignes med Diaby, og det sier sitt. Coquelin er ung og god, men blir for ustabil og sløver for mye med pasningene til at han skal være et 2. valg som defensivt anker. Rosicky har hatt en fantastisk vårsesong, men kan ikke styre det offensive spillet alene. Benayoun har vært god å ha, men blir neppe i Arsenal på permanent basis. Gervinho og Walcott kan variere fra det glimrende til det elendige i det samme angrepet. Van Persie har nesten alene gitt oss muligheten til i neste års Champions League, men når han ikke har dagen blir angrepet vårt stoppet. De spillerne som står bak han i angrepskøen, Chamakh, Park, Bendtner og Vela har ikke det som skal til/har ikke fått muligheten til å spille seg inn på laget.

 

Så får vi se om noen av disse svakhetene blir rettet på. Den første forsterkningen er allerede gjort med innkjøpet av Podolski, og på midtbanen kan mye endre seg hvis Wilshere og Diaby bare klarer å bli skadefrie og stabilisere seg rundt toppnivået igjen. På høyrebacken mener jeg Coquelin er et bedre alternativ enn Jenkinson, og at sistnenvte bør få muligheten til fast spilletid i en annen klubb neste år med et utlån. At det ellers blir gjort noen forsterkninger i forsvaret tviler jeg på, om ikke Wenger rydder på benken/tribunen og selger Squillaci og Djourou. Kunne bare ryktene vært sanne slik at M'vila, Vertonghen, Kagawa og Giroud ble hentet inn før sommerens EM-sluttspill ville jeg gått til London for å gi Wenger den største bamseklemmen noen gang gitt!

Link to comment
Share on other sites

Ønsker ikke Giroud, men Kagawa, M'Vila og Verthongen ville vært fantastisk, skjer nok neppe. Synes Santos er solid nå som han har spilt seg inn og tror han vil bli bedre, ikke uten grunn at han ble foretrukket i dag, mye sterkere i kroppen og har mye bedre taklinger enn Gibbs, synes det er veldig sunt med den konkurransen de to har utpå der.

 

Jeg har også hele sesongen dementert det dere andre har sagt om at Jenkinson er god nok for Arsenal, jeg har heller ikke hatt troen på at han kan bli det og om han kan det burde han få seg et utlån, håper vi får sendt han en tur ned i Championship, tviler på at han får mange kamper for noe annet lag i PL neste år.

Song sin ustabilhet har først og fremst med overbruk å gjøre, hvor mange midtbanespillere i ligaen klarer å prestere jevnt like bra som Billong i den rollen?(Med unntak fra Yaya som er et unikum.) Vil gjerne ha inn et anker ved siden av Song dog så kan vi rotere Song, ankeret og Arteta i de to midtbaneposisjonene, et annet alternativ er å få inn en M'vila som forhåpentligvis sammarbeider like bra med Song og Arteta som de gjør med hverandre. Uansett burde en sentral midtbanespiller som vi kan rotere med være en prioritet i sommer, enten mannen heter Jack Wilshere, Abou Diaby eller Yann M'Vila, om det er en av de to første må vi skaffe oss en slags sikkerhet i tilfelle skader uanset.

Link to comment
Share on other sites

Da klarte vi det viktigste, skape en optimisme inn mot neste sesong. Håper virkelig Wenger benytter anledningen. RvP signerer raskt slik at vi slipper å tenke på om vi mister han tidlig i august. I så fall har Wenger mulighet til å selge noen spillere og handle inn tre til i tillegg til Podolski.

Sesongen som kommer kan være vår store mulighet til å slå tilbake. Og ny regel om sunn økonomisk drift vil hjelpe et lag spesielt; og det er Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig med 49 Unbeaten, det som skjer på markedet foran neste sesong er utrolig viktig. Nå må laget forsterkes i alle ledd. Som jeg skrev i Wenger-tråden: Troppen må bli sterkere, daukjøttet må ut og nye krefter må inn. Nå er Bould inne som assistent, Podolski er klar, banken er full av penger og vi har nettopp blitt garantert nærmere £40m i CL-penger. Nå må det bare peises på.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig med 49 Unbeaten, det som skjer på markedet foran neste sesong er utrolig viktig. Nå må laget forsterkes i alle ledd. Som jeg skrev i Wenger-tråden: Troppen må bli sterkere, daukjøttet må ut og nye krefter må inn. Nå er Bould inne som assistent, Podolski er klar, banken er full av penger og vi har nettopp blitt garantert nærmere £40m i CL-penger. Nå må det bare peises på.

 

Not gonna happen.. har sagt og håpet på dette siden 2007, men da kunne jeg skjønne det mtp. økonomien til klubben angående Emirates osv., men når vi nå har en meget stabil og god økonomi så gjenspeiler det virkelig ikke i spillermaterialet.

 

Troppen trenger mange justeringer. Ikke bare på førstelaget, men på reservene og daukjøttet som du sier. Vi trenger også litt defensive fibre inn i klubben (selv om man krysser fingrene for at Bould vil klare å sette sitt preg), men også det offensive trenger litt mer variasjon da det kan bli ekstremt mye balltrilling og støttepasninger i forhold til hva man virkelig vil ha.

 

Krysser som sagt fingrene for at 2012/2013 blir vår sesong, men ærlig talt.. sier vi ikke dette hvert år?

Link to comment
Share on other sites

Spennende ord fra Jamie Sanderson @younggunsblog

 

The morning after the day before. Vital win for Arsenal yesterday. Perhaps 'worst team of Wenger era', but maybe best spirit.

 

 

3rd place secures CL money for next season, and allows early planning in transfer market. Club want deals in place before Euro's.

 

Arsenal looking to add 1-2 more players to Podolski, but also need to shift big earners. Club will confirm released players shortly.

 

So, Podolski done, others expected shortly, clear out underway and new assistant manager sorted. Arsenal flying already.

 

Da er det bare å vente i spenning.

Link to comment
Share on other sites

Jeg håper ikke vi gjør voldsomme utskiftninger i stallen. Kontinuitet blir viktig. Få de viktige spillerne til å signere nye kontrakter. Litt defensive justeringer og vi kan se fram til en bedre sesong enn den vi nå har avsluttet.

 

Gratulerer alle goonere med å ha passert Chelsea for første gang siden 2003-04.

 

Minner om at Chelsea hentet inn Mata, Cahill, Lukalu og Meireles før denne sesongen, samt Torres et halvår tidligere.

Link to comment
Share on other sites

Vil du ha Denilson, Squillaci, Bendtner, Vela, Arshavin, Almunia og Chamakh? Alle disse har sikkert minst 400,000 i uka. Jeg sier ikke at vi skal selge alle på en gang, men disse må gradvis ut av klubben. Vi må begynne i sommer.

Link to comment
Share on other sites

Vil du ha Denilson, Squillaci, Bendtner, Vela, Arshavin, Almunia og Chamakh? Alle disse har sikkert minst 400,000 i uka. Jeg sier ikke at vi skal selge alle på en gang, men disse må gradvis ut av klubben. Vi må begynne i sommer.

Helt enig, Almunia, Arshavin, chamakh og Squillacci er vel blant de som tjener best i klubben i tillegg!

Link to comment
Share on other sites

Nå er det vel ingen av spillerne du nevner Umlaut som kan regnes som kontiunitetsbærer i laget. Vi kan fint kvitte oss med mestepartene av daukjøttet, så lenge vi får beholde våre beste menn. Om vi kvitter oss med 4-7 spillere som har spilt liten eller ingen rolle i årets mannskap, er jeg ganske sikkert på at 2-3 nye signeringer i tillegg til Podolski, pluss at flere av våre unge håpefulle får aspirere på førstelaget vil være tilstrekkelig til at vi er styrket til neste sesong.

Link to comment
Share on other sites

Jeg håper ikke vi gjør voldsomme utskiftninger i stallen. Kontinuitet blir viktig. Få de viktige spillerne til å signere nye kontrakter. Litt defensive justeringer og vi kan se fram til en bedre sesong enn den vi nå har avsluttet.

 

Gratulerer alle goonere med å ha passert Chelsea for første gang siden 2003-04.

 

Minner om at Chelsea hentet inn Mata, Cahill, Lukalu og Meireles før denne sesongen, samt Torres et halvår tidligere.

 

HEI! Jeg prøver å provosere noen her >_<

 

Det jeg prøver å si er at spillerkjøp er lite viktig for resultatene. Det å kjøpe inn mange nye spillere kan faktisk slå negativt ut. Uansett hvor gode de er.

 

Et annet eksempel er Man City:

 

Sesongen 2007-08 havnet City på 55 poeng.

Før neste sesong handlet de for svimlende 117 millioner pund netto.

2008-09 sesongen endte de på 50 poeng.

Før neste sesong handlet de for svimlende 99 millioner pund netto.

2009-10 sesongen endte de på 67 poeng

Før neste sesong handlet de for svimlende 117 millioner pund netto.

2010-11 sesongen endte de på 71 poeng

 

På tre år klarte de å forbedre seg 16 poeng etter å ha handlet inn over 25 stjernespillere til en verdi av nærmere 350 mill pund.

 

Overgangsvinduene er bare såååå overrated, ass.

Link to comment
Share on other sites

Registrerer at de gule ubåtene rykket ned! Må da være et par av deres spillere som kan være interessante da? Nilmar, Valero, Rossi, Zapata og Rodriguez, mulig at Senna fortsatt holder bra mål og kan hentes inn som en slags spillende trener/backup?

Link to comment
Share on other sites

Senna er milevis unna å være god nok for Premier League nå, men Rossi og Zapata kunne vært interessant. Førstnevnte er veldig god (og er en spiller Tottene har drømt om i et par sesonger) mens sistnevnte har til tider vært fantastisk, men har ikke vært like god den siste tiden. Har dog fortsatt et massivt potensiale.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...