Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet sommeren 2012


49 unbeaten

Overgangsvinduet sommeren - 2012  

21 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Jeg kunne absolutt tenkt meg jaaskelainen fra den lista. Han er en god keeper, som er fin å ha som backup, kan sikkert bidra med en hel del ting også, har mye PL-erfaring, har sånn sett helt sikkert noe

å lære bort til Schezzer og kanskje Martinez seiler opp som 3.valg? Ellers er det ingen på den frigitt lista jeg er spesielt keen på. Som andre sier, M'Vila og Giroud er helt greit! Tviler på at noen av dem kommer dog, men gamle Wenger har en stor stjerne i Frankrike og mange har nok lyst til å spille under le Professeur. Lov å håpe :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 531
  • Created
  • Last Reply

Afellay med to mål og en assist i dagens kamp mot Nord-Irland, der begge målene kommer etter en assist fra van Persie. Er han tilgjengelig for rundt 8-10 £ mill så er det ikke mye tvil fra min side om at han vil være en ypperlig forsterkning fra Benayoun/Arshavin.

Link to comment
Share on other sites

Det eneste jeg kan utsette på Afellay er skadehistorikk, men alt annet holder han høy klasse på. Er også en fighter og jobber knallhardt. Uten tvil en spiller jeg ønsker sterkt til klubben. Kan bli et røverkjøp av dimensjoner.

Link to comment
Share on other sites

Vi er store favoritter til å hente både Llorente og Kalou. Dersom de forlater klubbene sine, vel og merke.

 

Akkurat nå er vi 11/10 for å signere Kalou. Sier ikke neitakk, men vil gjerne også at vi henter Bønna i samme slengen, siden Kalou drar til Afrika midt i sesongen. Om vi får hentet disse to for en veldig billig penge (Kalou blir vell gratis), så vil det frigjøre penger til å kunne hente en klassespiss (Llorente/Giroud) og M'Vila. Da føler jeg heller ikke behovet for å kjøpe inn en OMS, ettersom vi da kan bruke Capt. Vantastic bak Llorente/Giroud.

Link to comment
Share on other sites

Biglia ligger såpass dypt i banen at han blir som en Arteta sannsynligvis, vi trenger friskt blod i troppen vår, vi må handle NÅ, United har forsterket den posisjonen de var svakest i i fjoråssesongen og om de får inn en ny back er de et langt sterkere lag, Chelsea henter storspiller på storspiller. Tottenham, oss og City er lagene som ikke har startet enda(Podolski teller ikke) og vi kommer til å krangle med de to lagene om de gjenværende spillerne på markedet. Skuffa over at Kagawa gikk til United, var Kagawa og Hazard som var de offensive midtbanespillerne på markedet som var mest aktuelle for oss..

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor telles ikke Podolski? Er ikke han en ny spiller?

 

Det er 5. juni, folkens. Jeg kunne gått med på "vi må handle NÅ" hvis det hadde vært 5. august.

 

Ikke kan jeg skjønne hvorfor Podolski ikke telles.

 

Men, den siste der. Du kan gå tilbake 7-8 år og alltid finne et drøss med personer som understreker akkurat dette. Først er det "Slapp av. Overgangsvinduet er ikke engang åpent ennå i resten av Europa!". Deretter gjentatt med "Slapp av. Overgangsvinduet har akkurat åpnet!". Så følger "Det er fortsatt bare midten av juli. Vi har fortsatt god tid. Wenger knows!". Helt til juli har flydd vekk og august er på tampen og nærmest samtlige av personene her inne begynner å simulere hjerteinfarkt.

 

Fakta er at det er ufattelig lenge siden vi virkelig har gått styrket ut av sommerovergangsvinduet og det begynner også å bli en del år siden hvor vi virkelig kunne konstantere at vi ville kjempe om titler. Hvert år så er det nå mer håp og hvis, om og men.

Link to comment
Share on other sites

Det er 5. juni, folkens. Jeg kunne gått med på "vi må handle NÅ" hvis det hadde vært 5. august.

 

EM varer til juli, så er det ferie, så er det Asia og Nigeria og så er det kun et par uker igjen til seriestart. Joda, ser tegningen. For oss som sliter med å forhandle en enkelt kontrakt i november må en komplett transfer bli tilnærmet umulig. >_<

Link to comment
Share on other sites

Kan virkelig ikke si at Arsenal i år ikke har vært tidlig ute å forsterket. Ser på signeringen av Podolski som et meget positivt tegn ved siden av at det er en spiller som vi virkelig kommer til å høste frukter av. Kan ikke glede meg nok til å se han på topp med RvP. Bank i bordet !

Link to comment
Share on other sites

<p>bra at vi er tidlig ute med Podolski og veldig fornøyd med han, men det er vel kanskje ikke først og fremst framover på banen vi trenger forsterkninger (vet at det bare er VP10 som har scora våre mål i år og at vi trenger et alternativ til han). Når vi ser at vi har sluppet inn 49 mål så er det noe bakover på banen som ikke stemmer, jeg mener vi har gode enkeltspillere i forsvar, men de henger til tider ikke sammen. Jeg mener vi skulle vært tidlig ute og signert en spiller som kan hjelpe forsvaret med å forsvare oss... altså en defensiv midtbane, en kriger!</p>

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener at vi trenger en offensiv midtbanespiller som får det offensive spillet vårt til å flyte igjen, om vi har godt nok angrep vil ikke det kollektive i forsvaret ha SÅ mye å si. Diaby, Van persie, Podolski, Chamberlain og Wilshere kan alle gjøre en god jobb der, men pga skader og at Wenger vurderer det annerledes ender det nok opp med Ramsey som fast i år igjen..

 

Edit: Podolski "teller ikke" fordi han ikke er relevant for spillerne som er på dagens marked, han er en fantastisk spiller, men frustrasjonen min ligger i at vi trengeer andre spillertyper i tillegg, spillertyper som blir tatt av rivalene våre.

 

Edit2: At det er lenge til overgangsvinduet stenger betyr ingenting, de beste spillerne blir sannsynligvis dyrere og dyrere frem til det stenger om lagene deres ikke mot formodning skulle signere en enda bedre spiller i samme posisjon.

 

Kaka er visstnok tilgjengelig fra et ryddesalg i RM, personlig ønsker jeg ikke å ha Kaka, men en som kan måle seg med slik Kaka var i gamle dager..

Link to comment
Share on other sites

Sanderson(Fra Younggunsblog) sier på Twitter at Arsenal er interessert i Belhanda, ville vært et kjempekjøp etter min mening!

Belhanda har vært linket til oss i lang tid allerede, samme som Hazard og Kagawa var...

 

Belhanda er en god spiller, men Hazard og Kagawa er i en annen klasse.

 

Når det gjelder offensiv midtbane så er det egentlig bare Marek Hamsik som jeg virkelig vil ha nå som er tilgjengelig. Christian Eriksen hadde sikkert vært et godt kjøp også, men han er for ung til å regne som en skikkelig forsterkning ennå og vil trolig ei heller overbevise van Persie.

Link to comment
Share on other sites

Kan virkelig ikke si at Arsenal i år ikke har vært tidlig ute å forsterket. Ser på signeringen av Podolski ....

 

Som med Gervinho i fjor var vi tidlig ute med Podolski (hvilket er flott), men hva skjer så videre ..... i fjor ble det komplett kaos.

Link to comment
Share on other sites

Nå er ikke jeg sikker på hvor lenge Hamsik har igjen av sin kontrakt med Napoli, og hvordan den økonomiske sitiasjonen i klubben er, men han vil helt sikkert koste mer enn Kagawa og kanskje må vi opp i en Hazard sum for å få han til England. Samtidig har de et veldig bra offensivt lag i Napoli hvor han er godt samspilt med Lavezzi og Cavani, og jeg har ikke sett noen uttalelser som tyder på at han ønsker seg bort enda.

 

Det som kunne vært spennende, og smart, hvis signalene fra media på at Walcott ikke er så lysten på å forlenge sin nåværende kontrakt er å hente inn både Belhanda og Afellay. To spillere med mer teknikk enn hva Walcott noen gang kommer til å få, selv på Fifa, og som kan spille på flere strenger enn fart og dueller en mot en.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...