Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet sommeren 2012


49 unbeaten

Overgangsvinduet sommeren - 2012  

21 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 531
  • Created
  • Last Reply

Med Podolski og Girouds inntog så er vel ikke en spiss det vi trenger mest. Vil mye heller ha en offensiv midtbanespiller som kan score samt en defensiv en.

 

Enig, vi lengter sårt etter en "kreativ midtbanespiller", En Nasri\Hazard type. Verken Walcott eller Gervinho er slike type spillere.

Link to comment
Share on other sites

 

Enig, vi lengter sårt etter en "kreativ midtbanespiller", En Nasri\Hazard type. Verken Walcott eller Gervinho slike type spillere.

 

Gervinho kan bli en beist av en spiller hvis han bare lærer seg å avslutte ordentlig, men som du sier ingen av de er en kreativ midtbanespiller. Det er faktisk kun Wilshere og til dels Ramsey som er. Arteta var det, men ble istedet DM i Arsenal fremfor en offensiv midtbane. :P

Link to comment
Share on other sites

 

Enig, vi lengter sårt etter en "kreativ midtbanespiller", En Nasri\Hazard type. Verken Walcott eller Gervinho er slike type spillere.

 

Oxlade-Chamberlain får nok mange kamper neste sesong som sentral, kreativ og offensiv midtbanespiller. Kan bli bra det.

Link to comment
Share on other sites

 

Oxlade-Chamberlain får nok mange kamper neste sesong som sentral, kreativ og offensiv midtbanespiller. Kan bli bra det.

 

Det spørs om han slår igjennom ikommende sesong. Skal vi ta den sjansen?

 

Han er fortsatt ung og uerfaren spiller, og vi burde ikke forvente så mye av han..

Link to comment
Share on other sites

Det har vært forholdsvis stille i overgangsmarkedet så langt, men nå ser det omsider ut som Zlatan Ibrahimovic og Thiago Silva blir solgt til PSG for 68 millioner euro. Gazetta della Sport sier også at Milan vil spare 102 millioner euro i lønnskostnader alene på disse spillerne, og da er det bare å sette fast sikkerhetsbeltet når Berlusconi skal erstatte disse to - og dominoeffekten som følger rundt i europa. Tevez er vel fortsatt aktuell i Milan, men det ville ikke overrasket meg om de prøver seg på Van Persie heller.

Link to comment
Share on other sites

Har liten tro på at vi henter en spiller som eies av en tredjepart. Samtidig så besitter jeg ikke spesielt mye kunnskap om Ganso. Sett han for Brasil et par ganger uten å være nevneverdig imponert og meningene om han har vært veldig blandet.. noen mener han blir verdensklasse mens andre mener at han vil ende opp som andre brasilianske stortalenter før han.

 

Noen som utdype litt mer om han?

Link to comment
Share on other sites

Santos vil visst ha minst £30 mill. for Ganso. Tviler på de får det, men hvis Chelsea er inne i bildet byr de fort £25 mill. for å sikre seg han.

Virker som han er ganske fersk på landslaget ennå, men får tro han blir bedre med en overgang til et større lag og en større liga.

Vi kunne gjerne trengt en "kunstner" og playmaker i laget, men det er litt bingo om disse tekniske brasilianerne vil slå til i Premier League.

Prislappen er garantert en turn off for Wenger. Har tilgode å betale over £20 mill. for en spiller..

Blir han billigere er det jo langt mer interessant.

 

Egentlig er jeg ikke sikker på Wenger er på jakt etter en spiller i den offensive midtbanerollen i det hele tatt.

Link to comment
Share on other sites

For å være ærlig så skulle jeg heller sett Lucas Moura inn fremfor Ganso hvis vi absolutt vil ha brasiliansk talent. Førstnevnte har jeg sett litt av i det minste og han har imponert meg. 3 år yngre enn Ganso er han også samt flere kamper. Spiller også i São Paulo hvor vi kunne blitt kvitt Denilson i samme slengen.

 

Dog ville jeg heller kjøpt Jovetic fremfor begge to.

Link to comment
Share on other sites

Få klubber er i en posisjon at man gamle såpass mye penger på en såpass uprøvd spiller fra en annen kultur - Arsenal er ikke en av dem. Ikke har vi et sør-amerikansk miljø i spillergruppen (med unntak av enkeltspillere) lengre heller.

 

Når det er sagt tviler jeg på at Ganso drar ut av Brasil før VM. Såvdt jeg har skjønt er det sterke krefter i sving for å holde både han og Neymar i brasiliansk fotball frem til 2014-VM for å bygge entusiasme rundt landslaget og den nye generasjonen stjerner.

 

Men, nå går det rykter om at Malagas eier har noen svin på skogen, ikke er så rik som mange trodde og er i ferd med å trekke seg ut av klubben. De skylder fortsatt penger for Santi Cazorla til Villarreal bla. Syns Wenger bør hjelpe dem med å betale akkurat den regninga. Cazorla skulle jeg gjerne sett i Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Cazorla hadde ikke vært dumt. Gikk masse rykter i fjor at vi visstnok var veldig nærme å signere han, men at vi ikke tilbudte nok penger. Er nå snart 28 år gammel og har dessverre liten tro på at Wenger kommer til å bruke en del penger på Cazorla. Synd mtp. at han trolig ville vært en knallspiller å ha på venstrekanten.

 

JamieDalton82

Malaga looking to offload Santi Cazorla & Isco. Need to sell and owner not willing to shell out to cover it - http://t.co/KW4Kp9vk

Link to comment
Share on other sites

Nei, vi får kjøre norsk stil og hente inn Martin Andresen som taktiker og Åge Hareide som ny manager, kan umulig gå galt! Kanskje tar de med seg stjernene Jarstein og Morten Berre i samme slengen...

 

- 49 unbeaten; som allerede har gått lei av silly season

Link to comment
Share on other sites

Ganso ryktes klar innen 48 timer.

17 millioner pund.

 

Kilde: Brasiliansk journalist.

 

Edit: skal ha vært meldt for en uke siden.

 

Har/hadde større tro på at Hazard ble Arsenalspiller fremfor at det her stemmer. :P

 

Ganso for £17M er heller ikke et kjøp jeg higer etter. Veldig uprøvd og uferdig spiller fra en dårlig liga og fra et lang hvor talenter konstant ødelegger for seg selv. Ikke akkurat veldig optimistisk angående han for å si det sånn..

 

Nei, vi får kjøre norsk stil og hente inn Martin Andresen som taktiker og Åge Hareide som ny manager, kan umulig gå galt! Kanskje tar de med seg stjernene Jarstein og Morten Berre i samme slengen...

 

- 49 unbeaten; som allerede har gått lei av silly season

 

Personlig syntes jeg dette har vært en veldig skuffende silly season. Utrolig få spillere linket til oss og de største tullete ryktene har heller vært av spillerene som er på vei ut (som f.eks. Koscielny og Vermaelen til Barca og RvP/Walcott til Tottenham).

Link to comment
Share on other sites

Men for å ta de brasilianske talentene generelt, så er det ikke utenkelig at noen av dem blir kjøpt opp av engelske klubber. OL turneringen vil være et særdeles flott utstillingsvindu der alt av fotballspeidere vil være til stede for å skrive rapporter på hver ting spillerne gjør å ikke gjør. Det som taler for en evt. overgang for Ganso til Arsenal fremfor andre klubber er først og fremst behovet for en slik spillertype. City har Silva, United kjøpte Kagawa, Chelsea med Hazard, Mata, Tottenham med Modric(så lenge det varer), samtidig som øvrige klubber i toppen av europeisk fotball har sine "dirigenter". To klubber som jeg kommer på som potensielle kjøpere er AC Milan og Porto etter salget av Zlatan og Tottenhams ønske for å hente Moutinho.

 

Selvsagt kan man tenke at prislappen/utkjøpsklausulen som er satt på han vil skremme bort disse klubbene som ikke har en oljesjeik eller rubelmilliardær, men dette er mer symbolsk siden spilleren ikke har bevist seg god nok til en slik sum utenfor Santos og små glimt for landslaget. Uansett så tviler jeg på at Wenger svir av rundt 200 millioner for en "uetablert" spiller når han for samme summen, eller mindre, kan hente inn Jovetic, Götze eller Belhanda som har vist seg frem på et høyt nivå i Europa. Egentlig så kan jeg bare si at jeg tviler han henter inn noen flere etablerte, offensive spillere dette overgangsvinduet, og at han kun vil se etter et 2. valg i mål og en defensiv midtbanespiller.

Link to comment
Share on other sites

For å være ærlig så skulle jeg heller sett Lucas Moura inn fremfor Ganso hvis vi absolutt vil ha brasiliansk talent. Førstnevnte har jeg sett litt av i det minste og han har imponert meg. 3 år yngre enn Ganso er han også samt flere kamper. Spiller også i São Paulo hvor vi kunne blitt kvitt Denilson i samme slengen.

 

Dog ville jeg heller kjøpt Jovetic fremfor begge to.

Lucas Moura har ikke like godt blikk og sliter med å slippe fra seg ballen i rett øyeblikk (Om hele tatt), siden førsteprioritet burde være en offensiv midtbanespiller føler jeg at han vil passe dårlig der.. Ser også på Jovetic som beste tilgjengelige spiller for formasjonen vår i øyeblikket..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...