Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet sommeren 2012


49 unbeaten

Overgangsvinduet sommeren - 2012  

21 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 531
  • Created
  • Last Reply

Wenger - Departures will determine who we buy

 

Så da blir det vel en spiller til inn når van Persie forsvinner.

Blir spennende og se om det hentes en direkte erstatter. RvP forsvinner, garantert, men er Giroud eller Podolski tenkt som erstatter? Jeg vet at Grimandi uttalte dette i Girouds tilfelle, men jeg tror ikke det er nok.

Llorente anyone?

Link to comment
Share on other sites

Blir spennende og se om det hentes en direkte erstatter. RvP forsvinner, garantert, men er Giroud eller Podolski tenkt som erstatter? Jeg vet at Grimandi uttalte dette i Girouds tilfelle, men jeg tror ikke det er nok.

Llorente anyone?

 

Jeg har troen på at Podolski og Giroud tilsammen skal kunne gi oss like mange mål som van Persie ga oss forrige sesong. Jeg ser heller at pengene vi får for van Persie blir brukt på å hente inn en skikkelig offensiv midtbanespiller som både kan score mål, og strø rundt seg med pasninger

Link to comment
Share on other sites

Kan nok dryge ut salgene av Bendtner, RVP og evt. Arshavin. "The marked is very quiet right now" sa Wenger og det betyr vel at det ikke akkurat florerer med bud eller i sjiktet Wenger vil ha for dem.

Ganske sikker på flere av salgene eller kjøpene ikke blir avklart før godt stykke ut i august.

 

Siden flere av spillene som var i EM ikke blir med til Asia får de ikke akkurat det solide matchtreningsgrunnlaget etter ferien. Blir bare kampen mot Køln før sesongen setter i gang.

Så vi kan vel ikke forvente at Giroud, Podolski, RVP (hvis han er der) vil bidra betydelig eller han noe toppform i starten av sesongen.

 

La merke til at Chamahk er med i Asia-troppen og lite tyder på at han selges med det første.

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg har troen på at Podolski og Giroud tilsammen skal kunne gi oss like mange mål som van Persie ga oss forrige sesong. Jeg ser heller at pengene vi får for van Persie blir brukt på å hente inn en skikkelig offensiv midtbanespiller som både kan score mål, og strø rundt seg med pasninger

 

Amen brother!

 

Rosicky er ute i ca. 8 uker til. Wilshere er tilbake i trening i oktober en gang? Wenger selv visste ikke.. og Diaby.. vel. Diaby er Diaby. Da gjenstår det Arshavin og Ramsey. Førstnevnte er på vei ut og Ramsey er med i OL. Så spørsmålet er vel om han ikke kommer tilbake skadet og uansett så er han fortsatt langt unna å være god nok.

Link to comment
Share on other sites

Det er en del snakk om Santi Cazorla om dagene ang. overgang til Arsenal. Cazorla skal visst være den ukjente EM-vinneren som kommer til å signere for Arsenal. Kan godt være hold i dette ryktet da Malaga er i økonomiske problemer. Tror dette hadde vært en ypperlig signering. Han er kreativ, rask og uforutsigbar. Akkurat en slik spiller jeg føler vi trenger foruten M'Vila.

Link to comment
Share on other sites

I mellomtiden ser det ut som Milan er interessert i Verdens Beste Spiss.

 

https://twitter.com/...692139084546049

 

Bare å ta han Milan!

 

Det er en del snakk om Santi Cazorla om dagene ang. overgang til Arsenal. Cazorla skal visst være den ukjente EM-vinneren som kommer til å signere for Arsenal. Kan godt være hold i dette ryktet da Malaga er i økonomiske problemer. Tror dette hadde vært en ypperlig signering. Han er kreativ, rask og uforutsigbar. Akkurat en slik spiller jeg føler vi trenger foruten M'Vila.

 

Skal man tro ryktene så var visstnok Cazorla nesten så godt som klar for Arsenal i fjor, men Malaga kom inn i siste liten og fikk et bud akseptert (Arsenal forhandlet fortsatt om dette, men i tro om at de kom til å komme overens angående overgangssum så fikk de prate med spilleren ifølge folk med viss troverdighet innenfor fotballmiljøet) og resten er historie. Litt som Juan Mata til Chelsea.

 

Tror dog at Cazorla blir hentet inn som Walcott's erstatter, men hvis tilfellet er at Cazorla kommer for å ta den offensive midtbanerollen + at Walcott blir så hadde det vært knall.

Link to comment
Share on other sites

Sier ja, takk til Carzola jeg..bare han ikke blir alt for dyr. Mente jeg leste han Malaga er i dialog med Tottene også om et salg dit.

Men kan ikke han spille sentralt også da? Mener å huske han er ganske så anvendelig og spiller på de fleste offensive posisjonene.

Ser også helst at Walcott signerer ny kontrakt. Må gjøre noe med stabiliteten, men tviler på han blir dårligere fra sesong til sesong.

Bendtner må bare forsvinne som fort som mulig, men hadde heller foretrukket at Milan er med i budkrigen rundt RVP.

Men igjen...at Milan vil ha Bendtner tyder på at de må handle billig og ikke har mye penger bruke.

 

Syns Afellay fortsatt bør være aktuell også, men burde egentlig prioritert å fått inn en defensiv midtbanespiller og en keeper i tillegg.

Mistenker Wenger mener vi har nok cover på midtbanen og heller vil bruke Coquelin. Antar at hverken Mannone eller Fabianski gidder å bli en sesong til så her må det hentes en ny.

Link to comment
Share on other sites

Har brukt morgenkvisten på å lese rykende ferske overgangsspekuleringer, som seg hør og bør i juli. Og Wenger er seg selv lik.

 

Wenger also dismissed talk of a move for Yann M’Vila and said he is already well stocked in midfield.

 

“No [i am not interested]. We wait on Diaby and Wilshere,” he said. “When you look we have Song, Ramsey, Coquelin, Wilshere, Arteta and Diaby.

 

“In defensive midfielders and box-to-box players we are not short if they are all coming back. If we have setbacks in pre-season it could be different.”

http://www.arsenal.com/news/news-archive/wenger-the-tour-will-be-crucial-for-diaby

 

Hadde ikke regnet med han ville si noe annet. Skuffet over at han ikke dro den gode og gamle "like a new signing"-strofen om Wilshere og Diaby i samme slengen. Jeg tror det blir hentet en ny midtbanespiller til. Om det er M'Vila er en annen sak, men jeg er overbevist om at det er en del av laget han er ute etter å forsterke.

 

Han fyrer ihvertfall opp rundt Cazorla-spekuleringen ihvertfall når han gliser og sier han ikke vet hvem spilleren er. Til slutt rapporterer The Mirror at Theo Walcott blir værende i fire år til. Håper det er sant.

 

 

But one player set to extend his stay is England winger Theo Walcott.

Walcott has one year left on his contract and initial talks reached deadlock.

But negotiations have resumed since his return to training and the club are optimistic agreement can be reached to add three more years to his Arsenal career.

 

http://www.mirror.co.uk/sport/football/transfer-news/arsenal-transfer-news-nicklas-bendtner-1153099

Link to comment
Share on other sites

Wenger har på papiret rett angående behovet for en ny boks til boks spiller/defensiv midtbane, for Song, Ramsey, Coquelin, Wilshere, Arteta and Diaby er i form alle gode nok til jobben. Problemet er bare at Wilshere og Diaby har et stort spørsmålstegn hengende over sin skadesituasjon mens Coquelin fortsatt er for uprøvd til å ha en viktig rolle i laget. Da står vi igjen med Song, Arteta og Ramsey til å bytte på rollene, og hvis man tenker at Kamerun kvalifiserer seg til Afrikamesterskapet på nyåret så har vi igjen to alternativer. Arteta og Ramsey er gode til å spille en boks til boks rolle, men noen defensiv midtbanespiller er de ikke i nærheten av å være. Selvfølgelig kan vi ta med Rosicky i samme slengen, men også han er halve sesongen på skadestuen samtidig som noen må ta den offensive rollen i laget.

 

Hadde vi fått inn både M'Vila og Gazorla kunne vi blitt med i kampen om pokaler igjen, men etter å ha blitt vant til Wengers transferpolicy så tror jeg vi er ferdighandlet denne sommeren så lenge ingen sentrale spillere blir solgt eller noen langtidsskader oppstår under pre-season.

Link to comment
Share on other sites

Er egentlig enig i at behovet for defensive midtbanespillere ikke er det mest kritiske. Hadde vært fint om vi hadde hatt en som kunne erstatte spesielt Song ved eventuelle skader/mesterskap, med det er possisjoner som jeg synes krever mer oppmerksomhet. For at det ikke florerer flere rykter angående en offensiv midtbanespiller bekymrer meg. Der er det ganske tynt, og Arsenal har en spillestil som krever kreativitet på en sånn possisjon, så håper at han bruker en god slump der. En høyreback med noe kompetanse på venstresiden er også veldig viktig å få på plass. Nothing fancy, bare en som fungerer, så vi slipper å bruke midtstoppere der.

Link to comment
Share on other sites

Har vel spilt sentralt for det meste i år, er akkurat typen spiller vi trenger inn nå!

 

Cazorla har spilt høyrekant, venstrekant, offensiv midtbane, sentral midtbane og defensiv midtbane for Malaga i løpet av sesongen så anvendelig er han hvertfall. Dog er jeg personlig usikker på hvor han som oftest har spilt mtp. at jeg ikke følger meg så veldig mye på den spanske ligaen annet enn El Classico og når Real Sociedad spilte for å følge med på Vela.

Link to comment
Share on other sites

 

Cazorla har spilt høyrekant, venstrekant, offensiv midtbane, sentral midtbane og defensiv midtbane for Malaga i løpet av sesongen så anvendelig er han hvertfall. Dog er jeg personlig usikker på hvor han som oftest har spilt mtp. at jeg ikke følger meg så veldig mye på den spanske ligaen annet enn El Classico og når Real Sociedad spilte for å følge med på Vela.

 

Jeg har lite peiling på Cazorla personlig, men har snakket med mange la liga-kjennere om han de siste dagene, og de er ikke i tvil om at han ville vært årets kjøp om vi klarte å signere han for rundt £15m. Han La ligas fjerde beste spiller i fjor, rangert etter hver eneste kamp på nettstedet whoscored.com. Bare Messi, Ronaldo og Xavi havnet foran Cazorla. I Malaga har han visstnok blitt brukt mest som OMS eller OMV i samme formasjon som vi bruker. Av de jeg har pratet med spiller han som oftest best når han får spille i den sentrale posisjonen. En spiller som visstnok minner ekstremt mye om Iniesta. Har også blitt fortalt at han har La Ligas beste frisparkfot. Og står med 21 assist de siste 2 sesongene, noe som er ekstremt høyt for en spiller i La Liga som ikke spiller i Barca eller Real M. Han var også på tur til Real før Özil kom, men på det tidspunktet følte han seg ikke klar til å forlate Villarreal, for å flytte til Madrid.

 

Etter å ha hørt all skryten fra personer som har fulgt han i flere år har jeg virkelig blitt gira på å få Cazorla til klubben. Han høres ut som den spilleren vi har manglet. Så lenge han er villig til å flytte til kaldere strøk så tror jeg denne overgangen er noe som kan komme til å skje, og det hadde fått meg til å gå på veggene av glede. Har ikke vært så gira på et rykte siden Arshavin-ryktene begynte å gå.

Link to comment
Share on other sites

Hørtes hvertfall ut som en latterlig deilig spiller utifra dine beskrivelser Hedly. Cazorla, Podolski og Giroud inn ville jo vært himmelsk.. eller deilig. Til tross for at vi mister vår største stjerne.

Link to comment
Share on other sites

Hørtes hvertfall ut som en latterlig deilig spiller utifra dine beskrivelser Hedly. Cazorla, Podolski og Giroud inn ville jo vært himmelsk.. eller deilig. Til tross for at vi mister vår største stjerne.

 

Vi står ikke i fare for å miste vår største stjerne, kanskje vår beste spiller, men ikke sikkert det heller.

Link to comment
Share on other sites

 

Vi står ikke i fare for å miste vår største stjerne, kanskje vår beste spiller, men ikke sikkert det heller.

 

Dette er bare tull. Van Persie er/var vår største stjerne med mange mange mil. At han også er vår beste spiller er udiskutabelt.

Link to comment
Share on other sites

Alt er egentlig ganske positivt, kun med unntak av den som skulle ledet an her - RvP. Likevel, hvis forskjellen på troppen som avsluttet sist sesong og kommende sesong er å bytte RvP med Podolski, Giroud og eventuelt Cazorla samt en retur for Diaby og Wilshere - ja da er vi styrket så det holder. Det må vi da være.

 

Vi er desverre fortsatt litt usikre på keeperplassen. Szczesny har ikke helt klart gjøre seg til en ener - ennå.

Vi er litt usikre på høyrebacken. Ja, vi har Sagna, men backupen er av det usikre slaget - ennå.

Vi har ikke en playmaker som krydrer og åpner (så lenge russeren ikke kan eller ikke får lov) - ennå. Kan denne Cazorla være det?

 

Forøvrig synes jeg det er ganske brukbart besatt, forutsatt at Diaby (og etter hvert Wilshere) faktisk drar sin del av lasset. Akkurat det er jeg usikker på om jeg ville veddet veldig mye på - ennå.

Link to comment
Share on other sites

Bosingwa har etter ryktene signert for Monaco. I Ligue 2. Det sier vel litt om hvor mye hans stjerne har falt, på tross av en god match i CL-finalen. Nå skal det sies at Monaco har mye penger, og har Ranieri som trener - i tillegg til vår egen Tor-Kristian Karlsen som sportsdirektør.

Link to comment
Share on other sites

For å få til en god start bør Wenger få til avklaringene rundt RvP denne uka. Jeg regner med han går til Juventus.

Walcott regner jeg med skriver under ny kontrakt. Song er jeg tvilsom til. Jeg tror han går neste sesong. Da er det bare å få M'Villa inn

å gjør han klar til å overta Songs rolle neste sesong(hvis ryktene stemmer vel å merke).

Håper Gazorla kommer inn nå slik at han kan bli varm i trøya. Sahin tror jeg er lengre unna.

Mye avhenger av Diaby,Wilshere og Rosicky. Håper disse holder seg skadefrie denne sesongen.

 

Oppsummert så syns jeg foreløpig det ser ok ut. Podolski og Giroud inn er positivt. Det vi trenger mest slik jeg ser det

er en offensiv playmaker og der håper jeg Gazorla er på plass i løpet av uka.

 

På høyrebacken har vi de 3 musketerer som holder stand mens Sagna ventes tilbake. Jenkinson,Yennaris og Coquelin.

Tror ikke Wenger kjøper noe her.

 

Spørsmålet er om han kanskje tar M'Villa så har vi både back-upen og evt erstatteren til Song klar.

 

Det kan bli en spennende uke.......

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...