Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet sommeren 2012


49 unbeaten

Overgangsvinduet sommeren - 2012  

21 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Er mange keepere som rundt om i europa, som ville tatt keeperplassen umiddelbart. Og det uten at de hadde behøvd å kostet titalls millioner. Det arbeidet som gjøres med keepere i Italia og spesielt Tyskland, er noe Wenger burde utnyttet. Nivået på keeperne i de to landene er enormt høyt.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 531
  • Created
  • Last Reply

Nå må man huske at før WS fikk sit gjennombrudd. Så sto Fabianski(Var vel da han brakk en finger elns i en kamp, og WS kom inn etter 7 minutter) Var det mot united?

 

Så om fabianski klare å heve seg, så er han en meget ok keeper. Men synes dog WS er mer å satse på!

Link to comment
Share on other sites

Nå må man huske at før WS fikk sit gjennombrudd. Så sto Fabianski(Var vel da han brakk en finger elns i en kamp, og WS kom inn etter 7 minutter) Var det mot united?

 

Så om fabianski klare å heve seg, så er han en meget ok keeper. Men synes dog WS er mer å satse på!

 

Nei det stemmer ikke. Almunia var "skadet" i 10/11 sesongen. Fabianski fikk sjansen og gjorde det ganske bra, men fikk deretter en skulderskade. Szczesny startet kampen mot United på Old Trafford (hans PL debut) og hadde flere gode redninger (men, da som nå så var utsparkene hans helt klart svakeste side), men vi tapte dessverre 1-0. Etter dette så ble han han temmelig fort Arsenals sisteskanske på fast basis, men han skadet fingeren mot Barcelona og var ute i noen uker (Almunia stod om en helt i en periode for Arsenal, men kom seg for tilbake på klovnenivå). Muligens litt raskt for en 20-åring å bli førstevalg allerede da? Personlig har jeg hele tiden ønsket en "olding" som kunne vært førstevalg i et par sesonger som Szczesny gradvis kunne tatt over for og spilt litt i rotasjon med.

 

Potensialet er der og mer i noen annen keeper i klubben muligens fra Damien Martinez som jeg syntes virker å være helt fantastisk, men som bare er 19 år gammel.

Link to comment
Share on other sites

Du er visst ikke helt enig med deg selv Stefan B. Av hva jeg kan huske (har ikke giddet å dobbeltsjekke) så har vel du som mange andre her på forumet ønske en keeper opp i åra som kan presse fram det beste i szczc, ikke være førstekeeper i et par år.

Dessuten går du i en blemme jeg mener du alt for ofte går i. Du tror alt vi ikke jevnlig ser er bedre enn det faktisk er. Gresset er ikke alltid grønnere på andre (lite synlige) siden. Da szczc var i vårt ungdomsakademi sa du det samme om han som Du gjør med martinez nå. Han var så jævlig bra etc.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Til slutt vil jeg si at jeg ikke forstår folks tankegang på dette forumet. Mange synes sczchny er for dårlig men alle ønsker å kjøpe en keeper som skal gi ham konkurranse slik at han skal skjerpe seg. Hvorfor ikke kjøpe en keeper som er jævlig mye bedre?

 

BE

Ser mer på det som at folket mener Szczesny har stagnert litt i utviklingen grunnet manglende konkurranse om plassen på laget fra de reservene vi har. Faren ved å fortsette satsingen på han som førstekeeper uten noen seriøs utfordring/konkurranse på treningsfeltet er jo at han ikke får ut det maksimale fra potensialet sitt, og er vell derfor noen ønsker en eldre keeper som med mye erfaring kan hjelpe på dette. For min del kunne Wenger gjerne kjøpt inn en ny keeper som er jævlig mye bedre, men disse finnes det få av og har en prislapp som skremmer bort Wenger lenge før forhandlingene starter.

Link to comment
Share on other sites

Jeg liker det Ferguson gjør med De Gea - en keeper som på mange måter kan sammenlignes med WS. Han kan være en fantastisk matchvinner, men Lindegaard er mer enn klar for å ta over plassen hvis De Gea fomler det til. Og det gjør han, som alle andre unge keepere. Lindegaard spilte mye forrige sesong og har spilt litt i år også, jeg tror De Gea vil vokse på det.

 

Hvis Mannone og/eller Fabianski virkelig klarer å ta opp kampen hadde det vært glimrende, for på sikt tror jeg WS kan komme til å bli en fantastisk god keeper. Så får vi bare håpe at vi har tid og tålmodighet til å la han prøve og feile underveis. Jeg har det ihvertfall.

Link to comment
Share on other sites

Du er visst ikke helt enig med deg selv Stefan B. Av hva jeg kan huske (har ikke giddet å dobbeltsjekke) så har vel du som mange andre her på forumet ønske en keeper opp i åra som kan presse fram det beste i szczc, ikke være førstekeeper i et par år.

Dessuten går du i en blemme jeg mener du alt for ofte går i. Du tror alt vi ikke jevnlig ser er bedre enn det faktisk er. Gresset er ikke alltid grønnere på andre (lite synlige) siden. Da szczc var i vårt ungdomsakademi sa du det samme om han som Du gjør med martinez nå. Han var så jævlig bra etc.

 

BE

 

Jaså? For 2 år siden så var den spilleren jeg ønsket meg mest etter Hazard, Mark Schwarzer fra Fulham. Check it. Grunnen er at jeg mente Szczesny ville ha godt av å spille andrefiolin bak en så erfaren og god førstekeeper som australieren. Nå derimot så må jeg nesten sette ned standarden da Wenger helt klart ser på Szczesny som førstevalg (fra 53 til 13 til 1 på 2 år vitner om det) og trolig vil gi han en skikkelig sjanse.

 

Szczesny var strålende for ungdomsslaget og har vært en langt bedre sisteskanse enn Almunia noen gang var og kjæledeggen din Fabianski har vært. At han til tross for en skulderskade i vinter/våres spilte samtlige kamper med smertestillende og som årsak ikke var på sitt høyeste nivå så var han allikevel foretrukket å spillefremfor Fabianski.

 

Jeg sa at Szczesny kom til å bli førstevalg for 3 (?) år siden. Jeg hadde riktig. Nei han har ikke åpnet sesongen briljant, men du snakker hele tiden om at spillerene trenger tid for å bli selvsikre og komme inn i rytmen av spillet. Hvor mange minutter med fotball har faktisk Szczesny spilt hittil under preason og årets sesong? Og attpåtil så blir han satt rett inn på laget til tross for at han akkurat hadde kommet tilbake fra skade og hadde forholdsvis lite førstelagsfotball under beltet.

 

Når det gjelder andre spillere jeg har spådd en fremtid så ringer jo bla. Coquelin muligens en liten bjelle? Spådde jo han også en lysende fremtid allerede i 2008 (før Szczesny). Største blunderen er vel Carlos Vela, men til tross for at han ikke lyktes i Arsenal så har han vist i Real Sociedad at han er en veldig talentfull spiller. Når det gjelder Martinez så får du prøve å se noen kamper med han. Han har en lang vei å gå, men herregud så "komplett" han er. God med beina, sterk i feltet, god fysikk (høyde, kroppstype o.l.), fantastiske reaksjoner og viktigst av alt. En skikkelig matchvinner.

 

Om Martinez tar steget gjenstår å se, men hvis Szczesny får kommet seg opp av slumpen og viser progresjon og ender på det nivået jeg tror han har så vil han nok slite med å få spilt seg inn. Da vil Szczesny nærme seg sin beste alder og trolig være ubestridt førstevalg i lang tid såfremt han ikke bestemmer seg for at Arsenal ikke er fremtiden hans.

 

Alt dette får vi svar på innen et tidspann på omtrent 5 år! :P

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...