Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet sommeren 2012


49 unbeaten

Overgangsvinduet sommeren - 2012  

21 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Ser etter å lest gjennom dagens sladder på twitter at både Chelsea og Manchester City er intereserte i Mbiwa, så selv om han skal være tilgjengelig for £7 mill vil det bli en tøff kamp for signeringen. Noe det samme med M'Vila der Tottenham skal ha lagt inn et bud på 16 mill. euro, mens Rennes krever minst 19 mill. betalt med engang. Der kan det bli enklere siden vi, etter alt å dømme, skal ha banken full av cash. Skulle vi klart å signere begge to vil jeg gå til London og gi Wenger det beste kysset han har kjent siden bryllupsnatten!

 

Nå vil jo ingen av disse bli klare til kampen mot Liverpool, men tenk om dette kunne vært laget som stilte mot Southampton:

Szczesny

Mbiwa - Koscielny - Vermaelen - Gibbs

Chamberlain - M'Vila - Arteta

Cazorla

Podolski - Giroud

 

Da har vi både fart, duellstyrke, strålende teknikk og rutine i alle leddene. Å få inn M'Vila til å spille defensivt i en slags diamant med Chamberlain, Arteta og Cazorla ville vært morsomt å sett. Og ikke minst spennende å se hvordan Podolski og Giroud ville klart et samarbeid på topp. Selv om vi i denne formasjonen ikke har kantspillere, så vil både Chamberlain og Cazorla trekke mye utover, samtidig som Gibbs får større frihet fremover siden forsvaret er såpass balansert som det på papiret skal være.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 531
  • Created
  • Last Reply

Skjønner ikke hvorfor folk skal ha Chamberlain på midtbanen. Kan skjønne at Wenger gjorde det i preseason for å utvikle spillerforståelsen hans o.l., men pdd. så er Chamberlain klart best som kantspiller. Som midtbanespiller vil også farta hans være nærmest ubrukelig. Nei jeg vil heller se en god "gammel" 4-1-2-3.

Szczesny

Mbiwa - Mertesacker - Vermaelen - Gibbs

M'Vila

Arteta - Cazorla

Chamberlain - Giroud - Podolski

Link to comment
Share on other sites

Det kan ha noe med kampen hjemme mot AC Milan forrige sesong, og det faktum at han har flere egenskaper som vi ikke finner i de andre midtbanespillerne våre. En annen årsak til at jeg valgte 4-3-1-2 formasjonen var for å få både Podolski og Giroud mest mulig innvolvert rundt motstanders 16'meter og fordi vi er elendige til å treffe på de få innleggene vi klarer i løpet av en kamp. Flere spillere innefor farlig område og større sjanser for at vi faktisk treffer noen ;)

Link to comment
Share on other sites

Det kan ha noe med kampen hjemme mot AC Milan forrige sesong, og det faktum at han har flere egenskaper som vi ikke finner i de andre midtbanespillerne våre. En annen årsak til at jeg valgte 4-3-1-2 formasjonen var for å få både Podolski og Giroud mest mulig innvolvert rundt motstanders 16'meter og fordi vi er elendige til å treffe på de få innleggene vi klarer i løpet av en kamp. Flere spillere innefor farlig område og større sjanser for at vi faktisk treffer noen ;)

 

Da spilte han ikke en dyp rolle som det du har satt han opp i der, men den offensive rollen som Cazorla spiller nå om dagen (som jeg tidligere har uttalt at jeg tror er hans beste posisjon). Og ja han hadde en veldig veldig god kamp mot Milan, men pdd. er han for ustabil og mangler for mye forståelse for spillet til å spille i en såpass viktig posisjon.

 

Enig i at innleggene våre er elendige, men 4-3-1-2 vil sørge for at vi blir enda mer endimensjonerte mtp. at absolutt alt vil gå gjennom midten. Samtidig så vil det bli veldig trangt på midten når Podolski trekker dypt og Arteta, Chamberlain, Cazorla og Podolski går i mange av de samme rommene. :P

 

Med 4-1-2-3 så vil spissen få langt mer støtte av de to mer offensive kreative midtbanespillerene. Fremfor bare den ene vi har pdd. i Cazorla.

Link to comment
Share on other sites

Da spilte han ikke en dyp rolle som det du har satt han opp i der, men den offensive rollen som Cazorla spiller nå om dagen (som jeg tidligere har uttalt at jeg tror er hans beste posisjon).

Jeg mener at Ox spilte i den andre defensive rollen ved siden av Song i den kampen, mens Rosicky(?) spilte i den mer offensive...

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener at Ox spilte i den andre defensive rollen ved siden av Song i den kampen, mens Rosicky(?) spilte i den mer offensive...

 

Chamberlain lå dypere i Milan kampen. Du har faktisk rett der, men i motsetning til tidligere så hadde Chamberlain nærmest frie tøyler offensivt mens Song holdt igjen mer. Litt mer en boks-til-boks rolle ved siden av Song som nevnt var mer disiplinert mot Milan hjemme. Har kampen på PC-en her og har spolt igjennom mye og fulgt med på Chamberlain. Han ligger mye dypt, men er veldig villig til å skyte fart offensivt. Rullerte også til tider med Rosicky og lå i perioder mer offensivt fremme, men som du sier så spilte han faktisk rollen ved siden av Song der.

Link to comment
Share on other sites

 

Da spilte han ikke en dyp rolle som det du har satt han opp i der, men den offensive rollen som Cazorla spiller nå om dagen (som jeg tidligere har uttalt at jeg tror er hans beste posisjon).

 

Enig i at innleggene våre er elendige, men 4-3-1-2 vil sørge for at vi blir enda mer endimensjonerte mtp. at absolutt alt vil gå gjennom midten. Samtidig så vil det bli veldig trangt på midten når Podolski trekker dypt og Arteta, Chamberlain, Cazorla og Podolski går i mange av de samme rommene. :P

I den formasjonen som jeg satte opp ville M'Vila få det meste av jobbingen defensivt, mens Arteta og Chamberlain ville byttet på å løpe fremover for å støtte spissene. Hvem husker ikke glansdagene til AC Milan der de stort sett spilte 4-1-2-1-2, og det virket ikke som om de gikk i veien for hverandre hele tiden. Spesielt ikke siden Chamberlain, Cazorla og Arteta alle kan trekke ut på kanten når det skulle være behov. Podolski også for den saks skyld.

 

Slik altså, om du ikke skjønner:

M'Vila

Chamberlain - Arteta

Cazorla

Podolski - Giroud

Link to comment
Share on other sites

Sa ikke Wenger for vel en uke siden at han fra nå av regnet Chamberlain som sentral midtbanespiller og at det vil bli posisjonen hans fremover? Han gjorde en veldig god jobb i denne posisjonen mot Milans som nevnt tidligere, og han bør ha nok motor til å klare jobben både fremover og bakover. Så er spørsmålet om han har fysikk nok til å stå opp når det blir tøft og trangt. Fordelen er at han kan bekle flere roller og Wenger kan dermed lett sjonglere med spillerne som er på banen og slipper å gjøre bytter for å endre kampbildet.

Link to comment
Share on other sites

YoungGunsBlog

Arsenal still chasing players but much depends on who goes out. Loans now being considered for Squillaci, Park and Bendtner.

 

Herlig. Umulig å bli kvitt dritten på permanent vis så da låner man de heller ut, men det betyr hvertfall at vi sparer litt i lønninger i et år så det er helt klart bedre enn ingenting.

 

Viser forøvrig litt på ambisjonsnivået til disse spillerene at de heller vil tjene mye penger og ikke spille i det hele tatt fremfor å gå ned i lønn og spille fotball.

Link to comment
Share on other sites

Skjønner Squillaci godt ihvertfall, han drar på årene og har en bra kontrakt i Arsenal som er over etter denne sesongen. Han får ikke en slik sjanse økonomisk igjen. Vi ville alle gjort det samme, så det bomkjøpet må Wenger og klubben ta på sin kappe.

 

At Bendtner ikke er mer ivrig på å komme seg ut er skuffende, men vi får se hva som skjer nå på slutten.

Link to comment
Share on other sites

Park og spesielt Squillaci må være nesten umulig å selge siden begge er på kanten av karrieren og da heller tjener godt i Arsenal enn å dra til fransk 2. divisjon og får spilletid men mindre lønn. Når det kommer til Bendtner så er vell egoet hans så stort at han nekter å forlate klubben så lenge ikke Barcelona, Real Madrid etc. kommer med et tilbud. Tross alt kan ikke verdens beste spiss spille for en middelmådighet sammen med spillere langt unna hans eget nivå...

Link to comment
Share on other sites

Park og spesielt Squillaci må være nesten umulig å selge siden begge er på kanten av karrieren og da heller tjener godt i Arsenal enn å dra til fransk 2. divisjon og får spilletid men mindre lønn. Når det kommer til Bendtner så er vell egoet hans så stort at han nekter å forlate klubben så lenge ikke Barcelona, Real Madrid etc. kommer med et tilbud. Tross alt kan ikke verdens beste spiss spille for en middelmådighet sammen med spillere langt unna hans eget nivå...

 

Park er vel ærlig talt ikke på kanten av karrieren? Født i 85 og er nå i sin beste alder. Squillaci skjønner jeg, mens Bendtner bare er latterlig. Maken til lite selvinnsikt må man lete lenge etter og når man tar med at mannen er ekstremt narsissistisk så blir nok ting heller vanskelig.

Link to comment
Share on other sites

DarrenArsenal1

From @johncrossmirror article tomorrow "It would appear Arsenal are unlikely to make any last-minute moves for new faces." ........GOODNIGHT

 

Nå er ikke akkurat John Cross helt troverdig, men det forundrer meg ikke.

Link to comment
Share on other sites

Det ville egentlig overrasket meg om ingen kom inn - spesielt med tanke på hvor lenge vi var med i kampen om Nuri Sahin og at såpass mange spillere kan forsvinne ut i dag og i morgen. (Eller neste uke, i Arshavins tilfelle)

 

Samtidig ville det vært typisk Wenger om han hevder at Diaby og Wilshere er våre nye signeringer på midten, og at en ny spiller til ville drept Coquelin. Han vil også hevde at han nesten signerte i storspiller, men at det ikke ble noe av. (husker dere Phil Jones og hintene om Götze i fjor?) Uansett, jeg har klart potetgullet til i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Årets mest bisarre overgang ser ut til å være et faktum: Richard Wright (ja, han ja) har gjennomført medisinsk test hos Manchester City i dag og kommer til å signere på free transfer i løpet av dagen i følge Sky Sports.

 

Hentet inn fordi han er engelsk. Enkelt og greit. Akkurat som Stuart Taylor overgangen tipper jeg...

 

Forøvrig: Manchester Shitty elsker virkelig Arsenal spillere.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...