Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet sommeren 2012


49 unbeaten

Overgangsvinduet sommeren - 2012  

21 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

For all skuffelsen og skepsisen rundt eierskapssituasjonen og mangelen på kommunikasjon fra Kroenke og dramaet rundt Usmanov og co. må jeg si meg sjeleglad over ståa i vår klubb fremfor det som foregår i Liverpool for tiden og da særlig etter de konstante PR-fadesene og uttalsene fra eierne, sånn som gårdagens åpne brev til fansen. http://www.liverpool...-letter-to-fans

Tenk dere om Arsene Wenger skulle kommet med et åpent brev hver gang han hadde gjort noe som fansen hadde vært uenig med? Mannen ville dødd av skrivekrampe. Det sier mye om hvor desperat og frustrert LFC-supporterne er når eierne må komme med åpne brev for å rettferdiggjøre sine valg - eller å fraskrive seg ansvaret. Og at dette kommer fra eierne og ikke deres nye manager som må bygge tillit hos fansen - håpløst. Er Rodgers sjef eller er han ikke det? Det ser ikke sånn ut gitt. Jeg tror ikke de kommer til å være like katastrofale som Hicks & Gillette - duoen som gjorde kunststykket å utstøte klubbens beste manager på over 20 år - men jeg tror de skal slite tungt i tiden fremover.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 531
  • Created
  • Last Reply

For all skuffelsen og skepsisen rundt eierskapssituasjonen og mangelen på kommunikasjon fra Kroenke og dramaet rundt Usmanov og co. må jeg si meg sjeleglad over ståa i vår klubb fremfor det som foregår i Liverpool for tiden og da særlig etter de konstante PR-fadesene og uttalsene fra eierne, sånn som gårdagens åpne brev til fansen. http://www.liverpool...-letter-to-fans

Tenk dere om Arsene Wenger skulle kommet med et åpent brev hver gang han hadde gjort noe som fansen hadde vært uenig med? Mannen ville dødd av skrivekrampe. Det sier mye om hvor desperat og frustrert LFC-supporterne er når eierne må komme med åpne brev for å rettferdiggjøre sine valg - eller å fraskrive seg ansvaret. Og at dette kommer fra eierne og ikke deres nye manager som må bygge tillit hos fansen - håpløst. Er Rodgers sjef eller er han ikke det? Det ser ikke sånn ut gitt. Jeg tror ikke de kommer til å være like katastrofale som Hicks & Gillette - duoen som gjorde kunststykket å utstøte klubbens beste manager på over 20 år - men jeg tror de skal slite tungt i tiden fremover.

Det brevet var jo alt for langt. De kunne like så godt lagt ut en melding på Twitter. "We want to roll how Arsenal do"

 

Han beskriver jo vår modell ned til minste detalj som veien å gå. De ble vel lurt trill rundt av Kennys store ord om at de var et par engelske middelmådigheter fra toppen. Skal man tro det de skriver så ønsker man en langsiktig målsetning og det er ingen annen måte å gjøre det på uten oljepenger. De starter jo også på et langt tynnere grunnlag enn oss. Vi startet med et topplag og har hatt råd til å være nest best. Liverpool er jo i øyeblikket et lag med "to tomme hender". Det blir tøft, men den finnes nok av eksempler på at man kan drive godt og være konkurransedyktige på sikt. Liverpool har historien og supporterskaren. De trenger bare en plan som strekker seg lengre enn ett år

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ganso er vell også en av fotballens mest overvurderte spillere.

Mye fordi han var et fantastisk talent som ikke har forbedret seg, for to år siden var han verdt 25 millioner euro. Om du tar alder ifht pris selvfølgelig, ikke alle som slår til og Ganso har vel konsa på andre ting enn fotball har det virket som..

Link to comment
Share on other sites

Bør Arsenal kjøpe ny keeper. Er mange keepere som det snakkes mye om på svakere lag enn Arsenal som f.eks Vorm og Krul, men jeg har enda mer sans for en litt mer anonym - Mignolet. Tror han kunne gjort det bra

 

Hvis ikke Fabianski blir kvitt sine skader så er svaret ja.

 

BE

 

Link to comment
Share on other sites

Der tar du feil. Fabianski har vært vår

Førstekeeper. En skade på ham banet vei for en langt dårligere sczchny.

 

BE

 

Han har vært førstekeeper ja, men det betyr ikke at han har vært god nok til å være det. Almunia var vår førstekeeper i flere sesonger

Link to comment
Share on other sites

 

 

Han har vært førstekeeper ja, men det betyr ikke at han har vært god nok til å være det. Almunia var vår førstekeeper i flere sesonger

Almunia er søppel (selv om majoriteten på dette forumet en gang mente noe annet). Da Fabianski var førstekeeper stilnet kritikken mot han, dette fordi han etter noen shaky kamper begynte å levere godt. Fabianski var og er god nok til å være første keeper.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Almunia er søppel (selv om majoriteten på dette forumet en gang mente noe annet). Da Fabianski var førstekeeper stilnet kritikken mot han, dette fordi han etter noen shaky kamper begynte å levere godt. Fabianski var og er god nok til å være første keeper.

 

BE

 

Det er ingen på dette forumet som har ment at Almunia var god nok til å være førstekeeper. Dersom det ennå ikke har sunket inn i skallen din at det var aldri det diskusjonen gikk ut på den gangen, så er det rett og slett ikke noe håp.

 

Det er helt utrolig at en som har kritisert og skjelt ut Almunia på det groveste ikke evner å se svakhetene til Fabianski som er så åpenbare for de aller fleste.

Link to comment
Share on other sites

Almunia var svært svak. Fabianski nesten like svak. Om Szczecny pr. dags dato er særlig bedre, er jeg usikker på. Potensialet er stort, men utviklingen har ikke imponert meg voldsomt. En tysk eller italiensk keeper av klasse, hadde vært noe.

 

Jeg har mistet helt troen på WS. Da han slo gjennom, fremsto han som en god keeper med bra utviklingspotensiale. I tillegg slet han ikke med psyken på samme måte som Almunia og Fabianski. Men han har stagnert fullstendig, og jeg klarer ikke lenger å se at han skal utvikle seg til å være topp 3-4 blant keeperne i Premier Leauge, som vi faktisk trenger for å kunne være med å kjempe om edelt metall.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Det er ingen på dette forumet som har ment at Almunia var god nok til å være førstekeeper. Dersom det ennå ikke har sunket inn i skallen din at det var aldri det diskusjonen gikk ut på den gangen, så er det rett og slett ikke noe håp.

 

Det er helt utrolig at en som har kritisert og skjelt ut Almunia på det groveste ikke evner å se svakhetene til Fabianski som er så åpenbare for de aller fleste.

Jo det er mange på dette forumet som mente at Almunia var gid nok til å være førstekeeper. Å hevde noe annet er en løgn.

 

Hvilke svakheter mener du Fabianski har?

Almunia ble ikke skjelt ut på det groveste. Han ble kritisert på dette forumet av blant andre meg.

 

BE

 

Link to comment
Share on other sites

Jo det er mange på dette forumet som mente at Almunia var gid nok til å være førstekeeper. Å hevde noe annet er en løgn.

 

Hvilke svakheter mener du Fabianski har?

Almunia ble ikke skjelt ut på det groveste. Han ble kritisert på dette forumet av blant andre meg.

 

BE

Personlig mener jeg at Lehmann aldri ble erstattet, vet at mange mener at Seaman aldri ble erstattet. WS kom inn som et friskt pust, men har stagnert. Slik som jeg ser det er ikke en Mignolet god nok til å forsterke oss(Tilstrekkelig) og om vi skal ha inn en ny keeper vil jeg helst ha en med god distrubisjon og som er god på feltarbeid. Våre to beste keepere er polske og er begge STORE målvakter på sitt beste, desverre har vi sett mye som er dårlig av dem også.

Link to comment
Share on other sites

Hvilke svakheter mener du Fabianski har?

 

 

BE

 

Dårlig rekkevidde. Dårlig i feltet og generelt ikke noe spesielt god på andre områder heller muligens at han faktisk er temmelig brukbar med beina når det kommer til utspark.

 

Er ikke uten grunn til at Szczesny på tross for at han er 5 år yngre pdd. er førstelagskeeper både på klubblag og landslag foran Fabianski. Tror du vitterlig at han ville danket ut Fabianski på begge scenene hvis han ikke er bedre enn sin eldre landsmann?

 

Fabianski er og blir for dårlig. Bortsett fra en strålende dobbeltredning mot Burnley og en herlig redning mot Wolverhampton så har han lite å vise til annet enn tabber og usikkerhet.

 

Når det gjelder Szczesny så sa jeg at vi burde hentet inn en keeper som kunne presset han langt mer enn Mannone og Fabianski. Gjerne en gammel og erfaren keeper. Dessverre så skjedde ikke det.

Link to comment
Share on other sites

Siden vi er inne på en keeperdiskusjon, så ønsker jeg å nevne Marc-Andre ter Stegen som et potensialt innkjøp og forsterkning. Spiller i Borussia Mönchengladbach, er bare 20 år, men allerede fått være med på mye i Bundesligaen og den hjemlige cupen. Har gått gradene i klubben fra tidlig alder og har blitt sammenlignet med Oliver Kahn, så noe talent må han ha. Har en spillestil jeg liker veldig godt med stadig korrigering av forsvaret der han ikke er redd for å rope, samt veldig godt feltarbeid der han ofrer seg i kamp om ballen. Hvis man legger på gode reaksjoner og stort utviklingspotensiale tror jeg dette kunne vært et spennende kjøp som vil gitt Szczesny atskillig konkurranse om plassen. Burde være mulig å fått kjøpt han siden Gladbach, til tross for 4. plassen i ligaen forrige sesong, er en mindre klubb i Tysk sammenheng som bare året før sloss mot nedrykk i play off.

Link to comment
Share on other sites

Siden vi er inne på en keeperdiskusjon, så ønsker jeg å nevne Marc-Andre ter Stegen som et potensialt innkjøp og forsterkning. Spiller i Borussia Mönchengladbach, er bare 20 år, men allerede fått være med på mye i Bundesligaen og den hjemlige cupen. Har gått gradene i klubben fra tidlig alder og har blitt sammenlignet med Oliver Kahn, så noe talent må han ha. Har en spillestil jeg liker veldig godt med stadig korrigering av forsvaret der han ikke er redd for å rope, samt veldig godt feltarbeid der han ofrer seg i kamp om ballen. Hvis man legger på gode reaksjoner og stort utviklingspotensiale tror jeg dette kunne vært et spennende kjøp som vil gitt Szczesny atskillig konkurranse om plassen. Burde være mulig å fått kjøpt han siden Gladbach, til tross for 4. plassen i ligaen forrige sesong, er en mindre klubb i Tysk sammenheng som bare året før sloss mot nedrykk i play off.

Svært god på FM, men slipper inn mye mål om dagen. Kan hende det er dårlig forsvar, men Arsenal trenger ikke nok en unggutt i mål. Nei, kjøp heller Mignolet!

Link to comment
Share on other sites

Mignolet er vel bare 23? Selv det er ganske ungt til en keeper å være. Er ikke spesielt keen på å hente inn en som er på nivå med polakken som kan utvikle seg sammen med han. Heller en eldre(30+?) som er bedre enn WS og som kan få sistenevnte til å løfte seg. Tviler egentlig på at Wenger blir å gjøre noe med keepersituasjonen. Tror nok at han kjører på med WS med Fabianski/Mannone som "konkurranse".

Link to comment
Share on other sites

 

 

Dårlig rekkevidde. Dårlig i feltet og generelt ikke noe spesielt god på andre områder heller muligens at han faktisk er temmelig brukbar med beina når det kommer til utspark.

 

Er ikke uten grunn til at Szczesny på tross for at han er 5 år yngre pdd. er førstelagskeeper både på klubblag og landslag foran Fabianski. Tror du vitterlig at han ville danket ut Fabianski på begge scenene hvis han ikke er bedre enn sin eldre landsmann?

 

Fabianski er og blir for dårlig. Bortsett fra en strålende dobbeltredning mot Burnley og en herlig redning mot Wolverhampton så har han lite å vise til annet enn tabber og usikkerhet.

 

Når det gjelder Szczesny så sa jeg at vi burde hentet inn en keeper som kunne presset han langt mer enn Mannone og Fabianski. Gjerne en gammel og erfaren keeper. Dessverre så skjedde ikke det.

 

Fårlig rekkevidde. Tja. Hans rekkevidde er vel ikke hans største styrke. Dårlig i feltet? Svært uenig. Jeg mener han er svært god i feltet. Dette har jeg argumentert for mange ganger. Ja han har vært på bærtur mange ganger, men timing på innlegg tar tid å venne seg til og slik blir rustent når man spiller så sjelden som han gjør.

Generelt ikke god på noe annet? Uenig. Han er svært reaksjonsrask og meget god i gangsetter. Dessuten har han en offensiv mentalitet.

 

Han var en gang 1. Keeper i både Arsenal og Polen men skader ville det annerledes. Mao betyr det at både wenger og landslagskeeperen mente at fabianski var bedre enn szczchny.

 

Til slutt vil jeg si at jeg ikke forstår folks tankegang på dette forumet. Mange synes sczchny er for dårlig men alle ønsker å kjøpe en keeper som skal gi ham konkurranse slik at han skal skjerpe seg. Hvorfor ikke kjøpe en keeper som er jævlig mye bedre?

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...