Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet sommeren 2012


49 unbeaten

Overgangsvinduet sommeren - 2012  

21 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 531
  • Created
  • Last Reply

....det forutsetter jo at det er interesse fra Arsenal og Wenger i M'Vila, og det er det tydeligvis ikke lengre. Jeg tror de har satt seg andre mål.

 

Utrolig rart at Arsenal og Wenger "plutselig" kutter interessen sin for M'Vila når de har speidet han i nesten 4 år og faktisk prøvde å kjøpe han i fjor og i år. Veldig veldig rart vil jeg si. Mange som sniffer på at Arsenal skal være interessert i Fellaini fordi Everton "visstnok" har vist interesse for M'Vila de også, men det tror jeg i høyst grad bare er bullshit. Akkurat som Schweinsteiger ryktene.

 

Ellers har nå Tottenham solgt unna Modric og mistet King, men de har til gjengjeld kjøpt Vertonghen, Sigurdsson og Adebayor. Attpåtil så snuser de på M'Vila og Willian fra Shaktar.

 

Vel. Får de de to sistnevnte så er det vel hevet over enhver tvil hvem som har blitt forsterket mest i sommer? Selvfølgelig hvis vi ikke henter allerede velkjent navn vi også, men ærlig talt: Det vet vi alle at ikke kommer til å skje.

 

Sikkert lite vits i å engasjere seg i dette før det er 3-4 timer igjen.

 

Det er viktigere å prøve å spare noen kroner og vente til absolutt siste liten enn det der er å bruke litt mer og faktisk få den spilleren man vil ha.

 

Wenger logikk..

Link to comment
Share on other sites

Om vi kjøper en spiller i dag, i morgen eller på fredag har jo ikke noe å si for sesongen, uansett uaktuell for kamp på søndag og deretter er det to uker til neste kamp. Det viktigste er at vi får hentet inn spiller(e) med de riktige ferdighetene og innstillingene. Stoler på at klubben har langt bedre overikt og plan på dette enn vi har, men selvsagt morsomt å følge med på rykter og spekulasjoner. Gjelder bare å unngå å bli frustert når disse ryktene ikke fører til noe.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Tror vi kommer til å bli skuffet nok en gang. Ryktes at Song ville bli i klubben ut karrieren, men at ledelsen ikke ville øke lønnen hans. Tragisk!

 

Sånn til info: Diaby har høyere lønn enn hva Song hadde. Kanskje ikke så rart at Song følte han fortjente litt mer? Ramsey er også en spiller som tjener likt som hva Song gjorde, men til tross for at han ikke har bevist noe som helst.. Wilshere fikk også fornyet kontrakt samme året som han hadde sitt store gjennombrudd og endte også opp med høyere lønn enn hva Song gjorde. Ikke så rart at Song da blir litt satt ut.

Link to comment
Share on other sites

Hadde kanskje vært bedre med 2 tap i starten for å tvinge frem reaksjoner? Det hadde vært 2 poeng tapt men hadde kanskje vært verdt det i det lange løp.

 

Eller skal en "true Gooner" ikke tenke/Si slikt?

Innerst inne var jeg litt glad for tapene i fjor, ikke at det ble seksmålstap mot United liksom, men at vi fikk noen tap som viste at vi lå dårlig an og trengte gjøre forandringer. De to 0-0 kampene har jo vært mot defensive motstandere som tradisjonelt byr på mye motstand, men jeg syns at flere klubber ser sterkere ut enn i fjor og vi burde hatt fire poeng.

 

Ryktes om Mbiwa, men at Chelsea også er interessert, da gikk nok prisen opp fra 7 millioner £ til 15..

Link to comment
Share on other sites

Sorry, men jeg syns det er helt bak mål å håpe at vi taper i håp om at det vil ramle inn noen nye spillere. Nesten like ille som de som håper vi gjør det såpass dårlig at Wenger får sparken.

 

Jeg tror og håper det kommer noen nye inn, og jeg tror ikke et tap eller to uansett vil ha noen effekt på hva Wenger har på handlelisten.

Link to comment
Share on other sites

Sorry, men jeg syns det er helt bak mål å håpe at vi taper i håp om at det vil ramle inn noen nye spillere. Nesten like ille som de som håper vi gjør det såpass dårlig at Wenger får sparken.

 

Jeg tror og håper det kommer noen nye inn, og jeg tror ikke et tap eller to uansett vil ha noen effekt på hva Wenger har på handlelisten.

 

+1

 

Men Wenger bør ut

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Sorry, men jeg syns det er helt bak mål å håpe at vi taper i håp om at det vil ramle inn noen nye spillere. Nesten like ille som de som håper vi gjør det såpass dårlig at Wenger får sparken.

 

Jeg tror og håper det kommer noen nye inn, og jeg tror ikke et tap eller to uansett vil ha noen effekt på hva Wenger har på handlelisten.

Støttes. Dessuten var det ingenting positivt å hente ut av tapene mot Pool og United forrige sesong. Det så ut som et lag i fullstendig oppløsning. Mot Sunderland og spesielt mot Stoke så var vi bunnsolide. Da har man i allefall en veldig solid plattform å bygge sesongen på. Det er rart at folk allerede har glemt for et latterlig kaos forsvaret vårt har vært de siste årene på Britannia

Link to comment
Share on other sites

Utrolig rart at Arsenal og Wenger "plutselig" kutter interessen sin for M'Vila når de har speidet han i nesten 4 år og faktisk prøvde å kjøpe han i fjor og i år. Veldig veldig rart vil jeg si.

 

Med tanke på oppførselen hans i forbindelse med EM er kanskje ikke det så rart?

Link to comment
Share on other sites

En ting er sikkert - vi har 2 poeng og 0 mål i år. Det er for dårlig.

 

Altfor dårlig. Det som er mest skuffende er hvor få ganger vi faktisk har fått keeperen til å jobbe. Var vel snakk om at vi hadde 4 skudd på mål eller noe etter 30+ skuddforsøk.

 

Ellers så mister jeg mer og mer av troen om dagen. Særdeles få rykter angående Arsenal sin interesse i spillere og Wenger sine uttalelser om at han er villig til å hente en "special player" hvis de er tilgjengelige. Har hørt det så mange ganger før og blitt skuffet og det regner jeg med å bli i år også.

 

Med tanke på oppførselen hans i forbindelse med EM er kanskje ikke det så rart?

 

Har fortsatt ikke fått med meg hva han gjorde i EM som var så galt jeg. Han fikk ikke noe utestengelse og det gjorde heller ikke Ben Arfa. Menez og Nasri derimot fikk et par kampers utestengelse og kan ikke se at adferden til Nasri som ved flere tilfeller har blitt rapportert som temmelig forkastelig (da særlig av Galls og ved en anledning selveste Henry) hindret Wenger i å kjøpe han.

 

Tviler på at det er adferden og oppførselen til M'Vila som er i veien. Tenker nok heller det er pengene han koster jeg.

Link to comment
Share on other sites

Tenker nok heller det er pengene han koster jeg.

 

Deg om det. Forøvrig synes jeg det er helt greit om vi ikke henter M'vila. Det faktum at han i det hele tatt vurderer en overgang til Tottenham sier det meste om spillerens ambisjonsnivå

 

Så får vi se når vi runder 01.09. hvem som har kommet inn og hvem som har gått ut. Først da skal det avsies dom i forhold til Arsenals jobb på transfermarkedet.

 

Synes forøvrig det er morsomt at du syter over lite rykter rundt mulige overganger til Arsenal. Det er jo som regel da det plutselig kan dukke opp spillere. Når man minst venter det.

Link to comment
Share on other sites

 

Deg om det. Forøvrig synes jeg det er helt greit om vi ikke henter M'vila. Det faktum at han i det hele tatt vurderer en overgang til Tottenham sier det meste om spillerens ambisjonsnivå

 

Så får vi se når vi runder 01.09. hvem som har kommet inn og hvem som har gått ut. Først da skal det avsies dom i forhold til Arsenals jobb på transfermarkedet.

 

Synes forøvrig det er morsomt at du syter over lite rykter rundt mulige overganger til Arsenal. Det er jo som regel da det plutselig kan dukke opp spillere. Når man minst venter det.

 

Det samme sa du om Lloris. Muligens så ser Lloris og M'Vila at Tottenham faktisk prøver å forbedre seg og har ambisjoner om noe mer enn bare Champions League spill? Er også artig hvordan du har innsikt i hva slags ambisjoner spillerene har. Har du en krystallkule du ser i Kim? ;)

 

Man må selvfølgelig det, men det er som regel alltid slik. "Slapp av. Vinduet har ikke åpnet ennå så det er ikke rart vi ikke er nærme å kjøpe noen". "Slapp av. Vinduet har akkurat åpnet. Vi har god tid.". "Er godt over en måned igjen. Wenger har full kontroll.". osv. osv.

 

Denne gangen derimot. Da var det annerledes. Kjøpene av Podolski, Giroud og Cazorla samt at vi ikke hadde solgt van Persie eller noen andre gjorde at de fleste av oss her inne ble fylt med håp. Istedet så mister vi van Persie bare et par dager i forveien av sesongåpningen og 5 minutter etter kampslutt (i en meget skuffende kamp) så får vi vite at Song også er solgt. Er kanskje ikke så rart man mister motet?

 

Og den siste delen der. Det stemmer ikke lenger for Arsenal sin del. Når var sist gang vi dro frem en spiller helt ut av det blå? Samtlige spillere til oss de siste sesongene har da strengt talt vært ryktet å være på vei til oss i flere uker (eller måneder og i noen tilfeller faktisk år..) som regel. Etter United kampen i fjor så virket det som om klubben fikk panikk og kjøpte et par spillere veldig fort, men de hadde alle (utenom Park) blitt linket til oss ved et tidligere tidspunkt.

 

Som sagt så er jeg stygt redd for at klubben venter lengst mulig med å gjøre avtalene sine for å presse ned prisen. Dette ender ikke alltid godt som vi har merket før.

Link to comment
Share on other sites

Det samme sa du om Lloris. Muligens så ser Lloris og M'Vila at Tottenham faktisk prøver å forbedre seg og har ambisjoner om noe mer enn bare Champions League spill? Er også artig hvordan du har innsikt i hva slags ambisjoner spillerene har. Har du en krystallkule du ser i Kim? ;)

 

Er bare folk med vrangforestillinger som har troen på Tottenham, så sånn sett er det vel da like greit å holde seg unna M'vila? ;)

Link to comment
Share on other sites

 

Er bare folk med vrangforestillinger som har troen på Tottenham, så sånn sett er det vel da like greit å holde seg unna M'vila? ;)

 

Alt i alt så er det bedre for M'Vila å gå fra Rennes til Tottenham og utvikle seg videre der før han enten blir en del av suksessen Spurs fansen håper på eller før han stikker videre til en større klubb.

 

Når det gjelder Spurs så er de på gang. Det har de vært i mange år (helt til Ramos ødela mye) nå. Fortsetter de som det her i noen år til nå så tror jeg de vil ta over som Nord-Londons "beste" lag såfremt ikke Arsenal slutter å selge sine beste spillere og erstatte de med dårligere spillere år etter år.

Link to comment
Share on other sites

Det skal mer til enn Lloris og M'Vila til for å forsterke Tottenham nok til å bli bedre enn oss. Først og fremst mangler de den spissen som skal score 15+ mål hver sesong. Adebayour leverte forrige sesong, men har til gode i de tidligere klubbene å leve opp til førstesesongen. Defoe er heller ikke en slik spiss. Bale, van der Vaart og Sigurdsson kan sikkert stå bak mange assist og noen mål, men forhåpentligvis ikke nok.

 

Når det kommer til fremtiden hos oss, så tror jeg Wenger og Arsenal vil endre overgangsstrategi etterhvert som gjelden blir betalt ned, samt at de viktige spillerne vi nå begynner å sitte igjen med har kontrakter over 2 år (hvis Walcott forlenger).

Link to comment
Share on other sites

Her tas sorgene på forskudd skjønner jeg. Ta noen dype magedrag folkens, hvis ikke blir det hjertestans i løpet av uka.

 

Syntes RP7 har vært for optimistisk de siste dagene så følte jeg måtte dra lasset litt her nå.

 

Neida. Grunnen til at jeg er så oppgitt og frustrert er at jeg har ønsket meg M'Vila en god stund og når Tottenham nå nærmer seg han uten at vi tilsynelatende er i nærheten av å signere en erstatter for Song så er det lett å la seg rive med. Var litt av det samme ute og ikke når Hazard ble klar for Chelsea til tross for at jeg visste han var langt langt utenfor vår prisrekkevidde. Det samme gjelder derimot ikke med M'Vila. Og det gjør frustrasjonen litt ekstra stor..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...