Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet sommeren 2012


49 unbeaten

Overgangsvinduet sommeren - 2012  

21 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

 

Joda, men både Arshavin og Podolski virker utilpasse på kanten. Er ikke overbevist over at de vil bidra noe vanvittig der ute, men håper selvfølgelig at jeg tar feil.

Poldi virka utilpasset på topp for oss også, han har jo 100 landskamper hvor nesten alle er på vingen så regner med at han klarer et par kamper mens Gervinho er på tur.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 531
  • Created
  • Last Reply

Stemmer det at overgangsvinduet stenger ved midnatt Mandag 3. September?

 

 

The first commences at midnight on the last day of the season and ends on 31 August if a working day - or, if not, on the first working day thereafter, at a time determined by the Board.

 

Fredag er jo en jobbdag så..? Vet at det i Frankrike er oppe et par dager ekstra (uten at jeg vet grunnen), men har ikke hørt det samme om det engelske vinduet..

Link to comment
Share on other sites

Stemmer det at overgangsvinduet stenger ved midnatt Mandag 3. September?

Det er mange små "justeringer" av overgangsvinduet i Europa.

Her er en liten oversikt.

 

I England stenger vinduet 31. august kl 23:00 (lokal tid) (24:00 norsk tid).

I Frankrike 4. september kl 24:00.

I Norge 31. august kl 24:00, som i de fleste europeiske land.

Russland ser ut til å stenge sist i Europa, 6. september kl 24:00.

Link to comment
Share on other sites

Wenger sier overgangsmarkedet "virkelig våkner til liv" den siste uka, uheldigvis er vi også fortsatt på handletur. Det optimale ville vært at vi var ferdighandlet før sesongstart, men sånn fungerer det tydeligvis ikke.

 

Av spådommer tror jeg ikke City er ferdig å kjøpe - de kommer med et motsvar til RVP-handelen. Jeg tipper et stort navn som f.eks Cavani for en absurd pengesum. United tror jeg ikke kommer til å kjøpe noen flere, samme med Liverpool (etter Sahin). Chelsea tror jeg kommer til å hente et par spillere til (backen fra Marseille er vel allerede på plass), men ingen store navn. Spurs tror jeg kommer til å gjøre mye business de siste 48 timene, ser ikke bort fra at de overrasker med å få tak i et par knallspillere. Av Arsenal-spådommer tror jeg vi får tre spillere til, der en vil være en spiller vi aldri har blitt linket med før. Jeg tror også Park, Bendtner og Squillaci forsvinner ut med noen få timer igjen av vinduet. Chamakh blir en sesong til.

 

Tipper det blir en del panikkartede kjøp også, jeg kan se for meg at bunn- og midtablelagene handler en del i desperasjon mot slutten og tipper det blir bonanza hos QPR og Mark Hughes nå i de siste dagene.

Link to comment
Share on other sites

Skuffet over at vi ikke har fått inn en ny spiller ennå. Snart en uke siden Song forsvant, men som Bjornage sier så er det først nå overgangsvinduet våkner til live. Ikke at det er en unnskyldning for å ikke ha en erstatter klar allerede før Song forsvant ut døra..

 

Men, får bare håpe vi får inn et par spillere til. For å kjempe i toppen trenger vi 2-3 kvalitetsforsterkninger.

Link to comment
Share on other sites

Wenger - My options for deeper midfield role

 

Arsène Wenger is in the market for a defensive midfielder - if the right one is available.

 

The Frenchman sanctioned the sale of Alex Song last weekend and, in his absence, Mikel Arteta played in a deeper role in the 0-0 draw against Sunderland.

 

Wenger has other options to fill that position but he has not ruled out a new recruit before the transfer window closes.

 

"If someone really top, top class comes up… I do not need to buy an average midfielder," said Wenger. "If someone top, top class turns up, completely defensive, we will consider it.

 

Får for guds skyld håpe at han henter inn en skikkelig DM og at han ikke setter sin tillit til at Diaby, Coquelin og Wilshere vil "redde" midtbanen i år som han hinter til her.

 

"If you look at the numbers you will see that Song was more of an offensive player than a defensive midfielder," he added. "Arteta can play deeper - the kind of Pirlo role - and we have Diaby who is a very strong defensive player.

 

"We have Coquelin who is also doing very well. I've played many games with Diaby and Wilshere [in midfield] and they were very efficient."

 

Langt ifra enig i at Diaby er en "very strong defensive player".

Link to comment
Share on other sites

Han er en veldig sterk defensiv midtbane, men mangler erfaring fra å spille i den rollen. Når det er sagt så kan en midtbane bestående av Wilshere, Diaby og Cazorla gjøre en like så god jobb defensivt som om vi hadde stilt med en umotivert Song som erstatter for en av de. Hvis arbeidsviljen er på topp og rollefordelingen foregår slik at man alltid har noen i sikring så vil vi ikke merke noe savn etter en ren defensiv midtbanespiller. Problemet vil bare oppstå når vi helt sikkert får skader på et par av disse sentrale spillerne og må stole på at Coquelin, Ramsey og Diaby stepper inn med den samme innsatsen og klokskapen som tidligere har manglet.

 

Når det kommer til uttalelsen om aktiviteten på overgangsvinduet så er det alltid størst aktivitet de første par ukene og den siste, og det er ikke bare Wenger som har uttalt dette. Ferguson, Mourinho, Mancini og nærmest alle de store managerne går årlig ut til fansen med dette budskapet. Klarer vi å forsterke stallen yterligere den siste uken samtidig som daukjøtten forlater London så skal jeg være svært så fornøyd med hvordan klubben har gjennomført dette transfervinduet.

Link to comment
Share on other sites

Spent på hva han mener med "if someone really top, top class comes up..."

 

"Comes up"? Redd det betyr at denne klassespilleren på mirakuløst vis da må være tilgjengelig

for nøyaktig det Wenger har sett for seg. Xabi Alonso, say no more.

Skal vedde på det ender med at han didn`t find anyone....

Link to comment
Share on other sites

Wenger - My options for deeper midfield role

 

Arsène Wenger is in the market for a defensive midfielder - if the right one is available.

 

The Frenchman sanctioned the sale of Alex Song last weekend and, in his absence, Mikel Arteta played in a deeper role in the 0-0 draw against Sunderland.

 

Wenger has other options to fill that position but he has not ruled out a new recruit before the transfer window closes.

 

"If someone really top, top class comes up… I do not need to buy an average midfielder," said Wenger. "If someone top, top class turns up, completely defensive, we will consider it.

 

Får for guds skyld håpe at han henter inn en skikkelig DM og at han ikke setter sin tillit til at Diaby, Coquelin og Wilshere vil "redde" midtbanen i år som han hinter til her.

 

"If you look at the numbers you will see that Song was more of an offensive player than a defensive midfielder," he added. "Arteta can play deeper - the kind of Pirlo role - and we have Diaby who is a very strong defensive player.

 

"We have Coquelin who is also doing very well. I've played many games with Diaby and Wilshere [in midfield] and they were very efficient."

 

Langt ifra enig i at Diaby er en "very strong defensive player".

Kommer an på hva man legger i "defensive". Diaby er stor og sterk. Ingen enkel mann å hanskes med 1 mot 1. Arteta er en mann du vinner en duell mot, men han har allerede plassert seg mellom deg og mål så du må spille støtte. Stor forskjell på å ha defensive egenskaper å kunne spille defensivt.

Link to comment
Share on other sites

Kommer an på hva man legger i "defensive". Diaby er stor og sterk. Ingen enkel mann å hanskes med 1 mot 1. Arteta er en mann du vinner en duell mot, men han har allerede plassert seg mellom deg og mål så du må spille støtte. Stor forskjell på å ha defensive egenskaper å kunne spille defensivt.

 

Når Wenger sier "very strong defensive player" så mener han enkelt og greit at Diaby er god defensivt. Sterk i dueller er han ja, men utrolig naiv når det kommer til forsvarsspill. Diaby er og har alltid vært best når han får lov til å løpe fritt fremover og skape trøbbel for motstanderen.

 

Hadde han sagt det samme om Arteta så hadde jeg vært enig. For han er faktisk en god defensiv spiller, men slik Wenger sier det så prøver han å påpeke at Diaby er bedre defensivt enn hva Arteta er og at det er rollen han trolig vil spille denne sesongen.

 

Enig med denne karen angående Diaby i en defensiv rolle.

 

http://www.youtube.com/watch?v=6gmmUAqE7nQ&t=6s

Link to comment
Share on other sites

 

Når Wenger sier "very strong defensive player" så mener han enkelt og greit at Diaby er god defensivt. Sterk i dueller er han ja, men utrolig naiv når det kommer til forsvarsspill. Diaby er og har alltid vært best når han får lov til å løpe fritt fremover og skape trøbbel for motstanderen.

 

Hadde han sagt det samme om Arteta så hadde jeg vært enig. For han er faktisk en god defensiv spiller, men slik Wenger sier det så prøver han å påpeke at Diaby er bedre defensivt enn hva Arteta er og at det er rollen han trolig vil spille denne sesongen.

 

Enig med denne karen angående Diaby i en defensiv rolle.

 

http://www.youtube.com/watch?v=6gmmUAqE7nQ&t=6s

Det var vel få av oss som hadde drømt om hvor god Arteta kunne være defensivt etter hva vi hadde sett av han i Everton. Allikevel så Wenger kvaliteter i spanjolen som få av oss andre var i stand til å se. De kan jo tenkes at det samme kan skje med Diaby.

Link to comment
Share on other sites

Det var vel få av oss som hadde drømt om hvor god Arteta kunne være defensivt etter hva vi hadde sett av han i Everton. Allikevel så Wenger kvaliteter i spanjolen som få av oss andre var i stand til å se. De kan jo tenkes at det samme kan skje med Diaby.

Fryktelig vondt og se Diaby prøve å vende bort eller drible bort motspiller rundt egen sekstenmeter. Han er ikke Vieira. Ikke nok defensive gener i Diaby etter min mening.

Link to comment
Share on other sites

 

Fryktelig vondt og se Diaby prøve å vende bort eller drible bort motspiller rundt egen sekstenmeter. Han er ikke Vieira. Ikke nok defensive gener i Diaby etter min mening.

Helt enig. Allikevel er det mye som kan forbedres på treningsfeltet, og jeg håper virkelig Wenger kan forme Diaby inn i den defensive midtbaneposisjonen. Wilshere er jo også ett godt eksempel på en offensiv midtbanespiller som har vokst i en dypere rolle.

Link to comment
Share on other sites

Nå tviler på at dette er så veldig aktuellt siden vi ikke har solgt/kvittet oss med Mannone og Fabianski, men hvor spennende hadde det ikke vært å kjøpt Michel Vorm fra Swansea? Begynner å nærme seg de beste årene som keeper, og har noen fantastiske reaksjonsredninger samtidig som han har god fysikk og tøff i feltarbeidet. Med han å Szczesny i klubben ville vi fått en skikkelig konkuranse om keeper plassen og forhåpentligvis presset begge til å yte litt mer hver eneste trening for å spille seg inn på laget. Litt det samme som De Gea og Lindegaard i Manchester United.

 

Med Vorm inn slipper vi situasjoner som nå der Szczesny er småskadet og må ta en sen kontroll for å bli kampklar, samtidig som alle supporterne untatt Ben Elfen sitter med hjertet i halsen over alternativet Fabianski.

Link to comment
Share on other sites

Om du syns Vorm er god i feltarbeidet synes jeg du feilvurderer han, typisk strekkeeper.

Sammenlignet med Fabianski og Mannone synes jeg han er veldig god. Samtidig har han en større ro i spillet enn de tre alternativene vi har i klubben nå, og har større presisjon i utsparkene enn Szczesny.

Link to comment
Share on other sites

Kort sagt, ja.

 

Uten skikkelig konkurranse om plassen på laget tror jeg utviklingen til Szczesny kan stagnere og ikke bli den toppkeeperen som han har potensiale for å bli. Samtidig så kan det oppstå et lengre skadeopphold på polakken og da sliter vi virkelig med de alternativene som ligger bak han i køen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig i at vi trenger en bedre keeper enn Fabianski og Mannone, men er ikke enig i at det burde være Vorm. Meget god på strek, men feltarbeidet hans er ikke imponerende. Er også noe helt annet å være god på strek når man blir bombadert til tider. Se på Almunia som var meget god når han nærmest ble "skutt i filler", men når det var lange avbrekk fra arbeidsoppgavene hans så hadde han ikke konsentrasjonen og roen som trengtes for å være en god keeper.

 

Irriterer meg fortsatt over at vi ikke hentet Sørensen eller Schwarzer for et par år siden..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...