Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet sommeren 2012


49 unbeaten

Overgangsvinduet sommeren - 2012  

21 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Tror ikke Ganso er et så dårlig kjøp som endel vil ha det til. Han har vist et stort potensiale, men det kan se ut til at han har stangnert noe den siste tiden. Dette kan gjøre at prisen faller, og med Wengers evner så tror jeg han på nytt kan blomstre og vise seg å bli en svært viktig spiller. Vi kan sikkert ramse opp 5-10 sør-amerikanske spillere i denne posisjonen som vi kunne ønske oss, fakta er at prisen på de som har storspilt siste sesongen er langt, langt over det de er verdt. For 1-2 år siden hadde Ganso kostet oss enorme summer. Det er mulig Wenger ser sitt snitt å få forhandlet fram et gunstig kjøp på Ganso nå.

 

Når det er sagt, så er det nok et mindre sannsynlig kjøp.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 531
  • Created
  • Last Reply

Tror ikke Ganso er et så dårlig kjøp som endel vil ha det til. Han har vist et stort potensiale, men det kan se ut til at han har stangnert noe den siste tiden. Dette kan gjøre at prisen faller, og med Wengers evner så tror jeg han på nytt kan blomstre og vise seg å bli en svært viktig spiller. Vi kan sikkert ramse opp 5-10 sør-amerikanske spillere i denne posisjonen som vi kunne ønske oss, fakta er at prisen på de som har storspilt siste sesongen er langt, langt over det de er verdt. For 1-2 år siden hadde Ganso kostet oss enorme summer. Det er mulig Wenger ser sitt snitt å få forhandlet fram et gunstig kjøp på Ganso nå.

 

Når det er sagt, så er det nok et mindre sannsynlig kjøp.

 

Kan du nevne et mere sannsynlig kjøp?

Velger og tro at vi er ferdige med handlingen med mindre Theo or RvP forsvinner.

Link to comment
Share on other sites

Lucas Moura har ikke like godt blikk og sliter med å slippe fra seg ballen i rett øyeblikk (Om hele tatt), siden førsteprioritet burde være en offensiv midtbanespiller føler jeg at han vil passe dårlig der.. Ser også på Jovetic som beste tilgjengelige spiller for formasjonen vår i øyeblikket..

 

Syntes ikke blikket han er så ille, men enig i at timingen hans ikke alltid er like god. Dog er han fortsatt 3 år yngre enn Ganso så det er ikke som om han ikke har tid til å forbedre dette. Når det gjelder den offensive midtbanen så er jeg uenig med deg. Man kan enten skaffe en spiller som linker spillet og fungerer som en playmaker. Eller man kan skaffe en som fungerer litt mer som en spiss som scorer mer mål enn han gjør assists. Selvfølgelig er en spiller som klarer begge deler som er det aller ypperste og der er nok ikke Lucas helt enda, men tror ikke han er så veldig langt unna for å være ærlig. Ellers kan han jo alltids spille på kanten. Rask og dribblesterk liten jævel er han hvertfall :P

 

Dog er det fortsatt Eriksen som jeg ser på i fremtiden som kommer til å bli knallgod akkurat i den posisjonen vi ønsker en spiller inn. Koster mindre enn Ganso/Lucas gjør han også, men Ajax vil ikke selge i år og Wenger virker ikke å være interessert som sagt.

 

Edit: Spår forøvrig at den offensive midtbanen igjen blir en stor stor svakhet i laget vårt kommende sesong og ditto det samme med defensiv midtbane hvis vi ender opp uten kjøp der også. Venstrekanten er også utsatt sammen med høyrebacken og keeperplassen.

Link to comment
Share on other sites

 

Syntes ikke blikket han er så ille, men enig i at timingen hans ikke alltid er like god. Dog er han fortsatt 3 år yngre enn Ganso så det er ikke som om han ikke har tid til å forbedre dette. Når det gjelder den offensive midtbanen så er jeg uenig med deg. Man kan enten skaffe en spiller som linker spillet og fungerer som en playmaker. Eller man kan skaffe en som fungerer litt mer som en spiss som scorer mer mål enn han gjør assists. Selvfølgelig er en spiller som klarer begge deler som er det aller ypperste og der er nok ikke Lucas helt enda, men tror ikke han er så veldig langt unna for å være ærlig. Ellers kan han jo alltids spille på kanten. Rask og dribblesterk liten jævel er han hvertfall :P

 

Dog er det fortsatt Eriksen som jeg ser på i fremtiden som kommer til å bli knallgod akkurat i den posisjonen vi ønsker en spiller inn. Koster mindre enn Ganso/Lucas gjør han også, men Ajax vil ikke selge i år og Wenger virker ikke å være interessert som sagt.

Eriksen er vel mer eller mindre manure bound før eller senere. Fergie er ikke redd for å bruke noen pund.

Link to comment
Share on other sites

Eriksen er vel mer eller mindre manure bound før eller senere. Fergie er ikke redd for å bruke noen pund.

 

Det tror jeg ikke, men skal ikke se bort ifra at han ender opp i en storklubb i nær fremtid.

 

Ellers er en annen urovekkende ting at ingen av de spillerene vi prøver å få solgt på vei ut. Bortsett fra Vela som jeg hele veien har ønsket at skulle bli..

Link to comment
Share on other sites

I fjor solgte vi våre to mest kreative, i år kan det ende med at vi selger våre to mest effektive. Samtidig står ryddesjauen i stampe. Det er bare å trekke pusten dypt og telle til ti (minst) for å unngå å begynne å hyperventilere. Podolski og Giroud er vel og bra, men gitt worst case er det i beste fall status-quo (igjen) - sansynligvis et nytt lite skritt tilbake.

Link to comment
Share on other sites

Problemet med spillerne vi ønsker å selge er at de ikke er atteaktive på markedet soden de tjener for godt hos oss i forhold til kvaliteten de har vist. Vela blir nok solgt i løpet av uka, og jeg har også tru på at Arshavin, Bendtner og Mannone blir solgt i løpet av sommeren. Squillaci tror jeg nok ikke vi får solgt, men kanskje lånt ut for å dekke deler av lønna. Chamakh blir om RVP blir solgt tror jeg, men håper vi klarer å selge han. Men han var faktisk ikke så ille de første 6 månedene når han hadde tillit så han kan jo alltids komme tilbake.

 

Jeg har lenge håpet at vi skulle få inn en spiller til før vi reiser til Asia, men det håpet svinner for hver dag. Tror ikke det blir kjøpt inn noen flere før noen blir solgt. For meg er det viktigst å få inn en god defensiv midtbanespiller, og likte derfor veldig godt ryktene om M'Vila tidligere i sommer. Kanskje viste Biglia noe i kampene på lørdag, men selv er jeg usikker på om han er god nok. Håpet mitt er at Steve Bould vil bidra til bedre defensiv organisering og at han og Banfield kan påvirke AW til å variere litt mer i taktikken. Om jeg har oppfattet referat og lagoppstillinger riktig så spilte vi 4-4-2 mot Anderlecht med Watt og Chamakh på topp. Ser gjerne Giroud i tospann på topp, med en diamant bak med Song, Arteta, Wilshere og Chamberlain og to offensive backer.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skulle gjerne sett oss spille mer med to dypere og mer defensivt orienterte midtbanespillere. Her tenker jeg noe ala Petit og Vieira - the next generation. Song kan absolutt være en av dem. Så gjelder det å finne den andre. Coquelin og Frimpong kan muligens på sikt delta noe slikt også (førstnevnte tror jeg får mye tillit neste sesong, vel fortjent) men vi trenger en tungvekter der. Ikke nødvendigvis en beinhard tøffing, men en ballvinner og distributør av høy kvalitet. Vår Sergio Busquets, bare uten all filmingen forhåpentligvis. En slags Michael Carrick-type som er disiplinert, smart, leser spillet godt og kan være med å diktere tempo. Høyst undervurdert spiller i mine øyne.

 

Vi har fantastisk mye talent også bakover, men det er større individuelle ferdigheter enn kollektive. Det håper jeg Bould kan gjøre noe med.

Link to comment
Share on other sites

 

Kan du nevne et mere sannsynlig kjøp?

Velger og tro at vi er ferdige med handlingen med mindre Theo or RvP forsvinner.

 

Det kan jeg ikke, pdd. så er det ingen i den offensive midtbanerollen som er sannsynlige at vi henter inn. Tanken min, var at av de usannsynlige så er Ganso en av de mer sannsynlige.

 

Wenger venter nå på at Diaby og Wilshere skal returnere. Vi har da de to og Ramsey som kan ta seg av offensiv midtbaneplassen sammen med Rosicky, jeg tror det er kvalitet nok etter Wengers skala.

Link to comment
Share on other sites

Er det en spiller jeg sikler etter må det være Marco Verratti som enten har signert for PSG eller er i ferd med, dessverre. Minner mye om Pirlo i spillestilen noe som ville passet inn i spillestilen vår. Marek Hamsik er også en spiller jeg kunne tenkt meg.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Syntes ikke blikket han er så ille, men enig i at timingen hans ikke alltid er like god. Dog er han fortsatt 3 år yngre enn Ganso så det er ikke som om han ikke har tid til å forbedre dette. Når det gjelder den offensive midtbanen så er jeg uenig med deg. Man kan enten skaffe en spiller som linker spillet og fungerer som en playmaker. Eller man kan skaffe en som fungerer litt mer som en spiss som scorer mer mål enn han gjør assists. Selvfølgelig er en spiller som klarer begge deler som er det aller ypperste og der er nok ikke Lucas helt enda, men tror ikke han er så veldig langt unna for å være ærlig. Ellers kan han jo alltids spille på kanten. Rask og dribblesterk liten jævel er han hvertfall :P

 

Dog er det fortsatt Eriksen som jeg ser på i fremtiden som kommer til å bli knallgod akkurat i den posisjonen vi ønsker en spiller inn. Koster mindre enn Ganso/Lucas gjør han også, men Ajax vil ikke selge i år og Wenger virker ikke å være interessert som sagt.

 

Edit: Spår forøvrig at den offensive midtbanen igjen blir en stor stor svakhet i laget vårt kommende sesong og ditto det samme med defensiv midtbane hvis vi ender opp uten kjøp der også. Venstrekanten er også utsatt sammen med høyrebacken og keeperplassen.

Kjenner lite til disse brasilianerne, så blir spennende å se dem i kveld mot GB. Da vil vi få en pekepinn på fysikk og smerteterskel..

 

Når det gjelder Eriksen så er jeg veldig i tvil. Tipper han havner i Italia hvor hans kvaliteter vil komme godt tilrette. Han var grusomt svak i EM da tempoet ble høyt og klarte ikke å komme inn i kampene. Virret rundt og virket desorientert, fysisk svak og ikke på nett med lagkamerater. Det er selvfølgelig forskjell på klubblag og landslag, noen spillere vil aldri helt lykkes internasjonalt, men dominerer i klubb med trygge rammer. Men, det er sjelden de beste ikke viser glimt av storhet og der feilet Eriksen. Resultatet er også at luften gikk ut av ballongen og han gikk fra het til lunken hos de fleste storklubbene. Tror han må ha noen flere år i Ajax før han er klar for en toppklubb og gjerne gå veien via en mellomstor klubb som Fiorentina, Udinese eller Napoli før han er klar for de beste. Per i dag ville han vært en dyr og usikker signering for oss, mens en pengesterk klubb kunne tatt sjansen.

Overrasket over at Liverpool ikke går for ham: Ung, dyr, usikker og kanskje litt overrated; et typisk Dalglish kjøp:-)

Link to comment
Share on other sites

 

Når Rodgers får sparken rundt juletider (med samme poengsum som skotten) så blir han nok hentet inn og hyllet som redningsmann:-)

 

Haha, da skal jeg gå Karl Johan fra ende til annen med en banner som sier "RP7 er kongen"

Link to comment
Share on other sites

Har ikke sett veldig mye til denne Ganso, men ut fra de klippene som ligger på youtube så virker han å være en perfekt nr10. Veldig mye som minner om Zidane på sitt beste der... Strålende teknisk, og det ser ut for at han har krutt i støvlene også. Masse geniale gjennomspill også ser det ut for.

 

Er selvfølgelig klar over at youtube kan få hvem som helst til å fremstå som en stjerne, men... I hvertfall en del bra motstandere på klippene jeg har sett.

 

Med en slik spiller på plass føler jeg vel at tapet av RvP ikke blir så stort heller da Ganso både kan gjøre mye av det RvP gjør og samtidig er en mer typisk nr10. Med Podolski og Giroud til å omsette gjennomspill til scoringer tror jeg dette blir bra! :)

 

Da blir vel midtbane/angrep noe slik:

 

Song

 

Theo Wilshere AOC

 

Ganso

 

Giroud Podolski

 

 

Synes ikke dette ser så verst ut jeg......

Link to comment
Share on other sites

Det er det samme jævla surret hvert år. Måten vi bruker våre ikke ubetydlige midler på er for å si det mildt lite effektive, noe som hvis en skal legge til grunn de tall som snakkes om igjen vises med Koscielnys eventuelle nye kontrakt. I fall dette stemmer får Koscielny en ny lønn som er kun £10K over Djourou......og vi har 66 profesjonelle spillere i klubben (noe som faktisk er en nedgang siden i fjor da vi hadde langt over 70).

 

Nå er Wenger igang igjen: "I want to keep RvP here"....bla-bla-bla....æh Cesc, Nasri....yeah, right. Fantastisk redningsaksjon sist sesong, men det er lite verdt når en aldri bygger på det en har i stedet for å la det bli revet ned gang etter gang. Show some f**k'in b**ls for a change, noe som viser at dette er en seriøst satsende klubb og ikke en lekegrind der vann påstås å renne oppover.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...