Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet sommeren 2012


49 unbeaten

Overgangsvinduet sommeren - 2012  

21 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Jeg vet ikke hvorfor, det finnes ingen logiske grunner, men jeg er på vei ut av min negative fatalistiske sinnsstemning rundt overgangsvinduet og kommende sesong.

Selv om det er mot min "natur" så skal jeg ta noen rykter og forsåvidt noen manglende rykter for god fisk.

 

Giroud og M'Vila sammen med allerede annonserte Podolski styrker angrepet og den defensive midtbane.

RvP, Walcott og Song har vært aktuelle når det gjelder å forlate troppen. Men ryktene har stilnet og det er egentlig ingen klubber som virkelig skiller seg ut som en ny stasjon for de aktuelle spillerne. Så derfor blir de med neste år, og det svekker ikke troppen.

 

Ox blir en enda bedre spiller og blir sammen med Wilshere "forsiktig" matchet den neste sesongen, siden vi er godt forspent på deres posisjoner.

 

Avganger blir kun spillere som vi klarer oss greit uten, lånespillerne blir "permanent" borte, kanskje med unntak av Ryo som enten returnerer eller går på nytt lån.

Djourou finner ny klubb, en meget hyggelig "gutt" som fortjener ett lag som passer hans kapasitet!

Almunia er vekk, Chamack forsvinner nok også sammen med Park. Diaby blir vi ikke kvitt, han kommer til å heve gode penger med noen sporadiske besøk på banen.

 

Selvsagt skulle jeg sett noe bedre backup på back og på målstreken, men jeg er på vei til å bli optimist foran neste sesong. Men det fatalistiske har ikke helt sluppet taket og i bakhodet så er det noe som sier :" det er ett par måneder igjen før overgangsvinduet stenger og du kan være sikker på å ikke miste spillerne du ikke vil miste". Så det er en fare for at depresjonen vil komme krypende ut i august en gang, men inntil videre, så ha en god sommer!!!!!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 531
  • Created
  • Last Reply

Da var Frankrike ute av mesterskapet og Giroud og M'Vila får kanskje tid, om ryktene er sanne, til å reise over for siste samtale med Wenger før legesjekk og en evt. signering av kontrakt.

 

Vanskelig å bli noe klokere på disse to spillerne etter å sett det lille de bidro med i EM, der M'Vila kom inn i gruppespillet småskadet og Giroud bare har blitt kastet innpå de siste minuttene når Frankrike måtte jage mål uten at laget hadde presset på motstander. Skal vi tro på ryktene og disse to signerer samtidig som Podolski allerede er klar, så kan man i alle fall ikke klage på Wenger og Gazidis for manglende ambisjoner i overgangsmarkedet. Da er det bare opp til van Persie om han er villig til å bli for å skape legendestatus, eller om han ønsker å jakte titler og penger i en annen klubb.

Link to comment
Share on other sites

Ryktebørsen nå sier at Ramsey er på vei til Fulham på lån. Tja.........nja.........vet ikke helt hva jeg syns. Hadde en vanskelig sesong i fjor, men i form er det absolutt Arsenal-kaliber av han i mine øyne. Hvis et utlån baner vei for f.eks M'Vila inn nå i sommer og en Ramsey full av selvtillit tilbake i Arsenal neste sesong hadde det vært topp, men det er sjeldent så enkelt hos oss.

Link to comment
Share on other sites

Ryktebørsen nå sier at Ramsey er på vei til Fulham på lån. Tja.........nja.........vet ikke helt hva jeg syns. Hadde en vanskelig sesong i fjor, men i form er det absolutt Arsenal-kaliber av han i mine øyne. Hvis et utlån baner vei for f.eks M'Vila inn nå i sommer og en Ramsey full av selvtillit tilbake i Arsenal neste sesong hadde det vært topp, men det er sjeldent så enkelt hos oss.

 

Tviler på at det stemmer. Men synes det hadde vært et riktig trekk. Sist sesong spilte han veldig mye, men det kan nok gå betraktelig lengre tid mellom mulighetene kommende sesong. Viktig å understreke KAN så ved et evt utlån forventer jeg at en av årsakene til at han "slippes" er fordi vi har en som er bedre på vei inn og ikke fordi Wenger tror Diaby plutselig skal bli skadefri eller at Wilshere skal prestere fra dag en etter å ha vært ute så lenge som han har.

 

For meg var Ramsey nokså skuffende mesteparten av sesongen og jeg stiller meg litt i tvil til om han har det som trengs for å virkelig lykkes hos oss. Just my honest opinion, håper jeg tar feil. Ingen tvil om at den grusomme skaden har satt han tilbake.Hvis vi nå henter M'Vila eller lignende havner Ramsey et godt stykke bak i køen og et lån vil være perfekt ifht hans utvikling.

Link to comment
Share on other sites

Ryktebørsen nå sier at Ramsey er på vei til Fulham på lån. Tja.........nja.........vet ikke helt hva jeg syns. Hadde en vanskelig sesong i fjor, men i form er det absolutt Arsenal-kaliber av han i mine øyne. Hvis et utlån baner vei for f.eks M'Vila inn nå i sommer og en Ramsey full av selvtillit tilbake i Arsenal neste sesong hadde det vært topp, men det er sjeldent så enkelt hos oss.

Hadde vært FANTASTISK! Kilde? Om dette skjer og vi får inn en bedre spiller midlertidig vil vi være veldig styrket på kort og lang sikt, Ramsey er et kjempetalent og han fortjener å være playmaker nummer en i en klubb i stedenfor nummer 3 hos oss. Viktig at han får spilletid og tillit i alderen han er i, kan virkelig bli en av bærebjelkene i Arsenal om et par år.

Link to comment
Share on other sites

Han fyller 22 i år og kan snart ikke regnes som talent etter mitt syn. Han må begynne å

levere regelmessig. Har en veldig bra motor, men trenger å forbedre seg ganske mye

på det defensive samt hans "decisionmaking" med ballen. Spesielt fordi han mangler såpass mye

fart/eksplosivitet i spillet sitt.

 

Et lån er for meg veldig velkomment. HVIS tanken er å hente inn en som skal gå rett inn på laget denne sommeren.

Link to comment
Share on other sites

Han fyller 22 i år og kan snart ikke regnes som talent etter mitt syn. Han må begynne å

levere regelmessig. Har en veldig bra motor, men trenger å forbedre seg ganske mye

på det defensive samt hans "decisionmaking" med ballen. Spesielt fordi han mangler såpass mye

fart/eksplosivitet i spillet sitt.

 

Et lån er for meg veldig velkomment. HVIS tanken er å hente inn en som skal gå rett inn på laget denne sommeren.

Etter min mening er Thierry Henry et fantastisk talent selv om han er gammel, men ungt foran må snart fjernes for Ramsey også, har etter skaden manglet timing på avleveringene sine og den tøffheten han hadde i spillet sitt, noe som var styrkene hans før. Han er etter Van Persie den spilleren i laget som er flinkest til å finne rom og bevege seg smart på banen, håper virkelig han får et utlån og at det ikke er snakk om et salg for Ramsey har virkelig potensiale! (Syns forøvrig at Bendnter også er i toppen av de som er flinke til å posisjonere seg.. Ramsey og Bendtner ikke akkurat fansens favoritter her på forumet)

Link to comment
Share on other sites

jo, både Bendtner og Ramsey har sine sterke sider, som Arsenal kan ha nytte av. Men jeg tviler på om Bendtner er fornølyd med en rolle som "superreserve", for noe mer enn det tror jeg ikke han kan bli. Ramsey er et stort talent, men har hatt en negativ utvikling etter skaden. Et utlån er kanskje det som skal til for å få ham på rett kjøl? Å selge er uklokt, han har fortsatt god mulighet til å komme tilbake.

Link to comment
Share on other sites

Jeg liker Ramsey og Bendtner jeg. Ser gjerne at vi henter tilbake dansken.

 

Hvorfor vil du fortsatt ha Bendtner??

Ja, en god avslutter inni boksen, men er en ambolt og ubrukelig ellers. Kommer aldri til å bli fast på Arsenal.

Men største problemet hans sitter i topplokket. Stadig tullete oppførsel både på og utenfor banen og en større feilvurdering av egne ferdigheter man skal lete lenge etter.

Arrogant og selvgod fyr som er svært vanskelig å like.

 

Nei, takk, nok er nok....cash in!

Link to comment
Share on other sites

Nå som vi allerede har hentet inn to spisser med både kvaliteten og erfaringeren som vi bestilte før overgangsvinduet åpner, så har jeg begynt å bli en enda større optimist foran neste sesong. De to signeringene har i tillegg fått meg bort fra "krisetankene" hvis van Persie skulle finne på og forlate klubben i sommer, siden vi nå har alternativer på topp med internasjonal klasse i Podolski og en Giroud som vil jobbe knallhardt for å ta det siste steget dit. Når man etter ryktene å tolke har fått de hit for summer under det et evt. salg av van Persie vil fått inn i pengeskrinet, kan man kanskje håpe på flere signeringer også?

 

Skulle det ende slik at van Persie forlater oss nå, til tross for at Wenger satser på overgangsmarkedet, så vil det lille av legendestatus han har startet å bygge opp falle som et korthus i stiv kuling. Og ved et slikt tilfelle så vil behovet for en ny signering bytte plass fra spiss til midtbanen ved å erstatte/avlaste Rosicky som trekker på årene. Nå har det seg vell slik at Hazard gikk til Chelsea og Kagawa til den røde delen av Manchester, så da har de ledige alternativene på markedet blitt betraktelig innsnevret. Å tro på et kjøp av Modric, som ville vært en kanonsignering forøvrig, i kamp mot Real Madrid, Barcelona og Manchester City må selv de mest optimistiske slutte å tro på. Da er det vell større sjanse for en billigere og mer ukjent Belhanda som har tiltrekt seg oppmerksomhet etter mye godt spill det siste halvannet året i Montpellier. Om det er realistisk å tro at fjorårets seriemester vil selge to av sine beste spillere til oss i det samme overgangsvinduet lar jeg stå åpent til diskusjon.

 

Hvem har vi igjen da av offensive midtbanespillere som kan være med å forsterke stallen fra første spark på ballen? Wenger har under EM blitt sitert på at han ønsket Reus før han gikk til Dortmund, og det kunne vært en spennende spiller å hatt bak spissen(e). Götze vil jeg tro spiller minst en sesong til i Tyskland siden Kagawa ble solgt, og Kaka som med mellomrom dukker opp i ryktespaltene er jeg tvilende til etter å ha fått de siste par sesongene ødelagt av skader. James Rodriguez fra Porto kan jo være en spennende spiller, men er i hovedsak en vingspiller selv om han ofte trekker inn i banen og utnytter mellomrommet - kunne vært en dobbeldekning siden han i motsetning til Gervinho/Walcott har en god innleggsfot.

Link to comment
Share on other sites

Walcott slår gode innlegg langs bakken når han kommer i fart inn i straffefeltet, men når han står en mot en ved sidelinjen så blir de ofte blokkert eller langt unna spilleren inne i feltet. Når vi nå har fått inn Giroud som har en av sine største styrker på hodet så har vi få spillere som klarer å slå de rette innleggene. Selvsagt kan dette ha noe med taktikken som Wenger har satt opp siden van Persie ofte taper hodeduellene inne i feltet, men mener å huske vi slet med det samme når Chamakh spilte på topp(?).

Link to comment
Share on other sites

Walcott har da altså ikke en god innleggsfot? Hmm...

 

Synes du?

 

Jeg synes Theo er upresis i mange av sine innlegg.

 

-Det er sjelden han slår en krossball fra kant inn i boksen, og svært sjelden ballen blir slått (og ikke minst; treffer) slik at en medspiller kan gå for heading.

-Mange (ikke alle selvsagt) av sine innlegg havner i første forsvarer, eller blir slått på feil tidspunkt ut i 45grader.

 

Så; at Theo skal ha en god innleggsfot er jeg sterkt uenig i. Vil heller si; at det er en av hans store svakheter ved siden av vurderinger mann mot mann uten fart. Der han skal prøve å gå forbi motstander uten fart, for den nærteknikken behersker han ikke særlig bra.

Link to comment
Share on other sites

 

Synes du?

 

Jeg synes Theo er upresis i mange av sine innlegg.

 

-Det er sjelden han slår en krossball fra kant inn i boksen, og svært sjelden ballen blir slått (og ikke minst; treffer) slik at en medspiller kan gå for heading.

-Mange (ikke alle selvsagt) av sine innlegg havner i første forsvarer, eller blir slått på feil tidspunkt ut i 45grader.

 

Så; at Theo skal ha en god innleggsfot er jeg sterkt uenig i. Vil heller si; at det er en av hans store svakheter ved siden av vurderinger mann mot mann uten fart. Der han skal prøve å gå forbi motstander uten fart, for den nærteknikken behersker han ikke særlig bra.

Walcott kan ikke forsere en mann uten fart om livet hans sto på spill. Derfor han er så avhengig av å ha en back som kommer i støtte eller på overlapp. Var alt for tydelig når Sagna var skadet

Link to comment
Share on other sites

Walcott kan ikke forsere en mann uten fart om livet hans sto på spill. Derfor han er så avhengig av å ha en back som kommer i støtte eller på overlapp. Var alt for tydelig når Sagna var skadet

 

haha

At ballen skal slås foran i rom, er iallefall et viktig element for å utnytte ferdighetene best mulig slik jeg ser det.

Link to comment
Share on other sites

Viktig, spør du meg viste det at han tok en av de 25 plassene i troppen store svakhetstegn ved troppen vår i fjor, ble vel nedprioritert for Miquel ved flere anledninger i tillegg og vil tippe at Hajrovic og Angha vil hatt like stor sjanse for å bli prioritert som 6 og 7.valg som han neste sesong. En for dårlig spiller som visstnok har mottatt god lønn likevel, men ønsker han hell og lykke videre, har aldri klaget og virker som en fin fyr, synd at ferdighetene ikke sto i sammenheng med kvalitetene på banen.. (Om man leser de første sidene av Squillacci-tråden vil jeg tippe at jeg hyller Wenger for å ha sikret seg denne kjempespilleren..)

Link to comment
Share on other sites

 

Så; at Theo skal ha en god innleggsfot er jeg sterkt uenig i. Vil heller si; at det er en av hans store svakheter ved siden av vurderinger mann mot mann uten fart. Der han skal prøve å gå forbi motstander uten fart, for den nærteknikken behersker han ikke særlig bra.

 

Helt enig. En av de absolutt største svakhetene hans. Og det jeg virkelig ikke skjønner : Etter å ha slått innlegget sitt inn i forsvareren istedenfor inn i boksen for 20 gang iløpet av kampen, ser han like fantastisk uanfektet ut. Som om det ikke spiller noen rolle.

Ja han leverte en del assist, men det betyr ikke at Theo er god på innlegg. De fleste var mer pasninger på tvers. Hvor han selvfølgelig skal ha ros for å bruke farta si, komme til disse mulighetene og servere RVP m.fl. Men på innlegg lengre ute ifra synes jeg personlig han er veldig dårlig. Ris og ros

Link to comment
Share on other sites

Han var nå ikke så ille på dette for England nylig. Nei han er ikke Beckham (som var ekstrem), men han er vel ikke dårligere enn Milner, Nani og andre det er relevant å sammenligne han med. Nei, han er ikke perfekt, men han er etter min mening en av dem som faktisk bidrar langt over gjennomsnittet for klubben vår.

Link to comment
Share on other sites

Han var nå ikke så ille på dette for England nylig. Nei han er ikke Beckham (som var ekstrem), men han er vel ikke dårligere enn Milner, Nani og andre det er relevant å sammenligne han med. Nei, han er ikke perfekt, men han er etter min mening en av dem som faktisk bidrar langt over gjennomsnittet for klubben vår.

 

Helt enig med deg. Han har ikke ekstremkvaliteter på crossballer, men han er en av de bedre i klubben. Samtidig spiller vi med overlappende back som skal slå innlegg, og de tilfeller Walcott gjør det er det i stor fart og innlegg bak back4er til motstanderen - noe jeg synes han gjør bra.

Link to comment
Share on other sites

Selv om han er en av våre "bedre" pasningsleggere i klubben fra kanten, så mener jeg at han langt ifra kan sees på som "god" på dette området. Vi har en svakhet i laget med det å slå presise innlegg, og det har vi hatt i flere år. Vi har backer og kantspillere som ofte har stor feilprosent i denne type av spill, når de først kommer i posisjon til å slå inn. Ballen havner rett på første-forsvarer, eller går langt unna der våre spillere er i boksen.

Nå har vi ikke et spill som har basert seg på denne type angrep, men likevel har vi x-antall situasjoner pr.kamp hvor muligheten for et innlegg er tilstede. Og mange av disse blir ødelagt pga dårlig innleggskvalitet.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...