Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet sommeren 2012


49 unbeaten

Overgangsvinduet sommeren - 2012  

21 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Like greit at vi ikke hentet Friedel. Vi har jo sett nivået han holder i spurs.

 

Han dro fra Blackburn i 2008 og stod 3 meget meget gode sesonger i Aston Villa. Forrige sesongen i Tottenham var som regel veldig god, men på tampen av sesongen så var han ikke like god (som resten av Tottenham).

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 531
  • Created
  • Last Reply

Friedel har mye bra, men han drar ikke noe sted for å konkurrere - han skal være ubestridt nummer 1. Og det har han vært i Spurs og Villa. Sett fra Wengers perspektiv er det sånt som "dreper" spillere som Szcezzz, Fabianski og Martinez. Men for all del, knallgod keeper. Og det står respekt av karrieren hans, han har vel rekorden for antall spilte kamper på rad de siste årene nå?

Link to comment
Share on other sites

 

Når Wenger sier "very strong defensive player" så mener han enkelt og greit at Diaby er god defensivt. Sterk i dueller er han ja, men utrolig naiv når det kommer til forsvarsspill. Diaby er og har alltid vært best når han får lov til å løpe fritt fremover og skape trøbbel for motstanderen.

 

Hadde han sagt det samme om Arteta så hadde jeg vært enig. For han er faktisk en god defensiv spiller, men slik Wenger sier det så prøver han å påpeke at Diaby er bedre defensivt enn hva Arteta er og at det er rollen han trolig vil spille denne sesongen.

UtenåtaoppdentrådenigjensåmenerjehSongersomDiaby.Harforutsetningene,menikkeegenskapene.

 

Det var vel det jeg siktet til. Man skulle tro Diaby var god defensivt, men selv om han har forutsetningene så mangler han de rette egenskapene. Arteta derimot mangler forutsetningene, men har de rette egenskapene. Det defensive sitter i stor grad mellom ørene, ikke i kroppen. Det beste eksempelet er Fabio Cannavarro. Midtstopper, 1.75 høy og den eneste forsvareren som er blitt kåret til FIFA World Player of the Year

Link to comment
Share on other sites

Friedel har mye bra, men han drar ikke noe sted for å konkurrere - han skal være ubestridt nummer 1. Og det har han vært i Spurs og Villa. Sett fra Wengers perspektiv er det sånt som "dreper" spillere som Szcezzz, Fabianski og Martinez. Men for all del, knallgod keeper. Og det står respekt av karrieren hans, han har vel rekorden for antall spilte kamper på rad de siste årene nå?

 

Når han forlot Blackburn så ville jeg ha han som erstatter for Almunia. Er derimot for sent nå selvfølgelig, men poenget med en keeper som Friedel eller Schwarzer var at de var såpass gode at de ville være førstevalg, men såpass gamle at det kun var snakk om et par-tre sesonger slik at Szczesny ville være klar til å ta over tronen.

Link to comment
Share on other sites

Cheik Tiote utelatt fra troppen til Newcastle i dag. Noen som vet om han er skadet eller kan det være en overgang som venter i nærmeste fremtid?

 

Ser det er mye rykter om Tiote for tiden. Men håper virkelig ikke vi signerer han. Voldsomt mange balltap, og hans kortstatestikk er helt forferdelig. Med vår spillestil kan han fort ende opp med å lage alt for mange frispark og kort, både gule og røde. Føler vi får mye av det samme som Song, bare dårligere offensiv og dårligere fysikk. Tiote er litt mer defensivt innstilt, men det nytter ikke når taklingene er så fryktelig variabel og balltapene vil være mye mer synlig i Arsenal, som står mye høyere med laget enn Newcastle.

Link to comment
Share on other sites

 

Ser det er mye rykter om Tiote for tiden. Men håper virkelig ikke vi signerer han. Voldsomt mange balltap, og hans kortstatestikk er helt forferdelig. Med vår spillestil kan han fort ende opp med å lage alt for mange frispark og kort, både gule og røde. Føler vi får mye av det samme som Song, bare dårligere offensiv og dårligere fysikk. Tiote er litt mer defensivt innstilt, men det nytter ikke når taklingene er så fryktelig variabel og balltapene vil være mye mer synlig i Arsenal, som står mye høyere med laget enn Newcastle.

 

+1

Link to comment
Share on other sites

 

Ser det er mye rykter om Tiote for tiden. Men håper virkelig ikke vi signerer han. Voldsomt mange balltap, og hans kortstatestikk er helt forferdelig. Med vår spillestil kan han fort ende opp med å lage alt for mange frispark og kort, både gule og røde. Føler vi får mye av det samme som Song, bare dårligere offensiv og dårligere fysikk. Tiote er litt mer defensivt innstilt, men det nytter ikke når taklingene er så fryktelig variabel og balltapene vil være mye mer synlig i Arsenal, som står mye høyere med laget enn Newcastle.

Det blir nesten en falitterlæring dersom man ønsker å ha ballen hele tiden, men henter inn en spiller som er der kun for å erobre den

Link to comment
Share on other sites

Ser jeg står ganske alene om å ønske Tiote til klubben og jeg ser argumentasjonen deres rundt hans spillestil som tidvis fører til balltap og gule kort, men jeg ønsker likevell at Wenger blar opp det som er nødvendig og henter han. Castor sier det vil være en falitterklæring om man henter inn en spiller som ikke ønsker å ha ballen hele tiden, men i stedet være der for å stoppe motstander. Er akkurat av den grunnen jeg mener Tiote vil være en ypperlig spiller for oss. Vi har nok spillere som liker å holde på ballen og spiller som om det skulle være lekekamper. Midtbanen vår har behov for en slik spilletype som kan gå i krigen og gå tøft inn i taklinger og sette seg i respekt. Ligge der mellom forsvaret og resten av midtbanen som en terrier og jage mellomromsspillerne til motstanderne.

 

Den argumentasjonen mange har om at Wenger mangler noen plan B og evnen til å endre kampbilder henger ikke på greip med argumentasjonen om at Tiote ikke er støpt i samme form som Wilshere, Cazorla, Rosciky, Arteta, Diaby osv. For å gjøre endringer i laget kan man ikke bruke to spillere som er helt identiske og forvente at de skal fremstå som to vidt forskjellige personligheter på banen...

Link to comment
Share on other sites

Ut fra det Wenger "skriver" på Arsenal.com, ser det ut som at Wenger vil satse litt britisk nå. Finnes det noen gode britiske def midtbanespillere?

 

Nei, men han snakker vel om Frimpong tenker jeg. "We hav Frimpong coming back and I believe he has ze super quality."

Link to comment
Share on other sites

Tenkte på Rodwell mer som en boks til boks spiller, slik som Arteta hadde forrige sesong hos oss. Blir spennende å se hvordan han fyller den defensive rollen i Manchester City utover sesongen.

 

Slik jeg ser på han også egentlig, men virker som om han har blitt mer og mer brukt i en DM posisjon. Forøvrig er vel Gareth Barry sammen med Carrick Englands beste DM. Til tross for at jeg ikke har sansen for sistnevnte :P

Link to comment
Share on other sites

 

Slik jeg ser på han også egentlig, men virker som om han har blitt mer og mer brukt i en DM posisjon. Forøvrig er vel Gareth Barry sammen med Carrick Englands beste DM. Til tross for at jeg ikke har sansen for sistnevnte :P

Gareth Barry synes jeg har for store manger i tempo til å bli brukt som en ren DM. Uten Yaya Toure eller De Jong på siden av seg blir han lett avkledd hvis City møter raske, tekniske spillere som Cazorla, Kagawa, Hazard, Rooney etc.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke se for meg at vi får inn noen flere spillere av format i dette vinduet. Regner med at fokus som vanglig fra Kroenke, Styret (og Wenger?) er å unngå å gå i minus. Tror ikke Wenger hadde planer om å slippe Song, men siden det tydeligvis er vanskelig/umulig å få solgt vrakgodset (Bendtner, Chamack, Squilacci, Park etc) så var et salg av Song eneste mulighet for å få balansert regnskapet.

 

M'Villa ser da ut til å gå til Spudsene da de nå har penger å bruke, og se ikke bort fra at de henter inn en ny spiss. Da mener jeg de har hatt et bedre vindu enn oss og er forsterket på de fleste plasser selv med tap av Modric.

Link to comment
Share on other sites

Er veldig veldig redd for at vi ender opp med Diaby og Arteta som faste på midten i år. To spillere som har vært veldig plaget av skader i løpet av karrieren og den ene er fortsatt langt ifra så god og stabil som den andre.

 

Samtidig har vi dårlig backup på spissplassen. Chamakh og Park er for dårlige og selv om Bendtner hadde vært veldig god backup for Giroud/Podolski så vil jeg ikke ha han i klubben. Ikke at han ville vært fornøyd med å være tredjevalg uansett.

 

Blir utrolig kjipt å se M'Vila gå til Tottenham hvertfall.

Link to comment
Share on other sites

Går M`Vila til lillebror fremfor trynet på oss nå som vi har kvittet oss med Song og skriker etter en kvalitetsspiller i dm-posisjonen blir jeg utrolig skuffet. Jeg kan slå meg til ro med att vi ikke kan velge spillere fra øverste hylle som City,United,Chelsea,Real og Barcelona men TOTTENHAM,vår lillebror? Det er ikke akseptabelt! Her må Wenger vis muskler og bruke de pengene Rennes krever!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...