Jump to content

22.01.12 Manchester United (H)


49 unbeaten

Recommended Posts

Til dere som ville ha startet med Yennaris foran Djourou ikveld: Ville dere virkelig gamblet på en 18 år gammel back med lite førstelagserfaring i startellveren mot selveste Man Utd? Ser bort fra svar i aggresjonens og etterpåklokskapens navn

JA!!!!!

 

og der er ikke i etterpåklokskapens navn. Et eksempel er at jeg ønsket (i tråden vedr. Swanseakampen) at Yennaris skulle blir foretrukket fremfor JD.

Når jeg tilliten min til JD var så lav før den kampen, så var den absolutt ikke noe større foran denne kampen.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 361
  • Created
  • Last Reply

Til dere som ville ha startet med Yennaris foran Djourou ikveld: Ville dere virkelig gamblet på en 18 år gammel back med lite førstelagserfaring i startellveren mot selveste Man Utd? Ser bort fra svar i aggresjonens og etterpåklokskapens navn.

Etter hva Djourou har prestert denne sesongen på høyreback, og med tanke på at Vermaelen ble meldt frisk så hadde Wenger flere alternativer som var bedre. Kan sette opp 2 oppstillinger som helt sikkert ville klart seg bedre enn sveitseren.

 

1. Yennaris - Mertesacker - Koscielny - Vermaelen

2. Kosicelny - Mertesacker - Vermaelen - Miquel

Link to comment
Share on other sites

Til dere som ville ha startet med Yennaris foran Djourou ikveld: Ville dere virkelig gamblet på en 18 år gammel back med lite førstelagserfaring i startellveren mot selveste Man Utd? Ser bort fra svar i aggresjonens og etterpåklokskapens navn. Forøvrig horribelt bytte framover. Chamberlain er dog kun 18 år han. Kan han ha vært sliten? Uansett hadde Wenger bedre alternativer enn Arshavin.

 

Basert på følgende om Djourou: JA

 

1. Djourou taper alt for mange dueller

2. Djourou evner ikke å forstå at man skal ta duell om ballen UTENFOR 16meteren - gang på gang så havner han idag også innenfor 16 mot en spiller som Nani - det er katastrofe av en back

3. Djourou holder ikke bredden godt nok - han er heller ikke aggressiv nok fremover i banen

4. Djourou kommer aldri på overlapp for å skape 2-mot-1 situasjoner mot motstanderens venstreback - dette en kombinasjon av at han egentlig er midtstopper, samt at han er en høyst middelmådig spiller.

 

Yennaris derimot:

1. Yennaris er back

2. Yennaris har vist i de kampene han har spilt at han evner å slå innlegg

3. Yennaris har vist at han er en fullback - han kommer på overlapp samt holder bredden godt

 

Summen av dette (FØR KAMPEN IDAG) er at jeg mye heller ville hatt en uerfaren fullback på høyrebacken, enn en middelmådig midtstopper som ikke engang forstår noe så enkelt som å ta duellene på utsiden av 16meteren. Som gammel venstreback vrei jeg meg i stolen hver gang han slapp Nani upresset inni 16metere'n - for å si det slik: Jeg vridde meg non-stop i hele første omgang.

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns alt i alt vi gjør en OK kamp. Yennaris sin første løpsduell mot ONani førte til mindre trykk fra Uniteds vinger, og kampbildet endret seg totalt. I tillegg var det mer glød i spillerne etter pausen, så i kveld fikk nok gutta kjenne hårføneren. Det var herlig å se oss kjøre kampen og skape store sjanser, det er det lenge siden vi har gjort. Selv om det ble et forventet tap så mener jeg det er enkelte ting vi kan ta med oss fra i kveld:

 

-Innsats lønner seg! Håper laget forstod dette.

-Det er ingen grunn til å la Arshavin spille igjen.

-Det er ingen grunn til å la Djourou spille høyre back igjen.

-Rosicky med årsbeste.

 

Jeg er selvfølgelig skuffet, men forventningene var utrolig lave. Vi vinner tross alt aldri når vi har muligheten til å knappe inn på motstanderne.

Link to comment
Share on other sites

 

Ka er gale med dette såkalla hylekoret då ? Det er faktisk Arsenal fans som har en sterk lidenskap til klubben og resultatene klubben gjer. Og når dette skjer opp til fleire gonger for sesongen, så er det jo klart at fans blir forbanna og er drittlei av alt Wenger gjer for tida. Sta franskmann som nekter å bruke pengar og skaffe skikkelege kvalitetspelarar.

Eg kan med ein gong sei: eg er ein av dei som har lidenskap djupt i Arsenal!

Jeg har da ikke sagt at det er noe gale med hylekoret, tvert om. Jeg kom med en forsiktig antydning om at ordbruken fra noen få, kanskje var noe overdrevet. Men meningene til koret støtte jeg jo!!!!!!!

 

 

PS!! God natt. Får vel finne en halvdårlig komedie på tittekassa som kanskje får meg til å glemme (å deppe) en liten stund.

Link to comment
Share on other sites

Skuffende. Jeg hadde forventet et tap men etterhvert som kampen utspilte seg følte jeg vi hadde en ordentlig sjanse til å vinne. Wenger gjorde noen gode grep i pausen med å ta ut Djourou og fyre opp gutta og det satte spor helt frem til utligningen. Arshavin inn for Chamberlain er et av de mest uforståelige byttene jeg har sett. Den er uforståelig for meg. Uansett skammelig å se Arshavin få en slik mottakelse av de såkalte supporterne på tribunen. Pinlig å se på.

 

Ellers syns jeg det tidvis er ganske godt spill, men dessverre ikke godt nok. Nå forventer jeg derimot handling fra Wenger, og ikke flere tomme ord...

Link to comment
Share on other sites

 

Basert på følgende om Djourou: JA

 

1. Djourou taper alt for mange dueller

2. Djourou evner ikke å forstå at man skal ta duell om ballen UTENFOR 16meteren - gang på gang så havner han idag også innenfor 16 mot en spiller som Nani - det er katastrofe av en back

3. Djourou holder ikke bredden godt nok - han er heller ikke aggressiv nok fremover i banen

4. Djourou kommer aldri på overlapp for å skape 2-mot-1 situasjoner mot motstanderens venstreback - dette en kombinasjon av at han egentlig er midtstopper, samt at han er en høyst middelmådig spiller.

 

Yennaris derimot:

1. Yennaris er back

2. Yennaris har vist i de kampene han har spilt at han evner å slå innlegg

3. Yennaris har vist at han er en fullback - han kommer på overlapp samt holder bredden godt

 

Summen av dette (FØR KAMPEN IDAG) er at jeg mye heller ville hatt en uerfaren fullback på høyrebacken, enn en middelmådig midtstopper som ikke engang forstår noe så enkelt som å ta duellene på utsiden av 16meteren. Som gammel venstreback vrei jeg meg i stolen hver gang han slapp Nani upresset inni 16metere'n - for å si det slik: Jeg vridde meg non-stop i hele første omgang.

 

 

Takk for att du sparer meg for tastetrykk,100 % enig!

 

Og et annet spørsmål er : Hvorfor bytter ikke Djourou og Koscielny posisjon slik Djourou ble rævpult i den posisjonen?

Link to comment
Share on other sites

 

Ka er gale med dette såkalla hylekoret då ? Det er faktisk Arsenal fans som har en sterk lidenskap til klubben og resultatene klubben gjer. Og når dette skjer opp til fleire gonger for sesongen, så er det jo klart at fans blir forbanna og er drittlei av alt Wenger gjer for tida. Sta franskmann som nekter å bruke pengar og skaffe skikkelege kvalitetspelarar.

Eg kan med ein gong sei: eg er ein av dei som har lidenskap djupt i Arsenal!

 

Akkurat idag så vi frustrasjonen til de grader mot dette byttet av tom Van Persie. Vi så hjemmefansen

hvor forbanna de var. Jeg tror Mr Wenger skal få problemer med å forklare det byttet, for det var faktisk

avgjørende for kampen. Frustrasjonene idag ble påført av Wenger idag. Det byttet var bare matchavgjørende idag.

Og ja,selg gjerne Arshavin. Han har vært latterlig svak lenge nå. Oksen var et friskt vindpust idag.

Link to comment
Share on other sites

Så post-match intervjuet med Wenger. Han skylder på sine egne "tactical mistakes" og kom med en sviende "no comment" da reporteren spurte om Arshavin hadde skylda i målet. Tror Andrei hadde sitt Eboue-øyeblikk der, uvanlig strengt fra Wenger...

 

Sagna er tilbake om 10 dager forresten, og han sier han kommer ikke til å kjøpe en ny back for bare 10 dager...

Link to comment
Share on other sites

Blir litt flau over å være Arsenal-supporter når jeg ser såpass mange innlegg som karakteriserer Wenger som en "jævel" og "sviker". Greit nok å være skuffet over kampen i dag, men det burde være mulig å moderere seg litt.

 

Jeg er helt enig i at byttet mellom Ox og Arshavin var en feil av Wenger, men han tok i det minste grep med Djourou i pausen. I andre omgang styrer vi mye av spillet og har noen gigantiske sjanser vi burde sette.

Litt å tenke på:

- Det er IKKE Wengers feil at RvP bommer på kjempesjansen han får

- Det er IKKE Wengers feil at Ramsey bommer på skuddet sitt

- Det er IKKE Wengers feil at Walcott kun er et dårlig mottak unna å score i situasjonen han svimer av i.

 

Hadde vi satt 1-2 av disse sjansene hadde vi ledet og da hadde ikke Arshavin kommet inn. Surt at Manu får to såpass enkel mål, men sånn er det nå en gang. Spilt er spilt.

Vi har i det minste CL å glede oss til!

Link to comment
Share on other sites

Vil nesten gå så langt som å si at Arshavin er et av de største bomkjøpene til wenger, prisen tatt i betraktning. Han har i grunnen ikke prestert siden 4-4 kampen.

 

cult heroes nå på tv2 sport, Thierry Henry og gullgutta....bare får å gni det inn litt???

 

Alt var bedre før, til og med du wenger...håper dette var siste jeg så av aa og dj i hvertfall. For vet at ønsket mitt om at du er vekke fra Arsenal i morgen aldri kommer til å skje, er jo bare nikkedukker rundt deg så...

 

 

Ser post intervjuet nå, djizzes for en surmagra mann...han eier jo ikke innsikt...SPEND SOME FUCKING MONEY, OR GET THE FUCK OUT!

Link to comment
Share on other sites

 

Basert på følgende om Djourou: JA

 

1. Djourou taper alt for mange dueller

2. Djourou evner ikke å forstå at man skal ta duell om ballen UTENFOR 16meteren - gang på gang så havner han idag også innenfor 16 mot en spiller som Nani - det er katastrofe av en back

3. Djourou holder ikke bredden godt nok - han er heller ikke aggressiv nok fremover i banen

4. Djourou kommer aldri på overlapp for å skape 2-mot-1 situasjoner mot motstanderens venstreback - dette en kombinasjon av at han egentlig er midtstopper, samt at han er en høyst middelmådig spiller.

 

Yennaris derimot:

1. Yennaris er back

2. Yennaris har vist i de kampene han har spilt at han evner å slå innlegg

3. Yennaris har vist at han er en fullback - han kommer på overlapp samt holder bredden godt

 

Summen av dette (FØR KAMPEN IDAG) er at jeg mye heller ville hatt en uerfaren fullback på høyrebacken, enn en middelmådig midtstopper som ikke engang forstår noe så enkelt som å ta duellene på utsiden av 16meteren. Som gammel venstreback vrei jeg meg i stolen hver gang han slapp Nani upresset inni 16metere'n - for å si det slik: Jeg vridde meg non-stop i hele første omgang.

 

Du har helt klart et poeng, og misforstå meg rett, jeg synes ikke Djourou er noen god høyreback. Høyt toppnivå som stopper, men på backplass sliter han. Å komponere forsvarsrekka må være et mareritt i disse dager med alle backene ute av spill, så kan forstå Wenger at han kjører det "safe" og bruker Djourou som har spilt mesteparten av sesongen på backplassen. Forøvrig skal Wenger ha ros for å ha byttet ut Djourou og for en gangs skyld gjort grep defensivt. 45 minutter var dog kanskje i lengste laget. Problemet idag er byttet offensivt, som Piers Morgan sier på sin twitter: I'm speechless. Never seen a worse substitution in my time as an#Arsenal fan. Shocking. And for Arshavin???? Nonsense, Wenger. NONSENSE.

 

Forøvrig ikke bare negative aspekter med dagens kamp:

Rocisky klarte seg bra.

Chamberlain viste at når Gervinho returnerer har han krav på den andre vingplassen.

Midtstopperne var nok en gang gode.

Van Persie scorer igjen.

Link to comment
Share on other sites

Angående byttet ox arshavin kan det ganske lett forsvares. Ox har nok fått beskjed om at han skal byttes ut etter enn hvis tid og bruker sine krefter deretter. Hvis det er tilfelle er det rikig å bytte ham ut.

 

Ja det er in å kritisere wenger nå, og ja det er mye vi kan ta ham på, men før kampen i dag var det knapt en kjeft som trodde på seier så jeg skjønner ikke hvorfor så mange er overrasket når vi taper.

 

Vi er ikke tjent med å være mot wenger nå, det er han som skal få oss inn blant topp 4 denne sesongen også. Til sommeren derimot bør han ta sin hatt og gå.

 

Løsningen er heller ikke å kjøpe. Vi har gode nok spillere til å komme blant de 4 beste. For noen er faktisk fremtiden så lys at de må bruke briller.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Til dere som ville ha startet med Yennaris foran Djourou ikveld: Ville dere virkelig gamblet på en 18 år gammel back med lite førstelagserfaring i startellveren mot selveste Man Utd? Ser bort fra svar i aggresjonens og etterpåklokskapens navn. Forøvrig horribelt bytte framover. Chamberlain er dog kun 18 år han. Kan han ha vært sliten? Uansett hadde Wenger bedre alternativer enn Arshavin.

 

 

Alltid helt umulig å vurdere dette upåvirket i etterkant, når du vet fasiten...men jeg ville helt sikkert gjort som Wenger i dag, startet med Djourou på backen, så viser det seg altså i ettertid at det var feil, Yennaris gjorde en meget god figur, langt bedre enn Djourou, basta bom, forøvrig noe jeg er helt sikker på at Wenger også er enig i nå.

Tøff og god vurdering i pausen når byttet skjedde.

Når det gjelder byttet av Ox mot Arshavin fremstår det for meg komplett uforståelig, på samme måte som for de fleste andre, men hvis Ox kjente på noe så er det kanskje lettere å forstå det, uansett spiller gutten en kjempekamp i dag og representerer vår fremtid, veldig god balanse, utrolig kjapp, fintesterk og bevegelig, langt bedre enn våre andre kantspillere, Gervinho og Ox blir et spennende par fremover.

Ellers synes jeg vi spiller en bra kamp, vi fortjener vel minst et poeng etter min mening og vi bør ta med oss denne 2.omg videre utover i sesongen.

Det er bare tull å gi opp kampen om en CL-plass nå når vi har en hel haug med spillere på vei tilbake fra skade, Yennaris/Ox bør nå spille fra start i de neste kampene dog.

Alternativt får vi rett og slett bare vinne årets CL, regjerende mester har vel automatisk plass?? ;D

Link to comment
Share on other sites

Synd at vi får den i fleisen i andre når vi virkelig har styrt kampen. Vi var klart best i andre og produserte sjange på sjange mot et av de beste lagene i PL.

Og det er ikke etter kamper som dette vi skal rope på at Wenger skal gå, forbanna hylekor!!

Men spiller vi videre på dette så blir det mange poeng utover sesongen. Når det er sagt var det ingen av dem andre langene som kjemper om 3-4 plassen som gjorde noen kjempe runde heller, Newcastle, Liverpool og Tottenham tapte og Chelsea klarte bare ett poeng. Og vi ilag med Tottenham hadde dem verste oppgavene.

 

at de andre lagene som konkurrerer om fjerdeplassen også rotet seg bort bør ikke være noen hvilepute. Arsenal bør KUN fokusere på egne prestasjoner. Og i den grad Arsenal skal se på de nærmeste rivalene er det jo ekstra ille at man ikke griper sjansen når den dukker opp. Det er jo nettopp DETTE som er en av hovedinnvendingene mange av oss har hatt overfor Wenger i flere år. Selv om andre dekker bordet for ham klarer ikke han og laget hans å utnytte dette, men kløner det heller til for seg selv på den aller mest bisarre måte, for eksempel helt håpløse taktiske valg. INGEN av oss ville gjort et så dårlig taktisk valg som det Wenger gjorde i dag. Og det at Arsenal BURDE ha fått mer ut av dette oppgjøret, gjør det enda verre. Det er ikke et lyspunkt, det skaper heller mer frustrasjon enn det et tap i seg selv ville gjøre. Ingenting er mer ødeleggende for selvtilliten enn at man GANG PÅ GANG roter seg bort og oppnår MYE mindre enn både det man burde ut fra talentet og ut fra det man faktisk presterer.

Link to comment
Share on other sites

Angående byttet ox arshavin kan det ganske lett forsvares. Ox har nok fått beskjed om at han skal byttes ut etter enn hvis tid og bruker sine krefter deretter. Hvis det er tilfelle er det rikig å bytte ham ut.

 

Ja det er in å kritisere wenger nå, og ja det er mye vi kan ta ham på, men før kampen i dag var det knapt en kjeft som trodde på seier så jeg skjønner ikke hvorfor så mange er overrasket når vi taper.

 

Vi er ikke tjent med å være mot wenger nå, det er han som skal få oss inn blant topp 4 denne sesongen også. Til sommeren derimot bør han ta sin hatt og gå.

 

Løsningen er heller ikke å kjøpe. Vi har gode nok spillere til å komme blant de 4 beste. For noen er faktisk fremtiden så lys at de må bruke briller.

 

BE

 

Sterkt uenig. Vi har mest sannsynligvis ikke en venstreback før Andre Santos er tilbake i slutten av mars/begynnelsen av april. Vi har fortsatt ikke en målscorer til å erstatte van Persie ved et eventuelt fravær. Vi har også særdeles svake kantspillere. Gervinho og Chamberlain er de beste spillerene til bekle kanten, men bak de er det like tynt som bak van Persie.

 

Èn enkelt skade på Robin van Persie så kan vi glemme alt.

Link to comment
Share on other sites

Vi er ikke tjent med å være mot wenger nå, det er han som skal få oss inn blant topp 4 denne sesongen også. Til sommeren derimot bør han ta sin hatt og gå.

 

Løsningen er heller ikke å kjøpe. Vi har gode nok spillere til å komme blant de 4 beste. For noen er faktisk fremtiden så lys at de må bruke briller.

 

BE

Sitter å setter opp hva slags Arsenallag jeg vil se neste sesong her jeg og, spillere som Djourou, Walcott og Arshavin viser null spilleglede og er tydelig at hjertene deres ikke brenner for klubben, mens jeg ser at sentralmidtbanen og høyrebacken er relativt sterk for neste år med Lansbury, Jenkinson, Wilshere, Frimpong og Yennaris som spiller med hjertene utenpå drakta og er happy for å være i klubben de er i, en spiller som Bartley bør jo kunne erstatte Djourou lett. Ser på spissplassen og vingplassene som største problemene, VP vil sannsynligvis forlate oss og Walcott og Arshavin må ut, da må vi se på hvem som vil til oss og hva det vil koste, tror at med litt forandringer her og muligens en mer kreativ spiller på midtbanen så er vi klare til å utfordre igjen.

Link to comment
Share on other sites

Vi får bare glede oss over et stort antall skapte sjanser, Kosc og Pers innsats bakerst, Oxlade, Rosicky, og det at Wenger sier han har to backer tilbake om 10 dager. Vi får håpa "Le Profesor" klarer å ta laget til en 4. plass. Det er trolig helt umulig om man skal bruke Djorou, men det tror jeg Arsene så i dag.

Link to comment
Share on other sites

Hvilken spilleglede kan vi forvente av Arshavin når han blir buet i det han kommer inn i en av sesongen største matcher? Skjønner det godt hvis han ønsker seg bort selv nå, uansett om han har skuffet.

 

Ellers er det skuffende å tape i dag, men en seier ville uansett blitt en bonus når vi tenker på hvor mye bedre United er enn oss. Den virkelig skaden skjedde mot Fulham og Swansea. Hadde vi ikke rotet oss bort der hadde vi vært i en langt sterkere situasjon selv med tap i dag. Nå har vi Villa (FA Cupen), Bolton, Blackburn og Sunderland i de neste matchene og samtlige skal vinnes. Etter det venter Spurs...

Link to comment
Share on other sites

Angående byttet ox arshavin kan det ganske lett forsvares. Ox har nok fått beskjed om at han skal byttes ut etter enn hvis tid og bruker sine krefter deretter. Hvis det er tilfelle er det rikig å bytte ham ut.

 

Ja det er in å kritisere wenger nå, og ja det er mye vi kan ta ham på, men før kampen i dag var det knapt en kjeft som trodde på seier så jeg skjønner ikke hvorfor så mange er overrasket når vi taper.

 

Vi er ikke tjent med å være mot wenger nå, det er han som skal få oss inn blant topp 4 denne sesongen også. Til sommeren derimot bør han ta sin hatt og gå.

 

Løsningen er heller ikke å kjøpe. Vi har gode nok spillere til å komme blant de 4 beste. For noen er faktisk fremtiden så lys at de må bruke briller.

 

Selv om det er utgangsplanen å bytte ut Chamberlain må jo Wenger som alle andre gjør se an og vurdere der og sa om det likevel er riktig. I dette tilfellet trengte man ikke være noen Einstein for å se at det var galt. Det så 55000+ på Emirates, spillerne selv med VP i spissen, og alle oss andre som satt hjemme i stua og så kampen. Og dette er ikke etterpåklokskap. Man protesterte på byttet allerede i utgangspunktet.

 

At vi hadde lite tro på poeng før kampen er irrelevant. Poenget er og blir at Arsenal ikke griper sjansen når de får den. Og hva skal de med gode motstandere, når de klarer å gi bort kampen nesten helt på egenhånd? Og det stadig mer ubegripelige er at dette skjer gang på gang. Dette er som et mareritt som blir stadig vondere. Og jeg synes det er ekstra frustrerende at det er så mye talent i laget man ikke klarer å utnytte. Som jeg har sagt ved noen anldninger tidligere er dette noe av det verste jeg vet. Det er en ærlig sak at man ikke er god nok, bare man klarer å gjøre sitt beste, og resultatene reflekterer hvor mye man har inne. Mange lag får ut det de er i stand til og vel så det. I ManUs tilfelle ligger de kanskje på et prestasjonsnivå på 110% dvs at de oppnår bedre resultater enn de strengt talt er gode for. I Arsenals tilfelle ligger man kanskje på 60-70%, og det verste er at dette ikke handler om uflaks og marginer i mot. Dette kan Arsenal primært takke seg selv for. Og det er Wenger som sitter med det ultimate ansvaret her. Likevel har du nok et poeng i forhold til fjerdeplassen. Den kan det godt hende Arsenal klarer, og det er ingen ide å kvitte seg med Wenger NÅ.

Link to comment
Share on other sites

Støtter meg til de som mener at enkelte i hylekoret bør moderere seg.

 

Nå det er sagt har jeg stor forståelse for at mange er fly forbanna, det er jeg selv også. At Wenger ikke evner å se at Djorou ikke ka spille back etter så mange horrible kamper, bare det gjør at jeg får lyst til å rive av meg armen. Han blir tatt ut i pausen, men hvorfor gjør man ikke noe FØR !? Bytt plass på JD og Kosci, sørg for at Djorou har sikring, etc. For United var det jo bare å lempe baller ut på venstrekanten og pøse på, og selvsagt utnyttet de det. Det er så dårlig lagledelse at det er flaut å se på !

 

Det har blitt nevnt av "alle", men jeg må også kommentere byttet. Påstand : Wenger har bestemt før kampen hvem som skal byttes inn og til hvilke tidspunkt? Virker nesten sånn. Ox var ON FIRE og så setter han inn russeren... Hva skal man si..? Uttrykket/reaksjonen til RVP sa alt.

 

Dette er trist.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...