Jump to content

22.01.12 Manchester United (H)


49 unbeaten

Recommended Posts

  • Replies 361
  • Created
  • Last Reply

Vi er dårligere nå en vi var når wenger kom. Mannen eier jo ikke taktiske egenskaper. De første årene kjøpte han stjerner. Han er så ekstremt oppskrytt...Har mistet alt jeg har av respekt for mannen. Know when to fold em...som jeg liker kritikken du får nå din gnine gamle grinebiter...men jeg HATER at det er mot klubben min....SPARK HAN! Ingen, INGEN er større enn klubben, spesielt ikke den lengssittende manageren uten trofe....

 

WENGER OUT!

Link to comment
Share on other sites

Eg syns direkte synd på Arshavin.. Han har blitt brukt ute av posisjon i 3 år, så set Wenger han inn i situasjonar som idag.. Ved å bytte han inn for ein spelar som var ein av banens beste, set han eit umenneskleg press på russaren..

 

Det samme gjeld forsåvidt Walcott.. Han er ikkje best på vingen, for å seie det sånn......

Link to comment
Share on other sites

Synd at vi får den i fleisen i andre når vi virkelig har styrt kampen. Vi var klart best i andre og produserte sjange på sjange mot et av de beste lagene i PL.

Og det er ikke etter kamper som dette vi skal rope på at Wenger skal gå, forbanna hylekor!!

Men spiller vi videre på dette så blir det mange poeng utover sesongen. Når det er sagt var det ingen av dem andre langene som kjemper om 3-4 plassen som gjorde noen kjempe runde heller, Newcastle, Liverpool og Tottenham tapte og Chelsea klarte bare ett poeng. Og vi ilag med Tottenham hadde dem verste oppgavene.

Link to comment
Share on other sites

Førsteomgangen kan forbigås i stillhet. Den var skrekkelig. Og fint lite minnet om payback time.

 

Andreomgangen mye bedre. Vi skaper, som forventet mot dette reserveforsvaret til United, mye. Dessverre er vi ineffektive. Van Persies bom er enorm. Likevel får vi utligningen - og det er bare ett lag som ser ut som mulige vinnere. Da setter Wenger inn Arshavin. Greit nok. Men når det er Oxlade og ikke Walcott som må ut går luften ut av ballongen. "You don't know what you're doing", sang fansen. Sjelden kost. Og du kan være trygg på at dette sårer egoet til Arsene! Igjen: Greit nok. For 1million i uka må han tåle såpass. Misnøyen var dessuten mest av alt en hyllest til Oxlade-Chamberlain!

 

Hederlig omtale til:

- Mertesacker og Koscielny. Meget solide begge to!

- Rosicky. Friskere enn på lenge. Et bedre valg enn Benayoun i denne posisjonen!

- Oxlade. Vårt farligste våpen, og mye, mye bedre enn Walcott i kveld.

- Yennaris. Ligadebutant. Kommer inn og gjør sine saker ok.

 

Skuffende:

- Walcott. Usynlig nesten hele matchen. Og han skal visstnok ha en million i uka for å skrive ny kontrakt...

- Backene. Ingen av dem er backer. Og det synes. Vermaelen og Djourou var rundingsbøyer hele kvelden.

- Wenger. Særdeles umusikalskt bytte!

Link to comment
Share on other sites

Szcz 4

Djorou 1

Per 7

Kosc 7

Verm 5

Walcott 1

Ramsey 2

Rosicky 7

Song 2

Oxlade 8

Robin 7

 

Yennaris 7

Andrei NOT AWAKE

Park kort innhopp

 

Alle som kommer med høyere tall enn dette er for snille ;)

 

Ingen spillere vil kunne spille seg til 1 på en børs.. Dvs at alt de har gjort er gjort feil - det er hvertfall ikke tilfelle for de som spilte idag.

Link to comment
Share on other sites

Att Arshavin har blitt brukt feil i 3 sesonger er også hans egen feil,han kunne tatt det opp med Wenger og krevd overgang til en annen klubb der han har fått spilt i sin vante posisjon.MEN innsatsen han gang på gang legger i er det kun han som kan gjøre noe med. Enhver klubb med ambisjoner som taper 3 kamper på rad gjør supporterne misfornøyde,så hylerkoret slenger jeg med gladelig på!

Link to comment
Share on other sites

Og det er ikke etter kamper som dette vi skal rope på at Wenger skal gå, forbanna hylekor!!

Det er ikke BARE etter denne kampen hylekoret kommer. Hylekoret husker også Swanseakampen, Fulhamkampen og så mye mye mer.

 

Men spiller vi videre på dette så blir det mange poeng utover sesongen.

Den påstanden har jeg hørt før etter en brukbar kamp eller to, men likevel så driter AW & co på draget.

 

At noen i hylekoret nok kan "moderere" språkbruken sin er det eneste "negative" jeg har å si om det koret. Ellers så må de gjerne synge høyt og lenge.

Link to comment
Share on other sites

Jeg forventer grep fremover. Arshavin selges, Yennaris får starte på høyrebacken frem til vi får en skikkelig høyreback klar igjen, minst to nye spillere hentes inn og at noen hentes inn som kan hjelpe Wenger med de taktiske valgene... Dette her er latterlig, rett og slett latterlig.

 

Er jevnt i førsteomgangen, men Manu har et lite overtak og får et sent mål.

Djourou selger seg altfor ofte og posisjonerer seg helt feil. Vermaelen er ballwatching på målet...

 

Andreomgangen starter positivt, Djourou er igjen i garderoben og Yennaris gjør en bra 2. omgang.

Vi spiller på oss mer og mer selvtillit og Ox skaper uro i rekkene til Manu. Og vi får etterhvert et fortjent mål. Så skjer det som ingen skjønner et skvett av. Wenger tar ut vår mest skapende spiller og setter innpå en Arshavin som er helt på bærtur både offensivt og defensivt. Valencia "finter" Arshavin ut i pølseboden enkelt og setter fart inn i feltet. Alle blir stående å se på, og ingen går i. Welbeck(+ 2-3 andre Manuspillere) står helt umarkert ved straffemerket og det står 1-2...

 

Hva tenker du med Wenger, når du tar ut vår beste offensive spiller og lar Walcott, som har en forferdelig dag på jobb, fortsette på banen?

 

Og hva tenker du, nå ikke minst? Det er liten tvil om at vi mangler en målscorer til i dette laget, i tillegg til en forsvars"potet". Vermaelen er ingen venstreback, Djourou er absolutt ingen høyreback, Arshavin er latterlig dårlig og vi kan ikke stole på RvP hele tiden. Jeg skjønner veldig godt hvis han vil dra til sommeren om det ikke skjer noe.

 

Kanskje Park er en målscorer vi trenger? Da er det rart han kun har fått ca 5 minutter PL-tid på en halv sesong.

 

Walcott fortjener ikke å starte neste kamp, ei heller Djourou.

Hvis ikke jeg får se noe ala dette laget neste kamp, evt med nyinnkomne spillere (eller spillere tilbake fra skade som jeg ikke vet om enda) begynner jeg seriøst å tvile på deg Mr. Wenger:

 

Szczesny

Yennaris-Per-Kos-Vermaelen

Song-Rosicky

Ox-RvP-Benayoun

Henry/Park

Link to comment
Share on other sites

Det jeg tenker om Wenger og hans mangel på taktiske disponeringer passer ikke inn på et åpent forum. Silent Stan bør vise hvem som er sjefen i klubben og si at dette ikke er godt nok. Arsenal og Wenger har prøvd noe umulig og nå går prosjektet hans rett i dass, og om ikke noe skjer frykter jeg det værste som ikke inneholder 4. plass, men rett og slett mangel på spill i Europa League! Er helt uforståelig at han fortsatt velger en elendig Djourou på backplass når en av verdens beste kantspillere står på motsatt banehalvdel. Skal ha ros for baller nok til å ta av sveitseren i pausen, men da er allerede skaden gjort. Når han da i tillegg tar av Oxlade-Chamberlain rett etter at vi kommer inn i kampen igjen sier han værsågod til United og gir bort alle 3 poengene. Arshavin som kommer inn er ved ballen 3 ganger i løpet av 20 minutter; første gangen blir det 1-2, andre gangen blir det en håpløs feilpasning og tredje gangen går han seg fast. Bidrar med ingenting og kan komme seg så langt bort fra klubben så fort som mulig før overgangsvinduet stenger!

 

Fortsetter denne trenden frykter jeg for fremtiden til van Persie, for hvorfor skal han forlenge kontrakten med en klubb og manager som ikke lengre han tittelambisjoner. Ser også problemer med å hente inn nye stjerner når de kan oppnå større suksess og mer penger inn på kontoen flere andre steder i Europa...

Link to comment
Share on other sites

Til dere som ville ha startet med Yennaris foran Djourou ikveld: Ville dere virkelig gamblet på en 18 år gammel back med lite førstelagserfaring i startellveren mot selveste Man Utd? Ser bort fra svar i aggresjonens og etterpåklokskapens navn. Forøvrig horribelt bytte framover. Chamberlain er dog kun 18 år han. Kan han ha vært sliten? Uansett hadde Wenger bedre alternativer enn Arshavin.

Link to comment
Share on other sites

Jaja, tap igjen når lagene rundt oss rotet bort poeng...skjer hver gang.

 

Gutta skal ha honnør for en god 2. omgang og reiste seg, men vi er egentlig heldig som ikke taper med større sifre og uheldig som ikke scorer flere. Manure hadde to-tre gedigne sjanser i 2.omgang på lik linje med Van Persie og Ramsey.

Desverre gjør Wenger et taktisk amøbe-bytte som ødelegger mye på slutten av kampen. Reaksjonen til Van Persie og publikum sier alt. Man tar rett og slett ikke ut sin beste spiller og når vi har en flyt i spillet på 1-1.

Never change a winning team?

Uansett er forsvarsspillet vårt under enhver kritikk i denne kampen og når vi møter lag som Shitty, Manure, Barca o.l. blir vi til tider avkledd defensivt.

 

Blir ikke overrasket om RVP takker for seg i sommer for dette tipper jeg han ikke gidder mer.

 

Etter hva jeg har forstått er det første gangen vi taper tre på rad i serien siden 2007.

Jeg har en mer 94/95-sesong følelse akkurat nå....

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke BARE etter denne kampen hylekoret kommer. Hylekoret husker også Swanseakampen, Fulhamkampen og så mye mye mer.

 

 

Den påstanden har jeg hørt før etter en brukbar kamp eller to, men likevel så driter AW & co på draget.

 

At noen i hylekoret nok kan "moderere" språkbruken sin er det eneste "negative" jeg har å si om det koret. Ellers så må de gjerne synge høyt og lenge.

 

Ka er gale med dette såkalla hylekoret då ? Det er faktisk Arsenal fans som har en sterk lidenskap til klubben og resultatene klubben gjer. Og når dette skjer opp til fleire gonger for sesongen, så er det jo klart at fans blir forbanna og er drittlei av alt Wenger gjer for tida. Sta franskmann som nekter å bruke pengar og skaffe skikkelege kvalitetspelarar.

Eg kan med ein gong sei: eg er ein av dei som har lidenskap djupt i Arsenal!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...