Jump to content

22.01.12 Manchester United (H)


49 unbeaten

Recommended Posts

Han sier at ikke "No" fordi Wenger tok ut den eneste som kunne vunnet oss kampen! De som kritiserer han for det har røykt like mye crack som Wenger selv.

Jeg har aldri røyket crack. Det tviler jeg sterkt på at Wenger noen gang har gjort og. Allikevel kritiserer jeg hendelsen. Hvordan kan det henge sammen??? :o :o :o

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 361
  • Created
  • Last Reply

Jeg har aldri røyket crack. Det tviler jeg sterkt på at Wenger noen gang har gjort og. Allikevel kritiserer jeg hendelsen. Hvordan kan det henge sammen??? :o :o :o

 

Du er tydeligvis oppegående nok til å se hva som var galt med den hendelsen crack eller ikke. At Wenger mest sannsynlig ikke hadde røykt crack gjør det egentlig bare værre.

 

Link to comment
Share on other sites

 

Det her er da virkelig snodig logikk som jeg skjønner fint lite av. Er det virkelig slik at det er byttet i seg selv som er problemet og ikke at vi tapte? Så å tape en kamp er ikke problemet, men et byttet som muligens viste seg å være uheldig? Hvis vi hadde vunnet kampen etter dette byttet, hadde byttet fortsatt vært problemet?

 

Hilsen Tapapa som mener at det hadde vært helt topp å bytte inn Arshavin, men at det var Walcott som burde bli byttet ut. Men det er så lett å komme med slike "smarte" løsninger når jeg vet hvordan kampen endte. Den luksusen hadde ikke Wenger.

Tror byttet var ganske avgjørende. Energien forsvant og negativitet ble resultatet. At det ikke hadde innvirkning på kampen videre er vanskelig å tenke seg.

Vi var i trøkket, gjorde et bytte og lufta forsvant i laget og på hele stadion.

Enkelte avgjørelser kan få store konsekvenser, og sånn tror jeg det var i dette tilfellet.

Link to comment
Share on other sites

Djourou

0 – Key passes

0 – crosses

83 – percent of passes successful

1 – tackle

1 – clearances

1 – interception

 

Yennaris

2 – Key Passes

3 – Successful crosses – led both teams

94 – percent passes successful

4 – tackles

3 – clearances

1 – interception

 

Drøyt hvor mye bedre Yennaris var enn Djourou. Hvis Yennaris ikke starter mot Aston Villa så blir jeg rett og slett sjokkert.

 

Wenger som elsker statistikker burde jo virkelig elske Yennaris sin opptreden :P

Link to comment
Share on other sites

Dæven - jeg visste ikke at han hadde så fra statistikk på sine 45 minutter.

 

Jeg sier ikke at Yennaris er løsningen på permanent basis (vi har tross alt Sagna) men det er vel nettopp i skadesituasjoner som denv i har nå hvor de unge skal få prøve seg?

 

Og Jenkinson er ikke noe naturlig 2. valg hvis Yennaris fortsetter å overbevise (for jeg regner med han får sjansen til det.....)

Link to comment
Share on other sites

Han klarte seg fint, men det er verdt å merke seg at United roet ned hardkjøret mot høyresiden vår i andre omgang og også tok ut Nani med en 20 minutter igjen. Spørs om han hadde klart seg like bra med like mye trøkk mot seg som Djourou fikk i første omgang.

Link to comment
Share on other sites

Grunnen til at United ikke fortsatte hardkjøret på høyre var jo nettopp fordi Yennaris gjorde en så vanvittig mye bedre jobb mot Nani enn det Djourou gjorde. De var rett og slett ikke i stand til å dominere oss som de gjorde i førsteomgangen.

Link to comment
Share on other sites

Grunnen til at United ikke fortsatte hardkjøret på høyre var jo nettopp fordi Yennaris gjorde en så vanvittig mye bedre jobb mot Nani enn det Djourou gjorde. De var rett og slett ikke i stand til å dominere oss som de gjorde i førsteomgangen.

 

Samt at når Nani gikk ut, kom Arshavin inn... Så united flytta fokus på motsatt side av flere grunner - Yennaris var en av dem - tror jeg..

Link to comment
Share on other sites

 

 

Med Arshavin som den endre grunnen?

 

Mulig de har lagt merke til at Arshavin ikke er av den defensive typen, samt at United hadde friskeste bein på den sida.

 

Men det var nok flere grunner til at de fokuserte på vår venstre side.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...