Jump to content

22.01.12 Manchester United (H)


49 unbeaten

Recommended Posts

Enih, men buingen var nok mer rettet mot det at Chamberlain ble byttet ut enn det at Arshavin kom inn.

Ja, men man kunne tydelig høre kontrasten mellom da speakeren leste opp Chamberlains navn (stående applaus) og Arshavins (buing).

 

Alt etter hvordan Arshavin selv oppfattet det. Presset var stort nok fra før av, og reaksjonen gjorde ikke utgangspunktet enklere.

 

Jeg håper Arshavin blir solgt nå. Ikke fordi han er en "ubrukelig spiller", men fordi det er det beste for alle parter. Vi trenger en ny kantspiller også, helst en som kan bekle begge kantene.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 361
  • Created
  • Last Reply

Blir litt flau over å være Arsenal-supporter når jeg ser såpass mange innlegg som karakteriserer Wenger som en "jævel" og "sviker". Greit nok å være skuffet over kampen i dag, men det burde være mulig å moderere seg litt.

 

Jeg er helt enig i at byttet mellom Ox og Arshavin var en feil av Wenger, men han tok i det minste grep med Djourou i pausen. I andre omgang styrer vi mye av spillet og har noen gigantiske sjanser vi burde sette.

Litt å tenke på:

- Det er IKKE Wengers feil at RvP bommer på kjempesjansen han får

- Det er IKKE Wengers feil at Ramsey bommer på skuddet sitt

- Det er IKKE Wengers feil at Walcott kun er et dårlig mottak unna å score i situasjonen han svimer av i.

 

Hadde vi satt 1-2 av disse sjansene hadde vi ledet og da hadde ikke Arshavin kommet inn. Surt at Manu får to såpass enkel mål, men sånn er det nå en gang. Spilt er spilt.

Vi har i det minste CL å glede oss til!

Om atte, når atte, hvis atte. Det holder ikke å være best til å nesten få ballen i mål. Fotball vurderes ut i fra resultater og akkurat nå så leverer ikke Wenger varene han har betalt for

Link to comment
Share on other sites

Støtter meg til de som mener at enkelte i hylekoret bør moderere seg.

 

Nå det er sagt har jeg stor forståelse for at mange er fly forbanna, det er jeg selv også. At Wenger ikke evner å se at Djorou ikke ka spille back etter så mange horrible kamper, bare det gjør at jeg får lyst til å rive av meg armen. Han blir tatt ut i pausen, men hvorfor gjør man ikke noe FØR !? Bytt plass på JD og Kosci, sørg for at Djorou har sikring, etc. For United var det jo bare å lempe baller ut på venstrekanten og pøse på, og selvsagt utnyttet de det. Det er så dårlig lagledelse at det er flaut å se på !

 

Det har blitt nevnt av "alle", men jeg må også kommentere byttet. Påstand : Wenger har bestemt før kampen hvem som skal byttes inn og til hvilke tidspunkt? Virker nesten sånn. Ox var ON FIRE og så setter han inn russeren... Hva skal man si..? Uttrykket/reaksjonen til RVP sa alt.

 

Dette er trist.

 

Wenger har vel innrømmet at han gjorde en feil med byttet. Men hvorfor han valgte å bytte ut vår beste spiller

kan ikke være at han bestemt seg før kampen hvem som skal ut. Det nekter jeg å tro.

 

We're United and we knew we would do it. Og sannsynligvis det som er forskjellen på oss og United idag.

Link to comment
Share on other sites

Ble jo som forventet! Arsenal er ikke lenger laget for slike store anledninger.

 

Wenger feilet med sine taktiske grep når det gjaldt som mest, samtidig som noen av spillerne nok en gang bekreftet at de ikke har noen fremtid i klubben. Begynner å bli en kjent melodi dette. Ingenting skjer.

 

Har seriøst mistet troen på dette makkverket. Frykter at også spillere som Robin van Persie sliter med å se noe lys i tunellen. Det er skummelt.

Link to comment
Share on other sites

Wenger til Arsenal.com

 

on the substitution of Andrey Arshavin for Alex Oxlade-Chamberlain

I can understand that the fans are upset about the substitution, especially when it doesn’t work, but I made the right decision at the start of the game [in starting Oxlade-Chamberlain]. He had started fatigue, stretched his calf and he was sick in the week.

People pay for their tickets and are free to express their emotions. We have to deal with that, not to dictate behaviour to people.

 

http://www.arsenal.com/news/news-archive/-we-played-our-game-but-weren-t-rewarded-

Link to comment
Share on other sites

 

Wenger har vel innrømmet at han gjorde en feil med byttet. Men hvorfor han valgte å bytte ut vår beste spiller

kan ikke være at han bestemt seg før kampen hvem som skal ut. Det nekter jeg å tro.

 

Det høres unektelig surrealistisk ut, men jeg vil ihvertfall ikke utelukke det. Det er ikke første gang han gjør bytter ala dette på samme tidspunkt.

 

Bra at Wenger innrømmer feil og tar grep i pausen, men det er jo de samme feilene som skjer gang på gang. Da betyr den innrømmelsen fort pent lite..... En kan jo håpe at det endrer seg, men hvis jeg var "bookie" ville oddsen for at det ikke skjer noe vært nær 1.

Link to comment
Share on other sites

 

Vi er ikke tjent med å være mot wenger nå, det er han som skal få oss inn blant topp 4 denne sesongen også. Til sommeren derimot bør han ta sin hatt og gå.

 

Løsningen er heller ikke å kjøpe. Vi har gode nok spillere til å komme blant de 4 beste. For noen er faktisk fremtiden så lys at de må bruke briller.

 

BE

 

Akkurat der er jeg enig...nesten. Jeg syns fortsatt en spiss bør inn.

Ellers kommer Arteta,Sagna og Wilshere snart tilbake. 2 er sannsynligvis klare til neste kamp.

Men vi bør ha en god nok stall til å komme blant topp 4 syns jeg og.

Link to comment
Share on other sites

 

Akkurat der er jeg enig...nesten. Jeg syns fortsatt en spiss bør inn.

Ellers kommer Arteta,Sagna og Wilshere snart tilbake. 2 er sannsynligvis klare til neste kamp.

Men vi bør ha en god nok stall til å komme blant topp 4 syns jeg og.

 

Med Arteta hadde vi vunnet våre to siste kamper. Så små marginer mener jeg det er .

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Det er heilt klart at med skadde spelarar på plass ville situasjonen vore ein heilt anna. Det ryktast at spelarar er på veg tilbake, dette vil sjølvsagt hjelpe oss tibake på rett spor. Men me kan få nye skader og det er ikkje sikkert at dei som kjem tilbake klarer å påvirke laget umiddelbart. Det kan godt hende at det virkar som om dei som ropar på nytt blod har panikk, men eg meiner at dette no er heilt nødvendig. Me treng ein klassespelar på venstreback og ein etablert spiss som kan gå rett inn på laget om van persie blir skada. Viss ikkje dette skjer er eg redd me kan miste CL plassen, noko som ikkje er bra for klubben si utvikling. Eg er redd for at van Persie vil reise om me ikkje klarar CL. Eg har tidlegare ymta frampå om kjøp av både Silva og Aguero, desse spelarane har enda i ein klubb med meir kapital i omløp. Det er spelarar av dette kaliberet me må handle, ikkje spelarar som KAN slå til. Dette har det vore for mykje av i det siste.

Link to comment
Share on other sites

Med Arteta hadde vi vunnet våre to siste kamper. Så små marginer mener jeg det er .

 

det kan hende du har rett i dette. Det får vi naturligvis aldri vite. Men nettopp det at det er så små maginer, og at de GANG PÅ GANG, dvs NESTEN hele tiden, går i mot Arsenal, er jo egentlig hele problemet i et nøtteskall. For dette handler ikke om uflaks, dette kan Arsenal mest takke seg selv for. Fordi de roter med de detaljene som vinner fotballkamper. Det hjelper fint lite å spille godt når man ikke får dette på plass. Og det frustrerende er at klubben virker ute av stand til å lære, og løse problemene permanent.

Link to comment
Share on other sites

Litt stusselig å tenke at marginene (nesten) alltid går mot oss. De gjør selvfølgelig ikke det Piscator.

Noen gang har vi marginene med oss, og noen ganger mot oss.

I dag hadde vi marginene mot oss, så enkelt er det.

 

folk ønsker å kjøpe nye spillere og sier hele veien at de må være bedre enn de vi allerede har, så ønsker de en spiss?!?! (ergo en som er bedre enn van Persie)for meg er det ingen logikk.

Vi har en spillerstall som er god nok til å fullføre denne sesongen blant de 4 beste, med marginene MED oss kan det hende vi får en pokal også.

I sommer derimot forventer jeg en storrenggjøring.

 

Følgende bør da ut:

Wenger

Almunia

Djourou

Squillaci

Arshavin

Walcott.

 

Mitt eneste ønske for spillere inn er at de faktisk spiller i den posisjonen de er tiltenkt i Arsenal.

Jeg er lei midtstoppere som backer (selv om jeg vet at det blir gjort av en nødvendighet).

Jeg begynner å blir fysisk uvel av sentrale midtbanespillere på kant, osv.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

folk ønsker å kjøpe nye spillere og sier hele veien at de må være bedre enn de vi allerede har, så ønsker de en spiss?!?! (ergo en som er bedre enn van Persie)for meg er det ingen logikk.

Det som blir sagt er vell at de spillerne vi håper blir kjøpt inn er av bedre kvalitet enn de som blir solgt, ikke at f. eks Chamakh selges for at en bedre spiss enn van Persie skal komme inn. Wenger har de siste overgangsvinduene for vane å selge spillere fra en hylle høyere enn de han henter inn

Link to comment
Share on other sites

Mitt eneste ønske for spillere inn er at de faktisk spiller i den posisjonen de er tiltenkt i Arsenal.

Jeg er lei midtstoppere som backer (selv om jeg vet at det blir gjort av en nødvendighet).

Jeg begynner å blir fysisk uvel av sentrale midtbanespillere på kant, osv.

 

BE

 

Amen. Dette irriterer vettet ut av meg også og f.eks. så ødelegger det for hele laget når man har en krabat på høyrekanten som har klippekort hele sesongen, men som aldri klarer å drible seg forbi en motspiller. Når man attpåtil har en kar på 1,93 som Wenger forventer at skal gjøre jobben til en kar på 1,75 som er smidig som bare rakkeren så blir det bare mistenkelig latterlig i lengden.

Link to comment
Share on other sites

det er ikke slik jeg har forstått det. For eksempel på venstrebackplassen har det lenge vært gnålet over å kjøpe en back som er bedre enn Santos.

 

Stjålet fra nett:

 

Physio: "Theo doesn't know who he is." Wenger: "Tell him he's the Ox and get him back on"

 

BE

Link to comment
Share on other sites

det er ikke slik jeg har forstått det. For eksempel på venstrebackplassen har det lenge vært gnålet over å kjøpe en back som er bedre enn Santos.

 

Stjålet fra nett:

 

Physio: "Theo doesn't know who he is." Wenger: "Tell him he's the Ox and get him back on"

 

BE

 

Det mesteparten ønsker seg er en venstreback som kan konkurrere med Santos da Gibbs aldri er tilgjengelig. Hvis man først skal kjøpe en venstreback hvorfor ikke kjøpe en som er bedre enn han vi allerede har når Cissokho (som er bedre enn Santos) er tilgjengelig for £7-8M? Det er ikke slik at Santos er den beste venstrebacken i ligaen kontra Bacary Sagna på høyrebacken vår.

Link to comment
Share on other sites

Fordi problemet ikke er Santos. Hva er poenget med å bruke pengene på venstreback når vi allerede har en som er god nok?

Hvis man på død og liv må ha en venstreback ville jeg ha ønsket meg et talent ala Jenkinson.

Men når vi har Santos som 1. valg og gibbs som 2. valg mener jeg vi er mer enn godt nok dekket der, faktisk er det vel ingen som har to venstrebacker på det nivået i hele premier league.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Og der må jeg atter en gang si meg sterkt uenig med deg. En toppklubb skal i utgangspunktet hele tiden være interesserte i å forbedre seg. Andre Santos er ikke det store problemet, men han viste på de 9 Premier League kampene at han er meget god offensivt, men at det skranter defensivt. Cissokho derimot er bedre defensivt og temmelig brukbar offensivt (litt som Sagna).

 

Når det kommer til Gibbs så er han konstant skadet og attpåtil mener jeg han er ufattelig overvurdert. Folk snakket om at Traoré var dårlig, men Gibbs er virkelig ikke en spesielt mye bedre spiller.

 

Og at man mener vi er godt nok dekket opp med 2 venstrebacker når den ene er skadet 70-80% er ufattelig rart. Helst skulle jeg sett Gibbs solgt mens Cissokho og et talent kom inn. For vi har ikke et eneste skikkelig talent på venstreback igjen.

Link to comment
Share on other sites

Santos er for all del god,men har er bedre fremover i banen enn bakover! Derfor burde vi hatt en som er like solid bakover som Sagna i den posisjonen slik att vi kunne valgt ut i fra hvilken motstander vi bruker! Synes Wenger stanger på med det samme opp og opp igjen,det er ingen variasjon i spillemønstret ut i fra hvilke motstandere vi møter! Hva med å bruke Santos på venstre kant i enkelte kamper,Arshavin presterer jo ikke der! Og hva med å spille med to spisser i enkelte kamper! Jeg mener Chamakh kunne gjort en god figur i 4-4-2 som oppspillspunkt,han vinner mye i lufta inne i boksen.Hadde vi bare kunne lært oss å legge innlegg slik som andre klubber gjør så kunne vi hatt en mye større variasjon i spillet og dermed mere uforutsigbare foran hver kamp!

Link to comment
Share on other sites

Santos er for all del god,men har er bedre fremover i banen enn bakover! Derfor burde vi hatt en som er like solid bakover som Sagna i den posisjonen slik att vi kunne valgt ut i fra hvilken motstander vi bruker! Synes Wenger stanger på med det samme opp og opp igjen,det er ingen variasjon i spillemønstret ut i fra hvilke motstandere vi møter! Hva med å bruke Santos på venstre kant i enkelte kamper,Arshavin presterer jo ikke der! Og hva med å spille med to spisser i enkelte kamper! Jeg mener Chamakh kunne gjort en god figur i 4-4-2 som oppspillspunkt,han vinner mye i lufta inne i boksen.Hadde vi bare kunne lært oss å legge innlegg slik som andre klubber gjør så kunne vi hatt en mye større variasjon i spillet og dermed mere uforutsigbare foran hver kamp!

 

Ting som dette hadde hjulpet ja. F.eks. så er grunnen til United's dominanse ovenfor Arsenal at Ferguson vet akkurat hvordan Wenger kommer til å gå frem. Mye ballbesittelse og sløsing av sjanser samtidig som midtstopperene vil være sårbare for baller i bakrom. Gang på gang gjorde Wenger de samme feilene og Ferguson seiret.

 

I dag var kampen annerledes da United dominerte våre 3 på midten med sine 2 og vi lå litt dypere. Var vel egentlig bare ved en anledning at de kom seg i bakrommet ved Welbeck. Men, med en gang Arshavin kom på banen så gjorde Ferguson noe genialt. Han visste at Arsenal kom til å slite på venstresiden det øyeblikket Arshavin kom innpå og tok Rafael og kjørte Valencia på backen med Park foran. Hva skjedde? Jo nærmest umiddelbart var Valencia gjennom og forbi Arshavin og var sterkt sterkt delaktig i United's mål.

 

At Wenger er en av verdens mest forutsigbare managere er vel ikke noe sjokk. Er kun Guardiola som er mer forutsigbar enn han når det kommer til laguttak og spillestil, men spanjolen råder over eksepsjonelle spillere over hele linja i motsetning til Wenger som nøyer seg med 5-7 gode spillere og en eksepsjonell spiller.

Link to comment
Share on other sites

Litt stusselig å tenke at marginene (nesten) alltid går mot oss. De gjør selvfølgelig ikke det Piscator.

Noen gang har vi marginene med oss, og noen ganger mot oss.

I dag hadde vi marginene mot oss, så enkelt er det.

 

Du skriver jo selv at Arsenal har hatt marginene mot seg i de to siste kampene. Disse føyer seg i realiteten inn i et mønster. For jeg står fast ved at Arsenal har marginene mot seg i mye større grad enn med. Og det interessante er hvorfor det er slik og hva dette består i. Det er jo to hovedtyper marginer i fotball som på alle andre områder, de som skyldes tilfeldigheter (flask/uflaks), og de som skyldes udyktighet. Og som jeg presiserte i forrige post, dette handler ikke om uflaks, det er ingen grunn til å mene at Arsenal har mer uflaks enn motstanderne, disse tingene vil vel uansett jevne seg ut over tid. Nei, dette handler primært om udyktighet på visse og helt avgjørende områder; de tingene som avgjør fotballkamper; taktiske valg, kollektive og individuelle handlinger, besluttsomhet, effektivitet. Det er jo maksimumsnivået som forteller mest om et lags potensiale. Og Arsenal viser i perioder at de har et skyhøyt potensiale, men det hjelper lite å kunne spille vakker frittflytende fotball hvis man ikke oppnår resultater. Og i tilfellet Arsenal er det mest frustrerende at det er relativt ENKLE grep som kunne ha utgjort STOR forskjell, som noen av oss har vært inne på mange ganger.

 

Og for å dokumentere at Arsenal har marginene mot seg i alt for stor grad kan vi ta en raskt gjennomgang av årets ligakamper. Mot Newcastle borte,ManU bortge,Swansea(H),Bolton(H),Stoke(H),Sunderland(H),Norwich borte,WBA(H),Wigan borte,Fulham(H),Everton(H) og QPR(H) oppnådde man resultater som vel reflekterte spillet. At resultatet mot ManU borte ble så ille skyldes likevel flere elementære feil. I to kamper har man hatt marginene noe med seg; Chelsea borte og Aston Villa borte, selv om man ikke hadde direkte flaks, og seirene ikke var direkte ufortjente. I de resterende 8 kampene derimot; Liverpool(H),Blackburn borte,Tottenham borte, ManC borte,Wolves(H), og de tre siste Fulham borte,Swansea borte og ManU(H) har man hatt marginene mot seg; gavepakker til motstanderne, selvmål, ineffektivitet, bisarre scoringer i mot, og håpløse taktiske valg. Dette skulle bli 8-2 i kamper som blir avgjort på marginer mot i forhold til med, og dette er Arsenal først og fremst skyld i selv.

 

Og ja, det ER stusselig at det er slik, ja det er nesten tragisk, om man kan bruke et slik ord om fotball.

Link to comment
Share on other sites

Nei det er på INGEN måte flott, det er amatørmessig! Som kaptein skal du holde deg for god til sånt.

 

Det er ikke amatørmessig å si ifra at Wenger er en klovn for å ta ut den eneste som kunne vippe kampen i vårt favør! Langt ifra. Reaksjonen hadde ikke kommet hadde Wenger byttet Ramsey med -arshavin

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke amatørmessig å si ifra at Wenger er en klovn for å ta ut den eneste som kunne vippe kampen i vårt favør! Langt ifra. Reaksjonen hadde ikke kommet hadde Wenger byttet Ramsey med -arshavin

Det er ikke selve budskapet som er amatørmessig, det er tidspunktet det kommer på. Hele verdens øyne er på RvP når han skriker ut i frustrasjon. Det skulle han tatt med Wenger under fire øyne. Wenger er sjefen, enten man liker det eller ikke. Å stille et så tydelig mistillits spørsmål foran hele verden er for meg amatørmessig. Det er noe "Gallas" aktig over en slik handling.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...