Jump to content

Marouane Chamakh


Guest kellex

Recommended Posts

  • Replies 315
  • Created
  • Last Reply

Chamakh stats from UEFA.com: Distance covered - 11,050 metres (2nd highest for Arsenal); Passes - 28/39 (72%); Attempts - 1 (blocked)

 

Javel. Det er altså tallenes tale. Ikke vet jeg, men han var uansett fullstendig tannløs og ufarlig. Noe også tallene forteller. Spiss på Arsenal på hjemmebane - ett forsøk (som hvis det er det jeg tenker på egentlig heller ikke teller, da det ble frispark til Udinese).

Link to comment
Share on other sites

Javel. Det er altså tallenes tale. Ikke vet jeg, men han var uansett fullstendig tannløs og ufarlig. Noe også tallene forteller. Spiss på Arsenal på hjemmebane - ett forsøk (som hvis det er det jeg tenker på egentlig heller ikke teller, da det ble frispark til Udinese).

Prøver på ingen måte å "forsvare" Chamakhs innsats ikveld.. Syns på lik linje som alle andre at han var horribel.

Link to comment
Share on other sites

Tiltross for en god start så jeg tidlig at det var en del/mye som manglet hos Chamakh.

Nå som målene uteblir kommer disse manglene enda tydeligere frem

 

Hvis ikke Wenger fra sin orkesterplass på tribunen ser behovet for en bedre backup, så... HJELP

Er kun to av våre spisser som i dag er gode nok til å spille enslig spiss. RvP og Bendtner. Og Bendtner vil bort. På tide med et formasjonsskifte? To spisser igjen på topp håper jeg snart blir en realitet. Tunge, men sterke og gode på hode Chamakh kunne fungert bra med en rask Walcott eller evt Gervinho som spiss. Eller Vela?(Ja, vet han er gått på lån...) Men disse to alternativene er jo kun nødvendig om RvP blir skadet(bankibordet) eller trenger litt hvile.

Link to comment
Share on other sites

Er kun to av våre spisser som i dag er gode nok til å spille enslig spiss. RvP og Bendtner. Og Bendtner vil bort. På tide med et formasjonsskifte? To spisser igjen på topp håper jeg snart blir en realitet. Tunge, men sterke og gode på hode Chamakh kunne fungert bra med en rask Walcott eller evt Gervinho som spiss. Eller Vela?(Ja, vet han er gått på lån...) Men disse to alternativene er jo kun nødvendig om RvP blir skadet(bankibordet) eller trenger litt hvile.

 

Desverre er det ikke "om", men når RVP blir skadet. Hverken dansken eller Chamakh er gode nok. Begge er nokså langt unna i mine øyne.

 

Men, never mind ! Vi har jo AOC som blir bra om et par år og i tillegg talentene Afobe og Aneke.. Vil nødig drepe utviklingen deres...

 

Tar meg selv i å være fryktelig negativ for tida, men jeg klarer simpelten ikke å la være

Link to comment
Share on other sites

Fekk ikkje sett kampen i går, men når eg leser her om nok ein svak kamp kom eg i hug ein liten sak eg observerte i pausa i kampen mellom Arsenal og New York RB. Innbyttarane kosa seg med en i midten og ca 5-6 spelarar rundt. 1 touch og mista ein ballen i midten. Chamakh var utrulig svak, og mest kvar gang han fekk ballen, blei det ein dårleg touch og han var stort sett i midten. Det værste var at han også var den som var der lengst, og at han kom stort sett berre ut når Nasri "syns synd på han" og prøde på ein håplaus tunnell... Kva som har skjedd med denne mannen veit ikkje eg, men forma i preseason og da også i går har vore utruleg svak,og mine observasjonar var at han var i klasse for seg, med negativt forteikn, også på ein slik leikprega aktivtet.

 

(Desverre for oss, Nasri var i ei klasse for seg, og gjekk berre i midten for å vere grei med Chamakh, elles har gutten ein nærteknik som er utruleg...)

Link to comment
Share on other sites

Chamakh har virkelig visnet, og lite tyder på at han kommer til å blomstre igjen. Gårsdagens forestilling kan i beste fall kalles flau. Aldri har jeg sett en spiss på dette nivået med en svakere skuddfot enn Chamakh. Og når han i tillegg har mistet evnen til å time løpene sine inn i boksen og glemt hvordan han skal vinne en hodeduell så ser jeg ikke hvilke nytteverdi denne mannen har som angrepsspiller.

 

Jeg ble alvorlig bekymret da jeg så kampen mot NY Red Bulls. Da ble han skubbet unna ballen med enkelthet av småvokste spillere, gang på gang. Men jeg tenkte det var pre season-rusk. Der tok jeg feil. Hva som har skjedd med han måtte gudene vite, men at problemet sitter et eller annet sted mellom ørene er det vel ingen tvil om.

 

Bendtner over Chamakh any day of the week. Han er iallefall målfarlig.

Link to comment
Share on other sites

Chamakh er ikke og har aldri heller vært i nærheten av å være en spiller av topp kvalitet. Når V Persie en eller annen gang i løpet av sesongen blir skadet er det han vi må sette vår lit til og det skremmer meg. Ville vært mye mere happy med Bendtner som andre valg på topp.

Link to comment
Share on other sites

Chamakh er ikke og har aldri heller vært i nærheten av å være en spiller av topp kvalitet. Når V Persie en eller annen gang i løpet av sesongen blir skadet er det han vi må sette vår lit til og det skremmer meg. Ville vært mye mere happy med Bendtner som andre valg på topp.

De 3 første månedene i fjor viste Chamakh at han holder nivået. Han var stort sett god frem til RVP kom tilbake. Det er som flere side sannsynligvis hodet som er problenmet. Han har fått betydelig tillit og må nå snart vise seg den verdig.

 

Det er virkelig synd at Vela ikke har vært i nærheten av å få den samme tilliten som Chamakh og Bendtner er vist.

Link to comment
Share on other sites

Chamakh er ikke og har aldri heller vært i nærheten av å være en spiller av topp kvalitet. Når V Persie en eller annen gang i løpet av sesongen blir skadet er det han vi må sette vår lit til og det skremmer meg. Ville vært mye mere happy med Bendtner som andre valg på topp.

 

Mulig det, men prestasjonene hans i fjor høst holdt i bøtter og spann for et gratis andrevalg. Fyren trenger psykisk hjelp, for det han har prestert den senere tiden er så svakt sammenlignet med det vi så i fjor at det er nødt til å være et mentalt problem.

 

Pr nå ville Bendtner vært et bedre valg, det er jeg enig i.

Link to comment
Share on other sites

Personlig syns jeg ikke Chamakh var spesielt god på høstsesongen i fjor heller, ja han scorte en del mål, men overbevisste ikke spillmessig i mine øyne. Fomlete med ball i beina og brant ekstremt mange gigantsjanser. Han visste riktignok enkelte glimt så la oss håpe han kan glimte til litt oftere og over lengre perioder om det virkelig er tenkt at han skal være den eneste reele backuppen til VP.

Link to comment
Share on other sites

Chamakh var veldig god fram til VP kom tilbake i fjor, mulig han fikk litt mentale problemer da han ble satt ut til tross for god form. (Personlig ville jeg kjøre på med Chamakh videre, men ser jo at valget av VP som midtspiss ut sesongen var verdt det, utvilsomt.)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Virker som han går på lån til Italia, Frankrike eller Spania og vi beholder NB

 

Det har jeg ikke fått med meg, men stiller meg positivt til det. Liker dansken bedre enn Marokkaneren. Bendtner har masse å by på, der er jeg og Bendtner helt enige ;)

Link to comment
Share on other sites

Det har jeg ikke fått med meg, men stiller meg positivt til det. Liker dansken bedre enn Marokkaneren. Bendtner har masse å by på, der er jeg og Bendtner helt enige ;)

Bendtner er uforutsigbar. Det er en styrke. Skårer noen veldig viktige mål og beveger seg mer kreativt.

Link to comment
Share on other sites

Det har jeg ikke fått med meg, men stiller meg positivt til det. Liker dansken bedre enn Marokkaneren. Bendtner har masse å by på, der er jeg og Bendtner helt enige ;)

Chamakh var god helt til han ble indoktrinert i the Arsenal way :)

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Syntes fyren bare burde bli på reservelaget. Park burde i det minste være foran han i køen, men det jeg egentlig skulle likt å se var at vi droppet både Chamakh og Park vekk fra førstelaget og benken og heller hadde spillere som faktisk kan bidra. Samtidig så er jeg meget sikker på at Chamberlain (eller Walcott) ville vært et langt bedre alternativ enn Chamakh/Park på topp og mtp. at vi har Gervinho, Walcott og Chamberlain friske for tiden og de alle virker å være temmelig uthvilte (særlig de to førstnevnte er ikke i fare for overbelastning) og bare har 7 kamper igjen så syntes jeg vi kan tåle å ikke ha en ren spiss på benken mtp. at vi har "Oksen" og heller kjøre på med en langt sterkere benk når Diaby og Wilshere er tilbake.

 

PS: Dette er ikke tankegangen min fordi han ble tatt for å røyke denne pipa. Det har vært tankegangen min siden september/november..

Link to comment
Share on other sites

Vannpipe er vel lovlig i England, så akkurat det ser jeg ikke noe problem med. Det som kan virke litt merkelig er vel at han sitter der og røyker med Taraabt rett etter kampen vi tapte mot QPR.

 

Men er vel mest en "story" som media prøver å lage store overskrifter av.

Ang Chamakh selv mener jeg han har virka uinteressert de kampene han har kommet innpå, og jeg ser ikke noe fremtid for ham i Arsenal. Spesielt ikke om Podolski kommer inn og vi har unggutter som Afobe feks på vei opp, og en Walcott som muligens etterhvert blir omskolert til spiss.

Link to comment
Share on other sites

Det Chamakh har vist i Arsenal-trøya efter han for et drøyt år siden uttalte at han var utbrent, har vært elendig. Jeg kan knapt huske å ha sett en spiller visne hen på denne måten. Han har ikke stort å skylde på, heller. Det eneste han bidrar med som innbytter nå, er tvilsom teaterkunst. Jeg håper han finner seg ny arbeidsgiver til sommeren!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...