Jump to content

Marouane Chamakh


Guest kellex

Recommended Posts

Vi får bare drømme og håpe han får den effektiviteten som Bendtner viste fra februar og ut. Klage på hans effektivitet etter hva han viste i februar - april er jo ikke helt godt å skjønne.

Med unntak av Burnley kampen så er jeg helt enig med deg!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 315
  • Created
  • Last Reply

Vi får bare drømme og håpe han får den effektiviteten som Bendtner viste fra februar og ut. Klage på hans effektivitet etter hva han viste i februar - april er jo ikke helt godt å skjønne.

 

Bendtner scoret jevnt og trutt, ingen tvil om det, uansett virker Chamakh å være en mere eksplosiv spiller som samtidig innehar meget god teknikk.

Tror Wenger har skutt gullfuglen nok en gang her, se på sammendraget av Bordeaux-Lyon på youtube for dere som ikke har sett ham, hadde ikke vært meg imot å kjøpt Gourcuff i samme slengen.

Link to comment
Share on other sites

Bendtner scoret jevnt og trutt, ingen tvil om det, uansett virker Chamakh å være en mere eksplosiv spiller som samtidig innehar meget god teknikk.

Tror Wenger har skutt gullfuglen nok en gang her, se på sammendraget av Bordeaux-Lyon på youtube for dere som ikke har sett ham, hadde ikke vært meg imot å kjøpt Gourcuff i samme slengen.

 

Helt enig - Var ikke poenget å få Chamakh til å virke dårlig, for jeg tror han blir en suksè. Men dårlig å klage på bendtner når han var en av få som faktisk klarte å få denna ballen i mål - og ser at du er enig med meg der.

 

Og enig med deg bergkamp, burnley kampen var vel ikke det helt store... :)

 

Og Gourcuff? Ja takk - han har ett godt samarbeid med Chamakh, og jeg tror han virkelig passer i vår filosofi - samt at han virker enda bedre på å passere pressledd enn fabregas er.

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Jeg skal ikke legge en demper på engasjementet her. Men leste noe om at han har scoret 11 mål for Bordeaux i år, er det egentlig bra nok for oss?? Fransk fotball!! Draktnummer 29, det lukter ikke akkurat Drogba, Villa, Zlatan, Dzeko av dette "kjøpet".

 

For all del, Chamakh ønskes hjertelig velkommen av meg... Men vi har nok ikke løst spissproblemet vårt enda. Vi har solgt unna wolrd class spisser som Henry og Ade, hva har vi henta inn Eduardo og Chamakh!! Det tror jeg ikke er nok dessverre, håper jeg tar feil.... Men frykter nå at Wenger ser seg ferdig med handling i spissleddet!! Og det er ikke bra...

 

Ellers lykke til!!

 

Litt morsom info om de du nevner(og et par til) og i et førsøk på å gi deg litt bedre nerver ang spiss situasjonen :P

 

-Drogba brukte drakt nr.15 når han begynte i Chelsea, og skåret 16 mål sammenlagt i sin første sesong.(10 mål i PL)

 

- Adebayor skåret sammenlagt 20 mål fra 2003 tom 05/06 for Monaco. Skåret 12 mål i sin første fulle sesong for arsenal. I 07/08 skåret han 30 mål. Adebayor spilte med draktnr:25.

 

- Torres skåret sammenlagt i 05/06 for A.Madrid; 13 mål. I 06/07 sesongen; 15 mål. I sin første sesong for Liverpool skåret han 33 mål!.

 

- C.Ronaldo skåret 5 mål for Sporting før han kom til United i 03/04. Fra 2006-2009 skåret han: 23 / 42 / 26 mål.

 

- Dzeko skåret 9 mål i sin første sesong for Wolfsburg. I de 2 siste sesongene har han skåret 36 og 29 mål.

 

- David Villa.. Tja, han har nå aldri skåret mindre enn 20 mål for Valencia :) Et dårlig eksempel ;)

 

- Thierry Henry skåret 3 mål for Juventus før han kom til arsenal.

 

Ronaldo var den som skåret i bøtter og spann for united før han dro til Real Madrid. Etter han dro så ble Roony gitt en ny rolle i laget, og vi vet alle hva han har gjort i den rollen. Henry forlot arsenal for Barca og det ble Adebayor som tok over jobben med stor suksess (så lenge det varte)

 

Chamakh`s rolle i arsenal vil være anderledes enn den han hadde i Bordeaux. For alt vi vet så kan han ende opp med 30 mål neste sesong. En ting som er sikkert er at han er en utrolig god spiller som jobber hardt og har en utrolig styrke med ballen og ikke minst i luftrommet!

En ting som Wenger nevnte ang Chamakh som bør nevnes, er at han skårer viktige mål! Det vil si at vi får en spiss som vil stå frem når det er som viktigst og tar ansvar! Høres det ut som noe vi har manglet i det siste?!

 

Vi kan uansett utrette store ting neste sesong hvis Wenger ordner opp i det defansive, for det var ikke det offensive som felte oss denne sesongen.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

http://www.arsenal.com/news/news-archive/c...%28News+Feed%29

 

Chamakh i aksjon for første gang. Virker som om han og Nasri kjenner hverandre fra før mtp. at de er sammen på 4/5 bilder B)

 

Elllers slenger jeg like så godt inn den her også.

 

http://www.arsenal.com/news/news-archive/p...%28News+Feed%29

 

Deilig å se at spillerene returnerer til treningsfeltet. Kjenner jeg virkelig begynner å glede meg til neste sesong! :)

Link to comment
Share on other sites

Pires var ikke akkurat verdens yngste da han kom til Arsenal, ikke var han i nærheten av samme kvalitet heller når han var i Frankrike..

 

Tror Chamack blir en sukses jeg..

 

Etter sånn som jeg har forstått det er han en som jobber noe sinnsykt for laget, og det er noe jeg mener vi trenger noe jævlig!

Link to comment
Share on other sites

Jeg tar svært, svært gjerne i mot en arbeidshest. Men jeg undrer meg fremdeles over hva han koster oss.

Når det er free transfer, skal han egentlig ikke koste oss noe. Men vi vet alle at dette ikke er virkeligheten.

 

Han skal ha sign on fee og har gode kort på hånden i forhold til lønnsforhandlinger.

Så hva skal vi tenke oss at spilleren koster oss?

 

Noen som vet noe?

Link to comment
Share on other sites

Chamakh har over en lengere tid ønsket og sagt at Arsenal er den klubben han helst drar til. Hvorfor skal han da ønske en så høy sign-on-fee som alle tror han får? Det er ingen som vet hva han har fått, og derfor er det ikke vits å tro på at alle sier at han forventet seg en stor sign-on-fee når han ankom klubben.

 

Jeg regner med at han fikk en sign-on-fee på rundt £0.5-£1.5 millioner pund. Skulle vi kjøpt han fri fra kontrakten ville han sikkert ha kostet oss £15 millioner pund. Tenker vi slik så trenger vi ikke å bekymre oss. Han er heller ingen Messi, og jeg tviler på at han får lønn i klassen Fabregas. Uansett er dette bare spekulasjoner, for denne informasjonen vil aldri nå oss her på gunners.no. :D

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Legger også ut Chamakh's høydepunkter mot Milan

 

Må si at den ballen han tar ned på rundt 3:50 for så å vende i samme bevegelse med en Cruyff-vending er ypperst imponerende mtp. at han kom gratis :)

 

Som jeg har sagt tidligere iallfall. Tror Chamakh blir en stor suksess for oss og kampen mot Milan gjorde ikke akkurat det inntrykket dårligere :P

Link to comment
Share on other sites

B)-->

QUOTE(Stefan B @ Aug 3 2010, 12:38 PM) 202684[/snapback]

Legger også ut Chamakh's høydepunkter mot Milan

 

Må si at den ballen han tar ned på rundt 3:50 for så å vende i samme bevegelse med en Cruyff-vending er ypperst imponerende mtp. at han kom gratis :)

 

Som jeg har sagt tidligere iallfall. Tror Chamakh blir en stor suksess for oss og kampen mot Milan gjorde ikke akkurat det inntrykket dårligere :P

Chamakh kommer til å bli meget viktig. Han representerer alt Arsenal har manglet framover. Tyngde, duellstyrke, høyde. Hvis han får en god start og en porsjon selvtillit så har jeg tro på en toppscorer

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

syns Marouane fortjener å bli framheva etter onsdagens kamp!

hardtarbeidende,skaper hele tida plass for andre,pluss at han har et touch som vitner for noe stort

 

det er vel få innkjøp i Arsenal-historien som så til de grader har gått rett inn på laget og levert fra dag en. Den eneste jeg kommer på i farten er Ian Wright. Selv Henry og Bergkamp trengte noen kamper for å bli varme i trøya. Dette lover bra. Og Chamakh har jo ikke levert FOR bra, så det er vel ingen fare for at han brenner kruttet for raskt...!? :)

Link to comment
Share on other sites

det er vel få innkjøp i Arsenal-historien som så til de grader har gått rett inn på laget og levert fra dag en. Den eneste jeg kommer på i farten er Ian Wright. Selv Henry og Bergkamp trengte noen kamper for å bli varme i trøya. Dette lover bra. Og Chamakh har jo ikke levert FOR bra, så det er vel ingen fare for at han brenner kruttet for raskt...!? :)

 

Nåja. Reyes, Cygan, Arshavin og Vermaelen, for å nevne noen, imponerte også stort fra dag én.. Chamakhs inntreden har vært én av flere lyspunkter så langt, men endelig dom faller først i mai.

Link to comment
Share on other sites

Nåja. Reyes, Cygan, Arshavin og Vermaelen, for å nevne noen, imponerte også stort fra dag én.. Chamakhs inntreden har vært én av flere lyspunkter så langt, men endelig dom faller først i mai.

Nasri gle vel også rimelig fort inn.. Og skal Chamakh nevnes syns jeg også Koscielny og Squillaci har starta meget bra, hjemme mot Bolton og borte mot Sundeland er slettes ingen lette kamper for et helt nytt midtstopper par fra utlandet

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Litt statistikk henta frå nettet ang. Chamakh, utan at eg har sjekka det nærmare:

 

12 kampar

6 mål

4 assist

6 vunne straffar

4 utvisningar for motstandar

 

Smått imponerande, og det må være eit mareritt for eit kvart forsvar å treffe på denne mannen.

Vårt mest komplette spissalternativ, og den siste biten i puslespelet. Van Persie og Bendtner er gode, men ikkje så allsidige. Det vert spanande å sjå korleis samspelet Chamakh/van Persie fungerer når Arshavin(?) må vike plassen.

Link to comment
Share on other sites

Litt statistikk henta frå nettet ang. Chamakh, utan at eg har sjekka det nærmare:

 

12 kampar

6 mål

4 assist

6 vunne straffar

4 utvisningar for motstandar

 

Smått imponerande, og det må være eit mareritt for eit kvart forsvar å treffe på denne mannen.

Vårt mest komplette spissalternativ, og den siste biten i puslespelet. Van persie og Bendtner er gode, men ikkje så allsidige. Det vert spanande å sjå korleis samspelet Chamakh/van Persie fungerer når Arshavin(?) må vike plassen.

Chamakh har uten tvil vært en av våre beste så langt. Må si han har tilpasset seg laget og England meget raskt. Blir svært interessant å se hva Wenger gjør når RvP er restituert

Link to comment
Share on other sites

Statsen stemmer nok. Helt fantastisk god til å komme seg foran forsvarer rettvendt. Blir korrekt utvisning og straffe i nesten hver kamp. Han har et kjapt steg og virker fysisk meget sterk. Rett og slett en fantastisk signing.

Link to comment
Share on other sites

Som jeg sa forrige sesong, dette er en spiller som ville forsterket oss betraktelig. Var aldri i tvil om at han kom til å være en veldig god signering. Dog hadde jeg ikke forventet at han skulle gli så lett inn som han har gjort.

 

Lurer på hvordan sesongen i fjor ville endt hvis Chamakh kom forrige sommer som jeg håpet han gjorde..

Link to comment
Share on other sites

Var ikke den jeg tenkte på. Jeg kan sitere: "Tuesday night was fun, shame i miss all spurs fans when i came on, where they all go?" :)

Det som står i den linken min, er at det er veldig lite trolig at noen som helst Arsenalspillere har twitter...

"ETA : perhaps ban is a strong word but Le Boss is definitely against his players having twitter account. And this supposed ban is clearly directed to Arsenal first team players, no idea if it also implies on the reserves/youth team."

 

Men morsom kommentar.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...