Jump to content

Marouane Chamakh


Guest kellex

Recommended Posts

Da scoret Chamakh sitt 7. for sesongen. Løp i bakrom alene med keeper. Var det noen som nevnte at han ikke kunne dette? :)

 

Han kan det, men har fortsatt sine åpenbare mangler på dette området i min øyne. Har hatt mange gode kamper så langt og skal ha masse ros for måten han har tatt PL på. Har god tro på at Wenger kan utvikle Chamakh til å bli enda giftigere på det nevnte området. Som han har gjort med flere av våre tidligere spisser B)

 

Målet han scoret idag var forresten prikk likt målet A*de*ayor scoret borte mot United i 06/07 sesongen ! Ikke langt unna hvertfall B)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 315
  • Created
  • Last Reply

Hva i all verden er det vi forventer av en spiss som har sin første sesong i PL? på 17+4 kamper har han 10 mål i CL og PL. I tillegg har han vært utmerket i oppbyggingsfasen av angrepsspillet vårt gjennom sesongen så langt. Blir feil å fokusere på at han kunne ha scoret mer mot spurs når hele laget totalkollapset.

Link to comment
Share on other sites

Hæ? Alt jeg sier er at hvis Chamakh hadde prøvd å avslutte på de to megasjansene mot Spurs, så hadde det ikke vært stilt noen spørsmålstegn på hans evner til å løpe i bakrom.

 

Men ja, jeg er helt enig med deg angående Chamakhs prestasjoner till nå denne sesongen. Han tilfører laget en helt ny dimensjon med den enorme hodestyrken sin og statistikkene ser veldig gode ut. Knallkjøp av Wenger! (I den grad det kan regnes som "kjøp" da han kom gratis.)

Link to comment
Share on other sites

B)-->

QUOTE(Stefan B @ Nov 27 2010, 04:29 PM) 210639[/snapback]

Uansett så var selve argumentet mitt her (og tidligere) at Chamakh ikke har hatt en dårlig sesong, men samtidig er dette hans første sesong og han kommer bare til å bli bedre og bedre. Så for deg å si at du er skuffet over prestasjonene hans syntes jeg er langt ute på vidda B)

Har aldri sagt, meint eller skreve at eg er skuffa over høstsesongen til Chamakh. Chamakh har vært ein god tilvekst i laget, og er ein absolutt god fotballspiller. I løpet av høstsensongen mener eg dog at Chamakh ikkje har vært innstilt på samme frekvens som resten av angrepsrekka vår. Han har slitt med feil valg både på løp og pasninger, og når han skal avslutte selv (sistnevnte sliter forøvrig alle med :D ). Men dette snudde merkbart i kampen mot Villa. La oss håpe det fortsetter.

 

Bendtner er fortsatt et spennende prospekt med et høyt toppnivå. Han har dog vært ustabil siste året, blandt anna grunna skader. At folk lar seg opprøre over enkelte kommentarer i media får bli deres belastning. Media elsker å lage storm i vannglass, men Nic har ikkje, som eg har fått med meg, uttalt nedlatende kommentarer om medspillere, fans, manager eller klubb.

Link to comment
Share on other sites

B)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Nov 27 2010, 04:29 PM) 210639[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Uansett så var selve argumentet mitt her (og tidligere) at Chamakh ikke har hatt en dårlig sesong, men samtidig er dette hans første sesong og han kommer bare til å bli bedre og bedre. Så for deg å si at du er skuffet over prestasjonene hans syntes jeg er langt ute på vidda B)

 

Har aldri sagt, meint eller skreve at eg er skuffa over høstsesongen til Chamakh. Chamakh har vært ein god tilvekst i laget, og er ein absolutt god fotballspiller. I løpet av høstsensongen mener eg dog at Chamakh ikkje har vært innstilt på samme frekvens som resten av angrepsrekka vår. Han har slitt med feil valg både på løp og pasninger, og når han skal avslutte selv (sistnevnte sliter forøvrig alle med :D ). Men dette snudde merkbart i kampen mot Villa. La oss håpe det fortsetter.

 

Bendtner er fortsatt et spennende prospekt med et høyt toppnivå. Han har dog vært ustabil siste året, blandt anna grunna skader. At folk lar seg opprøre over enkelte kommentarer i media får bli deres belastning. Media elsker å lage storm i vannglass, men Nic har ikkje, som eg har fått med meg, uttalt nedlatende kommentarer om medspillere, fans, manager eller klubb.

 

Her er du veldig streng mot Chamach.

Vår beste angriper, og gir mer enn mange andre angripere defensivt.

Han er mitt førstevalg på topp.

En kjempesignering av Wenger.

Link to comment
Share on other sites

Her er du veldig streng mot Chamach.

Vår beste angriper, og gir mer enn mange andre angripere defensivt.

Han er mitt førstevalg på topp.

En kjempesignering av Wenger.

 

Synes også Chamakh har vært et røverkjøp. Det er sjelden man får noen inn, som får en så sterk innflytelse i laget fra første stund. Enorm hodestyrke, godt overblikk, øye for mål/medspillere, og hans stabilitet på dette høye nivået.

Det som har imponert meg aller mest, er hans utrolige arbeidsmoral. Jobber utrolig bra både offensivt og defensivt, og det lyser lagspiller lang vei.

 

Tror Persie og Bendtner skal slite hardt med å komme forbi køen for spilletid, om Chamakh fortsetter å prestere. Fortsetter han i samme spor, tror jeg han ganske sikkert er en med i kåringen av årets kjøp i PL sesongen 2010/11.

10 mål allerede, det er rett og slett imponerende med alt det andre han også bidrar med på banen.

Link to comment
Share on other sites

Synes også Chamakh har vært et røverkjøp. Det er sjelden man får noen inn, som får en så sterk innflytelse i laget fra første stund. Enorm hodestyrke, godt overblikk, øye for mål/medspillere, og hans stabilitet på dette høye nivået.

Det som har imponert meg aller mest, er hans utrolige arbeidsmoral. Jobber utrolig bra både offensivt og defensivt, og det lyser lagspiller lang vei.

 

Tror Persie og Bendtner skal slite hardt med å komme forbi køen for spilletid, om Chamakh fortsetter å prestere. Fortsetter han i samme spor, tror jeg han ganske sikkert er en med i kåringen av årets kjøp i PL sesongen 2010/11.

10 mål allerede, det er rett og slett imponerende med alt det andre han også bidrar med på banen.

 

 

Helt enig med deg. Helt klart et av de beste kjøpene i PL i år. Eneste som kan konkurere med han er vel Van der Vaart. Men fortsetter Chamakh den fine formen siden ut sesongen får han nok den prisen.

Tror også Bendtner og RvP sliter med og komme inn og ta plassen hans. Kanskje prøve RvP ut på en av kantene. Ikke vet jeg, men det jeg vet er at Wenger får et luksus problem hvis vi ikke får noen fler skader da.

Link to comment
Share on other sites

Synes det er morro å lese hva våre spillere sier i diverse intervjuer så limer inn noen sitater fra Chamakh :)

 

 

On his game, Chamakh said:

 

Drogba, Torres, Rooney? I don’t feel as good as those guys.

 

I would be so happy to reach such a level one day. I know I can reach it, at least I am working for it.

 

I can feel the coach has planned me that way. But I am still far away.

 

My first match in the Premier League against Liverpool? My memory is my chest burning after 13 minutes.

 

I am looking at the clock and I could not believe it. It went so quick, I was looking for fresh air. I did not believe I would be able to hold on for 90 minutes.

 

It is so difficult here that you must force yourself to be a killer. I have been building myself into that state of mind for the last four months, and you can see the result with the statistics.

 

It is not Chamakh just with his headers anymore. I can also show I am at ease in a quick-passing game. With boys like (Cesc) Fabregas and (Samir) Nasri, you have to.

 

Om PL :

 

"I was never in such a state at Bordeaux.

 

"Things take on a new dimension here. Against West Ham I was in incredible pain with my neck.

 

"It was impossible to turn my head. Every ball that's contested here I get ploughed into - and the referee doesn't blow for it.

 

"When people pushed me in France, I fell down and got a free kick. When there's a hard tackle here, I have to get up and play.

 

"After a Premier League match, I walk off with my body aching, with scratch marks, stiff muscles. Three days later, we go again."

Link to comment
Share on other sites

Må ærlig innrømme at Chamakh er en spiller jeg bare får mer og mer sansen for.

Han har overbevist fra første spark. Hvem hadde trodd at Chamakh skulle erstatte RvP og Bendtner så til de grader?

Begge disse skal slite med å ta plassen fra Chamakh pga at ingen av disse har arbeidsinnsatsen til Chamakh. Ingen har hodestyrken hans både defensivt og offensivt.

Og måten Chamakh jobber og sliter for laget er det lenge siden jeg har sett en Arsenalspiss gjøre.

Holde på ballen,flikke videre og som oppspillspunkt er han utrolig god.

Han har definitivt scort mer mål enn jeg hadde forventa.

11 mål er det vel han har totalt i år.

 

På toppen av dette har han beina godt planta på jorda,han virker ydmyk i forhold til andre. Rett og slett en fantastisk spiller som har imponert meg kraftig denne sesongen.

Link to comment
Share on other sites

He came to Arsenal on a free Chamakh, Chamakh,

He's gonna be the next Henry Chamakh, Chamakh,

He;s born to wear the Arsenal kit,

He's gonna make Defoe look s***,

It's Maroune Chamakh Arsenal's 29...

lalalalalalalalalalalalalalalala.....

Link to comment
Share on other sites

Må ærlig innrømme at Chamakh er en spiller jeg bare får mer og mer sansen for.

Han har overbevist fra første spark. Hvem hadde trodd at Chamakh skulle erstatte RvP og Bendtner så til de grader?

Begge disse skal slite med å ta plassen fra Chamakh pga at ingen av disse har arbeidsinnsatsen til Chamakh. Ingen har hodestyrken hans både defensivt og offensivt.

Og måten Chamakh jobber og sliter for laget er det lenge siden jeg har sett en Arsenalspiss gjøre.

Holde på ballen,flikke videre og som oppspillspunkt er han utrolig god.

Han har definitivt scort mer mål enn jeg hadde forventa.

11 mål er det vel han har totalt i år.

 

På toppen av dette har han beina godt planta på jorda,han virker ydmyk i forhold til andre. Rett og slett en fantastisk spiller som har imponert meg kraftig denne sesongen.

 

Må henge meg på her. Savner litt killerinnstinkt med beina, men ellers har han vært utrolig imponerende. Synes RvP bør flyttes ned og kjempe med Arshavin, Nasri, Rosicky, Walcott og Fabregas om de tre plassene bak spissen. van Persie har absolutt teknikken og overblikket til å spille der. Han kan også spille både på høyre, venstre og i midten, noe som passer bra siden disse tre spillerne bytter plasser mye.

Og Bendtner... vel, han må bevise at han ikke bare har det i kjeften. Hvis ikke kommer han til å bli benkesliter.

Link to comment
Share on other sites

JEg kunne tenkt meg å se laget i en 4-4-2 igjen nå....

 

Fabianski

 

Sagna - Djourou - Vermaelen - Gibbs

 

Walcott - Nasri - Song - Arshavin

 

RvP - Chamakh

 

Dette er seff når alle disse er skadefrie.. Eneste som er ute nå er vel Vermaelen? Han kan erstattes med Squillaci.

Link to comment
Share on other sites

JEg kunne tenkt meg å se laget i en 4-4-2 igjen nå....

 

Fabianski

 

Sagna - Djourou - Vermaelen - Gibbs

 

Walcott - Nasri - Song - Arshavin

 

RvP - Chamakh

 

Dette er seff når alle disse er skadefrie.. Eneste som er ute nå er vel Vermaelen? Han kan erstattes med Squillaci.

 

Blir ikke dette en for offensiv oppstilling, jeg tror også vi vil slite med Arshavin og Walcott som vinger, kan bli vel tungt å være sideback da.....!?

Link to comment
Share on other sites

Blir ikke dette en for offensiv oppstilling, jeg tror også vi vil slite med Arshavin og Walcott som vinger, kan bli vel tungt å være sideback da.....!?

 

Hvordan spilte vi tilbake i "glansdagene" ?

 

Lehmann

 

Lauren - Campbell - Toure - Cole(clichy)

 

Ljungberg - Vieira - Gilberto - Pires

 

Henry - Bergkamp

 

 

Var det ikke noe slikt da? Er ikke noe mindre offensiv den oppstillingen der. Den gangen var vi fryktet for våre kontringer, noe som resulterte i at vi fikk mindre å gjøre defensivt da motstanderne ikke turte å presse opp med mange folk. I Arsenal sitt tilfelle er faktisk angrep det beste forsvar... mener jeg.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan spilte vi tilbake i "glansdagene" ?

 

Lehmann

 

Lauren - Campbell - Toure - Cole(clichy)

 

Ljungberg - Vieira - Gilberto - Pires

 

Henry - Bergkamp

Var det ikke noe slikt da? Er ikke noe mindre offensiv den oppstillingen der. Den gangen var vi fryktet for våre kontringer, noe som resulterte i at vi fikk mindre å gjøre defensivt da motstanderne ikke turte å presse opp med mange folk. I Arsenal sitt tilfelle er faktisk angrep det beste forsvar... mener jeg.

 

Nå skal det vel sies at Pires og Ljungberg var langt bedre til å jobbe hjemover enn Arshavin og Walcott, samt at vi hadde to spillere på midten som var meget gode defensivt i tillegg.

 

Nasri - Rosicky - Song - Arshavin

 

Det ville i så fall vært et litt sterkere lag på det defensive samt at Walcott kunne blitt brukt på topp oftere sammen med van Persie eller Chamakh.

Link to comment
Share on other sites

:)-->

QUOTE(Stefan B @ Dec 2 2010, 11:08 AM) 211085[/snapback]

Nå skal det vel sies at Pires og Ljungberg var langt bedre til å jobbe hjemover enn Arshavin og Walcott, samt at vi hadde to spillere på midten som var meget gode defensivt i tillegg.

 

Nasri - Rosicky - Song - Arshavin

 

Det ville i så fall vært et litt sterkere lag på det defensive samt at Walcott kunne blitt brukt på topp oftere sammen med van Persie eller Chamakh.

du svarte for meg! takk. tror den midtbanen må balanseres litt bedre ja. og vingene må i en 442 jobbe mer hjem enn det jeg ser for meg Arshavin og Walcott gjøre.

Link to comment
Share on other sites

http://www.arsenal.com/news/news-archive/c...%28News+Feed%29

 

"I think the fact that I give everything [is why they have taken to me]," he told Arsenal.com.

 

"I give 200 per cent, I play with my heart, I've got guts, I give everything I've got. I don't cheat or cut corners, that's my strength, my character and I think that they like me for it."

 

Herlig fyr Chamakh er! Tror det bare er snakk om tid før han blir en bedre avslutter også. Slik sesongen har gått så skal man ikke se bort ifra at han ender opp med over 20 mål. Husker jeg sa før forrige sesong at jeg trodde Chamakh kom til å score 20 mål i en sesong hvis han kom til Arsenal, men det gjenstår det bare tid på å se! :)

Link to comment
Share on other sites

:)-->

QUOTE(Stefan B @ Dec 2 2010, 11:08 AM) 211085[/snapback]

Nå skal det vel sies at Pires og Ljungberg var langt bedre til å jobbe hjemover enn Arshavin og Walcott, samt at vi hadde to spillere på midten som var meget gode defensivt i tillegg.

 

Nasri - Rosicky - Song - Arshavin

 

Det ville i så fall vært et litt sterkere lag på det defensive samt at Walcott kunne blitt brukt på topp oftere sammen med van Persie eller Chamakh.

 

Det defensive i Walcott / Arshavin kan lett trenes opp. Det handler om mentalitet og arbeidsoppgaver. Jeg forventer at de gjør som de får beskjed om av sjefen. Walcott har hurtighet til å være en ypperlig ving, mens Arshavin er mer bob-bob. Da ville jeg om sær heller hatt Rosicky inn for Arshavin hvis det skulle være et problem.

 

Ja Ljungberg var flink til å jobbe hjem - men Pires hadde vel ikke så mange defensive fibre i kroppen. Men flere enn Arshavin? Jada, det er jeg enig i.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...