Jump to content

Marouane Chamakh


Guest kellex

Recommended Posts

Guest kellex

Ser ingen tråd her så da legger jeg den ut. Dette er signeringen jeg har håpet på i 1 år nå, og er overlykkelig for at han nå har signert for oss.

 

Med draktnr; 29 så håper jeg vi får en like god hvis ikke bedre verson av det jeg har sett av han i Bordeaux.

 

Velkommen er du Chamakh!!!

 

chamakh2.jpg

 

 

http://www.arsenal.com/news/news-archive/m...move-to-arsenal

 

Marouane Chamakh Full Name Marouane Chamakh

Nationality Moroccan

Born January 10 1984, Tonneins, France

Age 26

Previous Clubs Bordeaux (2002-2010) 293 appearances (79 goals)

 

Club Honours

 

Ligue 1 Champions: 2008/09

Coupe de la Ligue: 2007, 2009

Trophee des Champions: 2008, 2009

Transfer Details Joins Arsenal on a long-term contract

Position Forward

Arsenal Squad Number 29

International Honours Morocco (2003-Present) 53 appearances (27 goals)

International Debut v Sierra Leone, June 13 2003

 

 

 

Uploaded with ImageShack.us

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 315
  • Created
  • Last Reply
Guest kellex

Mod flytter bare tråden fra rykte-seksjonen når en av de ser det.

 

Godt det er noen som følger med da :D Og jeg som hadde brukt så "lang" tid på denna :D

Link to comment
Share on other sites

Grei signering dette, men blir litt bekymret når jeg ser på "Chamakh signs for Arsenal"-videoen på arsenal.com. Wenger ser ut som å ha fått ekstremt mange fler grå hår enn sist, og han ser ikke spesielt happy ut. Ser ut som at han er litt bekymret for noe...

Link to comment
Share on other sites

Grei signering dette, men blir litt bekymret når jeg ser på "Chamakh signs for Arsenal"-videoen på arsenal.com. Wenger ser ut som å ha fått ekstremt mange fler grå hår enn sist, og han ser ikke spesielt happy ut. Ser ut som at han er litt bekymret for noe...

 

Tenkte det samme selv, han ser jo helt ferdig ut..

Link to comment
Share on other sites

Grei signering dette, men blir litt bekymret når jeg ser på "Chamakh signs for Arsenal"-videoen på arsenal.com. Wenger ser ut som å ha fått ekstremt mange fler grå hår enn sist, og han ser ikke spesielt happy ut. Ser ut som at han er litt bekymret for noe...

 

Har troen på denne signeringen. Håper dette er en som kan putte mange mål sammen med van Persie.

 

Når det gjelder Wengers grå hår, så er du inne på noe. Synes han ser mer dratt ut enn på lenge. Håper at et par kjøp til gjør sitt for å få han back in business. :D

 

Det må mer til for å styrke dagens Arsenal. Og det vet nok Wenger.

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Grei signering dette, men blir litt bekymret når jeg ser på "Chamakh signs for Arsenal"-videoen på arsenal.com. Wenger ser ut som å ha fått ekstremt mange fler grå hår enn sist, og han ser ikke spesielt happy ut. Ser ut som at han er litt bekymret for noe...

 

Fruen har motvillig vært med å sett på Bordeaux pga Chamakh det siste året, men smilene våres ble fort til en litt "uggen" følelse i magen. Stakkars mann var vårt inntrykk. Han så nesten 20 år eldre enn det han var, og hans hvite hår gikk nesten i ett med huden hans. Har vi arsenal fans vært for storkrevende og alt for lite til støtte for den geniale fransk mannen?! Ja er min mening, ikke at fansen ikke har grund til å stille kritiske spørsmål men føler at det er en stor mangel på positivitet. Nå skal ikke dette være nok en Wenger diskusjon, men det var etlite sjokk og se hvordan mannen så ut..

 

Flott med Chamakh da :D

Link to comment
Share on other sites

Fruen har motvillig vært med å sett på Bordeaux pga Chamakh det siste året, men smilene våres ble fort til en litt "uggen" følelse i magen. Stakkars mann var vårt inntrykk. Han så nesten 20 år eldre enn det han var, og hans hvite hår gikk nesten i ett med huden hans. Har vi arsenal fans vært for storkrevende og alt for lite til støtte for den geniale fransk mannen?! Ja er min mening, ikke at fansen ikke har grund til å stille kritiske spørsmål men føler at det er en stor mangel på positivitet. Nå skal ikke dette være nok en Wenger diskusjon, men det var etlite sjokk og se hvordan mannen så ut..

 

Flott med Chamakh da :)

 

Du er inne på noe jeg også har tenkt på-.

Vi er en klubb helt i toppen, og som man kan si langt ifra underpresterer ut ifra forholdene og hvilket nivå vi kjemper mot. Mange mener sikkert at vi har hatt en dårlig sesong, og det respekter jeg.

Måten kritikken har kommet de siste 2-3 sesongene, har etter min mening vært skremmende hard og vært langt ifra seriøs på alle punkter. Det er som du sier:

"ikke at fansen ikke har grund til å stille kritiske spørsmål men føler at det er en stor mangel på positivitet"

 

Selvfølgelig er managere i en jobb, som har et stort press. Dette er noe de også veit fra før. Det tar ikke ifra de følelser på et personlig plan, når de kanskje opplever ting som urettferdig og at ting kanskje kommer ut av kontroll?

Ordlyden i det mange kaller kritikk (for meg er det mye usaklig oppgulp, selv om noe kritikk er saklig/seriøst), kan ha satt sine spor i mennesket Wenger.

 

Får håpe en liten ferie kan gi mannen et lite overskudd :D

 

Chamakh ser jeg på som en bedre spiller enn både Bendtner og Eduardo, så for meg har vi fått mer kvalitet å velge fra neste sesong. Han er nok mest lik Bendtner i spillestil (hodestyrke), men er også en spiller som er god rettvendt. Kan bli spennende på topp med Persie og en AA i form.

En meget god fredag, nå er det bare å vente på to-tre nye kjøp.......

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Du er inne på noe jeg også har tenkt på-.

Vi er en klubb helt i toppen, og som man kan si langt ifra underpresterer ut ifra forholdene og hvilket nivå vi kjemper mot. Mange mener sikkert at vi har hatt en dårlig sesong, og det respekter jeg.

Måten kritikken har kommet de siste 2-3 sesongene, har etter min mening vært skremmende hard og vært langt ifra seriøs på alle punkter. Det er som du sier:

"ikke at fansen ikke har grund til å stille kritiske spørsmål men føler at det er en stor mangel på positivitet"

 

Selvfølgelig er managere i en jobb, som har et stort press. Dette er noe de også veit fra før. Det tar ikke ifra de følelser på et personlig plan, når de kanskje opplever ting som urettferdig og at ting kanskje kommer ut av kontroll?

Ordlyden i det mange kaller kritikk (for meg er det mye usaklig oppgulp, selv om noe kritikk er saklig/seriøst), kan ha satt sine spor i mennesket Wenger.

 

Får håpe en liten ferie kan gi mannen et lite overskudd :)

 

Chamakh ser jeg på som en bedre spiller enn både Bendtner og Eduardo, så for meg har vi fått mer kvalitet å velge fra neste sesong. Han er nok mest lik Bendtner i spillestil (hodestyrke), men er også en spiller som er god rettvendt. Kan bli spennende på topp med Persie og en AA i form.

En meget god fredag, nå er det bare å vente på to-tre nye kjøp.......

 

Enig! Det værse er jo at fansen buet ut Eboue, ler når Almunia påtar seg noe, Fabianski får såkalte "morsomme" komentarer fra fansen under kamper og ikke minst på vei inn til garderoben. Og jaggu så er det en gjeng som har tenkt å sette opp en demonstrasjon under Emirates Cup mot Wenger hvis han ikke har kjøpt en keeper..Gud bedre sier nå jeg!

 

Men over til Chamakh.

Hvis han holder på den formen han har vist for klubb og landslag så er jeg sikker på at arsenal fansen blir fornøyd..

Da han ikke lenger har Gourcuff bak seg så får vi håpe at Fabregas blir for da tror jeg vi kan få en utrolig dødelig duo når spiller forståelsen mellom dem endelig setter seg. Eneste jeg håper er at Chamakh blir mer direkte i sin spillestil! Han trekker veldig ofte ut mot siden og jobber veldig ofte nedover mot midtbanen. Litt lik Van Persie egentlig. Arshavin er heller ikke akurat definasjonen på direkte, så håper som sagt at Wenger hjelper eller pusher Chamakh mot å angripe boksen mer for det er noe gutten kan!

Link to comment
Share on other sites

Endelig kom han :D velkommen skal han være, håper han blir en suksess.

Hva skjer med spillere som Bendtner, Vela, Walcott og Eduardo i framtiden.. :)

Behold Bendtner som 3.valg, Walcott som 4.valg/1.valg høyre midt, Vela må få 1 år til.

Dessverre må Eduardo gå.

Link to comment
Share on other sites

Har alltid likt Chamakh har sett flere kamper han har spilt de siste 2 åra, han har blomstra voldsomt det siste året og skort mange fine mål. Tror det var flere mål i CL den siste tiden som har løfta han til en endra bedre target man innen for 16 :) endelig for Arsenal en spiss som skorer mange mål med hode også og er utrolig go innen for 16 Wenger takk skal du ha. Nå må du bare gjøre noe bakover så er vi et frukta lag til høsten :D eneste negative er at Chamakh er Afrikaner og kommer til å bli borte i Afrika mesterskapa.

Link to comment
Share on other sites

Hmm, har du noen teorier/punkt om hvordan ?

Wenger har vist at han kan gjøre middelmådige spillere om til klassespillere. Chamakh er allerede en meget god spiller, og med Wengers veiledning er jeg sikker på at han kan bli en spiller i verdensklasse. Han har allerede en enorm fysikk og han er helt syk i lufta. Han har også en utrolig arbeidsinnsats som kommer godt med i utviklingen. I Arsenal har han også bedre spillere rundt seg enn han hadde i Bordeaux. Bare se hvor mange mål Bendtner har scoret på hodet etter skaden. Chamakh er en bedre spiller, og jeg tror han kunne ha puttet alle de målene og enda flere. Jeg vil ikke sammenligne ham med Drogba, for de er veldig forskjellige, men jeg tror han vil bli en stor spiller i Arsenal-drakten.

Link to comment
Share on other sites

artig at han allerede bruker "vi" da han snakker om Arsenal, til og med da han oppsumerte 09/10 sesongen.. liker jeg svært godt

 

Ja det er herlig, merker at overgangen til Arsenal er noe han virkelig ville, og man merker fort i måten han beskriver klubben på at han er en fan, noe som definitivt er positivt!

 

Hele første intervjuet ligger forøvrig ute på ATVO nå for de som har det. Virker som om Chamakh er en veldig intelligent spiller, som er svært klar over sine egne styrker og svakheter.

Han sier selv at han aldri gir opp, og at han er klar over at han er førsteforsvarer ute på banen, deretter sier han selv om han selv føler han er best i lufta liker han best at spillet foregår langs bakken, og at noe han vil forbedre er situasjoner mellom han og keeper, og at han er ute etter å bli bedre på å score mål.

 

Chamakh blir en suksess i Arsenal, det er jeg veldig sikker på!

Link to comment
Share on other sites

Hmm, har du noen teorier/punkt om hvordan ?

 

 

Mye av de samme forutsetningene når det gjelder styrke, hurtighet og killer-instinkt.

Vi snakker om en moderne spisstype som har alle muligheter i PL.

Her har vi fått oss en spiller som går i krigen, slåss og blør for drakten, egentlig en spisstype vi har savnet.

Tipper Wenger gjør ham til en bedre spiller enn Drogba.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...