Jump to content

Marouane Chamakh


Guest kellex

Recommended Posts

Jeg ser heller at vi selger Bendtner fremfor Chamakh.

 

1) Chamakh er eldre og mer erfaren enn Bendtner. Scorer kanskje ikke like mye mål som det dansken er i stand til å gjøre på sitt beste, men totalt sett er Marouane Chamakh en bedre spiller enn Nicklas Bendtner.

 

2) Vi får mer penger for Bendtner enn Chamakh.

 

3) Chamakh har foreløpig ikke klaget på spilletid og når han er på banen jobber han alltid knallhardt. Bendtner derimot vil spille og er ikke god nok til å spille fast, men allikevel lager han mye rabalder. Samtidig er det også store spørsmålstegn rundt innstillingen hans de gangene han får sjansen enten det er på kanten eller midten. (Forøvrig skal det faktisk sies at de gangene Bendtner har fått sjansen i midten har han vært svakere enn de gangene han har spilt på kanten).

 

 

Det nivået Chamakh har holdt for Bordeaux de siste 2 sesongene og høstsesongen han hadde i Arsenal klarer jeg ikke å se Bendtner nå opp til. Kanskje han scorer et par mål mer, men mtp. sjansekapning, samspill og arbeidsinnsats er Chamakh fortsatt milevis foran Bendtner.

 

Det er hvertfall min mening :P

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 315
  • Created
  • Last Reply

Mener Bendtner er en bedre spiller enn Chamakh og at han jobber hardere for laget, syns Chamakh var et friskt pust, men formen hans gjør at jeg nesten tror det hele var et blaff. Hver gang Nicklas har fått sjansen gang på gang så har han puttet jevnt og trutt, eksempelvis i fjor.

Link to comment
Share on other sites

Her må jeg si meg enig med Stefan, jeg foretrekke Chamakh over Bendtner på de fleste punktene bortsett fra avslutninger med beina. At Bendtner jobber hardere for laget en Chamakh må jeg si meg skeptisk til, Chamakh springer alltid utrolig mye.

Link to comment
Share on other sites

Chamakh har så enormt mye som må forbedres om han skal ha en framtid i Arsenal. Chamakh evner rett og slett ikke å sette fart og true motspillerne. Ser sjeldent at han slår ballen framover. Med Chamakh går ballen som oftest enten bakover eller til en medspiller som står 3-4 meter unna. Kontringene våre får konstant stopp med engang Chamakh mottar ballen. Slik jeg ser det har Chamakh de samme styrkene som det Bendtner har, dog evner Bendtner å dra av en spiller. Skulle en av disse dra vil jeg helst se Chamakh gå. Syns ikke på noen måte det er mer positivt med en spiller som er fornøyd emd benkeplass, enn en spiller som selv meener han er god nok for å spille hver uke. Det forteller mye om mentaliteten til spilleren, noe som er ekstremt viktig i fotball. Bendtner har selvtillit, noe som er veldig viktig.

 

En av disse må dra i sommer, etter min mening, og en ny må inn. Og da mener jeg en ny type spiss. Vi trenger en som snuser på offsidegrensa hele veien. Walcott kan være den spilleren, men det blir en gamble å bruke han på topp fra høsten av.

Link to comment
Share on other sites

Chamakh har så enormt mye som må forbedres om han skal ha en framtid i Arsenal. Chamakh evner rett og slett ikke å sette fart og true motspillerne. Ser sjeldent at han slår ballen framover. Med Chamakh går ballen som oftest enten bakover eller til en medspiller som står 3-4 meter unna. Kontringene våre får konstant stopp med engang Chamakh mottar ballen. Slik jeg ser det har Chamakh de samme styrkene som det Bendtner har, dog evner Bendtner å dra av en spiller. Skulle en av disse dra vil jeg helst se Chamakh gå. Syns ikke på noen måte det er mer positivt med en spiller som er fornøyd emd benkeplass, enn en spiller som selv meener han er god nok for å spille hver uke. Det forteller mye om mentaliteten til spilleren, noe som er ekstremt viktig i fotball. Bendtner har selvtillit, noe som er veldig viktig.

 

En av disse må dra i sommer, etter min mening, og en ny må inn. Og da mener jeg en ny type spiss. Vi trenger en som snuser på offsidegrensa hele veien. Walcott kan være den spilleren, men det blir en gamble å bruke han på topp fra høsten av.

 

Glad du også ser dette! Men når sant skal sies, så har ikke Chamakh fått mye spilletid etter van persie kom tilbake fra skade. Chamakh har jo også holdt seg skadefri. Men jeg tror Wenger holder på begge, med mindre en av dem ytrer et sterkt ønske om å forlate klubben.

Link to comment
Share on other sites

Linket til Lazio for 9 mill pund, take the money and run! Rimte og faktisk B)

 

Mja, nå vet ikke jeg hvordan dere uttaler 'pund' og 'run' i Bergen, men her i nord (og også på engelsk) så rimte ikke det der særlig mye. Men godt forsøk! :P

Link to comment
Share on other sites

I en ellers så trist dag, var Chamakh et aldri så lite lyspunkt i dag. Det var virkelig bra å se Chamakh vise seg fram i godformen igjen. I dag bant han de andre spillerne opp på en fantastisk måte, og viste også at han faktisk kan føre ballen fremover. Alene på topp er han nærmest grusom, sammen med Van Persie syns jeg virkelig han lyste!

Link to comment
Share on other sites

Kanskje jeg ikke har truffet så dårlig når jeg har forsvart Chamakh tidligere allikevel?

 

Chamakh fungerte som ensom spiss tidligere fordi både han, Walcott og Nasri var i meget god form. Dessverre når han fikk denne formduppen har han aldri fått sjansen til å spille seg opp igjen bortsett fra et par innhopp når vi har trengt mål. Chamakh har vel ikke startet en eneste kamp hvor det antatte førstelaget har vært tilstede på banen siden november/desember og da blir det utrolig vanskelig å spille seg opp på et akseptabelt nivå.

 

Uansett så viser Chamakh at han har noe å tilføre Arsenal, men som sagt så har jeg store tvil om at Wenger skifter formasjon B)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også forsvart Chamakh. Hvis han bruker sommeren på å bygge opp selvtillit og avslutningsegenskaper med beina så tror jeg han slår sterkt tilbake. Det er i tillegg fint og ha en spiller som tåler å sitte på benken.

Link to comment
Share on other sites

Marokken var syk i dag B) Scoret egentlig et mål og fikk laget til å skjerpe seg i andre omgang. Dessuten hadde han en nokså chill frisyre B)

Ja han hadde en god innstilling. I samme klasse som Wilshere og Song, som jobbet bra, som stort sett de gjør.

Link to comment
Share on other sites

Chamakhs første involveringer viste så tydelig hva han er god på: møte ball, spille opp ving, full fart inn i boks, og det var bare cm i fra at han fikk tåa på innlegget fra Walcott. Mannen har masse kvalitet, han trenger bare å få litt spilletid og få opp selvtilliten igjen. Da kommer garantert den formen vi så tidligere i sesongen!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 months later...

ELENDIG!

 

man kan jo lure på hva som har skjedd med chamakh. Han viste jo i fjor høst at han kan, men han virker helt ute av det, selv om han hadde noen tilløp til å begynne med i kveld, forsvant han mer og mer etterhvert, og som jeg skjønner var han nesten ikke tilstde i den andre omgangen, som jeg altså ikke fikk sett. Men det at han tidligere har bevist at han har kvaliteter, må jo bety at hans støste problem er det mentale? Og så er han for treg, og det er jo nesten et handicap å regne i dagens fotball..

Link to comment
Share on other sites

I andre omgang, Gervinho driver ballen frem og søker å tre Chamakh gjennom. Chamakh står som en statue, banner på at han ikke blunker en gang. Som du sier piscator - han kan bedre, men en forutsetning for å lykkes er å ta iniativ. Det er det nå ett svangerskap siden han har gjort. Av en eller annen grunn, og vi har ikke råd til å vente lenger.

Link to comment
Share on other sites

I andre omgang, Gervinho driver ballen frem og søker å tre Chamakh gjennom. Chamakh står som en statue, banner på at han ikke blunker en gang. Som du sier piscator - han kan bedre, men en forutsetning for å lykkes er å ta iniativ. Det er det nå ett svangerskap siden han har gjort. Av en eller annen grunn, og vi har ikke råd til å vente lenger.

Big ben virker i allefall som et langt bedre alternativ. Hva har Wenger mot Bendtner? Kanskje han føler at han er for ung?

Link to comment
Share on other sites

vi har ikke råd til å vente lenger.

 

dagens toppfotball er brutal. Hvis man ikke leverer er det ut, og enig at chamakh har fått mange sjanser. Hvis han ikke "finner seg sjæl" snart er det ingen grunn til å satse på ham. Da er det bedre - ja det er viktig - å finne en erstatter. Så spørs det om noen vil ha ham da...? <_<

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...