Jump to content

Let's all laugh at Liverpool


Guest Larsilios

Recommended Posts

  • Replies 1.9k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jaja, når man spiller for 7.-8. plass i ligaen så må man gjøre noe for å få oppmerksomhet. Charlie Adam kommer til å se vakker ut i denne hvis han lar sin naturlige hårfarge komme ut. Da matcher det fullstendig med shortsen..

Link to comment
Share on other sites

Jaja, når man spiller for 7.-8. plass i ligaen så må man gjøre noe for å få oppmerksomhet. Charlie Adam kommer til å se vakker ut i denne hvis han lar sin naturlige hårfarge komme ut. Da matcher det fullstendig med shortsen..

Alt kler den smukke, vet du.

Link to comment
Share on other sites

Nå kan også "lønnskravet" være en faktor i denne overgangsagaen......

Liverpool tror jeg kan våkne opp de neste årene, for de har fått en klok manager. En manager som tydeligvis tør å stå for sin fotballfilosofi, og som jobber godt sammen med spillergruppe og trenerteam.

 

Rodgers har fått et år (ifølge pool-supportere) med å forme laget/spillerstallen, så han vil ikke ha et forbanna jag etter resultater fra dag 1. Noe som kan være fornuftig, for da får han året på å fjerne "middelmådighetene". Han får også god tid på å hente inn spillere som passer inn i sitt spillesystem og øke kvaliteten. Dette kan lette presset fra den unge manageren

 

Rykter fra Liverpool; om at Moses (Wigan) og Affelay kan være på vei, viser at de tenker fremtid og fornuftig. To spillere som kan ha en stor fremtid, og med meget spennende ferdigheter.

Jeg tror vel ikke at Liverpool vil ta top4 slik som det ser ut pr.d.d, men at de blir vesentlig bedre enn ifjor; ja det er jeg sikker på. At de også kan ta store skritt de neste sesongen, det er også noe jeg frykter.

Link to comment
Share on other sites

Nå kan også "lønnskravet" være en faktor i denne overgangsagaen......

Liverpool tror jeg kan våkne opp de neste årene, for de har fått en klok manager. En manager som tydeligvis tør å stå for sin fotballfilosofi, og som jobber godt sammen med spillergruppe og trenerteam.

 

Rodgers har fått et år (ifølge pool-supportere) med å forme laget/spillerstallen, så han vil ikke ha et forbanna jag etter resultater fra dag 1. Noe som kan være fornuftig, for da får han året på å fjerne "middelmådighetene". Han får også god tid på å hente inn spillere som passer inn i sitt spillesystem og øke kvaliteten. Dette kan lette presset fra den unge manageren

 

Rykter fra Liverpool; om at Moses (Wigan) og Affelay kan være på vei, viser at de tenker fremtid og fornuftig. To spillere som kan ha en stor fremtid, og med meget spennende ferdigheter.

Jeg tror vel ikke at Liverpool vil ta top4 slik som det ser ut pr.d.d, men at de blir vesentlig bedre enn ifjor; ja det er jeg sikker på. At de også kan ta store skritt de neste sesongen, det er også noe jeg frykter.

I såfall har det skjedd mye med lønnsstrukturen i de to klubbene denne sommeren.

 

Hva tilsier at de skal bli bedre i år enn i fjor? Spillermaterialet er akkurat det samme og bortsett fra et par spillere så er det ingen som umiddelbart blir bedre posessionspillere enn hva de var i fjor.

 

Rodgers vil bli møtt med akkurat de samme kravene fra supporterne som alle andre managere. Hva styret sier ved en ansettelse (jamf Villas Boas og to år på å bygge nye Chelsea..) og hva som skjer når resultatene uteblir er to forskjellige ting. Ikke mange som får beskjed om at de blir sparket etter 6 måneder hvis resultatene ikke er som forventet ved ansettelsen.

Link to comment
Share on other sites

@RP7:

 

Nå er det seg slik, at det var flere spillere som underpresterte sist sesong. Kanskje flere av disse vil løfte seg opp til det nivået som forventes, og det er slett ikke så usannsynlig; eller hva?

De har fått en manager som kanskje er flinkere til å fremme spillergruppa, og ha en tanke bak spillet? Et spillesystem, som kanskje vil fungere bedre med spillermaterialet de allerede har.

 

Og blande inn en russer i Chelsea som spiser managere (i ypperste klasse) kontra Liverpool sine "nye" eiere blir for dumt. De har nå fått en manager de kan bygge på, og som kanskje kan få en annen tanke bak spillet enn Kenny og "trege" Hodgson.

 

Jeg tror ny manager og nytt spillesystem kan bety mye for en spillergruppe og evt prestasjoner deretter, så får vi forbli uenig på akkurat det området av fotballen.

Edited by vieira04
Link to comment
Share on other sites

Ops.. Vieira04: jeg klarte å slette ditt innlegg i stedet for å qoute det. Må gå inn i mod-greiene for å se om jeg kan rette opp feilen. Beklager..

 

Edit: Klarte etter litt leting å finne tilbake til innlegget ditt heldigvis

Link to comment
Share on other sites

Ops.. Vieira04: jeg klarte å slette ditt innlegg i stedet for å qoute det. Må gå inn i mod-greiene for å se om jeg kan rette opp feilen. Beklager..

 

Haha. Fint du later som at det ikke var med vilje.

 

+1

 

BE

Link to comment
Share on other sites

@RP7:

 

Nå er det seg slik, at det var flere spillere som underpresterte sist sesong. Kanskje flere av disse vil løfte seg opp til det nivået som forventes, og det er slett ikke så usannsynlig; eller hva?

De har fått en manager som kanskje er flinkere til å fremme spillergruppa, og ha en tanke bak spillet? Et spillesystem, som kanskje vil fungere bedre med spillermaterialet de allerede har.

 

Og blande inn en russer i Chelsea som spiser managere (i ypperste klasse) kontra Liverpool sine "nye" eiere blir for dumt. De har nå fått en manager de kan bygge på, og som kanskje kan få en annen tanke bak spillet enn Kenny og "trege" Hodgson.

 

Jeg tror ny manager og nytt spillesystem kan bety mye for en spillergruppe og evt prestasjoner deretter, så får vi forbli uenig på akkurat det området av fotballen.

Syns du Liverpool sine nye eiere har vist at de satser på kontinuitet og viser tillit til sine managere? Jeg syns ikke de er så langt unna Chelsea i sin iver etter kortsiktige løsninger og dårlige valg.

 

Hvilke spillere underpresterte i dine øyne? For meg så viste de akkurat det jeg hadde forventet før sesongen. De er i mine øyne så langt unna å være et topplag som tabellen faktisk viser. Det er ikke bare i år, det har vært en trend over flere år. Det er mangel på så veldig mye i så veldig mange posisjoner at det ikke er tilfeldig at de er der de er. Nå vil ikke halvgode spillere gå dit lengre selv om de er kjente for å betale gode lønninger og store overgangssummer. Det er et signal vi ikke har sett før og for meg et sterkt signal på at de er i ferd med å miste sin posisjon som en toppklubb.

Link to comment
Share on other sites

Tja, jeg vil da si at Henderson, Reina, Downing, Johnson, og Kuyt (for å nevne noen kjappe) har underprestert. Noen i store perioder.... . Alle spillerene er ikke top class, men de har ferdigheter (og har prestert langt bedre tidligere) som ikke fikk visst seg frem sist sesong. Det hjalp heller ikke laget, at Gerrard slet såpass mye med skader.

Carrol og Adam kunne også vært nevnt.......

 

Nå er jeg enig i at stallen generelt ligger godt unna de aller beste, men at de har potensiale til å heve seg igjen; det har de absolutt. De har forhåpentligvis fått inn en manager, som de gir tid til å få satt sitt preg på spillesystemet og stallen. En manager som virker dyktig i måten han håndterer lag på banen, men også utenfor. De har manko på flere områder, men de har også spillere som jeg forventer vil ha et helt annet nivå enn ifjor. Jeg tror selvtillitt (vilje og motivasjon) kan økes hos spillere, i et spillesystem de trives bedre i. Kenny var en reddende engel på et tidspunkt, hvor det var meget negative vibber i klubben på ulike plan. Problemet var at han ble sittende for lenge, for han burde kun vært en kortsiktig løsning. En løsning, til de hadde funnet en manager de ville satse på i fremtiden. Det skjedde ikke før nå.

 

"Nå vil ikke halvgode spillere gå dit lengre selv om de er kjente for å betale gode lønninger og store overgangssummer"

 

En sterk påstand, som rives i filler ved neste kjøp av en "halvgod spiller". Du veit ikke hvorfor denne islendingen valgte spurs, og derfor blir det kun synsing fra ditt ståsted. Muligens fikk han høyere lønn i spurs (slik som enkelte har diskutert på nettet idag), kanskje var det London som var attraktivt og tilhørighet til andre venner/familie (hva veit jeg..), kanskje var det tips/råd fra enkelte, eller kanskje var det at han så at Liverpool mister sin posisjon. (men; spurs.....ehh?)

Uansett, så er ikke Liverpool en klubb vi skal le av; når det gjelder høye lønninger på middelmådigheter. Vi bør først feie for egen dør.

 

Jeg tror at Liverpool kan bli et lag å se opp til, for vår del. Altså; 4.plassen.

De har mange spillere som har ferdigheter som er bedre enn det resultatene har visst, og kan det være noe med måten laget har blitt ledet av tidl.managere?

De kan rydde opp det neste året, og få inn spillere som Rodgers mener vil fungere bedre som et lag. Uten et enormt press fra dag 1.

 

Jeg er gjerne klar for et veddemål, om du ønsker det.

Jeg tror de gjør det bedre sesongen 2012/13 enn 2011/12. (altså; 7.plass eller bedre.)

Edited by vieira04
Link to comment
Share on other sites

Tja, jeg vil da si at Henderson, Reina, Downing, Johnson, og Kuyt (for å nevne noen kjappe) har underprestert. Noen i store perioder.... . Alle spillerene er ikke top class, men de har ferdigheter (og har prestert langt bedre tidligere) som ikke fikk visst seg frem sist sesong. Det hjalp heller ikke laget, at Gerrard slet såpass mye med skader.

Carrol og Adam kunne også vært nevnt.......

 

Nå er jeg enig i at stallen generelt ligger godt unna de aller beste, men at de har potensiale til å heve seg igjen; det har de absolutt. De har forhåpentligvis fått inn en manager, som de gir tid til å få satt sitt preg på spillesystemet og stallen. En manager som virker dyktig i måten han håndterer lag på banen, men også utenfor. De har manko på flere områder, men de har også spillere som jeg forventer vil ha et helt annet nivå enn ifjor. Jeg tror selvtillitt (vilje og motivasjon) kan økes hos spillere, i et spillesystem de trives bedre i. Kenny var en reddende engel på et tidspunkt, hvor det var meget negative vibber i klubben på ulike plan. Problemet var at han ble sittende for lenge, for han burde kun vært en kortsiktig løsning. En løsning, til de hadde funnet en manager de ville satse på i fremtiden. Det skjedde ikke før nå.

 

 

 

En sterk påstand, som rives i filler ved neste kjøp av en "halvgod spiller". Du veit ikke hvorfor denne islendingen valgte spurs, og derfor blir det kun synsing fra ditt ståsted. Muligens fikk han høyere lønn i spurs (slik som enkelte har diskutert på nettet idag), kanskje var det London som var attraktivt og tilhørighet til andre venner/familie (hva veit jeg..), kanskje var det tips/råd fra enkelte, eller kanskje var det at han så at Liverpool mister sin posisjon. (men; spurs.....ehh?)

Uansett, så er ikke Liverpool en klubb vi skal le av; når det gjelder høye lønninger på middelmådigheter. Vi bør først feie for egen dør.

 

Jeg tror at Liverpool kan bli et lag å se opp til, for vår del. Altså; 4.plassen.

De har mange spillere som har ferdigheter som er bedre enn det resultatene har visst, og kan det være noe med måten laget har blitt ledet av tidl.managere?

De kan rydde opp det neste året, og få inn spillere som Rodgers mener vil fungere bedre som et lag. Uten et enormt press fra dag 1.

 

Jeg er gjerne klar for et veddemål, om du ønsker det.

Jeg tror de gjør det bedre sesongen 2012/13 enn 2011/12. (altså; 7.plass eller bedre.)

Å vedde på at de klarer en plass bedre enn i fjor er ikke akkurat å risikere stort min venn. Jeg sa forut for forrige sesong at de ville slite med å klare topp 7 og mange hudflettet meg for det. Om man ender på 6., 7. eller 8. spiller egentlig liten rolle da disse plassene sjongleres rundt fra år til år. Tar du opp et veddmål på 5. og bedre så er jeg med.

 

Reina ok, han underpresterte kanskje. Samtidig har det vært en tendens de siste årene, tabbene kommer stadig oftere. De andre du nevner har aldri prestert over tid på dette nivået og i en toppklubb før. Kuyt er unntaket og jeg har faktisk etterlyst at de bruker ham som spiss. Ingen av de andre har verken kvaliteter eller talent til å spille på høyere nivå og presterte akkurat som forventet. Prisene de betalte er helt hinsides all fornuft. De henter Downing for 20 mill og Henderson for tilsvarende sum. Den ene med mange år på halvgode lag, den andre med en halvgod sesong som stående høyre kant på et lag som gjorde enkelte gode kamper. Hva kan man forvente? Adam var sentral midtbane på et av de langene som har sluppet inn flest mål i PL`s historie og som alle visste ikke har tempo, arbeidsevne eller smartness til å dominere en kamp. Prisen var riktig nok 8 mill pund, men han var førstevalget og ikke 2. eller 3. valget som han burde være.

 

Rodgers er en smart kar og svarte først nei. Kanskje burde han holdt seg til dette svaret? Han har som de overnevnte prestert rimelig godt i små eller middels store klubber. Her står han ovenfor noe helt annet og det blir spennende å se hva han klarer å få ut av dette laget. Jeg tror han har en fryktelig vanskelig oppgave og at en spiller som Gylvi nå velger Spurs over `pool er faktisk et landemerke. Hvor ofte har det skjedd tidligere? Man skal ikke gå lengre tilbake enn R Kean og hans uttalelser i forbindelse med overgangen for å forstå hva spillerne mente om styrkeforholdet mellom klubbene for bare få år siden.

Link to comment
Share on other sites

Nå har ikke jeg forsvart prisen på enkelte kjøp, langt derifra....

Man kan vel ikke si, at spillere på et halvgodt lag ikke kan ta steget og utnytte sine ferdigheter på en bedre måte. Hvorfor kjøper man da spillere, som ikke allerede er i en bedre klubb? Alt handler om å få et lag til å fungere sammen, ha spillere i de ulike rollene som gir laget mest kvalitet, og ha spillere med selvtillitt og motivasjon. Dette kan være forskjellen på å utnytte sine kvaliteter bra og bli husket, eller å drukne bort i ingenting.

 

Sa Gylfi Sigurdsson nei til LFC? Eller var det slik at LFC sa nei til Gylfi?

Det veit vi fortsatt ikke, for alle detaljer om overgangen er ikke kjent.......... Jeg tror uansett, at laget Liverpool vil økes i nivå fra sesongen 2011/12. Og at det kan være en meget sterk rival for oss, de kommende årene med tanke på CL plass. Jeg tror Rodgers får tid og mulighet til å forme sitt lag, og at det kan endre noen vesentlige elementer i klubben. Og da; blir kvaliteten på laget mye bedre. Håper følelsen er feil....

 

Top5, deal!!

Skal vi si noen kalde på en pub 19.mai, i forbindelse med sesongslutt og Newcastle-Arsenal?

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke et dårlig veddemål og jeg er med:-)

Når det gjelder helgen med sesongavslutning så må jeg komme tilbake til den da jeg jobber rimelig mange helger:-)

 

Det vi vet er at Liverpool var enige om overgangssum flere uker før Spurs. Spilleren har valgt ut i fra sin overbevisning. Hva som ligger til grunn for det blir som du sier bare spekulasjoner fra min side. Men, for meg er dette et tegn på et maktskifte mellom de to klubbene

Link to comment
Share on other sites

Muligens har Liverpool og Hoffenheim vært enige, men der stopper det også. De personlige betingelsene er en helt annen side, og det er det (ryktene igjen) sier ble avgjørende. Om han får £20000 eller £40000 mer i uka hos spurvene, så tilsvarerer det ganske store summer for en slik spiller i denne fasen. Det er ikke jo historisk, at en spiller da velger pengene.......

Vi veit svært lite om detaljene, og vi kan spekulerer så mye vi vil. Jeg tror ikke det er så enkelt; som at spurs har noe helt annet der ute i fotballeuropa (verden for den saks skyld), enn det Liverpool har; selv etter noen år med triste tider. Men; vi får bli uenige.

Veddemålet står ved lag (så får dato og kamp avgjøres etter jobbtider), og jeg ser frem til å bli spandert på.

 

Uansett; Liverpool blir en spennende klubb å følge de neste 2-3årene, for jeg tror de kommer til å endre mye i denne perioden. Dessverre frykter jeg at det er mange valg, som øker nivået og systemet til noe bedre.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Carroll kommer til å bli en bra spiller under Big Sam og uten presset 350 millioner i overgangssum fører med seg.

I tillegg til at den primitive fotballen Allardyce står for passer Carrol midt i blinken. Jeg tror dette blir suksess for både Carrol og The Hammers.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...