Jump to content

Let's all laugh at Liverpool


Guest Larsilios

Recommended Posts

Liverpool har skutt sin gullfugl i suarez. For øyeblikket verdens desidert beste spiss og bærer dette laget alene opp til toppen av tabellen. Her kan man se hvor vanvittig mye en spiller kan bety for ett lag.

Atpåtil har han virkelig lagt fra seg ulumskheter som biting, suttring og filming. Man kan jo begynne å like spilleren.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.9k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg tror jeg ikke vil takle at Liverpool vinner serien. De har uten tvil de mest ufyselige supporterne i Norge og det har tydelig kommet frem i år. De består av 95% Glory hunters som ble supportere mellom 75 og 85 og har siden levd i skyggenes dal (bortsett fra noen cup-seire). Ondskapen ligger og bare venter på å komme frem. Jeg har null respekt for dem og ser heller at Man U, Man C og Chelsea vinner foran dem, Tror faktisk jeg heller vil at Tottene skal vinne PL foran Liverpool. Jeg HATER at Liverppol topper tabellen og derfor må vi vinne på mandag.

Jeg er helt enig med deg når det gjelder de som er fra den generasjonen som du kaller "Glory Hunters", men i den kategorien så er ikke United-supporterne et hakk bedre så for meg så blir det nei takk til begge deler. Og når det gjelder United så er min negative følelse til den klubben faktisk enda litt verre enn når det gjelder Pool. Det skyldes selvsagt tildels supporterne og i tillegg den unitedfrelste norske massemedia.

 

Selvsagt så skulle jeg tatt med TV-gjengen og supporterne til de to "store" kjøpeklubbene, men i min "daglige" krets så er det vanskelig å finne supportere av de to blå klubbene og når det gjelder supportere til tottene så har jeg enda tilgode å møte (ansikt til ansikt) en person som innrømmer at han/hun holder med den klubben. I min (videre) krets så er det dessverre mange Pool/United, svært få som har vet nok til å satse på klubben i N5 og en hyggelig Hammers-supporter.

 

Du (BølerUlf) har tydeligvis svært "uggne" opplevelser av denne gjengen som i stor grad faktisk er jevnaldrende med meg og derfor forstår jeg din "frustrasjon", selv om jeg ALDRI ville gå så langt som å sette Tottene foran Liverpool i rangstigen når det gjelder ligaseier (dog er sjansen for Gull i PL til laget lenger nord i gata nærmest usannsynlig i lang tid fremover). For meg er det ett lag som jeg gjennom mine år som supporter totalt har fått i vrangstrupen, så derfor i mitt valg mellom pest ok kolera så er Unitedpesten verre enn Poolkoleraen.

Link to comment
Share on other sites

Liverpool og Suarez har prestert langt over forventet den siste tiden, men man må også se på hvilke motstandere de har møtt. Etter at vi slo dem 2-0 på Emirates har dem altså møtt Fulham (4-0), Everton (3-3), Hull City (1-3), Norwich (5-1), West Ham (4-1), Tottenham (5-0) og Cardiff (3-1). 5 seire, 1 uavgjort og 1 tap på 7 kamper, noe som er absolutt godkjent når man ser på tallene og alle målene de har scoret.

 

Studerer man motstanderne litt mer så ser man at det ikke har vært allverden til motstand. Fulham, Norwich, West Ham og Cardiff hadde alle på forhånd satt 3 poeng bak, og ingen av dem har vist noe denne sesongen som skulle tilsi noe annet. Uavgjort mot Everton i byderbyet er som forventet det også, selv om dette er en kamp som aldri kan spås resultat i. Tapet mot Hull var en katastrofe av en kamp, der frelseren Suarez ikke viste hvor PÅ-bryteren var og resten av laget viste store mangler til å ta eget ansvar.

 

Så til 5-0 seieren på White Hart Lane - en kamp som eksperte hyllet og nærmest ga bort ligatittelen etter. Tottenham som i ligaen ikke har overbevist eller levd opp til de forventningene som ble satt foran sesongen. I tillegg kom de til kamp med et skadeutsatt forsvar - som i sesongåpningen var årsaken til at de sanket poeng ved å være kompakte og ugjennomtrengelige. Walker, Dawson, Capoue og Naughton var dømt til å rote det til, og har få egenskaper som styrker hverandre som helhet. Tar man dette med i betraktningen og legger til deres elendige sesong offensivt, der Townsend(!) har vært deres beste spiller, vet man at laget var kjørt allerede før kampstart. Som om ikke det var nok fikk Sandro - midtbanelimet - en skade på stillingen 0-1 og måtte byttes ut med Holtby.

 

Som jeg og mange andre sa før vårt møte med Manchester City og kommende kamp mot Chelsea, så kan man begynne å se konturene og synse om hvordan sesongen skal ende da. Og nettopp disse to lagene er de som Liverpool skal møte i sine to neste kamper - på bortebane. Kommer de ut av de med 4 poeng eller mer så skal jeg begynne å la meg imponere av deres sesong, men ligatittelen er det alt for tidlig å dele ut uansett.

Link to comment
Share on other sites

Syns du treffer godt her. De burde tapt mot Everton og de møtte et Spurs i oppløsning. Ellers er resultatene helt som forventet. Suarez leverer uke ut og uke inn nå, men vi vet alle at det ikke vil kunne vare ut sesongen. Alle spisser får perioder hvor ting ikke går inn og det vil skje for ham også. Da er spørsmålet bare om når det kommer og om hvilke andre spillere (Gerrard, Sturridge etc) som evnt er ute med skade.

I går var de gode i første, men mister fokus i andre og kunne lett sluppet inn flere mål. De er ekstremt rufsete bakover og dødball i mot er tilnærmet lik panikk i forsvaret. Det kommer vi til å se mye av både mot City og Chelsea. Jeg blir overrasket hvis de kommer ut med mer enn 1 poeng fra disse kampene. Personlig så tror jeg de går på 2 tap og da er flytsonen kanskje brutt for en perioden.

 

Men, vi kan egentlig kun konsentrere oss om oss selv. Seier i morgen og vi vil lede inn mot juleprogrammet som alltid er ganske så avgjørende for hvem som skal holde helt inn.

Link to comment
Share on other sites

Vel, det samme kan det sies om oss.

 

Vi tapte borte mot United og City.

 

Hjemme var vi litt heldige mot everton.

 

Eneste topplag vi har slått er Liverpool.

 

* Av åpenbare grunner så tar jeg ikke med tottenham.

Edited by Nima
Link to comment
Share on other sites

Jeg tror jeg ikke vil takle at Liverpool vinner serien. De har uten tvil de mest ufyselige supporterne i Norge og det har tydelig kommet frem i år. De består av 95% Glory hunters som ble supportere mellom 75 og 85 og har siden levd i skyggenes dal (bortsett fra noen cup-seire). Ondskapen ligger og bare venter på å komme frem. Jeg har null respekt for dem og ser heller at Man U, Man C og Chelsea vinner foran dem, Tror faktisk jeg heller vil at Tottene skal vinne PL foran Liverpool. Jeg HATER at Liverppol topper tabellen og derfor må vi vinne på mandag.

ehh, kødder du med meg? Har fantastiske supporterte.

 

Hvis vi ikke vinner, så håper jeg at Liverpool vinner ligaen.

Link to comment
Share on other sites

Morsomt hvordan Liverpool føler seg snytt for minst et poeng etter denne kampen, da de mener Lescott's trøyeholding skulle vært straffespark. Greit nok at dommerne har sagt de skal slå ned på holding inne i feltet, men Mason la listen ganske tidlig på at han ikke vil dømme for det. Skrtel hadde vell 3-4 cornere hvor han prøvde å frastjele Kompany trøyen uten at det var noen som snakket om det i etterkant.

 

"Offsiden" der Sterling var en halvannen meter på riktig side var likevel i drøyeste laget å dømme på, og smått utrolig at linjedommeren løftet flagget.

Link to comment
Share on other sites

ehh, kødder du med meg? Har fantastiske supporterte.

 

Hvis vi ikke vinner, så håper jeg at Liverpool vinner ligaen.

-------------

 

Fantastiske supportere? Kanskje i selve Liverpool, men her i Norge er de uten tvil de mest usympatiske. Jeg har venner i de fleste leire men det er ALLTID Liverpool fans som lager kvalm. Selv Man U supportere jeg kjenner har bedre stil enn dem. Det kommer nok av at jeg og min omgangskrets begynte å følge Engelsk fotball på slutten av 70-tallet og de som var Glory Hunters valgte de røde fra Liverpool. Vi som kunne tenke selv valgte andre lag.

 

Bortsett fra Arsenal-seier er det ingenting som gleder meg mer enn et Liverpool-tap. Selv om det isolert sett hadde vært bedre med 2-2 idag fryder jeg meg over at de røde tapte.

 

Hvis Liverpool vinner PL så åpnes en krukke med ondskap som jeg ikke tror jeg ville tåle. Da måtte jeg melde meg helt ut.

Link to comment
Share on other sites

Burde blitt uavgjort. Imponert over pool, de takla city bedre enn oss.

 

Nå manglet City Agüero og det hadde nok en god del å si for City sin del da han er ekstremt viktig for de. Dog allikevel en rimelig grei oppvisning av Liverpool i dag. Hadde fortjent uavgjort.

Link to comment
Share on other sites

Morsomt hvordan Liverpool føler seg snytt for minst et poeng etter denne kampen, da de mener Lescott's trøyeholding skulle vært straffespark. Greit nok at dommerne har sagt de skal slå ned på holding inne i feltet, men Mason la listen ganske tidlig på at han ikke vil dømme for det. Skrtel hadde vell 3-4 cornere hvor han prøvde å frastjele Kompany trøyen uten at det var noen som snakket om det i etterkant.

 

"Offsiden" der Sterling var en halvannen meter på riktig side var likevel i drøyeste laget å dømme på, og smått utrolig at linjedommeren løftet flagget.

 

-----------------

ja, Pool ble snytt. Men det mest påfallende med dette er hvordan norske media hauser opp dette. Det var ingen som skrev at Arsenal fikk feilaktig annulert en scoring for off-side (selv om den var mye mer marginal), at de ble snytt for straffe, eller at det ene City-målet var off-side. Føyer seg bare pent inn i rekken av inkonsekventheter... Men Pool imponerer åkkesom. Kanskje kampen også viser at City er mer avhengig av Aguero enn de selv liker å tro?

Edited by piscator
Link to comment
Share on other sites

 

-----------------

ja, Pool ble snytt. Men det mest påfallende med dette er hvordan norske media hauser opp dette. Det var ingen som skrev at Arsenal fikk feilaktig annulert en scoring for off-side (selv om den var mye mer marginal), at de ble snytt for straffe, eller at det ene City-målet var off-side. Føyer seg bare pent inn i rekken av inkonsekventheter... Men Pool imponerer åkkesom. Kanskje kampen også viser at City er mer avhengig av Aguero enn de selv liker å tro?

Pool kunne utvilsomt fått med seg ett poeng i går. Akkurat som vi kunne fått med oss 1 poeng hvis dommer hadde gjort jobben sin, hvis City ikke hadde hatt 85% uttelling på sjansene sine (6/7 skudd på mål gikk inn, noe som er helt ekstremt..), hvis Aguero ikke hadde spillt, hvis Kosc ikke hadde blitt skadet osv osv.. En enkelt kamp sier ingenting og saken er at City vant og både vi og Pool tapte. Syns fortsatt Pool blir hauset opp noe helt ekstremt og kan se flere svakheter enn styrker i laget. De ender utenfor topp 4 i år også, det er jeg rimelig sikker på.

Link to comment
Share on other sites

Liverpool har spilt bedre uten Gerrard enn med. Så noe stort tap sånn sett er det ikke. Sturridge derimot var et tap, men han ville neppe ha startet uansett.

 

City manglet forøvrig Zabaleta også. ;)

 

Nei, han startet.

 

 

Sturridge ville neppe starta? ÅRETS...

Link to comment
Share on other sites

Nei, han startet.

 

 

Sturridge ville neppe starta? ÅRETS...

 

My bad. Han var usikker før kampen.

 

Du er klar over at Liverpool blant annet droppet Sturridge fra start mot Everton borte fordi de ville ha litt mer defensiv sikkerhet? Tror du at de ikke ville gjort det samme borte mot City som har most de fleste av topplaga hjemme den siste tida?

 

Årets ja. Skal faen ikke mye til da i så fall.

Link to comment
Share on other sites

Deilig med Liverpool-tap idag, selv mot ufyselige Mourinho. De er utenfor topp 4, og der hører de hjemme. Liverpool fansen sier at de har en stor fordel med at de skal møte de fleste topplagene hjemme (5-1). Jeg er ikke like sikker på at det er en fordel. Det gir flere vanskelige hjemmekamper og ditto bortekamper mot lagene lengre nede på tabellen. Vet ikke om det er til Liverpools fordel.

Link to comment
Share on other sites

Liverpool mangler det lille ekstra mot topplagene. Dog har de nå spilt mot lag som ( City, Arsenal, chelsea og everton borte)

 

En annen ting som er verdt å nevne er at spillere som Sturridge, Gerrard og Enrique ikke var tilgjengelige.

 

De hadde nesten bare drittunger på benken :lol:

Edited by Nima
Link to comment
Share on other sites

Det er lett å planlegge storkjøp. Å lokke klassespillere til Anfield er noe helt annet.

 

Nå sa jeg vel bare at de har gitt signaler om å handle. De har en relativt tynn tropp, noe man kunne se igår. Er ikke så fryktelig mange kjøpene som skal till før de har mer bredde. Om de skyter en samme gullfugl som feks Suarez er selvfølgelig mer usikkert.

Link to comment
Share on other sites

Si hva man vil om Liverpool, men akkurat spissplassen har de vært meget flinke på. Torres, Suarez og Sturridge har alle vært meget gode signeringer de siste årene. Hadde de bare vært like flinke til å plukke ut slike spillere på kantene, midtbanen og i forsvar så ville de jo vært Englands beste lag, men det er de heldigvis ikke. :P

Link to comment
Share on other sites

Stefan B skrev: "akkurat spissplassen har de vært meget flinke på. Torres, Suarez og Sturridge har alle vært meget gode signeringer de siste årene."

 

... og Carroll...!? :P

 

jo da, Pool har vært flinke til å kjøpe angripere. Nå har de vært litt uheldige de to siste kampene, men alt i alt har vel LAGET fortsatt en vei å gå. De er for ujevnt besatt, og for avhengige av Suarez. Og selv om de spillemessig løfter seg mot gode lag (spillet mot ManC og Chelsea har ikke vært dårlig), imponerer de ikke. Selv i kampene mot dårlige lag har man blitt blendet av enkeltprestasjonenen til Suarez. LAGETS toppnivå er for dårlig - enn så lenge...?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

×
×
  • Create New...