Jump to content

Let's all laugh at Emmanuel Adebayor


Caribo

Recommended Posts

  • Replies 1.6k
  • Created
  • Last Reply

et annet bilde:

 

33a6l39.jpg

 

Noen som vet om det var live eller et gammelt bilde som bare ble vist på skjermen?

Ser ut som disse to bildene er tatt fra forskjellig tidspunkt, så det virker live..

 

 

Det er faen meg bra gjort...

 

EIDT: Ser at det er live ja.. Han er noe for seg selv..

Link to comment
Share on other sites

Steike for en stut:

 

56796791.jpg

 

Visste at Apebayor var dum, men å stille i denne skjorta nå, det tar jaggu kaka!

 

Hmm...Så det var ikke bare jeg så oppdaget det? Tittet innom eurosport for å sjekke om det gikk noe afrikansk fotball, så fikk jeg øye på intervjuet. Vet ikke hva jeg skal si. Kan bare tolke det på en måte; han savner å spille for verdens beste klubb, vell, synd for han!

Link to comment
Share on other sites

Vel, gutten er kanskje ennå litt i tåka efter hva som skjedde med Togos lag tidligere. Det er i grunn helt forståelig, selv om City-fansen ikke nødvendigvis ser det slik.

 

Når det gjelder det generelle ubehaget Arsenal-fans føler for Adebayor, har jeg aldri helt skjønt det. Dette var en spiller svært mange supportere ønsket å selge, og da vi endelig gjorde det tjente vi i tillegg en uhorvelig mengde penger. Ja, han kom med noen uheldige uttalelser mens han ennå var Arsenal-spiller. Men han er langt fra den første unge gutten som har fått sitt sinn besudlet av utsikten til en enda større lønnspose.

 

Personlig har jeg vondt for å legge gutten "for hat" all den tid klubben tjente så godt på ham. Og jeg skulle ønske Arsenal-fansen snart kunne glemme Adebayor og heller bruke energien på å støtte egne helter!

Link to comment
Share on other sites

Vel, gutten er kanskje ennå litt i tåka efter hva som skjedde med Togos lag tidligere. Det er i grunn helt forståelig, selv om City-fansen ikke nødvendigvis ser det slik.

 

Når det gjelder det generelle ubehaget Arsenal-fans føler for Adebayor, har jeg aldri helt skjønt det. Dette var en spiller svært mange supportere ønsket å selge, og da vi endelig gjorde det tjente vi i tillegg en uhorvelig mengde penger. Ja, han kom med noen uheldige uttalelser mens han ennå var Arsenal-spiller. Men han er langt fra den første unge gutten som har fått sitt sinn besudlet av utsikten til en enda større lønnspose.

 

Personlig har jeg vondt for å legge gutten "for hat" all den tid klubben tjente så godt på ham. Og jeg skulle ønske Arsenal-fansen snart kunne glemme Adebayor og heller bruke energien på å støtte egne helter!

 

tiltredes! Helt idiotisk å gå rundt å føle noe hat overfor Adebayor. At han ble solgt var jo det beste for begge parter, og han ba jo om unnskyldning for sin tåpelige oppførsel i høst. Den synes jeg vi skal akseptere, legge fortiden bak oss, og komme oss videre. At han nå stiller opp i en Arsenal-skjorte i et intervju er naturligvis ikke i henhold til boka, men neppe særlig mye å hisse seg opp over. Dette bør man heller dra på smilebåndet av, særlig når vi ser det i perspektiv med den grufulle hendelsen spillerne fra togo opplevde. Tror det går en stund før man er seg selv igjen etter å ha opplevd noe sånt.

Link to comment
Share on other sites

Er da ingen som er opphisset piscator, bare noen som humrer og ler litt. Det gjør sikkert du også?

 

som jeg skrev, dette er til å dra på smilebåndet av. Pussig skrue den godeste Adebayor, men jeg kan jo forstå at han er ekstra shaky nå. Å havne mitt i skuddlinjen kan jo gi varige traumer, selv om man er heldig og slipper fra det uten fysiske skader. Vi som sitter her mitt oppe i trygge Norge, har knapt forutsetninger for å forstå hvor jævlig en slik opplevelse er.

Link to comment
Share on other sites

Å havne mitt i skuddlinjen kan jo gi varige traumer, selv om man er heldig og slipper fra det uten fysiske skader.

 

Slik jeg har forstått det, var ikke Adebayor tilstede i spillerbussen. Er det noen som kan bekrefte/avkrefte dette? Men uansett om han var med i bussen eller ikke, er det ingen tvil om at noe slikt kan gi varige traumer. Men det er langt ifra det å få varige traumer, til å forsvare/bortforklare det faktum at han stiller opp i ett intervju i Arsenaldrakt, når man spiller for Manchester City. Iallefall med tanke på all den kritikken som har kommet fra den kanten i forbindelse med "behandlingen" han mener å ha fått fra klubb og supportere.

 

Når det gjelder det faktum at noen fortsatt holder Adebayor for hat, så ser jeg ikke noe problem med det. Måten han har oppført seg på ovenfor Arsenalsupporterne etter overgangen sier det meste. Ser du nevnte det med at Adebayor hadde bedt om unnskyldning i ditt forrige innlegg piscator; for min egen del, har jeg mine tvil i forhold til hvor ekte unnskyldningen er. For meg virker det mer som at han har blitt pålagt av City å komme med en "unnskyldning" fremfor at han faktisk sitter med skyldfølelse for sin oppførsel

Link to comment
Share on other sites

Slik jeg har forstått det, var ikke Adebayor tilstede i spillerbussen. Er det noen som kan bekrefte/avkrefte dette? Men uansett om han var med i bussen eller ikke, er det ingen tvil om at noe slikt kan gi varige traumer. Men det er langt ifra det å få varige traumer, til å forsvare/bortforklare det faktum at han stiller opp i ett intervju i Arsenaldrakt, når man spiller for Manchester City. Iallefall med tanke på all den kritikken som har kommet fra den kanten i forbindelse med "behandlingen" han mener å ha fått fra klubb og supportere.

 

Når det gjelder det faktum at noen fortsatt holder Adebayor for hat, så ser jeg ikke noe problem med det. Måten han har oppført seg på ovenfor Arsenalsupporterne etter overgangen sier det meste. Ser du nevnte det med at Adebayor hadde bedt om unnskyldning i ditt forrige innlegg piscator; for min egen del, har jeg mine tvil i forhold til hvor ekte unnskyldningen er. For meg virker det mer som at han har blitt pålagt av City å komme med en "unnskyldning" fremfor at han faktisk sitter med skyldfølelse for sin oppførsel

 

Jo, men selv om det ikke er etter boka, er det som Sir John og flere av oss påpeker, ikke noen stor sak at han stiller opp i Arsenal-trøye. Det avslører mer enn noe annet hvor snål og uortodoks Adebayor er, og er altså noe vi heller bør dra på smilebåndet av.

 

Og mulig han ble pålagt av ManC å komme med unnskyldning for sin oppførsel, men her lar jeg tvilen komme tiltalte til gode. Uansett dumt å bruke for mye energi på dette. La oss komme oss videre. Da synes jeg faktisk det har vært mye vanskeligere å tilgi Ashley Cole, selv om dette også sikkert er dumt av meg.

Link to comment
Share on other sites

Jo, men selv om det ikke er etter boka, er det som Sir John og flere av oss påpeker, ikke noen stor sak at han stiller opp i Arsenal-trøye. Det avslører mer enn noe annet hvor snål og uortodoks Adebayor er, og er altså noe vi heller bør dra på smilebåndet av.

 

Og mulig han ble pålagt av ManC å komme med unnskyldning for sin oppførsel, men her lar jeg tvilen komme tiltalte til gode. Uansett dumt å bruke for mye energi på dette. La oss komme oss videre. Da synes jeg faktisk det har vært mye vanskeligere å tilgi Ashley Cole, selv om dette også sikkert er dumt av meg.

 

At vi bør dra på smilebåndet av det han gjorde er det ingen tvil om, og det er vel det folk her inne gjør, såvidt jeg har oppfattet. Det får forsåvidt være opp til City-supporterne å ta han for seg i forbindelse med denne epsioden. Og utifra det jeg har forstått utifra andre fora, står ikke Adebayor veldig høyt hos City-supporterne etter dette. Og dette var visst dråpen som fikk begeret til å renne over. Citysupporterne skal visstnok ha sett seg lei på Adebayor etter flere kamper hvor han viser dårlig holdning og hvor han jobber for lite på banen. Og flere av supporterne begynner nå å skjønne den massive kritikken som ble ilagt Adebayor på slutten av hans Arsenalkarriere.

 

Og ja, ikke noe poeng i å bruke for mye energi på å hate han, og det gjør jeg heller ikke. Og jeg føler heller ikke det er så mye å tilgi. Arsenal fikk mye penger for han, og han bør i utgangspunktet være ett ikke tema. Men det er samtidig vanskelig å "tilgi" med tanke på hans oppførsel og uttalelser.

Link to comment
Share on other sites

Litt komisk, men også en nokså merkelig hendelse. Ade er ang veldig bevisst på hva han har på seg, jamf tidligere intervjuer med bl a Eboue, så jeg er av den oppfatning at han bevisst har valgt denne trøya. Kanskje for å vise at han angrer på oppførselen sin tidligere?

 

Når det gjelder resten av diskusjonen rundt ham så støtter jeg den gruppen som stiller seg indifferent til spilleren. Jeg kommer aldri til å bue på ham, men han vil nok heller ikke få den største applausen før han evnt sender Man United eller Chelsea ut av kampen om ligagullet :)

 

Ellers så er jeg av den oppfatning at man ikke skal vektlegge et eneste såkalt intervju i aviser eller medier med mindre det er en live-sending. Vi har en stygg tendens til å tro på de artiklene hvor han angivelig skal ha rakket ned på fansen eller klubben, men vi er veldig raske til å ikke tro på de intervjuene hvor han sier noe positivt eller unskylder seg for hendelser eller dårlig oppførsel...

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder det generelle ubehaget Arsenal-fans føler for Adebayor, har jeg aldri helt skjønt det. Dette var en spiller svært mange supportere ønsket å selge, og da vi endelig gjorde det tjente vi i tillegg en uhorvelig mengde penger. Ja, han kom med noen uheldige uttalelser mens han ennå var Arsenal-spiller. Men han er langt fra den første unge gutten som har fått sitt sinn besudlet av utsikten til en enda større lønnspose.

 

Personlig har jeg vondt for å legge gutten "for hat" all den tid klubben tjente så godt på ham. Og jeg skulle ønske Arsenal-fansen snart kunne glemme Adebayor og heller bruke energien på å støtte egne helter!

Du så kanskje ikke kampen på City of Manchester Stadium tidligere i sesongen du?

Link to comment
Share on other sites

Ellers så er jeg av den oppfatning at man ikke skal vektlegge et eneste såkalt intervju i aviser eller medier med mindre det er en live-sending. Vi har en stygg tendens til å tro på de artiklene hvor han angivelig skal ha rakket ned på fansen eller klubben, men vi er veldig raske til å ikke tro på de intervjuene hvor han sier noe positivt eller unskylder seg for hendelser eller dårlig oppførsel...

 

Man skal selvfølgelig ta mye av det som skrives i media med en klype salt. Men jeg er også av den oppfattelsen av det ikke er røyk uten ild. Og med tanke på den oppførselen han viste under kampen mot oss, bekreftet han på en måte at det som er skrevet ikke bare er oppspinn. Iallefall slik jeg ser det.

 

Jeg satser på å være tilstede på Emirates under kampen mot City. Jeg kommer ikke til å gi noen applaus når navnet hans blir lest opp.

Link to comment
Share on other sites

Man skal selvfølgelig ta mye av det som skrives i media med en klype salt. Men jeg er også av den oppfattelsen av det ikke er røyk uten ild. Og med tanke på den oppførselen han viste under kampen mot oss, bekreftet han på en måte at det som er skrevet ikke bare er oppspinn. Iallefall slik jeg ser det.

 

Jeg satser på å være tilstede på Emirates under kampen mot City. Jeg kommer ikke til å gi noen applaus når navnet hans blir lest opp.

 

Det svartnet for gutten den ettermiddagen og han har beklaget det i ettertid. Til hans forsvar skal det sies at jeg aldri har hørt en ex-arsenalspiller bli utsatt for lignende sjikane. Fullstendig uakseptabelt det arsenalfansen sang mot ham hele kampen.

 

Jeg er enig i at det sjeldent er røyk uten ild, men det gjelder vel også når det er beklagende eller positive intervjuer? :P

 

Som sagt, jeg kommer ikke til å applaudere ham med mindre han har senket både United og Chelsea før møte vårt med City. Hvis ikke stiller jeg meg fullstendig likegyldig til hans presentasjon før kampen.

Link to comment
Share on other sites

Det svartnet for gutten den ettermiddagen og han har beklaget det i ettertid. Til hans forsvar skal det sies at jeg aldri har hørt en ex-arsenalspiller bli utsatt for lignende sjikane. Fullstendig uakseptabelt det arsenalfansen sang mot ham hele kampen.

 

Jeg er enig i at det sjeldent er røyk uten ild, men det gjelder vel også når det er beklagende eller positive intervjuer? :P

 

Som sagt, jeg kommer ikke til å applaudere ham med mindre han har senket både United og Chelsea før møte vårt med City. Hvis ikke stiller jeg meg fullstendig likegyldig til hans presentasjon før kampen.

 

Uakseptabelt ja, men også forståelig slik jeg ser det. Det er sjelden supporterne opplever å bli så til de grader pisset på som de ble av Adebayor. Både i form av uttalelser, og den mangelen på respekt han viste når han gikk rundt på banen de siste månedene av sin Arsenalkarriere uten å gjøre en dritt. Og uansett hva han fikk høre av fansen under kampen, finnes det rett og slett ikke noen bortforklaring for det han gjorde når han løp 100 meter+ for å slenge seg ned foran de som hadde vært med på å betale lønnen hans når han var i Arsenal.

 

Det med røyk uten ild, skal selvfølgelig gjelde ved beklagende eller positive intervjuer. Problemet er bare at jeg har vanskelig for å tro at Adebayor faktisk mente det han sa under beklagelsen. Jeg har mer tro på at det var City som påla han å beklage seg, for å minske sjansene for utestengelse grunnet feiringen sin.

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke komme med noen logisk forklaring på hvorfor Adebayor gjorde dette, men det er ikke første gang en afrikaner har gjort noe slikt. (Ikke rasistisk ment.)

 

Husker Samuel Eto'o stilte i Man. United-drakt ved en pressekonferanse for noen år siden. Michael Essien ble senere avbildet sammen med fans i Arsenaldrakt etter en kamp mot Arsenal. Og i forrige uke gikk Yaya Toure i Man. City-drakt, så skal vel ta dette med en klype salt.

 

I tillegg så jeg en afrikaner i går ikledd Arsenaldrakt med Adebayor på ryggen :P Hehe...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...