Jump to content

Let's all laugh at Emmanuel Adebayor


Caribo

Recommended Posts

  • Replies 1.6k
  • Created
  • Last Reply

Første som slo meg er at han er i Afrika og kanskje ikke har så mange klær der, men er vel ganske langt til Togo fra Angola + at han av respekt for klubben sin heller burde gått uten genser...

 

Adebayor har nok råd til gensere samme hvor han er. Ikke glem at Angola har hatt veldig god økonomisk og politisk utvikling, man får nok tak i absolutt alt man ønsker der.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kommer uten tvil til å bue på denne mannen i laaang fremtid.

 

Derimot holder jeg meg for god til å håne mannen med sanger og uttalelser som er rasistiske eller som ikke har noe med fotball å gjøre.

 

Buingen i seg selv bør han tåle, som mange spillere før han har måttet tåle nesten hele karrieren.

Link to comment
Share on other sites

Du så kanskje ikke kampen på City of Manchester Stadium tidligere i sesongen du?

 

Jo, jeg så definitivt kampen. Lite ærefull opptreden av både Adebayor (van Persie-situasjonen) og Arsenal-fansen, spør du meg. Hva gjelder målfeiringen hans minnet den mistenkelig om denne. Ingen grunn til å "kaste stein", med andre ord.

Link to comment
Share on other sites

Jo, jeg så definitivt kampen. Lite ærefull opptreden av både Adebayor (van Persie-situasjonen) og Arsenal-fansen, spør du meg. Hva gjelder målfeiringen hans minnet den mistenkelig om denne. Ingen grunn til å "kaste stein", med andre ord.

DET mener jeg er to forskjellige ting. Henry har aldri vært i Tottenscum, Adebayor har vært i Arsenal.

 

Arsenal og Tottenscum har alltid vært rivaler. Og hele Henrys tid i Arsenal var Tottene våre rivaler.

 

Adebayor gikk til City fra Arsenal. Og det var i Arsenal hans karriere virkelig tok av. Hadde det ikke vært for Wenger og klubben hadde han nok aldri fått sjansen til å komme til City og få en såpass stor lønnspose.

 

Henry skyldte aldri Tottene noe. Adebayor skyldte Arsenal og Wenger noe.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal og Tottenscum har alltid vært rivaler. Og hele Henrys tid i Arsenal var Tottene våre rivaler.

Henry skyldte aldri Tottene noe. Adebayor skyldte Arsenal og Wenger noe.

 

Jeg er enig i at det er forskjeller, bl.a. i det historiske. Likevel, de faktiske handlingene/feiringene er så godt som identiske. Og som du sier, Arsenal og Tottenham har alltid vært rivaler. Det er viden kjent hvor intenst yidsen uansett hater oss. Faren for at feiringen skal "cause a serious public order incident" mener jeg ikke kan være særlig mindre i Henrys tilfelle - nettopp fordi "hatet" allerede er så stort.

 

At Adebayor skyldte Arsenal noe er jeg som sagt ikke enig i. Skilsmissen mellom Ade og Arsenal var en lykkelig en. Ade fikk mer i lønn, Arsenal en anseelig mengde penger for en uønsket spiller.

Link to comment
Share on other sites

Skjønner ikke at noen bryr seg om hva slags trøye han hadde på seg. Adebayor har nettopp vært gjennom en forferdelig opplevelse, og opplevd at noen har dødd i armene hans. Jeg forstår virkelig ikke hatet mot Ade, jeg forstår ikke hvorfor det fortsatt stikker så dypt. Ikke rart man blir forvirret etter en sånn opplevelse, og om han så hadde hatt på en United-trøye, så hadde ikke det brydd meg i det hele tatt. Jeg synes ikke det bør være noe tema i det hele tatt.

Link to comment
Share on other sites

Skjønner ikke at noen bryr seg om hva slags trøye han hadde på seg. Adebayor har nettopp vært gjennom en forferdelig opplevelse, og opplevd at noen har dødd i armene hans. Jeg forstår virkelig ikke hatet mot Ade, jeg forstår ikke hvorfor det fortsatt stikker så dypt. Ikke rart man blir forvirret etter en sånn opplevelse, og om han så hadde hatt på en United-trøye, så hadde ikke det brydd meg i det hele tatt. Jeg synes ikke det bør være noe tema i det hele tatt.

 

Helt enig. Hadde tenkt å skrive noe lignende selv.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig i at det er forskjeller, bl.a. i det historiske. Likevel, de faktiske handlingene/feiringene er så godt som identiske. Og som du sier, Arsenal og Tottenham har alltid vært rivaler. Det er viden kjent hvor intenst yidsen uansett hater oss. Faren for at feiringen skal "cause a serious public order incident" mener jeg ikke kan være særlig mindre i Henrys tilfelle - nettopp fordi "hatet" allerede er så stort.

 

At Adebayor skyldte Arsenal noe er jeg som sagt ikke enig i. Skilsmissen mellom Ade og Arsenal var en lykkelig en. Ade fikk mer i lønn, Arsenal en anseelig mengde penger for en uønsket spiller.

Det er ikke noen lykkelig skilsmisse når den ene parten kommenterer eksen sin offentlig i flere måneder etter at skilsmissen er unnagjort og deretter spytter og håner eksen når de endelig møtes igjen

 

Henry var Arsenal through and through og hadde nok latt være å feire som en gal hvis han hadde scoret mot oss.

Det Henry gjorde mot Tottene mener jeg er sunn rivalisering. I motsetning til det Ade gjorde mot oss, nettopp fordi vi var en viktig faktor for at han ble så god som han er.

 

Se på Tevez, feiret han målet sitt da han scoret mot Manure?

 

Når det gjelder hetsinga, så kan man se eksempler av andre spillere som har måttet tåle betydelig mer hetsing, men i stedet for å stemple en tidligere lagkamerat i ansiktet og å løpe som en gal for å vise at "han ødela" kampen for oss med å senke oss.

Eksempler på andre spillere som er hetset opp gjennom de siste åra:

 

Sol Campbell etter overgangen til oss fra Tottene. - Hvordan kommenterte han sin gamle klubb i media? eller hvordan oppførte han seg under kamp mot lillebror?

Cashley Cole(dessverre) har også vist klasse etter overgangen til Chelskij. Ikke minst sist da han kom til Emirates. Han lot være å ta seg nær av hetsinga men la istedet for dette avgjørende pasninger for kampens del og spilte rett og slett en bra kamp.

 

Nei, Adebayor er en person som totalt mangler klasse og kommer ikke til å få applaus fra meg før han evt senker Manure, Tottene eller Chelskij slik at vi får en fordel av det. (Ikke sikkert han får noe applaus da heller)

Link to comment
Share on other sites

B)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Jan 14 2010, 08:14 PM) 185673[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

http://www.newsoftheworld.co.uk/sport/foot...over-boots.html

 

Er vel ingen tvil om at Adebayor ikke er god i hodet hvis dette stemmer iallfall..

 

Feil, det er ingen tvil om at han ikke er god i hodet, selv om det ikke skulle stemme!

 

Touché!

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke noen lykkelig skilsmisse når den ene parten kommenterer eksen sin offentlig i flere måneder etter at skilsmissen er unnagjort og deretter spytter og håner eksen når de endelig møtes igjen

 

Henry var Arsenal through and through og hadde nok latt være å feire som en gal hvis han hadde scoret mot oss.

Det Henry gjorde mot Tottene mener jeg er sunn rivalisering. I motsetning til det Ade gjorde mot oss, nettopp fordi vi var en viktig faktor for at han ble så god som han er.

 

Se på Tevez, feiret han målet sitt da han scoret mot Manure?

 

Når det gjelder hetsinga, så kan man se eksempler av andre spillere som har måttet tåle betydelig mer hetsing, men i stedet for å stemple en tidligere lagkamerat i ansiktet og å løpe som en gal for å vise at "han ødela" kampen for oss med å senke oss.

Eksempler på andre spillere som er hetset opp gjennom de siste åra:

 

Sol Campbell etter overgangen til oss fra Tottene. - Hvordan kommenterte han sin gamle klubb i media? eller hvordan oppførte han seg under kamp mot lillebror?

Cashley Cole(dessverre) har også vist klasse etter overgangen til Chelskij. Ikke minst sist da han kom til Emirates. Han lot være å ta seg nær av hetsinga men la istedet for dette avgjørende pasninger for kampens del og spilte rett og slett en bra kamp.

 

Nei, Adebayor er en person som totalt mangler klasse og kommer ikke til å få applaus fra meg før han evt senker Manure, Tottene eller Chelskij slik at vi får en fordel av det. (Ikke sikkert han får noe applaus da heller)

 

Jeg burde åpenbart presisert at jeg med "skilsmisse" mente det umiddelbare oppgjøret; og at jeg anså skilsmissen som ferdig den dagen Adebayor ble presentert som City-spiller. Den dagen satt Arsenal igjen med et meget pent overskudd, spesielt i økonomisk henseende, kanskje også sportslig og følelsesmessig.

 

Det er ikke noen lykkelig skilsmisse når den ene parten kommenterer eksen sin offentlig i flere måneder etter at skilsmissen er unnagjort og deretter spytter og håner eksen når de endelig møtes igjen.
Hvem er det du sikter til her? Adebayors stempling og uttalelser til pressen, eller Arsenal-fansens grovt nedsettende Adebayor-sanger? Jeg har som sagt intet behov for å forsvare noen av delene. Min eneste agenda har vært å nyansere bildet når og hvis "all skyld" blir lagt hos togoleseren - noe jeg opplever at du gjør med uttalelsen: "den ene parten".

 

Det samme gjelder forsåvidt målfeiringene. Jeg har intet problem med hverken Henrys eller Adebayors. Såpass bør fansen tåle. Men i det øyeblikk de to handlingene fremstilles som vesentlig forskjellig, føler jeg et sterkt behov for å utfylle bildet ved bl.a. å peke på de åpenbare likhetene som tross alt finnes.

 

At noen spillere klarer å vende det andre kinnet til når de utsettes for hets, er vel og bra. All ære til dem. Det kan likevel ikke være slik at fordi noen har tålt hets tidligere, så bør andre tåle det senere. Tvert imot. Et eller annet sted må grensen gå, også for fotballfans. Når grensen er overskredet må det være spillernes rett å kunne reagere. Ikke gjennom å stemple motspiller (Adebayor), eller fysisk angrep på tilskuer (Cantona), men f.eks. gjennom en ikke-voldelig markering ala Henry eller Adebayors feiringer.

Link to comment
Share on other sites

At noen spillere klarer å vende det andre kinnet til når de utsettes for hets, er vel og bra. All ære til dem. Det kan likevel ikke være slik at fordi noen har tålt hets tidligere, så bør andre tåle det senere. Tvert imot. Et eller annet sted må grensen gå, også for fotballfans. Når grensen er overskredet må det være spillernes rett å kunne reagere. Ikke gjennom å stemple motspiller (Adebayor), eller fysisk angrep på tilskuer (Cantona), men f.eks. gjennom en ikke-voldelig markering ala Henry eller Adebayors feiringer.

Jeg mener det totale av det vi fikk se i den kampen gjør at Adebayors feiring ikke kan settes opp i mot Henrys feiring. Nettopp fordi Adebayor tidligere i kampen stemplet RvP og også sparket ned Song. At han i tillegg, på toppen av det hele, skal feire på en sånn måte overfor kjernen av Arsenalsupportere gjør det enda mer forkastelig.

 

Et eller annet sted må grensen gå ja, men Arsenalsupporterne gikk etter det jeg har fått med meg ikke mer over noen grense enn det Tottenhamsupporterne gjorde da Sol Campbell returnerte til White Hart Lane med Arsenal. Eller Arsenalsupporterne gjorde da Cole returnerte til Nord-London i Chelseadrakt

 

Campbell viste klasse og lot være å bry seg nevneverdig om hetsen han fikk. Ei heller Cole som fikk trykte selder med hans ansikt på i "trynet".

Adebayor derimot viste det totalt motsatte av klasse og var ved flere anledninger sent inne i taklinger på gamle lagkamerater. Og som sagt, da han på toppen av alt tok det løpet og feiret som om han skulle vært Henry foran motstanderfansen er det jaggu ikke rart at fansen reagerte slik de gjorde.

 

Hadde derimot Adebayor latt være å feire, latt være å prøve å stemple RvP og heller jobbet med hjertet utenpå drakta(noe Kolo Toure gjorde i denne kampen) ja da hadde jeg faktisk hatt et helt annet syn på ham.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/pl/article2844198.ece

 

Adebayor blir bare mer og mer respektert, når skal det ende?

For en forferdelig spiller han har blitt..

Uforståelig når man ser på 07/08 sesongen han hadde med oss, fantastisk spiller, fantastisk arbeidsmoral der han virkelig ga alt for laget. Nå er han en overlegen fjomp som verken bryr seg om lagkamerater eller laget. Fortsett sånn så reiser han til Fenerbahce og råtner der.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

;)-->

QUOTE(Stefan B @ Mar 29 2010, 10:33 PM) 193132[/snapback]

Spilt 69 minutter mellom Shitty og Wigan nå, og offside statistikken er som følger 7-0. Kan dere gjette hvem som står for 5 av de offsidene for Shitty? :lol:

 

Hertugen av Offside, høvding Adebarndoor!!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...