Jump to content

2009.05.05 Manchester United H


pekkiry

Går vi videre?  

65 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Til de som spør om man skal være sur/furten/grinete etc. eller å se fremover. La dere merke til Liverpool supporterne når de spillte 4-4 mot oss? De mistet sjansen, men de sang og var stolte av klubben! Det er ingen vits i å grave seg ned å være like patetisk som de som dro fra Emirates før kampen var over.

 

Vi må komme oss styrket igjennom dette. Dette var utrolig god erfaring for gutta i dag, både på godt og vondt. Når det er sagt så var det gutter mot menn idag, og gratulerer til United som gikk videre.

 

Mitt siste ønske er nå at Henry putter et hattrick mot dem i finalen!

Jeg er helt enig med det! Det er synd billettprisene er så dyre, om de ikke hadde vært det er jeg veldig sikker på at flere hardbanka gooners kommer for å se kamp og lage syk stemning. Det desverre på pub den virkelige stemningen holder til.

 

Men det kan selvfølgelig forbedres.

 

Proud to be a goonah

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 457
  • Created
  • Last Reply

Dere som mener at dommeren ødelegger dette oppgjøret er IDIOTER! Vi har ødelagt det selv, jeg mener wenger har ødelagt denne kampen!

 

Gibbs skulle aldri ha startet, selvom det er uheldig å falle slik på det første målet, det kan skje hvem som helst! MEN han er bare 19 år, og dette kan ØDELEGGE en såå ung gutt, FEIL av wenger!

 

Watching Man utd in Rome!;):(

 

Spot On!

 

Alle kan skli, men det burde ha vært Eboue som gjorde det. Vi så alle hvor usikker Gibbs var den første halvtimen borte, så jeg trodde virkelig ikke at Wenger kom til å starte kampen med han.

 

0-1 var surt nok, men tabben til Almunia er uansett det som irriterer meg grønn. Den kvalifiserer til keeperbytte der og da.

 

Da var hetsen på Almunia igang igjen ja. Hva med redninga på skuddet til Rooney? Faktisk en meget bra redning. Hylekoret har klart å holde kjeft i nesten 1 måned - og 1 feil idag så er dem jaggu igang igjen. FANTASTISK.

Ja ikke sant!

 

Neida jeg hetser ikke Almunia. Det er vel heller det at jeg blir forbanna og frustrert. Og akkurat i den situasjonen ser jeg at alt går til ...vete. Han har gjort store fremskritt etter at det har blitt litt konkuranse om keeperplassen. Fortsetter han som dette og det går lenge mellom hver tabbe, så er han god nok for oss.

 

Jeg står ved at Gibbs ikke burde ha startet denne kampen, og jeg synes det er merkelig at Wenger ikke så det etter at Eboue gjorde en god jobb på venstre beck i helgen.

 

Det som skuffer meg mest er at spillerene våre ikke gir 100% fom. det 11. minutt og at lufta går helt ut av fansen som er tilstede. Når halvparten i tillegg forlater stadion før andreomgang er halvspilt, så synes jeg de kan slutte å dra på kamp.

 

Alt i alt så hadde jeg aldri trodd vi skulle nå en semifinale med dette laget, så jeg må vel egentlig si meg fornøyd. Uansett hvor surt det er å ikke få gleden av å slå ut United!

Link to comment
Share on other sites

Takk for en helt greit sesong... ikke noe mer!

Prestasjon å komme til semifinalen med så mange skader og ett så ungt mannskap da:)

Champions league= Meget bra

Ligaen= ok

Fa cupen= Godkjent

 

Alt i alt, vi er ett evigungt mannskap som må bli voksne å skaffe seg Rutine:)

Bare viktig å klare å holde på rutinen nå! Synest det er noen sesonger siden vi var et ungt lag med masse talenter som bare trengte et år eller to, så skulle vi knuse alt på vår vei.

Men idag to år etter så har vi et enda yngre lag.

derfor jeg skrev evigungt lag;);)

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig svært skuffet nå, sender spesielt en tanke til unge Gibbs..

 

Når det gjelder kommenteringen på viasat4 i kveld er jeg rett og slett helt paff. Herr Stokke må være den største jævla idioten som noen gang har kommentert på norsk tv. Det lyser så forferdelig igjennom at han er united-supporter og det er fullstendig respektløst overfor alle uniteds motstandere å la denne mannen ødelegge en allerede tung kveld.

 

Greit nok at det er synd på fletcher, men det hersker da overhodet ingen tvil om at det var straffe og rødt kort. At fletcher er en sympatisk kar og at neste kamp er finale i Roma endrer da ingen ting på det, den idioten. Hadde straffen vært motsatt vei i et lignende scenario kan du banne på at det hadde vært "veldig unødvendig av arsenapsilleren, dommeren har jo ikke noe valg" eller lignende.

 

Fjern Stokke (og gjerne fjøra og Solèr i samme slengen) og la oss få slippe å irritere oss over annet enn at laget vi elsker ikke innfrir våre forventinger.

Link to comment
Share on other sites

Jævlig kjipt. Men vi skal huske på at vi nådde Champions League semifinale, og det er i seg selv en kjempeprestasjon med tanke på den trøblete sesongen vi har hatt. Det eneste vi kan gjøre nå er å heve hodet, presse fram kassa og jobbe videre mot neste sesong. Er lei av å si det nå, og jeg vet ikke om det holder etter neste sesong, men våre gutter får et års utvikling på kroppen og blir bare bedre. Neste sesong er noe vi har brukt i.. tja... fire sesonger nå? Men neste år tror jeg virkelig vi skal være til å regne med.

 

Proud to be a gooner!

Link to comment
Share on other sites

Dere som mener at dommeren ødelegger dette oppgjøret er IDIOTER! Vi har ødelagt det selv, jeg mener wenger har ødelagt denne kampen!

 

Åja! Ok...hehehe...javel, så vet jeg det.

 

Dette her var bare trasig, og jeg er redd Emirates kan bli en lekestue for Chelsea i helgen. Dessverre spilte Fabregas årsverste i år, ekstremt dårlig tidspunkt. Gibbs kan nok få skylda for Parks mål, men han trenger uten tvil støtte nå og ikke kjeft. Får han kjeft, er han ferdig som fotballspiller. Manuel Almunia har vist god form i det siste, så at han skulle være årsaken til Ronaldos første mål, var virkelig synd. 0-3 var en klassekontring og plukker ikke ut noen "syndebukker" der.

 

Man må huske på at tapet i dag kom mot verdens desidert beste fotballag, så god er ikke våre unggutter, enkelt og greit. Manchester United er overlegent god og jeg frykter de kommer til å være det noen sesonger fremover. Ronaldo har prikket inn storformen i sesongavslutningen, dessverre for vår del. De har spillere av ypperste kvalitet i alle ledd på banen og akkurat det har ikke vi.

 

1-4 sammenlagt er flatterende, og ikke det jeg hadde sett for meg, men jeg kommer til å takle dette tapet og håper Wenger og gutta gjør det samme. Det verste som er i vente nå, er skoledagen i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Takk for en helt greit sesong... ikke noe mer!

Prestasjon å komme til semifinalen med så mange skader og ett så ungt mannskap da:)

Champions league= Meget bra

Ligaen= ok

Fa cupen= Godkjent

 

Alt i alt, vi er ett evigungt mannskap som må bli voksne å skaffe seg Rutine:)

Bare viktig å klare å holde på rutinen nå! Synest det er noen sesonger siden vi var et ungt lag med masse talenter som bare trengte et år eller to, så skulle vi knuse alt på vår vei.

Men idag to år etter så har vi et enda yngre lag.

derfor jeg skrev evigungt lag;);)

Får håpe det snart blir gammalt og rutinert og tar med seg sølvtøy på veien!

Håper inderlig ikke at manu vinner CL iår også!

Link to comment
Share on other sites

Dere som mener at dommeren ødelegger dette oppgjøret er IDIOTER! Vi har ødelagt det selv, jeg mener wenger har ødelagt denne kampen!

 

Åja! Ok...hehehe...javel, så vet jeg det.

 

Dette her var bare trasig, og jeg er redd Emirates kan bli en lekestue for Chelsea i helgen. Dessverre spilte Fabregas årsverste i år, ekstremt dårlig tidspunkt. Gibbs kan nok få skylda for Parks mål, men han trenger uten tvil støtte nå og ikke kjeft. Får han kjeft, er han ferdig som fotballspiller. Manuel Almunia har vist god form i det siste, så at han skulle være årsaken til Ronaldos første mål, var virkelig synd. 0-3 var en klassekontring og plukker ikke ut noen "syndebukker" der.

 

Man må huske på at tapet i dag kom mot verdens desidert beste fotballag, så god er ikke våre unggutter, enkelt og greit. Manchester United er overlegent god og jeg frykter de kommer til å være det noen sesonger fremover. Ronaldo har prikket inn storformen i sesongavslutningen, dessverre for vår del. De har spillere av ypperste kvalitet i alle ledd på banen og akkurat det har ikke vi.

 

1-4 sammenlagt er flatterende, og ikke det jeg hadde sett for meg, men jeg kommer til å takle dette tapet og håper Wenger og gutta gjør det samme. Det verste som er i vente nå, er skoledagen i morgen.

 

Still opp i Arsenaldrakt du, og vis hva vi supporterer er gode for! Proud to be a gooner!

Link to comment
Share on other sites

Alt i alt taper vi fortjent over to kamper, så ikke noe vits i å legge skylden på andre enn oss selv. Desverre er vi ikke helt i slag i disse to kampene, og når ManU har funnet formen på tampen av sesongen når gullet deles ut så blir det vanskelig. Er tungt å svelge dette, spesielt blir det vel mange "ManU-fans" som kommer til å rakke ned på laget vårt i morgen på jobben og skolen. Oppfordrer så alle til å stille med drakt hvor enn dere måtte befinne dere i morgen, for å vise at tilskuerne i kveld ikke representerer hvordan ekte Arsenal-fans er. De som er på Emirates i dag er kun medgangssupportere som forventer at Arsenal skal være best hver jævla gang, men det funker ikke.

 

Så finn frem draktene folkens, i morra skal vi vise dem hva som bor i oss!

 

Once a Gooner, always a Gooner! ;)

Link to comment
Share on other sites

Festfotball av United - Fletcher mister finalen

 

Artig overskrift. Syntes ikke United hadde noe i nærheten av festfotball, de fikk 2 tidlige mål grunnet personlige feil og deretter hadde egentlig ikke Arsenal mye mer å by på. De spilte bra, men festfotball? LANGT IFRA!

Link to comment
Share on other sites

Alt i alt taper vi fortjent over to kamper, så ikke noe vits i å legge skylden på andre enn oss selv. Desverre er vi ikke helt i slag i disse to kampene, og når ManU har funnet formen på tampen av sesongen når gullet deles ut så blir det vanskelig. Er tungt å svelge dette, spesielt blir det vel mange "ManU-fans" som kommer til å rakke ned på laget vårt i morgen på jobben og skolen. Oppfordrer så alle til å stille med drakt hvor enn dere måtte befinne dere i morgen, for å vise at tilskuerne i kveld ikke representerer hvordan ekte Arsenal-fans er. De som er på Emirates i dag er kun medgangssupportere som forventer at Arsenal skal være best hver jævla gang, men det funker ikke.

 

Så finn frem draktene folkens, i morra skal vi vise dem hva som bor i oss!

 

Once a Gooner, always a Gooner! ;)

 

Alt for kaldt her! Får holde med Arsenal-genser... :D

Link to comment
Share on other sites

Dere som mener at dommeren ødelegger dette oppgjøret er IDIOTER! Vi har ødelagt det selv, jeg mener wenger har ødelagt denne kampen!

 

Åja! Ok...hehehe...javel, så vet jeg det.

 

Dette her var bare trasig, og jeg er redd Emirates kan bli en lekestue for Chelsea i helgen. Dessverre spilte Fabregas årsverste i år, ekstremt dårlig tidspunkt. Gibbs kan nok få skylda for Parks mål, men han trenger uten tvil støtte nå og ikke kjeft. Får han kjeft, er han ferdig som fotballspiller. Manuel Almunia har vist god form i det siste, så at han skulle være årsaken til Ronaldos første mål, var virkelig synd. 0-3 var en klassekontring og plukker ikke ut noen "syndebukker" der.

 

Man må huske på at tapet i dag kom mot verdens desidert beste fotballag, så god er ikke våre unggutter, enkelt og greit. Manchester United er overlegent god og jeg frykter de kommer til å være det noen sesonger fremover. Ronaldo har prikket inn storformen i sesongavslutningen, dessverre for vår del. De har spillere av ypperste kvalitet i alle ledd på banen og akkurat det har ikke vi.

 

1-4 sammenlagt er flatterende, og ikke det jeg hadde sett for meg, men jeg kommer til å takle dette tapet og håper Wenger og gutta gjør det samme. Det verste som er i vente nå, er skoledagen i morgen.

 

Still opp i Arsenaldrakt du, og vis hva vi supporterer er gode for! Proud to be a gooner!

Har fri i morgen men på torsdag blir det Arsenal-svettebånd(og muligens drakt siden fattern vaska av fly emirates logoen -.-)

Link to comment
Share on other sites

Dere som mener at dommeren ødelegger dette oppgjøret er IDIOTER! Vi har ødelagt det selv, jeg mener wenger har ødelagt denne kampen!

 

Åja! Ok...hehehe...javel, så vet jeg det.

 

Dette her var bare trasig, og jeg er redd Emirates kan bli en lekestue for Chelsea i helgen. Dessverre spilte Fabregas årsverste i år, ekstremt dårlig tidspunkt. Gibbs kan nok få skylda for Parks mål, men han trenger uten tvil støtte nå og ikke kjeft. Får han kjeft, er han ferdig som fotballspiller. Manuel Almunia har vist god form i det siste, så at han skulle være årsaken til Ronaldos første mål, var virkelig synd. 0-3 var en klassekontring og plukker ikke ut noen "syndebukker" der.

 

Man må huske på at tapet i dag kom mot verdens desidert beste fotballag, så god er ikke våre unggutter, enkelt og greit. Manchester United er overlegent god og jeg frykter de kommer til å være det noen sesonger fremover. Ronaldo har prikket inn storformen i sesongavslutningen, dessverre for vår del. De har spillere av ypperste kvalitet i alle ledd på banen og akkurat det har ikke vi.

 

1-4 sammenlagt er flatterende, og ikke det jeg hadde sett for meg, men jeg kommer til å takle dette tapet og håper Wenger og gutta gjør det samme. Det verste som er i vente nå, er skoledagen i morgen.

 

Still opp i Arsenaldrakt du, og vis hva vi supporterer er gode for! Proud to be a gooner!

Har fri i morgen men på torsdag blir det Arsenal-svettebånd(og muligens drakt siden fattern vaska av fly emirates logoen -.-)

Kun 30 grader og handvask på arsenaldraketer vettu!

Link to comment
Share on other sites

Alt i alt taper vi fortjent over to kamper, så ikke noe vits i å legge skylden på andre enn oss selv. Desverre er vi ikke helt i slag i disse to kampene, og når ManU har funnet formen på tampen av sesongen når gullet deles ut så blir det vanskelig. Er tungt å svelge dette, spesielt blir det vel mange "ManU-fans" som kommer til å rakke ned på laget vårt i morgen på jobben og skolen. Oppfordrer så alle til å stille med drakt hvor enn dere måtte befinne dere i morgen, for å vise at tilskuerne i kveld ikke representerer hvordan ekte Arsenal-fans er. De som er på Emirates i dag er kun medgangssupportere som forventer at Arsenal skal være best hver jævla gang, men det funker ikke.

 

Så finn frem draktene folkens, i morra skal vi vise dem hva som bor i oss!

 

Once a Gooner, always a Gooner! ;)

De personene som gikk fra stadion vil jeg ikke en gang kalle supportere. Flesteparten av dem er forretningsmenn som aldri har følt seg knyttet til Arsenal, men drar på kamp for å se siden det er litt "prestisje".

Link to comment
Share on other sites

For en fantastisk skuffende kveld, det eneste som kan trøste meg nå er at sesongen er så godt som over, skal bli godt med pause nå. Føler ikke det kan klandres så mange, vi starter forrykende og manure har knapt ballen, så glir Gibbs på et dårlig innlegg fra ronaldo og det blir mål, hadde ikke dette skjedd, så hadde kampen blitt totalt annerledes. Ikke sikkert vi hadde gått videre, men det hadde sett annerledes ut. Men skal vi først ryke ut så er det greit at det skjer slik, ikke med en sein scoring som tar alt ifra oss på slutten.

 

Mange har sagt at Eboue skulle startet og det er godt mulig, kan bli en alvorlig knekk for Gibbs den der.

 

Det jeg synes er merkelig er at ikke Bendtner starter, jeg har vært veldig kritisk til han, men han skapte farligheter på trafford forrige uke, og hadde en god kamp i helgen, Van Persie kunne kanskje heller kommet innpå i andre omgang. Almunia reddet oss forrige helg, men var en av to som ødela ikveld, da ødlegges helhetsinntrykket av han. Det som virkelig er plagsomt er at ronaldo blir hausa så opp av det frisparkmålet, når 9 av 10 keepere redder det.

 

Oppsummering av sesongen er langt under pari, ifjor var vi en seier ifra seriegull, ble fratatt videre champions leauge spill av dommere. I år burde vi ha tatt steget opp og vunnet ett betydningfullt trofe.

Er den samme regla om og om igjen, ett lag for fremtiden osvosv. Men når skal denne "fremtiden" komme. Har venta i 4-5 år nå. Og det begynner og bli for lenge. Vi tar nesten steget opp ifjor, men hva skjer? Vi lar to av våre mest sentrale spillere forlate oss etter sesongen. Hvilke singnaler sender det til oss fans og spillere..

Neste år kan sikkert bli vårt år, men da kan vi ikke miste spillere og erstatte de med folk som trenger tilpasningstid. Spillerne som kommer skal forsterke oss, ikke erstatte tap. Og i værste fall (Flamini) ikke bli erstattet. Wenger sa at han ikke kjøpte en erstatter for Flamini for det hadde drept utviklingen til Diaby, Denilson og Song, men han regna ikke med å miste Flamini heller. Hadde vi beholdt han så hadde de vært bak i køen alikavel, så det faller på sin egen urimlighet.

 

Jeg føler det blir feil å hamstre inn spillere for det kan forstyrre, men jeg ser på det som kritisk at vi får en fantastisk matchvinnende keeper, en SOLID forsvarspiller som er bedre enn enten Kolo eller Gallas. En SUPERB def mid, gjerne Flamini tilbake hvis det blir rimlig. Og en skikkelig goalgetter. Villa er ønskedrømmen. Det er 4 nye spillere, som bør være mulig: Jeg tar det for gitt at noen forsvinner, og da ser jeg helst at de som er ut dørene på Emirates er; Almunia, Silvestre, Denilson, og eventuelt Adebayor. Sistnevnte for alle de kampene som idag hvor han bare lunter rundt og han må jo ha over 100 offside avblåsninger mot seg. I tillegg så kan vi få en del cash for han. De andre fordi jeg mener de er de dårligste alternativer vi har på sine posisjoner. Unntaket er vel Almunia, men der ser jeg helst at vi får en MYE bedre keeper.

 

Uansett, vi er klare for Champions Leauge kvallik neste år, og for å sitere Nick Hornby; taper du en finale\ semifinale så har man alltid første runde neste sesong og se frem til. Og jeg vet at når juli\ august kommer så er de samme kriblingene tilbake, selv å tungt det virker nå. Bare håpe ikke vi møter Milan eller noe slik i kvalikken.

 

Uansett folkens, kampen idag kunne gått så utolig annerledes hadde tilfeldighetene vært med oss og ikke manure, men kan vel ikke gjøre noe med det nå.

 

Arsenal allways

Link to comment
Share on other sites

Dere som mener at dommeren ødelegger dette oppgjøret er IDIOTER! Vi har ødelagt det selv, jeg mener wenger har ødelagt denne kampen!

 

Åja! Ok...hehehe...javel, så vet jeg det.

 

Dette her var bare trasig, og jeg er redd Emirates kan bli en lekestue for Chelsea i helgen. Dessverre spilte Fabregas årsverste i år, ekstremt dårlig tidspunkt. Gibbs kan nok få skylda for Parks mål, men han trenger uten tvil støtte nå og ikke kjeft. Får han kjeft, er han ferdig som fotballspiller. Manuel Almunia har vist god form i det siste, så at han skulle være årsaken til Ronaldos første mål, var virkelig synd. 0-3 var en klassekontring og plukker ikke ut noen "syndebukker" der.

 

Man må huske på at tapet i dag kom mot verdens desidert beste fotballag, så god er ikke våre unggutter, enkelt og greit. Manchester United er overlegent god og jeg frykter de kommer til å være det noen sesonger fremover. Ronaldo har prikket inn storformen i sesongavslutningen, dessverre for vår del. De har spillere av ypperste kvalitet i alle ledd på banen og akkurat det har ikke vi.

 

1-4 sammenlagt er flatterende, og ikke det jeg hadde sett for meg, men jeg kommer til å takle dette tapet og håper Wenger og gutta gjør det samme. Det verste som er i vente nå, er skoledagen i morgen.

 

Still opp i Arsenaldrakt du, og vis hva vi supporterer er gode for! Proud to be a gooner!

enig.. det gjorde jeg da vi tapte mot pool i fjor, og det gjør jeg i morgen.. på den måten viser jeg på ingen måte at jeg er flau over å være Arsenal supporter, selv etter dagens tap..

 

This night is the night of sadness and sorrow, but keep your head high, keep pulling your red and white shirt over you head, and look forward.. We`ll be back, older and bether than anytime.. because we, we are the Arsenal, we are the Gunners..

 

 

 

 

så vil jeg bare få legge til at jeg oppfordrer alle som ikke allerede har gjort det boikotte Viasat Studio.. sett bortifra Brathseth og delvis Davidsen er det en gjeng med uvitende idioter som sitter der..

Link to comment
Share on other sites

Kjipt!

 

Vi var et par hakk dårligere mot Utd på OT, og var heldige med marginene at vi ikke gikk av banen med 0-2.

Vi hadde et håp idag, og jeg følte på meg at dette kunne vi klare. De første minuttene eide vi alt, og jeg følte at dette skulle bli vår kamp.

Så skjer det...............og, kan man være mer uheldig?

Det handler ikke om rutine, eller mangel på rutine; det handler om pur uflaks. Man kan skli engang i mellom, men er det fa en meg ikke typisk at det skal skje mot oss akkurat på et slikt tidspunkt?

 

0-2 målet er Almunia sin feil, og da var eventyret ute etter 11minutter. (min mening er at Almunia ser ballen i så lang tid, så jeg er ikke enig at frisparket er så fantastisk at det var en umulig oppgave)

Så vondt, så vondt.

Etter dette var det ikke bare laget som falt sammen, men også supporterene tok dette tungt. At vi ikke skaper mer etter dette, skyldes nok det pykologiske smellet som påvirker så mye når man forstår at det neppe er en promillesjanse for å komme seg til en finale etter en slik åpning.

 

Man så på spillerene at dette var tøfft, og jeg forstår de så jævla godt. Så nærme, men likevel alt ødelagt pga 2 marginer som påvirker alt etter 11minutters spill........

 

Nei, ifjor var det dommerene som ødela muligheten i cl (både på Emirates og på Anfield), i år var det to situasjoner på Emirates som fikk konsekvenser selv om vi var noe heldige på OT.

 

Er likevel meget fornøyd med en semifinale, det er bare oss og tre andre lag, som klarte i denne turneringen hvor de aller beste fra hele Europa er med å sloss om.

Fotballen er vond akkurat nå, men vi møtte et fantastisk fotball lag som har en utrolig stall og er i en sinnsyk flyt. All honnør til Utd.

 

Ikke svartmal klubben, spillere, eller manager nå. Se resultater de siste årene, så ser dere at vi ikke er langt unna hverken seriegull eller cl finaler. Vi er med i toppen på alt, og det viser styrke- (selv om vi har slitt med skader på viktige brikker......)

Vi er så nærme, selv om vi har et ungt lag uten 20 etablerte klassespillere.

Vi er ikke det eneste laget som ikke høster inn pokaler i ny og ne, for er det et lag som herjer i fotball-Europa i det siste; så er det Utd.

 

 

Gooner!

Link to comment
Share on other sites

Alt i alt taper vi fortjent over to kamper, så ikke noe vits i å legge skylden på andre enn oss selv. Desverre er vi ikke helt i slag i disse to kampene, og når ManU har funnet formen på tampen av sesongen når gullet deles ut så blir det vanskelig. Er tungt å svelge dette, spesielt blir det vel mange "ManU-fans" som kommer til å rakke ned på laget vårt i morgen på jobben og skolen. Oppfordrer så alle til å stille med drakt hvor enn dere måtte befinne dere i morgen, for å vise at tilskuerne i kveld ikke representerer hvordan ekte Arsenal-fans er. De som er på Emirates i dag er kun medgangssupportere som forventer at Arsenal skal være best hver jævla gang, men det funker ikke.

 

Så finn frem draktene folkens, i morra skal vi vise dem hva som bor i oss!

 

Once a Gooner, always a Gooner! ;)

De personene som gikk fra stadion vil jeg ikke en gang kalle supportere. Flesteparten av dem er forretningsmenn som aldri har følt seg knyttet til Arsenal, men drar på kamp for å se siden det er litt "prestisje".

Så hvorfor gå viss du vil se fotball?

Link to comment
Share on other sites

Nå er sesongen i praksis over. Vi kom til to semi-finaler og er uheldige som ryker ut mot Burnley i ligacupen. Alt i alt kan vi si oss fornøyde med innsatsen i cupene. I ligaen har vi hatt mange skuffende resultater, men vi har i alle fall løftet oss godt og har en imponerende rekke med kamper uten tap. Nå gjenstår det bare å avslutte med stil og klare å holde på de viktigste spillerne. Ungdomspolitikken vil aldri funke hvis de som blomstrer stikker før laget er blitt komplett.

 

Jeg har ikke lest noe i kamptråden, men jeg har en følelse av hvordan den er. Over to kamper var de klart best og fortejnte å gå videre. De hadde kun ett "skikkelig" mål, men burde scort mange flere. Leit at et møkkamål i starten av andre kamp og et billig frispark etterfulgt av en keepertabe ødelegger kampen. Det var tydelig at spillerne våre nærmest gav opp etter Ronaldos mål. Som vanlig prøvde vi med mange lange baller når vi begynner å stresse. Så klart fører det til ingenting. Fryktelig frustrerende. Over 2 kamper skapte vi skuffende lite og vi turte ikke å spille spillet vårt. Det ble for lavt tampo, for mye tullespill på kantene og svake inlegg. Selv med en mann mere på banen klarte Man U å få flere spillere inn i boksen enn det vi klarte.

 

Å skylde på Gibbs blir bare tull. Det er rett og slett uflaks. Man kan gi Almunia skylden for det andre målet i dag, men han hadde andre strålende redninger i tilegg til at han var strålende i den første kampen. Det er så trist at vi først får dommeravgjørelsene på vår side på slutten av kampen. De siste 15 minuttene gikk alt vår vei, før det gikk alt djevlenes vei. Kampen kunne blitt helt anderledes om dommeren hadde vært bedre, men det er likevel tull å skylde på det. Man U var klart best og fortjente å gå videre med 4 - 1 sammenlagt. De vant alt av andreballer og knuste oss i dullene. Man kunne se en klar forskjell i forsvarsspillet, de gikk skikkelig opp i kroppen og tettet rommene. Vi gjorde desverre det stikk motsatte.

 

Bendtner synes jeg gjorde et godt innhopp, mens Almunia hadde flere gode redninger. Dog en del håpløse utspill igangsettinger som bare førte til balltap ,samt det nevnte frisparkmålet. Song synes jeg også gjør en grei kamp. van Persie kommer aldri inn i kampen, men det er ikke så rart når bevegelsene er dårlig og alt for mye av spillet foregår i lufta. Deilig at vi i alle fall scorte et trøstemål. Fletchers røde blir nok opphevet, men jeg synes det likevel så ut som en grei straffe.

 

Vi får håpe at spillerene og Wenger lærte av denne kampen.Stakkars Gibbs har det nok ikke bra nå, så vi får håpe at han klarer å løfte seg. Forøvrig er den største skuffelsen å se alle de supporterne som drar fra arenaen så tidlig. Hadde jeg vært der ville jeg sunget ut av full hals gjennom hele kampen. Det er helt utrolig hvilken boost et lag kan få av supportere som støtter dem gjennom hele kampen.

 

Nei, nå er det bare å ta på seg drakten og gå rundt med hodet hevet. Vær stolt av å være Gooner, selv om dagens kamp var noe vi helst vil glemme fortest mulig. Det er en ny sesong neste år. Vi var nære ett trofé i fjor, i år fikk vi nesten to. Desverre er det slik at man sjelden teller 2.,3., og 4. plasser i fotball. Jeg hater å bruke uttrykket, men neste sesong må bli vårt år. Så mye marginer i mot oss og skader skal det ikke være mulig å ha mange år på rad .

Link to comment
Share on other sites

...

Så hvorfor gå viss du vil se fotball?

Fordi de er ute etter spenning, og når kampen er så punktert som den var på slutten der er det i "deres" øyne viktigere å komme seg ut av stadion og slippe den verste køen...

Link to comment
Share on other sites

Dette tapet betyr bare en ting: At vi kommer til å knuse Utd på Old Trafford og ødelegge ligahåpet deres. Regner med at gutta kommer til å reise seg kraftig i den kampen.

 

Oppfordrer samtlige til å gå med Arsenal-effekter i morgen for å vise medgangssupporterne hva ekte fans er.

 

Proud to be a gooner!

Link to comment
Share on other sites

Til de som spør om man skal være sur/furten/grinete etc. eller å se fremover. La dere merke til Liverpool supporterne når de spillte 4-4 mot oss? De mistet sjansen, men de sang og var stolte av klubben! Det er ingen vits i å grave seg ned å være like patetisk som de som dro fra Emirates før kampen var over.

Vi må komme oss styrket igjennom dette. Dette var utrolig god erfaring for gutta i dag, både på godt og vondt. Når det er sagt så var det gutter mot menn idag, og gratulerer til United som gikk videre.

 

Mitt siste ønske er nå at Henry putter et hattrick mot dem i finalen!

 

det beste eg har lest på forumet på lang tid. Helt enig!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...