Jump to content

2009.05.05 Manchester United H


pekkiry

Går vi videre?  

65 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 457
  • Created
  • Last Reply

Kampen ble spilt mellom to meget gode lag, hvor taktikk og tilfeldigheter gjorde utslaget. Me står ikkje tilbake for noen!

 

Eg er oppriktig glad for at mitt lag er heilt i verdenstoppen, og det , som kanskje eneste klubb, på økonomisk sunne prinsipper. Vet mange synes dette er ein døll unnskyldning, men personlig så gir det meg noe ekstra.

 

Har hentet tall fra soccerbase og satt opp lagoppstillingen skrevet med £. Har også tatt med innbytterne, sånn for å få med Berbis.

 

Arsenal

 

------------Almunia----------------

-------------Signed----------------

 

Sagna - Toure - djourou - Gibbs

£6M - --£0,15M - trainee - trainee

 

Walcott - Cesc -- Song ---- Nasri

---£5M --- free --- £1M --- £15,8M

 

------vPersie --- Adebayor------

-------£2,75M ---- £7M-----------

 

Sub:

Eboue, Bendtner, Vela

£1M, signed, signed

 

 

Man Utd

 

-------------vdSaar----------------

-------------Signed----------------

 

O'Shea - Ferdinand - Vidic - Evra

-trainee -- £30M ----- £7M -- £5,5M

 

Park-Carrick-Anderson-Fletcher-Rooney

£4M - £18,6M - signed - trainee - £20M

 

---------------C.Ronaldo--------------

-----------------12,24M-----------------

 

Sub:

Berbatov, Giggs, Raphael

£30,75M, Trainee, ???

 

 

Dette gir ein total på:

Arsenal: £37,7M / £38,7M (med sub)

Man Utd: £97,3M / £128,1M (med sub)

 

Det betyr at Fergusson har betalt 2,6 ganger mer for sin første 11er (3,3 ganger mer for sine involverte) i går enn Wenger betalte for sin. Det er oppsiktsvekkende tall!

 

Selv om stopperparet til man utd spilte veldig bra i går, så kostet de like mye som hele arsenal-laget tilsammen. Så skal eg ta av meg hatten for noen, så er det Mr. Wenger, og ikkje Fergusson.

 

 

 

Det betyr vel bare at Money talks, bullshit walks :blink:

Link to comment
Share on other sites

For meg så virket det faktisk som United ville dette mye mer enn våre spillere. En imponerende holdning og tøffhet som vi ikke så hos våre spillere igår.

Savner Arshavin sin holdning hos enkelte spillere som var utpå igår.

En som går foran.

Link to comment
Share on other sites

For meg så virket det faktisk som United ville dette mye mer enn våre spillere. En imponerende holdning og tøffhet som vi ikke så hos våre spillere igår.

Savner Arshavin sin holdning hos enkelte spillere som var utpå igår.

En som går foran.

 

Spot on! Det går veldig mye på holdninger, mange av spillerne våre presterer jo på høyt nivå i andre kamper som skulle tilsi at vi skal matce Utd, men igår fikk vi det ikke frem og etter 11 min er løpet kjørt. Utd virket veldig skjerpa og de ville dette mer enn oss, de bestemte alt utpå banen i alle ledd. Enig at Arshavin har gått foran som et godt eksempel både med sitt eminente spill og hardtkjempende holdning!

Link to comment
Share on other sites

Vi var uheldige med det første målet som sørget for at arsenal spillerne mistet litt motet. Skal selvfølgelig ikke være slik, men er forståelig at de syns det er vansklig å skore 3-4 mål på kansje verdens beste forsvar.

 

Defansivt sliter midtbanen som ikke klarer å gi forsvaret nok støtte.. Dette syns jeg har vært et problem i en god stund..

 

Selv om almunia skulle ha tatt frisparket så stod han nok en god kamp. Han var en av de spillerne som var best igjennom de to semifinalekampene, og holdt oss inni i kampen ved å bare sleppe inn det ene på bortebane.

 

Offansivt sliter vi med å trenge igjennom det siste leddet. Midtbanen er veldig bra til å spille seg oppover helt til vi kommer til 20 meter, men der stopper det opp.

 

Vi får håpe at vi klarer å ta revansj i serien.. selv om det ikke står noe annet en prestisje på spill, så håper jeg vi klarer å ta litt hevn for dette .

 

Ser ikke ut som Fabregas, Sagna og v.Persie er helt i form etter sine skader. Selv om de ikke var blant de værste.

 

Det å komme til en semifinale i cl er noe vi bør være stolt over, selv om måten vi røyk ut på ikke var den beste. Vi må huske at det ikke er mange år siden vi aldri hadde kommet lengre enn kvarten.

 

Ser lyst på neste år og har tro på at vi kan bite bedre fra oss da enn det vi har gjort i år.

Link to comment
Share on other sites

For meg så virket det faktisk som United ville dette mye mer enn våre spillere. En imponerende holdning og tøffhet som vi ikke så hos våre spillere igår.

Savner Arshavin sin holdning hos enkelte spillere som var utpå igår.

En som går foran.

 

Spot on! Det går veldig mye på holdninger, mange av spillerne våre presterer jo på høyt nivå i andre kamper som skulle tilsi at vi skal matce Utd, men igår fikk vi det ikke frem og etter 11 min er løpet kjørt. Utd virket veldig skjerpa og de ville dette mer enn oss, de bestemte alt utpå banen i alle ledd. Enig at Arshavin har gått foran som et godt eksempel både med sitt eminente spill og hardtkjempende holdning!

 

Er enig i at me utover i kampen ikkje viser den fandenivolske lysten til å komme tilbake og vinne kampen. Først og fremst mangler me Adams, Lauren, Parlour, Vieira, Henry og Keowns vinnerlyst. MEN husk nå på ein ting.....

 

.... Det var herlig å sjå starten på kampen kor me var over alt og etablerte spill og trykk rundt utds 16-meter. Alle klareringer og alle andreballer ble plukket opp og nye angrepsbølger stormet på. Me gjekk ut for å vinne og dominere denne kampen. Krasj bom bang, ett fall og ett baklengs, så til de grader mot spillets gang. Og på utds andre sjanse går et velutført frispark bak ein, for anledningen, udyktig Almunia. 0-2 og antageligvis vanskelig å holde motet oppe. Toure, Sagna, Cesc, van Persie og Ade bør alle ta muligheten til å stå frem og ta ansvar, men desverre gjør ingen av dem det.

 

Man utd er best over to kamper, men det er like ufortjent at utd tar ledelsen på emirates som om me skulle tatt tidlig ledelse på trafford.

Link to comment
Share on other sites

Kampen ble spilt mellom to meget gode lag, hvor taktikk og tilfeldigheter gjorde utslaget. Me står ikkje tilbake for noen!

 

Eg er oppriktig glad for at mitt lag er heilt i verdenstoppen, og det , som kanskje eneste klubb, på økonomisk sunne prinsipper. Vet mange synes dette er ein døll unnskyldning, men personlig så gir det meg noe ekstra.

 

Har hentet tall fra soccerbase og satt opp lagoppstillingen skrevet med £. Har også tatt med innbytterne, sånn for å få med Berbis.

 

Arsenal

 

------------Almunia----------------

-------------Signed----------------

 

Sagna - Toure - djourou - Gibbs

£6M - --£0,15M - trainee - trainee

 

Walcott - Cesc -- Song ---- Nasri

---£5M --- free --- £1M --- £15,8M

 

------vPersie --- Adebayor------

-------£2,75M ---- £7M-----------

 

Sub:

Eboue, Bendtner, Vela

£1M, signed, signed

 

 

Man Utd

 

-------------vdSaar----------------

-------------Signed----------------

 

O'Shea - Ferdinand - Vidic - Evra

-trainee -- £30M ----- £7M -- £5,5M

 

Park-Carrick-Anderson-Fletcher-Rooney

£4M - £18,6M - signed - trainee - £20M

 

---------------C.Ronaldo--------------

-----------------12,24M-----------------

 

Sub:

Berbatov, Giggs, Raphael

£30,75M, Trainee, ???

 

 

Dette gir ein total på:

Arsenal: £37,7M / £38,7M (med sub)

Man Utd: £97,3M / £128,1M (med sub)

 

Det betyr at Fergusson har betalt 2,6 ganger mer for sin første 11er (3,3 ganger mer for sine involverte) i går enn Wenger betalte for sin. Det er oppsiktsvekkende tall!

 

Selv om stopperparet til man utd spilte veldig bra i går, så kostet de like mye som hele arsenal-laget tilsammen. Så skal eg ta av meg hatten for noen, så er det Mr. Wenger, og ikkje Fergusson.

Satt og tenkte på noe lignende igår. Men nå er det nå engang slik i fotballen at det er sølvtøy som gjelder, og det har man u klart å skaffe så lenge Alex har vert i klubben. Han vett hva som må til får å vinne, ser han svakheter henter han en spiller som han mer kan fjerne denne svakheten fra første ballspark. Riktig nok har og han hatt sine bomkjøp. Da bruker han kjøpekraften pg kjøper en ny en.

Link to comment
Share on other sites

Kampen ble spilt mellom to meget gode lag, hvor taktikk og tilfeldigheter gjorde utslaget. Me står ikkje tilbake for noen!

 

Eg er oppriktig glad for at mitt lag er heilt i verdenstoppen, og det , som kanskje eneste klubb, på økonomisk sunne prinsipper. Vet mange synes dette er ein døll unnskyldning, men personlig så gir det meg noe ekstra.

 

Har hentet tall fra soccerbase og satt opp lagoppstillingen skrevet med £. Har også tatt med innbytterne, sånn for å få med Berbis.

 

Arsenal

 

------------Almunia----------------

-------------Signed----------------

 

Sagna - Toure - djourou - Gibbs

£6M - --£0,15M - trainee - trainee

 

Walcott - Cesc -- Song ---- Nasri

---£5M --- free --- £1M --- £15,8M

 

------vPersie --- Adebayor------

-------£2,75M ---- £7M-----------

 

Sub:

Eboue, Bendtner, Vela

£1M, signed, signed

 

 

Man Utd

 

-------------vdSaar----------------

-------------Signed----------------

 

O'Shea - Ferdinand - Vidic - Evra

-trainee -- £30M ----- £7M -- £5,5M

 

Park-Carrick-Anderson-Fletcher-Rooney

£4M - £18,6M - signed - trainee - £20M

 

---------------C.Ronaldo--------------

-----------------12,24M-----------------

 

Sub:

Berbatov, Giggs, Raphael

£30,75M, Trainee, ???

 

 

Dette gir ein total på:

Arsenal: £37,7M / £38,7M (med sub)

Man Utd: £97,3M / £128,1M (med sub)

 

Det betyr at Fergusson har betalt 2,6 ganger mer for sin første 11er (3,3 ganger mer for sine involverte) i går enn Wenger betalte for sin. Det er oppsiktsvekkende tall!

 

Selv om stopperparet til man utd spilte veldig bra i går, så kostet de like mye som hele arsenal-laget tilsammen. Så skal eg ta av meg hatten for noen, så er det Mr. Wenger, og ikkje Fergusson.

Ferguson bruker 3,3 ganger så mye penger men vinner også MYE mer. Bare denne sesongen har United vunnet Ligacupen, Comunity Shield, VM for klubblag, serien og minimum 2.plass i CL. I fjor vant United både Serien og CL. Hva har vi vunnet de samme årene? Sist vi vant noe var vel da vi vant FAcupen i 2005. Det vil si at United sanker inn trofeer, mens vi har gått 4 sesonger på rad uten et eneste trofè. Det er forresten ikke tvil om at titlene united sanker gir STORE inntekter for den klubben.

 

United satser stort og vinner stort. Vi satser smått og ender opp uten trofeer igjen.

Link to comment
Share on other sites

Si hva dere vil om C.Ronaldo. Men 0 - 3 målet viste virkelig en spiller som ville til finalen. Når han løp det han orket og kunne for punktere kampen. Der ble jeg faktisk litt imponert over spilleren som er mest opptatt av å ligge på gresset og skrike.

 

Synd ingen av våre spillere hadde samme innsats og glød, og da spesielt i den første kampen. Når vi hadde overganger og kontringer så gikk ballen på tvers eller bakover og spillerene lumpa som regel etter eller gadd rett og slett ikke. Og da spesielt Adebayor som ikke tok et ordentlig løp.

 

Jeg ble vel egentlig ikke så veldig skuffet igår. Den første kampen skuffet meg mest. Og da vi ikke klarte å få med oss et bortemål visste jeg at dette kom til å bli tøft. Kall meg gjerne pessimist. Men jeg "visste" at Arsenal kom til å slippe inn et mål, og at vi skulle scorer 3 mot United og Rio er vel nesten å tro på julenissen. At det skulle gå så dårlig som det gikk trodde jeg ikke. Tippet 2 - 1 til Arsenal.

 

Det skal bli spennende å se hva vi får til de neste 2 seriekampene. Får vi vel et bevis på om hvem som må bort og hva må som forsterkes i sommer. For å bli best må vi hevde oss mot de beste.

Link to comment
Share on other sites

Å Det var dett.

Frykter at de fleste storspillerene til Arsenal forlater oss nå. Pingler.

Utrolig synd for Gibbs, håper han rister det av seg ganske fort.

 

United fortente seier grunnet av at det vi gjør for å prøve å gå videre er ikke rare greiene.

 

Sier sikkert de samme som alle andre har sagt men hektisk dag og har ikke tid til å lese alt.

Link to comment
Share on other sites

som en så fint sa her inne, vi er et nesten lag!! vi er best når det ikke gjelder!!

 

saken er at visst vi skal vinne CL så må vi ha så flaks med trekningen at vi unngår all engelsk motstand..

 

de siste 4 årene har vi røket 3 av de årene mot chelsea, liverpool og no united, dette er bittert!!!

Link to comment
Share on other sites

Det blir utopisk å si at dette var fortjent eller ikke. Kampen ble ødelagt pga en utrolig tabbe av Gibbs, og en enda større tabbe av Almunia. Arsenal visste at det ville bli tøft uten bortemål, og fikk en kjempeknekk mentalt når United putter på sin første sjanse og det til og med pga uflaks.

 

Dersom den tabben ikke hadde skjedd, er jeg 100% sikker på at Almunias tabbe heller ikke hadde skjedd. Kampen hadde fått en helt annet karakter, og man kunne sagt etter kampen hvem som var best. Dersom man ligger til grunn at det laget som har mest flaks, er det beste laget, så er jeg enig i at United var best.

 

Ser vi 2 måneder tilbake i tid, så var det "krisestemning" i klubben. En haug med uavgjorte kamper førte til at vi begynte å tape terreng til 4.plassen. Så kom spillere tilbake fra skade og laget begynte å ta form igjen. Flere seire i PL, kombinert med CL kamper, har ført til at vi har fått en respektabel sesong. 4.plass i PL, semifinale i FA og CL er faktisk "godkjent". Intet mer enn det.

 

Om vi ligger til grunn den økonomiske situasjonen i verden så gleder jeg meg virkelig til fortsettelsen. Arsenal eier et TOPP moderne stadion, har en rekke spennende spillere som har kostet nesten ingenting og en manager som er MESTER til å finne rimelige GODE spillere. De neste 2 årene vil nok gi lite anledning til klubber å bruke astronomiske summer på spillere, og da er det klokskapen til Wenger som kommer frem. Det var denne som gav Arsenal titler sist gang, og det er også den som kommer til å gi oss titler igjen i de kommende år.

 

Wenger har to oppgaver i sommer:

 

1. Behold samtlige spillere som har vært ofte innom A-stallen

2. Forsterke forsvaret og angrepet med 1 spiller i hvert ledd

 

Klarer Wenger dette er jeg rimelig sikker på at 09/10 sesongen vil bli Arsenals sesong. Punktum!!

 

PS: I dag har jeg vært bare tom. Veldig tom...

Link to comment
Share on other sites

Det blir utopisk å si at dette var fortjent eller ikke. Kampen ble ødelagt pga en utrolig tabbe av Gibbs, og en enda større tabbe av Almunia. Arsenal visste at det ville bli tøft uten bortemål, og fikk en kjempeknekk mentalt når United putter på sin første sjanse og det til og med pga uflaks.

 

Dersom den tabben ikke hadde skjedd, er jeg 100% sikker på at Almunias tabbe heller ikke hadde skjedd. Kampen hadde fått en helt annet karakter, og man kunne sagt etter kampen hvem som var best. Dersom man ligger til grunn at det laget som har mest flaks, er det beste laget, så er jeg enig i at United var best.

 

Ser vi 2 måneder tilbake i tid, så var det "krisestemning" i klubben. En haug med uavgjorte kamper førte til at vi begynte å tape terreng til 4.plassen. Så kom spillere tilbake fra skade og laget begynte å ta form igjen. Flere seire i PL, kombinert med CL kamper, har ført til at vi har fått en respektabel sesong. 4.plass i PL, semifinale i FA og CL er faktisk "godkjent". Intet mer enn det.

 

Om vi ligger til grunn den økonomiske situasjonen i verden så gleder jeg meg virkelig til fortsettelsen. Arsenal eier et TOPP moderne stadion, har en rekke spennende spillere som har kostet nesten ingenting og en manager som er MESTER til å finne rimelige GODE spillere. De neste 2 årene vil nok gi lite anledning til klubber å bruke astronomiske summer på spillere, og da er det klokskapen til Wenger som kommer frem. Det var denne som gav Arsenal titler sist gang, og det er også den som kommer til å gi oss titler igjen i de kommende år.

 

Wenger har to oppgaver i sommer:

 

1. Behold samtlige spillere som har vært ofte innom A-stallen

2. Forsterke forsvaret og angrepet med 1 spiller i hvert ledd

 

Klarer Wenger dette er jeg rimelig sikker på at 09/10 sesongen vil bli Arsenals sesong. Punktum!!

 

PS: I dag har jeg vært bare tom. Veldig tom...

 

Fornuftige ord, er veldig, veldig enig.

Jeg er også helt tom, tror aldri jeg har lengtet hjem til sofaen så mye som jeg gjorde i london i formiddag, kommer til å ta tid å fordøye kampen i går..

Link to comment
Share on other sites

Om vi ligger til grunn den økonomiske situasjonen i verden så gleder jeg meg virkelig til fortsettelsen. Arsenal eier et TOPP moderne stadion, har en rekke spennende spillere som har kostet nesten ingenting og en manager som er MESTER til å finne rimelige GODE spillere. De neste 2 årene vil nok gi lite anledning til klubber å bruke astronomiske summer på spillere, og da er det klokskapen til Wenger som kommer frem. Det var denne som gav Arsenal titler sist gang, og det er også den som kommer til å gi oss titler igjen i de kommende år.

Er enig i mye av det du skriver, men det er vel faktisk også denne klokskapen som har holdt oss uten trofeer de siste 4 årene.

Link to comment
Share on other sites

Sesongen er ikke over! Vi har muligheter til en grusom hevn! MU har 4 tøffe kamper igjen hvor 6 poeng kan vise seg å bli for lite.

 

De 3 første kommer veldig tett (på 6 dager) og vi møter dem uthvilt 16. mai med en spillesugen Arshavin på laget. MU er fysisk og psykisk utladet da, og kanskje har de skader.

 

Så får vi se om City, Wigan og Hull også kan ta 3 poeng. Har sett Hull i et par kamper, og de er mye bedre enn de siste resultater tilsier. Og kanskje spiller de for å overleve i siste runde.

 

Hadde vært deilig å sette et støkk i dem! :huh:

Link to comment
Share on other sites

Sesongen er ikke over! Vi har muligheter til en grusom hevn! MU har 4 tøffe kamper igjen hvor 6 poeng kan vise seg å bli for lite.

 

De 3 første kommer veldig tett (på 6 dager) og vi møter dem uthvilt 16. mai med en spillesugen Arshavin på laget. MU er fysisk og psykisk utladet da, og kanskje har de skader.

 

Så får vi se om City, Wigan og Hull også kan ta 3 poeng. Har sett Hull i et par kamper, og de er mye bedre enn de siste resultater tilsier. Og kanskje spiller de for å overleve i siste runde.

 

Hadde vært deilig å sette et støkk i dem! :D

 

hadde vært deilig om Lfc hadde vunnet ligaen og man utd tapt cl finalen!!! :huh:

Link to comment
Share on other sites

Kom hjem fra London og kamp i ettermiddag, utrolig skuffet selvsagt. Nå har jeg tatt meg tid til å lese igjennom kamptrådens 20 sider, og det gjør meg om mulig enda mere skuffet.

 

Å kalle spillerne for h....unger og drittlag er så absolutt lavmål som det går an å komme, det MÅ være mulig å begrense seg ørlitte granne selv om man er skuffet over kampen.

 

Andre igjen sitter hjemme i sofaen å kritiserer supporterne på Emirates, eller rettere sagt, hevder de IKKE er supportere, og vet uten videre hvilket opphav de forskjellige har, samt deres intensjoner for å gå på fotballkamp.

For det første; Ja, det er mange dresskledde på Emirates. Det betyr IKKE at de ikke er supporere. De aller, aller fleste av de som var på tribunene i går har et livslangt, og da mener jeg et liv lenger enn 16 åringene her på forumet, forhold til Arsenal. Hvorfor de går i dress? Vel, mange arbeider faktisk til kl 19 og 20 i london og drar rett på kamp, selv om det selvsagt ikke gjelder alle.

Vi var også skuffet over at mange valgte å forlate stadion etter 3-0 scoringen, ingenting å si på det, men det var faktisk en solid skare igjen som både sang hele kampen igjennom, samt apllauderte spillerne av banen etter kampslutt.

Forestill dere skuffelsen;

På julaften er alle barna i full gang med gang rundt juletreet, nissen skal komme, kvelden de alle har gledet seg til er i ferd med å nå klimaks. Så, inn døra kommer den lite hyggelige naboen og forteller at nissen og alle gavene dropper besøket i år. Litt etter kommer han inn og fjerner mat og kaker også, men forventer at de skal fortsette å synge og glede seg over julekvelden!

DET er den skuffelsen både spillere og supportere opplevde i går kveld. Det var natta før kvelden hadde begynt. Og til alles informasjon; det var en ENORM stemning på Emirates før første United-scoring, faktisk var det meget bra etter den også, helt til 2-0 kom. Hverken jeg, eller noen jeg har pratet med, har opplevd maken på Emirates, så unnskyld folkens, men STUFF IT!

 

Som noen har nevnt her inne, er det umulig å trekke noe ut av kampen i går, da premissene var ødelagte etter 10 minutter. Hvem som var best i går kveld fikk vi forsåvidt aldri klarert, da det ikke ble noen fotballkamp.

 

Gibbs? Stakkars gutt, maks uflaks, håper virkelig han kommer seg over dette. Og; til deg som skrev at publikum hadde kommet til å pipe ham av banen, det er pisspreik for å si det på godt norsk. Gibbs fikk applaus ved hver anledning etter tabben, samtlige på tribunene skjønte at det var et uhell.

 

Almunia tabber seg nok ut, og derfra er kampen "uinteressant".

 

Ronaldo? Aldri i hele mitt liv skal jeg si noe positivt om den drittungen noensinne igjen! That´s a promise!

 

Vi ryker ut av semifinalen i Champions League (hei, det ER fantastisk bra å bare komme dit!), for kanskje europas beste lag. Det kan jeg leve med, uansett hvor skuffende det ble i går.

 

Neste år! Ja, jeg klarer å vente, men er tilbake på Emirates på søndag.

 

Proud to be a gooner!

Link to comment
Share on other sites

Om vi ligger til grunn den økonomiske situasjonen i verden så gleder jeg meg virkelig til fortsettelsen. Arsenal eier et TOPP moderne stadion, har en rekke spennende spillere som har kostet nesten ingenting og en manager som er MESTER til å finne rimelige GODE spillere. De neste 2 årene vil nok gi lite anledning til klubber å bruke astronomiske summer på spillere, og da er det klokskapen til Wenger som kommer frem. Det var denne som gav Arsenal titler sist gang, og det er også den som kommer til å gi oss titler igjen i de kommende år.

Er enig i mye av det du skriver, men det er vel faktisk også denne klokskapen som har holdt oss uten trofeer de siste 4 årene.

 

Dette er rett og slett "pisspreik" og historieløst. Arsenal har vunnet serien FØR Wenger 4 ganger på 48 år, noe som er i snitt 1 gang hvert 12 år. ETTER Wenger har vi vunnet serien 3 ganger på 12 år, noe som altså er trippelt så mange ganger. Kalde fakta...

 

I tillegg har Wengers politikk gitt oss et flunkende nytt stadion, som jeg tør påstå er et av Europas flotteste stadion og som mange misunner oss. Denne stadion gir oss også mulighet til å kjempe i toppen i årene som kommer grunnet VESENTLIG høyere inntekter. Riktignok har den gitt oss noen økonomiske utfordringer i 4-5 år nå, og helt sikker i 3-4 år fremover også. Men det er her Wengers geniale poltikk redder oss. Hans evne til å finne spillere for en meget rimelig penge, og få de til å blomstre på laget, gjør at vi ikke trenger så mye penger som f.eks. United trenger for å skape et topplag. Noe jeg tror blir et kjempepluss i tiden fremover med finanskrisen.

 

Og la det ikke være noen tvil om at Arsenal er et topplag. Vi er blandt topp 4 i verdens beste liga år etter år og vi har vært i semifinalen i CL 2 ganger på 3 år. Det er riktig nok det siste lille som mangler, og det tror jeg kommer om Wenger ser at angrepet må forsterkes. Kanskje det er Eduardo som er tungen på vektskålen når han er spilleklar hele neste sesong? Kanskje det er Arshavin som bidrar hele sesongen? Jeg vet ikke, men at angrepet og forsvaret må styrkes er jeg ikke i tvil om. Midtbanen har vi flere typer som kan ta skrittet helt opp i sommer, og den klareste er Song.

 

Uansett; Det er historieløst å klage på 4 år uten trofeer når Wenger har gitt oss så mye de årene han har vært her!!

Link to comment
Share on other sites

Kom hjem fra London og kamp i ettermiddag, utrolig skuffet selvsagt. Nå har jeg tatt meg tid til å lese igjennom kamptrådens 20 sider, og det gjør meg om mulig enda mere skuffet.

 

Å kalle spillerne for h....unger og drittlag er så absolutt lavmål som det går an å komme, det MÅ være mulig å begrense seg ørlitte granne selv om man er skuffet over kampen.

 

Andre igjen sitter hjemme i sofaen å kritiserer supporterne på Emirates, eller rettere sagt, hevder de IKKE er supportere, og vet uten videre hvilket opphav de forskjellige har, samt deres intensjoner for å gå på fotballkamp.

For det første; Ja, det er mange dresskledde på Emirates. Det betyr IKKE at de ikke er supporere. De aller, aller fleste av de som var på tribunene i går har et livslangt, og da mener jeg et liv lenger enn 16 åringene her på forumet, forhold til Arsenal. Hvorfor de går i dress? Vel, mange arbeider faktisk til kl 19 og 20 i london og drar rett på kamp, selv om det selvsagt ikke gjelder alle.

Vi var også skuffet over at mange valgte å forlate stadion etter 3-0 scoringen, ingenting å si på det, men det var faktisk en solid skare igjen som både sang hele kampen igjennom, samt apllauderte spillerne av banen etter kampslutt.

Forestill dere skuffelsen;

På julaften er alle barna i full gang med gang rundt juletreet, nissen skal komme, kvelden de alle har gledet seg til er i ferd med å nå klimaks. Så, inn døra kommer den lite hyggelige naboen og forteller at nissen og alle gavene dropper besøket i år. Litt etter kommer han inn og fjerner mat og kaker også, men forventer at de skal fortsette å synge og glede seg over julekvelden!

DET er den skuffelsen både spillere og supportere opplevde i går kveld. Det var natta før kvelden hadde begynt. Og til alles informasjon; det var en ENORM stemning på Emirates før første United-scoring, faktisk var det meget bra etter den også, helt til 2-0 kom. Hverken jeg, eller noen jeg har pratet med, har opplevd maken på Emirates, så unnskyld folkens, men STUFF IT!

 

Som noen har nevnt her inne, er det umulig å trekke noe ut av kampen i går, da premissene var ødelagte etter 10 minutter. Hvem som var best i går kveld fikk vi forsåvidt aldri klarert, da det ikke ble noen fotballkamp.

 

Gibbs? Stakkars gutt, maks uflaks, håper virkelig han kommer seg over dette. Og; til deg som skrev at publikum hadde kommet til å pipe ham av banen, det er pisspreik for å si det på godt norsk. Gibbs fikk applaus ved hver anledning etter tabben, samtlige på tribunene skjønte at det var et uhell.

 

Almunia tabber seg nok ut, og derfra er kampen "uinteressant".

 

Ronaldo? Aldri i hele mitt liv skal jeg si noe positivt om den drittungen noensinne igjen! That´s a promise!

 

Vi ryker ut av semifinalen i Champions League (hei, det ER fantastisk bra å bare komme dit!), for kanskje europas beste lag. Det kan jeg leve med, uansett hvor skuffende det ble i går.

 

Neste år! Ja, jeg klarer å vente, men er tilbake på Emirates på søndag.

 

Proud to be a gooner!

Fint innlegg. De fleste reagerte vel ikke på at noen var dresskledde, det var mer det at Emirates føltes som Ullevål på en gjennomsnittlig Lyn-kamp. Jeg veit det er bittert når kampen blir så skuffende fra vår side, men tenk også på de som ønsket å være på stadioen, men som ikke fikk billetter - på bekostning av fans som drar en halvtime før kampslutt. Det er klart man blir irritert på dem. Husk at vi ikke drar alle over samme kam!

 

Når det kommer til stemningen før målene dems, må jeg si at jeg ble overasket. Aldri har jeg fått inntrykk av at det har vært høyere stemning på tribunen. Alle flaggene gjorde seg virkelig, den trenden bør vi fortsette med! Fint å høre fra en som var der at stemning var bedre enn det man fikk inntrykk av etter 2 - 0 målet.

 

Når det kommer til kampen, er jeg også enig. Den ble ødelagt av 2 mål som er mer tilfeldigheter enn ferdigheter fra Uniteds side. Det er helt umulig å forutsi hvordan kampen egentlig hadde blitt. Det som er leit er at laget feiler når det gjelder som mest. Er det rutinen, tilfeldigheter, kvaliteten på spillerne, dommerne, spillersystemet, arbeidet som legges ned og holdningene eller det Wengers manglende evne til å motivere spillerne før storkampene? Wenger har selv uttalt at det er urovekkende at vi har tapt de vitkige kampene, så vi får håpe på at han finner ut av det.

 

En liten analyse av frispark-målet (Lehmann som en av ekspertene :)): http://www.101greatgoals.com/videodisplay/2480238/

Legg merke til ballbanen til skuddet til Ronaldo. Man ser tydelig at den ikke får den duppen man regner med skal komme.

Link to comment
Share on other sites

Om vi ligger til grunn den økonomiske situasjonen i verden så gleder jeg meg virkelig til fortsettelsen. Arsenal eier et TOPP moderne stadion, har en rekke spennende spillere som har kostet nesten ingenting og en manager som er MESTER til å finne rimelige GODE spillere. De neste 2 årene vil nok gi lite anledning til klubber å bruke astronomiske summer på spillere, og da er det klokskapen til Wenger som kommer frem. Det var denne som gav Arsenal titler sist gang, og det er også den som kommer til å gi oss titler igjen i de kommende år.

Er enig i mye av det du skriver, men det er vel faktisk også denne klokskapen som har holdt oss uten trofeer de siste 4 årene.

 

Dette er rett og slett "pisspreik" og historieløst. Arsenal har vunnet serien FØR Wenger 4 ganger på 48 år, noe som er i snitt 1 gang hvert 12 år. ETTER Wenger har vi vunnet serien 3 ganger på 12 år, noe som altså er trippelt så mange ganger. Kalde fakta...

 

I tillegg har Wengers politikk gitt oss et flunkende nytt stadion, som jeg tør påstå er et av Europas flotteste stadion og som mange misunner oss. Denne stadion gir oss også mulighet til å kjempe i toppen i årene som kommer grunnet VESENTLIG høyere inntekter. Riktignok har den gitt oss noen økonomiske utfordringer i 4-5 år nå, og helt sikker i 3-4 år fremover også. Men det er her Wengers geniale poltikk redder oss. Hans evne til å finne spillere for en meget rimelig penge, og få de til å blomstre på laget, gjør at vi ikke trenger så mye penger som f.eks. United trenger for å skape et topplag. Noe jeg tror blir et kjempepluss i tiden fremover med finanskrisen.

 

Og la det ikke være noen tvil om at Arsenal er et topplag. Vi er blandt topp 4 i verdens beste liga år etter år og vi har vært i semifinalen i CL 2 ganger på 3 år. Det er riktig nok det siste lille som mangler, og det tror jeg kommer om Wenger ser at angrepet må forsterkes. Kanskje det er Eduardo som er tungen på vektskålen når han er spilleklar hele neste sesong? Kanskje det er Arshavin som bidrar hele sesongen? Jeg vet ikke, men at angrepet og forsvaret må styrkes er jeg ikke i tvil om. Midtbanen har vi flere typer som kan ta skrittet helt opp i sommer, og den klareste er Song.

 

Uansett; Det er historieløst å klage på 4 år uten trofeer når Wenger har gitt oss så mye de årene han har vært her!!

Det du glemmer er at Wenger IKKE holder på på same måte nå som da vi vant serien. Nå satser han kun ungt, og bryr seg mindre om rutine. Da vi vant serien i 98, 02 og 04, hadde vi en herlig blanding av talent og rutine. Det er denne gode blandingen han må finne igjen nå!

Link to comment
Share on other sites

Kom hjem fra London og kamp i ettermiddag, utrolig skuffet selvsagt. Nå har jeg tatt meg tid til å lese igjennom kamptrådens 20 sider, og det gjør meg om mulig enda mere skuffet.

 

Å kalle spillerne for h....unger og drittlag er så absolutt lavmål som det går an å komme, det MÅ være mulig å begrense seg ørlitte granne selv om man er skuffet over kampen.

 

Andre igjen sitter hjemme i sofaen å kritiserer supporterne på Emirates, eller rettere sagt, hevder de IKKE er supportere, og vet uten videre hvilket opphav de forskjellige har, samt deres intensjoner for å gå på fotballkamp.

For det første; Ja, det er mange dresskledde på Emirates. Det betyr IKKE at de ikke er supporere. De aller, aller fleste av de som var på tribunene i går har et livslangt, og da mener jeg et liv lenger enn 16 åringene her på forumet, forhold til Arsenal. Hvorfor de går i dress? Vel, mange arbeider faktisk til kl 19 og 20 i london og drar rett på kamp, selv om det selvsagt ikke gjelder alle.

Vi var også skuffet over at mange valgte å forlate stadion etter 3-0 scoringen, ingenting å si på det, men det var faktisk en solid skare igjen som både sang hele kampen igjennom, samt apllauderte spillerne av banen etter kampslutt.

Forestill dere skuffelsen;

På julaften er alle barna i full gang med gang rundt juletreet, nissen skal komme, kvelden de alle har gledet seg til er i ferd med å nå klimaks. Så, inn døra kommer den lite hyggelige naboen og forteller at nissen og alle gavene dropper besøket i år. Litt etter kommer han inn og fjerner mat og kaker også, men forventer at de skal fortsette å synge og glede seg over julekvelden!

DET er den skuffelsen både spillere og supportere opplevde i går kveld. Det var natta før kvelden hadde begynt. Og til alles informasjon; det var en ENORM stemning på Emirates før første United-scoring, faktisk var det meget bra etter den også, helt til 2-0 kom. Hverken jeg, eller noen jeg har pratet med, har opplevd maken på Emirates, så unnskyld folkens, men STUFF IT!

 

Som noen har nevnt her inne, er det umulig å trekke noe ut av kampen i går, da premissene var ødelagte etter 10 minutter. Hvem som var best i går kveld fikk vi forsåvidt aldri klarert, da det ikke ble noen fotballkamp.

 

Gibbs? Stakkars gutt, maks uflaks, håper virkelig han kommer seg over dette. Og; til deg som skrev at publikum hadde kommet til å pipe ham av banen, det er pisspreik for å si det på godt norsk. Gibbs fikk applaus ved hver anledning etter tabben, samtlige på tribunene skjønte at det var et uhell.

 

Almunia tabber seg nok ut, og derfra er kampen "uinteressant".

 

Ronaldo? Aldri i hele mitt liv skal jeg si noe positivt om den drittungen noensinne igjen! That´s a promise!

 

Vi ryker ut av semifinalen i Champions League (hei, det ER fantastisk bra å bare komme dit!), for kanskje europas beste lag. Det kan jeg leve med, uansett hvor skuffende det ble i går.

 

Neste år! Ja, jeg klarer å vente, men er tilbake på Emirates på søndag.

 

Proud to be a gooner!

Fint innlegg. De fleste reagerte vel ikke på at noen var dresskledde, det var mer det at Emirates føltes som Ullevål på en gjennomsnittlig Lyn-kamp. Jeg veit det er bittert når kampen blir så skuffende fra vår side, men tenk også på de som ønsket å være på stadioen, men som ikke fikk billetter - på bekostning av fans som drar en halvtime før kampslutt. Det er klart man blir irritert på dem. Husk at vi ikke drar alle over samme kam!

 

Når det kommer til stemningen før målene dems, må jeg si at jeg ble overasket. Aldri har jeg fått inntrykk av at det har vært høyere stemning på tribunen. Alle flaggene gjorde seg virkelig, den trenden bør vi fortsette med! Fint å høre fra en som var der at stemning var bedre enn det man fikk inntrykk av etter 2 - 0 målet.

 

Når det kommer til kampen, er jeg også enig. Den ble ødelagt av 2 mål som er mer tilfeldigheter enn ferdigheter fra Uniteds side. Det er helt umulig å forutsi hvordan kampen egentlig hadde blitt. Det som er leit er at laget feiler når det gjelder som mest. Er det rutinen, tilfeldigheter, kvaliteten på spillerne, dommerne, spillersystemet, arbeidet som legges ned og holdningene eller det Wengers manglende evne til å motivere spillerne før storkampene? Wenger har selv uttalt at det er urovekkende at vi har tapt de vitkige kampene, så vi får håpe på at han finner ut av det.

 

En liten analyse av frispark-målet (Lehmann som en av ekspertene :)): http://www.101greatgoals.com/videodisplay/2480238/

Legg merke til ballbanen til skuddet til Ronaldo. Man ser tydelig at den ikke får den duppen man regner med skal komme.

 

Innlegget mitt er skrevet ut i fra et sammensorium av meninger over 20 sider av enkeltpersoner, så det er selvsagt ikke slik at alle mener alt jeg har påpekt. Men det er åpenbart at det er mange som ikke vet hva de prater om her inne, og det irriterer meg ganske så mye.

 

Oppfordrer så alle til å stille med drakt hvor enn dere måtte befinne dere i morgen, for å vise at tilskuerne i kveld ikke representerer hvordan ekte Arsenal-fans er. De som er på Emirates i dag er kun medgangssupportere som forventer at Arsenal skal være best hver jævla gang, men det funker ikke.

 

Mitt tips er at vedkommende som har skrevet dette aldri har vært på Emirates, og ihvertfall ikke Highbury.

Han drar alle over samme kam, selv om ikke du gjør det Magnus.

Billettene var utsolgt 2 timer etter at de ble lagt ut til Silver Members, så jo, det var en vesentlig andel hardcore supportere tilstede i går kveld, selv om slike oppgjør naturlig nok tiltrekker seg de som bare går på storoppgjør.

Blir man "ekte" arsenalsupporter av å gå i Arsenaltrøye på skolen? Eller er man ekte arsenalsupporter når man har sett de 500 siste kampene live, selv om man ikke bruker supportereffekter? Jeg vet meget godt hvem jeg velger å høre på, ihvertfall..

Link to comment
Share on other sites

Hva som definerer en god supporter er vanskelig å si, men hvor ofte man har på seg drakten, eller hvor mange ganger man er på Emirates har selvsagt ikke noe å si sånn helt uten videre.

 

For eksempel (for å dra det litt langt):

- Verdens rikeste mann går på hver eneste kamp på emirates. Det koster han svært lite, men ja han er der.

- En fattig gutt sparer hele året alt han har for å få råd til å se én kamp med sitt kjære Arsenal på Emirates.

 

Er den rike mannen bedre supportr da? Nei, selvsagt ikke. Så man skal være forsiktig med å si hva som kjennetegner en god supporter.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...