Jump to content

2009.05.05 Manchester United H


pekkiry

Går vi videre?  

65 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

jeg blir forbanna over å se flamini på tribunen, han burde bli bannlyst fra emirates! tenk hvor bra det hadde vært med flamini-fabregas?

 

jaja, vi får se frem til en ny sesong:) HÅPER virkelig wenger ser ett problem i forsvaret og bruker litt penger:)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 457
  • Created
  • Last Reply

Dette er bare trist, veldig veldig trist.

 

Vi blir rett og slett utspilt så til de grader av Manchester Utd i løpet av to kamper. Denne kampen begynte bra, men etter de to tabbemålene i starten av kampen så faller vi sammen som et korthus.

 

Uansett bare å gratulere Manchester Utd med finaleplassen - det var i høyeste grad fortjent.

 

Da er det bare å riste av seg skuffelsen både blandt oss supportere og spillerene og reise seg i neste kamp..

Link to comment
Share on other sites

Arsenal i medgang og motgang... Proud to be a Gooner!

 

Signerer!

 

Men forbannet være skjebnene som gjorde meg til Arsenal-fan... I kveld er ikke det noe gøy!

 

Det positive: Vi mistet ikke hodet slik vi har gjort i enkelte kamper før. I dag startet vi bra, men marginene de første ti minuttene var mot oss, og da var det gjort. Ingenting å være flau over i hvert fall!

 

Men det gjør fryktelig, fryktelig, FRYKTELIG vondt!!!

 

Anbefaler alle å skru av Viasat 4 nå, så slipper vi å se Fjørtoft og Soler prate hverandre til fotballorgasme over Ronaldo...

Link to comment
Share on other sites

Nei, idag tapte vi for et bedre lag. Liten tvil om det. For å være helt ærlig trur jeg det ikke hadde vert mange spillere på dette Arsenal laget som hadde fått en plass i starten til manu.

Synd å si det, men dem har en utrulig stall, med rutine og spisskompetane på alle plasse. Og vi ikke kan skryte på oss.

De har nok et totalt større talent i troppen enn oss, men de har også en mye større guts i laget. Sammenligner man Rooney mot Adebayor ser man lett hvem som vil mest. Man U er et utrolig godt lag, og som Patryk sier er det nok best å si at det var fortjent til alle Manufansa i morgen. Da blir smerten mindre

Link to comment
Share on other sites

Nei, idag tapte vi for et bedre lag. Liten tvil om det. For å være helt ærlig trur jeg det ikke hadde vert mange spillere på dette Arsenal laget som hadde fått en plass i starten til manu.

Synd å si det, men dem har en utrulig stall, med rutine og spisskompetane på alle plasse. Og vi ikke kan skryte på oss.

Veldig enig!

Glad vi tapte fortjent og ikke på dommerfeil som i fjor mot Liverpool (nei, jeg er ikke glad for at vi tapte ;))

Link to comment
Share on other sites

Det gleder meg å se at vi klarer å skape noen målsjanser på tampen av kampen ;) . Det er den holdningen jeg etterlyste tidligere. Den skal vi ta med oss til neste kamp mot de røde djevlene. Håper Barcelona løfter CL bøtta i år.

Link to comment
Share on other sites

Da var vi ute, men det er ingenting å si på det. United er heldige og får to tidlige mål. Det er nådeløst, men det er også styrke av et av de beste lagene i verden.

 

Vi kom i alle fall til semifinalen i CL. Og det måtte et veldig sterkt lag til for å slå oss ut, vi får i det minste trøste oss med det.

 

Nye muligheter neste år. ;) Nå handler det om å avslutte serien med stil og komme så høyt som mulig på tabellen. Tredje plass er fortsatt mulig.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal i medgang og motgang... Proud to be a Gooner!

 

Enig. Arsenaldrakten skal på i morgen uansett. Jeg oppforder alle til å ta den på for å vise at vi er skikkelige supportere.

 

Var det noen som fikk med seg hva som skjedde på Club Level? Narkotika?

Link to comment
Share on other sites

Dommeren har ikke bare blåst i stykker kampen, han har også blåst fryktelig mye mot Arsenal i dueller som er helt fair.

 

Straffen er helt grei idømt, men rødt kort er så til de grader unødvendig. Det viser vel også hvilken utrolig dårlig forståelse dommeren har for spillet..

 

Regelen er klar på det området at når bakerste mann hindrer en målsjanse så er det RØDT kort! Straffen var også riktig idømt.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal i medgang og motgang... Proud to be a Gooner!

 

Enig. Arsenaldrakten skal på i morgen uansett. Jeg oppforder alle til å ta den på for å vise at vi er skikkelige supportere.

 

Var det noen som fikk med seg hva som skjedde på Club Level? Narkotika?

Tror det var noe bombetrussel.

Og ja, skal ha på meg Arsenal-drakta i morra ;)

Link to comment
Share on other sites

De beste fotballspillerene gikk videre.

Men ikke nødvendigvis det beste fotball laget. Syntes Arsenal spiller fotball i en klasse over det United gjør, og i dag får vi ikke vist oss frem fra våres beste side på grunn av personlige feil, veldig tidlig i kampen. Vi får en mental knekk, det merkes. Da jeg legger mest skyld på dette, så er jeg fortsatt overbevist om at Arsenal er det beste FOTBALL LAGET i England, og Manchester United er den beste FOTBALLKLUBBEN i England.

Link to comment
Share on other sites

Jaja. Det var det. Vi var rett og slett ikke god nok i dag. Dessverre.

Ser vi på lagene som spiller mot hverandre idag så er det klasse forskjell, både på papiret og i spillet.

Vi må klare å se det, forsvaret til man u sammenlignet med vårt er usannsynlig mye bedre! Keeperen er bedre. Ronaldo er bedre, mye bedre enn vår beste spille. (Hvem nå enn det er). Det må forsterkninger til får å komme opp på det nivået som man u viste idag. Pluss at vi må klare å holde alle spillerne.

Link to comment
Share on other sites

Dommeren har ikke bare blåst i stykker kampen, han har også blåst fryktelig mye mot Arsenal i dueller som er helt fair.

 

Straffen er helt grei idømt, men rødt kort er så til de grader unødvendig. Det viser vel også hvilken utrolig dårlig forståelse dommeren har for spillet..

 

Forståelse for spillet? Det er en soleklar straffe og et soleklart rødt kort. Han når ballen av eneste grunn, nemlig at han legger hånda på skuldra til Fabregas og holder han igjen. Og når Fabregas er klar til å banke den ballen i nettet (evt rett i fanget til van der Sar) er det ikke tvil om at det er rødt kort.

Link to comment
Share on other sites

De beste fotballspillerene gikk videre.

Men ikke nødvendigvis det beste fotball laget. Syntes Arsenal spiller fotball i en klasse over det United gjør, og i dag får vi ikke vist oss frem fra våres beste side på grunn av personlige feil, veldig tidlig i kampen. Vi får en mental knekk, det merkes. Da jeg legger mest skyld på dette, så er jeg fortsatt overbevist om at Arsenal er det beste FOTBALL LAGET i England, og Manchester United er den beste FOTBALLKLUBBEN i England.

Tror nok mye av grunnen til at vi gjør en del feil, og at vi ikke får spilt spillet våres er at vi møter verdens beste lag...

Link to comment
Share on other sites

Da var vi ute, men det er ingenting å si på det. United er heldige og får to tidlige mål. Det er nådeløst, men det er også styrke av et av de beste lagene i verden.

 

Vi kom i alle fall til semifinalen i CL. Og det måtte et veldig sterkt lag til for å slå oss ut, vi får i det minste trøste oss med det.

 

Nye muligheter neste år. ;) Nå handler det om å avslutte serien med stil og komme så høyt som mulig på tabellen. Tredje plass er fortsatt mulig.

 

Fin oppsummering Frank!

 

Tar det fatning. Denne kampen skal jeg komme fort over. Har opplevd lagt større nedturer tidligere som har vært vonde å svelge.

Link to comment
Share on other sites

Veldig fortjent seier. Best spillere og best lag. Vi har en lang vei å gå før vi er på Uniteds nivå. Nå synes jeg også Chelsea og Liverpool ligger et stykke foran oss. Vi mangler hurtighet i angrepet. Walcott har et altfor lite register å spille på. Vi skapt svært, svært lite i dag. Og da er det noen mangler.

 

Så Wenger, det spørs om Arshavin er nok. Både Van Persie og Adebayor forsvinner denne sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Man kan være grinete eller man kan se framover og være en "god" supporter etter en sånn kamp. Men faktum er at Wenger har så langt skapt et nesten-lag med sin såkalte ungdomsfilosofi (som forresten har etterhvert vart i 4-5 år). Nesten ligaen ifjor, nesten FA-cupen i år, nesten CL-finale i år.

 

Er det, rent økonomisk, så smart å holde igjen på pengene og "bygge" egne spillere når man ikke vinner noe? Antar at man går glipp av en god del penger av å ikke vinne ting på 4-5 år?

Link to comment
Share on other sites

Som de fleste oppegående folk så ser jeg at vi tapte mot eg bedre lag. (Spillere, eller hva dere vil). Men eg takker høyere makter at dere som vil SELGE dere ut av krisa ikke betydning for hva Wenger gjør og ikke. Vi trenger dem spillerne vi har. Og eg har heller trua på at vi må kjøpe oss ut av krisa! Keeper treng, samt midtstopper, stor og stygg!

Link to comment
Share on other sites

Sett under et så fortjente United å gå videre, vi kunne fort tapt 3-4-0 på Old Trafford, men takket være en glimrende Almunia så endte det 1-0.

 

Kampen i dag startet lovende, helt til Gibbs hadde MAKSIMALT med uflaks, Almunia gjorde det han kunne for å hindre mål, men en veldig god Park sørget for at United fikk maksimalt ut av uflaksen til Gibbs.

Andremålet kommer etter et knallhardt frispark som jeg mener Almunia kunne tatt, men dessverre så skulle ikke det være vår kveld. Almunia var forøvrig veldig god i resten av kampen, blant annet på skuddet til Rooney.

 

Fabregas kom aldri inn i kampen, og når han først fikk litt rom klarte han sjeldent å finne gode pasningsløsninger grunnet at veldig bra defensivt United som ikke lot noen av spillerne våre få mye rom. F.eks. Adebayor, Fabregas og Walcott slet veldig med dette.

 

Banens beste for oss er Alexandre Song. Flere hakk over lagkameratene sine, og virket som den eneste som faktisk ville vinne kampen.

 

 

Gratulerer med finale på Manchester United, men håper Barcelona knuser dere noe grønn jævlig i finalen!

 

En ting er også sikkert, bare vent til lørdag 16. mai, da skal det revansjeres!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...