Jump to content

2009.05.05 Manchester United H


pekkiry

Går vi videre?  

65 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

champions-league-trophy-417827602.jpg

Arsenal v Manchester United

UEFA Champions League

Tuesday, May 05 20:45

 

Verdt å vite?

Manchester United har vunnet 17 av 41 kamper mot lag fra nivå 1 siden 1996.

Manchester United har vunnet 3 av 5 semifinalekamper siste 10 år.

Når Arsenal scorer først på hjemmebane ender 92.31% av kampene siden 2005 med seier til Arsenal.

3 av de siste 10 kampene mellom Arsenal og Manchester United har endt uavgjort.

6 av de siste 30 kampene mellom Arsenal og Manchester United har endt med borteseier.

Dersom Johan Djourou spiller denne kampen blir det hans 6. for Arsenal i denne turneringen siden 2008.

 

Referee

Roberto Rosetti (ITA)

Assistant referee

Paolo Calcagno (ITA) Stefano Ayroldi (ITA)

Fourth official

Nicola Rizzoli (ITA)

 

 

Før kampen

Det er endelig klart til returoppgjøret mellom Arsenal og Manchester United. Vi ligger under med 0-1, men mye kan snu seg etter 90 minutter. Vi har kun et mål for kvelden og det er å utligne resultatet fra OT. Forhåpentligvis scorer vi enda fler! Begge lagene kom meget fornøyd ut av helgens kamper. For vår del fikk vi spart veldig mange spillere og samtidig fikk vi sikret 4 plassen i serien. Derfor er alt fokus nå lagt på semifinalen. Dette blir nok den viktigste kampen som er spilt på Emirates Stadium og jeg håper at publikum viser verden hvilken klubb som står i hjertet deres. Fest på sikkerhetsbeltet, dette blir fartsfylt!

 

Pre match news

Giggs: United are better by half

Arsenal must strike right balance against United

Arsenal's Theo Walcott eager for Manchester United test

 

Mulige lag

 

Arsenal

1-Manuel Almunia

3-Bacary Sagna - 5-Kolo Toure - 18-Mikael Silvestre/Djourou - 40-Kieran Gibbs

14-Theo Walcott - 17-Alex Song - 4-Cesc Fabregas - 8-Samir Nasri

25-Emmanuel Adebayor - 11-Van Persie

 

Manchester United

1-Edwin van der Sar

22-John O'Shea - 5-Rio Ferdinand/Evans - 15-Nemanja Vidic - 3-Patrice Evra

24-Darren Fletcher - 16-Michael Carrick - 8-Anderson - 7-Cristiano Ronaldo,

32-Carlos Tevez - 10-Wayne Rooney

 

Skadelisten

Arsenal

G Clichy Back Injury 10th May 09

W Gallas MCL Knee Ligament Injury : ute resten av sesongen

E Da Silva Groin Strain : ute resten av sesongen

T Rosicky Hamstring Injury : ute resten av sesongen

 

Manchester United

R Ferdinand Rib Injury 5th May 09 | usikker

G Neville Ankle/Foot Injury 10th May 09

O Hargreaves Jumpers Knee 16th May 09

 

Statistikker

Arsenal

Goals scored: 16 | Goals conceded: 8 | Shots on target: 62 | Shots wide: 61 | Possession: 53%

 

Semi-finals

29.04.2009 v Man. United (A) 0-1

Quarter-finals

15.04.2009 v Villarreal (H) 3-0

07.04.2009 v Villarreal (A) 1-1

First knockout round

11.03.2009 v Roma (A) 0-1*

24.02.2009 v Roma (H) 1-0

 

Manchester United

Goals scored: 15 | Goals conceded: 5 | Shots on target: 77 | Shots wide: 81 | Possession: 55%

 

Semi-finals

29.04.2009 v Arsenal (H) 1-0

Quarter-finals

15.04.2009 v Porto (A) 1-0

07.04.2009 v Porto (H) 2-2

First knockout round

11.03.2009 v Internazionale (H) 2-0

24.02.2009 v Internazionale (A) 0-0

 

Offsides

21 Adebayor Arsenal

16 Benzema Lyon

15 Mantzios Panathinaikos

 

Litt om motstanderen

Trener/Manager: Sir Alex Ferguson | Hjemmeside: ManUtd.com | Stadion: Old Trafford | Kapasitet: 76212 | Supporterklubb: United.no | Stiftet: 1878 | Kallenavn: Red Devils | Titler: 17 seriemesterskap, 10 FA-Cup seire, 3 serievinnercup/CL, 1 cupvinnercup, 1 ligacup. |

 

Kamper i denne CL runden

Arsenal - Manchester United (0-1) | Viasat 4

Chelsea - Barcelona (0-0) | Viasat 4

 

Husk!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 457
  • Created
  • Last Reply

Lest smått om at RVP kanskje blir klar. Noen som har noen sikre kilder?

 

"Robin has not yet recovered from his groin injury and will miss the trip to Portsmouth. “Robin van Persie is out for the weekend and we will only know very, very late if he could be available for Tuesday or not. We may not know till Tuesday," said Wenger."

 

Får nok vite dette tidlig på tirsdag eller sent i kveld, forhåpentligvis blir Robin klar til i morgen *krysser fingre*

Link to comment
Share on other sites

Jeg håper også at van Persie er klar, men jeg håper ikke at han starter. Jeg går for følgende lag:

 

Almunia

Sagna - Toure - Silvestre - Gibbs

Eboue - Denilson - Fabregas - Nasri

Walcott - Bendtner

Almunia

sagna--toure--silvestre--eboue

walcott--song---fabregas--nasri

bendtner(persie)--adebayor

 

Håper på dette laget siden det har mest rutine.. eboue inn for gibbs, selvom jeg har trua på unggutten..

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil også svært gjerne ha med Eboue. Han er en av få bankerser på mit lag. Jeg ønsker rikgitnok å se ham på midten med tanke på det spillerutvalget vi ellers har. Når det er sagt, så har Eboue spilt fantastisk på backen de siste kampene han har spilt der, så jeg skal ikke klage om vi får se ham der igjen i morgen. :P

 

Nervøsiteten foran denne kampen har kommet allerede for min del. Det er uvanlig tidlig til meg å være.

Link to comment
Share on other sites

Sitter her nå med et par laget i hodet som jeg tror ville fungert ganske bra! :P

 

Almunia

 

Sagna - Toure - Djourou - Gibbs

 

Walcott - Fabregas - Song - Eboue

 

Nasri

 

Bendtner/Ade

 

Her ville Gibbs fått støtte av Eboue både i forsvar og angrep, samtidig som Nasri ville spilt i en rolle han behersker mye bedre enn Cesc.

 

Sagna - Toure - Djourou - Eboue/Gibbs

 

Walcott - Fabregas - Song - Nasri

 

Bendtner/van Persie - Adebayor

 

Ville helst sett et av disse lagene i morgen, men det ender vel opp med Cesc som hengende spiss, Diaby som venstrekant og Nasri som DM.

 

Syntes også at Eboue og Vela har gjort seg fortjent til en start her etter fine prestasjoner mot Portsmouth!

Link to comment
Share on other sites

Jeg er så nervøs at dere ikke aner, eller det gjør dere vel... Skal prøve å finne en god grunn til å ikke møte på trening i morgen klokken 21.00, men blir uansett ikke å møte opp der. Skal se matchen med fem Unitedsupportere samt en Arsenalsupporter, uten at han er den største, så dette blir konge. Har tro på at vi kan klare å avansere til finalen, men det skal altså en liten overraskelse til for at det skal skje. Manchester United har helt klart mer rutine enn oss, og de har vært i slike situasjoner flere ganger enn oss. Men skal unggutta stå fram nok en gang?

 

Har helt sinnsykt mange lag liggende i bakhodet, og jeg håper bare Wenger velger et lag som skal være slagkraftig og 100 fit. Derfor håper jeg heller ikke at van Persie starter, for vi har ingen garantier på formen hans. Tror jeg ville sendt ut et lag noe som dette om jeg var manager i morgen;

 

Almunia

Sagna-Toure-Silvestre-Eboue

Song

Walcott-Fabregas-Diaby

Nasri

Bendtner

 

Dette er altså en 4-1-3-1-1 formasjon, som egentlig kan betraktes som en 4-5-1 formasjon, men dette er bare med hvordan jeg vil at mentaliteten til midtbanen skal være. Velger Eboue foran Gibbs av den grunnen av at Eboue har vært i den virkelige krigen før, men jeg skal ikke sette mine tvil på at jeg har tro på Gibbs! Løper midtbanen rævva av seg så skal jeg nesten garantere at vi får minst ekstraomganger. Vi taper vel ikke hjemme på Emirates, gjør vi?

Link to comment
Share on other sites

Er forøvrig mange artikler ute på newsnow om at van Persie er klar til i morgen, men fortsatt ingen offisiel bekreftelse på Arsenal.com, hvis det er sant så regner jeg med at det kommer opp der i løpet av dagen ;)

 

Edit: Minuttet etter kom det opp på Arsenal.com :P

 

http://www.arsenal.com/news/news-archive/v...uad-for-man-utd

Link to comment
Share on other sites

Jeg er så nervøs at dere ikke aner, eller det gjør dere vel... Skal prøve å finne en god grunn til å ikke møte på trening i morgen klokken 21.00, men blir uansett ikke å møte opp der. Skal se matchen med fem Unitedsupportere samt en Arsenalsupporter, uten at han er den største, så dette blir konge. Har tro på at vi kan klare å avansere til finalen, men det skal altså en liten overraskelse til for at det skal skje. Manchester United har helt klart mer rutine enn oss, og de har vært i slike situasjoner flere ganger enn oss. Men skal unggutta stå fram nok en gang?

 

 

her blir det den faste "føler meg ikke helt bra i dag" kommentaren ;) men trenerne kjenner meg såppass at de vet hvorfor jeg ikke kommer..

5 United supportere?! :P haff, høres ikke bra ut.. slike kamper hater jeg å se med mange folk!(med mindre det er arsenal fans..) det blir vel meg og min eneste ihugga arsenal venn som ser kampen her

 

ellers så vil jeg se dette laget i morgen:

 

Almunia

 

Sagna - Toure - Djourou - Eboue

 

Walcott - Song - Cesc - Nasri

 

V.Persie - Bendtner/Ade

 

ingen store overraskelser, men vil gjerne se krigeren Eboue på venstre back i morgen, selvom Gibbs på ingen måte har spilt seg ut, men velger rutinen til manu..

veldig usikker på Ade eller Nick, er RvP 100% burde han være bankers, og da er jeg ikke sikker på hvordan sammarbeidet mellom han og Nick er.. vil heller se han fremfor en lat Ade, men Ade og Persie er muligens det beste paret vårt?

men starter ikke RvP vil jeg se denne midtbanen+spiss:

 

Song-Denilson

 

Walcott-Cesc-Nasri

 

Bendtner

 

skal vi kun spille med en spiss, håper jeg inderlig vi velger Bendtner, orker ikke å se Ade daffe rundt engang til, mens en heltent Nick sitter på benken! (håper jeg må spise i meg ordene mine etter at Ade har skoret hat-rick i morgen..)

Denilson eller Diaby er jeg ikke helt sikker på, men kan nesten ikke gamble på at Diaby skal få en av sine få gode kamper igjen i morgen, så da velger jeg brasilianeren

 

nærvene begynner å komme nå! men har som alltid troa på at vi skal gå videre, 2-0 og tur til Roma!

 

WE`RE ON OUR WAY!

Link to comment
Share on other sites

B)-->

QUOTE(Stefan B @ May 4 2009, 03:58 PM) 167179[/snapback]

Er forøvrig mange artikler ute på newsnow om at van Persie er klar til i morgen, men fortsatt ingen offisiel bekreftelse på Arsenal.com, hvis det er sant så regner jeg med at det kommer opp der i løpet av dagen ;)

 

Edit: Minuttet etter kom det opp på Arsenal.com :P

 

http://www.arsenal.com/news/news-archive/v...uad-for-man-utd

ÅÅÅ det var deilig å høre, trur han kan være tungen på vektskålen imåra, med et frisparkmål.

Link to comment
Share on other sites

Takk for ditt innlegg Stompa, fikk meg til å tenke på den gangen RvP senka manu og skada seg :P Med unntak av skaden var det et perfekt arsenal-øyeblikk, håper på et nytt i morgen

Du tenker på når han glei inn et mål og fikk et brudd i foten? Ja, det var en deilig følelse, håper han gjør det samme imåra. Bare uten å pådra seg brudd. Håper også Eboue får starte på en av backene. Få ting hadde vore deiligere enn å sett kanskje vår mest utskjellte mann avgjøre denne kampen med et hodestøt.

Link to comment
Share on other sites

Kampen som virkelig kan gi klubben et stort løft.

Jeg tipper vi går videre etter ekstraomganger.

Denne kampen kommer til å bli ulidelig spennende...et kjempeløft

når vi går videre...noe annet vil jeg ikke tenke.

 

laget som skal gjøre dette tror jeg blir:

 

Almunia

 

Sagna Toure Silvestre Gibbs(Eboue)

 

Walcott Cesc Song Nasri

 

RvP Ade(Bendtner)

 

2 posisjoner jeg er usikker på. Fortsetter Ade i samme stil som

han gjorde på OT bør Bendtner kjapt inn.

Silvestre har løftet spillet sitt litt etter at han har spilt litt fast.

Rutinen hans kan bli verdifull imorgen.

 

Nøkkelspilleren vårs: Fabregas

Link to comment
Share on other sites

Vi ryker på hodet og ræva ut. Kanskje vi vinner kampen, men jeg tror ikke vi er i stand til å trykke på for å få den avgjørende scoringen, og heller ikke stå i mot et eventuelt trykk fra United om vi mot formodning skulle ha en tomålsledelse.

 

Jeg håper selvfølgelig vi går videre, men helt ærlig er det viktigste for meg at vi har æren i behold etter kampen.

Link to comment
Share on other sites

Vi ryker på hodet og ræva ut. Kanskje vi vinner kampen, men jeg tror ikke vi er i stand til å trykke på for å få den avgjørende scoringen, og heller ikke stå i mot et eventuelt trykk fra United om vi mot formodning skulle ha en tomålsledelse.

 

Jeg håper selvfølgelig vi går videre, men helt ærlig er det viktigste for meg at vi har æren i behold etter kampen.

 

På en måte føler jeg det samme som deg, men på en annen måte er jeg bombesikker på å vinne 2-0, men jeg vet ikke hvilke av disse to følelelsene jeg skal stole på før jeg ser lag oppstillingen i morgen!

Link to comment
Share on other sites

Vi ryker på hodet og ræva ut. Kanskje vi vinner kampen, men jeg tror ikke vi er i stand til å trykke på for å få den avgjørende scoringen, og heller ikke stå i mot et eventuelt trykk fra United om vi mot formodning skulle ha en tomålsledelse.

 

Jeg håper selvfølgelig vi går videre, men helt ærlig er det viktigste for meg at vi har æren i behold etter kampen.

 

Helt enig. Føler akkurat det samme. Jeg tviler veldig sterkt på at vi holder nullen med det forsvaret vi har tilgjengelig. Det jeg frykter er angrepsspillet til United, særlig ved Ronaldo og Rooney. Jeg tror ikke vi klarer dette. Vi så det f.eks mot Liverpool. Hver gang vi ble trykket litt bakover slapp vi inn mål og jeg tror det gjentar seg i morgen.

 

Tipper 1-1

 

Gleder meg litt til sesongslutt nå. Må bare se frem til neste sesong! :P

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor fokusere på neste sesong når vi alt er i semifinalen i Champions League. Slike konklusjoner kan vi trekke om vi ryker i morgen. Kom igjen, så heier vi fram gutta våre - hjemme i sofaen som på pub som på stadion!

Link to comment
Share on other sites

Har virkelig trua på guttan våres. Rvp e tilbake og tør guttan slippe seg laus offensivt og spille angrepsfotball som vi gjør på d beste,da kommer man u til å miste den pokalen. Almunia og toure begynner å få bra kontroll på forsvarsrekka og da tør vi angripe med da vi har.

Link to comment
Share on other sites

Jeg føler meg sikker på at vinner kampen, men jeg er usikker om det er nok til at vi går videre. Scorer de ett, trenger vi 3. Veldig bra at van Persie er tilbake. Da slipper vi også at Fabregas spiller hengende spiss. Ade har klagd på at han vil ha trofeer, nå får han få fart på ræva si og vise at han er verdig til å spille på et lag som skal vinne en verdig pokal. Leit at Clichy ikke kan spille, for han har hatt godt tak på Ronaldo de siste årene. Spørsmålet er om Eboue eller Gibbs skal spille. Eboue sin offensive spillestil vil kunne utnytte hullene Ronaldo etterlater seg, men Ronaldo vil også kunne utnytte rommene Eboue lager for han. Så spørsmålet er om vi skal peise på framover og satse på at vi scorer nok mål, eller om vi skal være forsiktige. Jeg har blandete følelser foran kampen, men gleder meg likevel. Dette kan bli året vi endelig vinner CL!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...