Jump to content

2009.05.05 Manchester United H


pekkiry

Går vi videre?  

65 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 457
  • Created
  • Last Reply

Da er dagen her, idag blir det ikke gjort noe særlig uten om å gå og vente på avspark. Skremmende å tenke på at en fotballkamp kan avgjøre om du er i ekstase eller nedbrutt i dagene/ukene som kommer. Er det en kamp eg virkelig vil vinne denne sesongen så er det denne.

Link to comment
Share on other sites

Håper på dette laget idag:

 

Almunia

Eboué - Touré - Djourou - Sagna

Nasri - Song

Fabregas

Walcott - Adebayor - Van Persie

 

Men tror det blir dette...

 

Almunia

Sagna - Silvestre - Touré - Gibbs

Walcott - Song - Fabregas - Nasri

Adebayor - Van Persie

Link to comment
Share on other sites

Ser desverre litt dårlig på det idag. kan bli en berg og dalbane som det var mot liverpool i fjor. Tipper vi leder enten 2-0 eller 3-1 til det er igjen 2-3 minutter, også får manure det siste målet som sikrer dem avansement.. desverre. men vi kan fortsatt holde hodet hevet.

 

Men vi får se, går vi videre skal jeg danse brudevalsen naken i bryllupet mitt i helga!

Link to comment
Share on other sites

Ser desverre litt dårlig på det idag. kan bli en berg og dalbane som det var mot liverpool i fjor. Tipper vi leder enten 2-0 eller 3-1 til det er igjen 2-3 minutter, også får manure det siste målet som sikrer dem avansement.. desverre. men vi kan fortsatt holde hodet hevet.

 

Men vi får se, går vi videre skal jeg danse brudevalsen naken i bryllupet mitt i helga!

 

Den får vi huske på!

 

Vanskelig å få gjort noe i dag ja. Vi må bare storme i angrep, og etablere et kjempetrykk. Litt som mot

Liverpool på Anfield i fjord. Det første kvarteret var vi fullstendig dominerende. Jeg ønsker meg noe liknende!

Alle er enige om laget, og regner med det blir slik også. Fryktelig lenge til avspark!

Link to comment
Share on other sites

Le-Grove og Arseblog har begge overgått seg selv og alle andre i forhåndssaken til kveldens kamp. Les de to bloggene og dere vil føle dere klare til krig. I kveld er vi klare til å dø for Arsenal FC!!!

 

 

 

http://le-grove.co.uk/2009/05/05/this-is-i...be-magnificent/

 

"Tonight is the night our youngsters show the world why Arsene Wenger has unbending faith in them, tonight is the night they come of age, tonight is the night we overcome the odds and put a shed load past the cocky northern monkeys, tonight will be the greatest night in our history, tonight we put rednose and his expensive team of drug addicts and old lady shaggers to the sword."

 

http://www.oleole.com/blogs/arseblog

 

 

"Remember, the guy or girl to your left or right is an Arsenal fan. The boys in red are your team. Our team. United are the enemy. United would kill your mum. They'd run over your puppy and then point and laugh. They would make you listen to Phil Collins. They would insist on putting cloves on everything. They would dip their pizza in ketchup. They would offer you a cup of coffee then serve you chicory. They would force you to watch Tom Hanks films. They would kidnap you then read to you from the novels of Dan Brown. They would drive really slowly in front of you when you're in a hurry then speed up so they get through the amber light and leave you stuck at the red. They would chew gum loudly in your ear. They would come on our pitch and dance after getting one of our players sent off because of their theatrics. They would score a goal in the last few minutes of a semi-final then show everyone their hairy chest. They would dive to win a penalty to stop us going 50 games unbeaten. They would sing disgusting songs about our manager.

 

Need I go on? They are not our rivals, not our competitors, not our competitors, not our peers: they are the enemy. Treat them as such.

 

And in the face of such monstrous evil, such hideous, diving, tantrum throwing, ballerina, monster faced malevolence, make sure you let our lads know that they are fighting the good fight, on the side of truth and righteousness. For, after all, we are The Arsenal."

Link to comment
Share on other sites

Det er ingen tvil om at dette blir en stor kveld, og jeg virkelig det blir en kamp vi alle kommer til å huske. Eneste måten jeg tror vi kan klare det er å angripe Man u som ingen andre lag tør, og dette fra første spark på ballen. Med Robin tilbake så tror jeg vi kommer til ¨å se mye mer til Adebayor. Men skuffer Ade så er det bare å hive innpå Bendtner.

 

Vi må score på sjansene og det er helt avgjørende, for hver gang vi angriper så blir det rom bakover på banen, det så vi sist kamp. Håper at Nasri tar venstrekanten, dette er en rolle han berhersker mye bedre en Diaby. Resten av laget er ganske bankers, med untak av venstrebacken, Gibbs eller Eboue. Jeg mener vi skal bruke Eboue, hans driv offensivt blir avgjørende og vi må uansett satse offensivt.

 

Jeg gleder meg enormt, det blir bare å dra på seg drakta, med skjerfet godt over skuldrene å benke seg foran TV-en. Når det er sånn kamper som dette er det synd ikke Emirates kunne tatt 100 000 sånn at vi alle kunne sitte ringside til kveldens kamp.

 

Men lykke til alle sammen, jeg gleder enormt. Det blir en kamp med ekstremt mye følelser, DETTE VINNER VI!!!!

Link to comment
Share on other sites

Er fantastisk nervøs... Savner at vi tør å legge press på motstanderne, men trur det skjer i dag. Forventer offensivt Arsenal, med to spisser. Tror forøvrig vi vinner dette. :)

 

Håper på dette laget;

 

Almunia

 

Sagna-Djourou-Toure-Eboue

 

Walcott-Song-Fabregas-Nasri

 

Adebayor-v.Persie

 

Med Song som en deffensiv midtbane, vil også at Fabregas skal spille litt tilbaketrukket å spre silkepasninger. Vil ha kanter som tør å vandre litt innover. Walcott ble alt for statisk på kanten forrige gang.

Link to comment
Share on other sites

Jeg håper faktisk på følgende lagoppstilling:

 

Almunia

 

Sagna, Toure, Djourou, Gibbs

 

Walcott, Song, Fabregas, Nasri

 

Diaby

 

Bendtner

 

 

Jeg mener at det Bendtner viste mot Portsmouth, og det han viste i ligakampen mot United, gjør at han fortjener å starte mot United, også med tanke på det Adebayor viste mot United sist. Adebayor kan være en fin joker å sette innpå mot slutten av kampen. Tror også vi skal satse på å benytte van Persie som en joker, med tanke på at han har vært ute med skade.

 

Jeg ønsker å se Diaby i en rolle mellom midtbanen og spissen. Dette er hans absolutt beste rolle, og har storspillt i denne rollen tidligere.

 

Midtbanen ellers er i mine øyne selvskrevne, i likehet med Almunia.

 

Når det gjelder forsvaret, mener jeg at dette også er selvskrevent. Jeg synes faktisk ikke at Gibbs var så ille som mange skulle ha det til på Old Trafford. Hans fart, gjorde at Ronaldo ved flere anledninger måtte trekke inn i banen, istedet for å utfordre langs kanten. Gibbs vil også få bedre dekning på sin side med Nasri som venstre kant. Eboue er ingen venstre back. Det har han bevist tidligere. Eneste alternativ til Gibbs slik jeg ser det, er Silvestre

Link to comment
Share on other sites

Uff, så var dagen kommet..

 

Ikke uff fordi jeg nødvendigvis tror vi taper dette, men uff fordi kveldens begivenhet ikke er noe moro å se på, det er rett og slett for mye følelser involvert.

 

Det er på kvelder som den forestående man kryper godt sammen i sofaen med en vond følelse om at noe galt kan skje og at laget man elsker mest av alt skal tape. Kampen i seg selv blir derfor alt annet enn moro, men en 90 (+30) minutters lidelse hvor man svetter, skriker, er høyt oppe, langt nede og hvor man enten er knust eller i himmelen da det er slutt.

 

Denne følelsen forsterkes bare av at det er hatlag nr.2 som står på motsatt banehalvdel. Jeg hater de såkalte djevlene så sterkt at et tap i semifinalen i Champions League, med United som godter seg på vår bekostning i tillegg, nesten blir for mye å bære.

 

Sender derfor en hilsen til han der oppe og håper at han kan la laget i mitt hjerte vinne i kveld. I morgen har jeg siste eksamen på bachelornivå, er ikke i nærheten av å grue meg like mye til den som til sesongens oppgjør.

 

Lykke til folkens, i kveld skal vi knuse de arrogante jævlene fra manchester..

Link to comment
Share on other sites

Uff, så var dagen kommet..

 

Ikke uff fordi jeg nødvendigvis tror vi taper dette, men uff fordi kveldens begivenhet ikke er noe moro å se på, det er rett og slett for mye følelser involvert.

 

Det er på kvelder som den forestående man kryper godt sammen i sofaen med en vond følelse om at noe galt kan skje og at laget man elsker mest av alt skal tape. Kampen i seg selv blir derfor alt annet enn moro, men en 90 (+30) minutters lidelse hvor man svetter, skriker, er høyt oppe, langt nede og hvor man enten er knust eller i himmelen da det er slutt.

 

Denne følelsen forsterkes bare av at det er hatlag nr.2 som står på motsatt banehalvdel. Jeg hater de såkalte djevlene så sterkt at et tap i semifinalen i Champions League, med United som godter seg på vår bekostning i tillegg, nesten blir for mye å bære.

 

Sender derfor en hilsen til han der oppe og håper at han kan la laget i mitt hjerte vinne i kveld. I morgen har jeg siste eksamen på bachelornivå, er ikke i nærheten av å grue meg like mye til den som til sesongens oppgjør.

 

Lykke til folkens, i kveld skal vi knuse de arrogante jævlene fra manchester..

Hatlag nummer 1, mener du vel.

Tottenham er som en liten puddel som prøver å bite deg hele tiden. Kan nesten ikke bli sur på den, bare synes synd på den.

ManU er mer som en pitbull som du virkelig må kjempe mot for å overleve. Den hater man. :)

Link to comment
Share on other sites

Arsenal mot ManU er virkelig blitt et klassisk oppgjør. De siste årene har begge klubbene hatt en enorm suksess og knivet mot hverandre om å være den aller beste. Kampene dem i mellom er det som blir fulgt av flest på skjermen. Å vinne eller å tape er ikke bare viktig for å avansere videre i cupen eller å ta 3 poeng - men også for å forsvare sin ære. Vi har gjort det godt mot ManU helt siden begynnelsen av Premier League. Selv i den skuffende 06/07-sesongen slo vi dem to av to ganger. Vi må ikke glemme at Arsenal fremdeles er et storlag. Vi må gjerne akseptere å tape 3-0 hjemme mot ManU, men vi må ikke gå ut med den innstillingen at vi forventer det. Arsenal - ManU er fremdeles et uhyre spennende oppgjør. Uhyre spennende og uhyre viktig. De filmer seg til 3-poengere stort sett hver helg. De har en feit hykler av en manager som står der og jubler for all elendigheten. Og han har "alltid" vært der. På banen har de verdens beste spiller - som egentlig ikke er verdens beste allikevel. De tok fra oss FA-cupen senest i fjor. Ikke lenge før tok de fra oss "50 unbeaten". Har vi glemt hvem som er våre virkelige rivaler? Har vi glemt hva det betyr å vinne denne kampen? Har vi glemt hvor stor sjanse vi har for å lykkes? Jeg savner positivitet og tro på våre egne. Det er ikke sikkert at vi klarer det, men vi skal prøve så hardt vi kan. Jeg tror vi klarer det!

Link to comment
Share on other sites

Arsenal har 14 seire, Manu har 14 seiere og kampene har endt 10 ganger uavgjort når vi har møttes. Kan vi få en gjevnere statistikk? Jeg har troen på at vi klarer dette, og vi kommer til å score to.

 

DETTE SKAL VI KLARE!!

 

Emirets blir rødt og hvitt i kveld:

 

"To turn Emirates Stadium completely red and white, the Club has produced 60,000 specially designed flags for every Arsenal supporter to wave on the night. The flags will be on each seat in the stadium and we urge all supporters to help us create a fantastic atmosphere by waving their flags, especially when the teams come out at the start of the match."

Link to comment
Share on other sites

Wengers mannskap har holdt buret rent i 11 av de siste 12 kampene, uansett turnering...

 

Tallene fra årets Champions League, er ikke noe hyggeligere lesning for motstanderne:

 

4-0 mot Twente (kvalik), 4-0 mot Porto, 0-0 mot Fenerbache, 1-0 mot Dynamo Kiev, 1-0 mot Roma og 3-0 mot Villarreal.

 

satser på samme resultat som mot Porto:P?

Link to comment
Share on other sites

Det jeg mener er avgjørende for om vi vinner eller ikke er at Cesc får lov til å styre spillet fra en dyp rolle på midten, med Song ved siden av seg. Nasri bør iallefall ikke spille defensiv midtbane, og Cesc skal bare ikke spille offensiv midtbane. Han har som flere har nevnt IKKE eksplosivitet, hurtighet eller skudd nok som gjør at han er effektiv i en slik rolle.

 

Spørsmålet er om vi skal spille 4-4-2 eller 4-5-1 som kan gjøres om til 4-3-3 når vi angriper. Bør Wenger tørre å la Gibbs få fortsette på venstrebacken mot C Ronaldo, eller bør en litt mer rutinert Eboue få sjansen?

Hvis Diaby starter bør han uten tvil IKKE spille venstreving. Da må Nasri ut på venstre og Diaby inn bak spissen vår som med stor sannsynlighet blir Adebayor.

 

Håper aller helst på dette:

 

Almunia

Sagna-Kolo-Djourou-Gibbs/Eboue

Walcott-Cesc-Song-Nasri

Ade-RvP

Link to comment
Share on other sites

Wengers mannskap har holdt buret rent i 11 av de siste 12 kampene, uansett turnering...

 

Tallene fra årets Champions League, er ikke noe hyggeligere lesning for motstanderne:

 

4-0 mot Twente (kvalik), 4-0 mot Porto, 0-0 mot Fenerbache, 1-0 mot Dynamo Kiev, 1-0 mot Roma og 3-0 mot Villarreal.

 

satser på samme resultat som mot Porto:P?

 

Jeg mener også å huske at det er slik at vi ikke har sluppet inn mål i Champions League siden hjemmekampen mot Liverpool forrige sesong. Dette er imponerende tall! Måtte de vedvare og gå ut-over ManU i kveld.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener også å huske at det er slik at vi ikke har sluppet inn mål i Champions League siden hjemmekampen mot Liverpool forrige sesong. Dette er imponerende tall! Måtte de vedvare og gå ut-over ManU i kveld.

*Bank i bordet*

Link to comment
Share on other sites

Almunia

sagna--toure--silvestre--eboue

walcott--song---fabregas--nasri

bendtner(persie)--adebayor

 

Håper på dette laget siden det har mest rutine.. eboue inn for gibbs, selvom jeg har trua på unggutten..

 

Nesten helt enig i dette laget, men synes Djorou kanskje kan velges fremfor Silvestre dersom Eboue stiller på venstreback. Så håper jeg Eduardo kan komme inpå som joker og avgjøre det hele i andre omgang.

 

Det lukter gjensyn med Henry i finalen lang vei for min del. Uansett hvordan den ender, kommer det til å bli for følelsesmessig, og han kommer hjem til oss i sommer:)...

Link to comment
Share on other sites

Wengers mannskap har holdt buret rent i 11 av de siste 12 kampene, uansett turnering...

 

Tallene fra årets Champions League, er ikke noe hyggeligere lesning for motstanderne:

 

4-0 mot Twente (kvalik), 4-0 mot Porto, 0-0 mot Fenerbache, 1-0 mot Dynamo Kiev, 1-0 mot Roma og 3-0 mot Villarreal.

 

satser på samme resultat som mot Porto:P?

Vet ikke helt hva du mener med at vi har holdt buret rent i 11 av siste 12 kamper, men du kan umulig mene "uansett turnering". Vi slapp inn mot manu sist, Chelsea, pool, Wigan osv. Du mener sikkert i CL på hjemmebane?

Link to comment
Share on other sites

I 11 av de 12 siste hjemmekampene har vi holdt nullen. Kun Hull og Plymouth (av alle) som har klart å score på Emirates i 2009.

Link to comment
Share on other sites

Han mener at vi ikke har sluppet inn mål på hjemmebane i 11 av 12 kamper.

 

EDIT: Ser Evju svarte før :)

 

Aner ikke hvorfor, men i dag er jeg optimist og er veldig sikker på at vi avanserer :)

Men som regel er det ikke et bra tegn at jeg er optimist, men jeg håper inderlig at jeg tar feil :P

Link to comment
Share on other sites

Almunia

sagna--toure--silvestre--eboue

walcott--song---fabregas--nasri

bendtner(persie)--adebayor

 

Håper på dette laget siden det har mest rutine.. eboue inn for gibbs, selvom jeg har trua på unggutten..

 

Nesten helt enig i dette laget, men synes Djorou kanskje kan velges fremfor Silvestre dersom Eboue stiller på venstreback. Så håper jeg Eduardo kan komme inpå som joker og avgjøre det hele i andre omgang.

 

Det lukter gjensyn med Henry i finalen lang vei for min del. Uansett hvordan den ender, kommer det til å bli for følelsesmessig, og han kommer hjem til oss i sommer:)...

Er Eduardo klar til kamp da? Trudde han omtrent var ute for rest av sesongen eg?

Blir spennende å se hvem som spille på venstre backen idag. Gibbs har ikke gjort seg bort, men mulig Wenger satser på mer rutine og bruker Sagna/Eboue på hver sin back.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...