Jump to content

2009.05.05 Manchester United H


pekkiry

Går vi videre?  

65 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Å være en ekte supporter har ikke en dritt med penger eller Emirates å gjøre. Det har kun med ekte følelser å gjøre.

 

En Kenyaner som aldri har vært utenfor landsbyen sin, men som lider og gleder seg med klubben sin (Arsenal) dag ut og dag inn år etter år er en meget god supporter.

 

En mann som besøker Emirates 20 ganger i året kler seg ut i supporterutstyr, henger rundt på Puber og synes det er kult, men feller ingen tårer og går ikke bananas i glede. Han når ikke Kenyaneren til tåneglene.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 457
  • Created
  • Last Reply

Det er DET jeg også mener! Er du kritisk mot ditt eget lag så betyr det ikke at du er en ELENDIG supporter, tvert imot, det betyr at du bryr deg og vil det beste for ditt lag! selvfølgelig kan man spare seg barnslige og unødvendige kommentarer... Hvis man alltid er glad og ALLTID er fornøyd med sitt eget lag så kan man ikke si at man viser følelser for sitt lag..

Men en ekte supporter støtter sitt lag i tykt og i tynt:)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har overhode ikke ment å forsøke og definere en supporter eller hvilke "krav" man skal stille til dem. Det er, som dere nevner, ikke et fasitsvar på det, vi velger alle selv hvordan vi støtter laget vårt. Men det er det jo merkelig mange her inne som "vet" hvordan supporterne på Emirates tenker, og hvorfor de tenker slik, og setter sine egne kriterier for om de er "ekte" supportere eller ikke.

 

Jeg er, nok en gang, like skuffet som brortallet over de som valgte å forlate Emirates tidlig, men når vi kommer hjem etter å ha laget et helsikkes leven, i hvertfall fram til kampen var ødelagt, og får beskjed om at man er en elendig medgangssupporter, så mener jeg helt ærlig, og unnskyld språket, at man kan ta drakta si å putte den opp et visst sted.

Link to comment
Share on other sites

Vi, supportere, krever lojalitet fra spillerne, kva skal dei kreve av oss? jo, lojalitet tilbake, det betyr å IKKJE gå fra kampen før den er ferdigspilt uansett korleis vi ligg an! Da er eg tilbøyeleg å kalle ein "supporter" medgangssupporter, for denslags oppførsel har eg lite til overs for.

 

PS! eg har ikkje skrevet noko tidlegare i tråden om dette, men siden eg ser det har blitt diskutert på dei siste 2 sidene følte eg å sette ting i perspektig; lojalitet.

Link to comment
Share on other sites

Vi, supportere, krever lojalitet fra spillerne, kva skal dei kreve av oss? jo, lojalitet tilbake, det betyr å IKKJE gå fra kampen før den er ferdigspilt uansett korleis vi ligg an! Da er eg tilbøyeleg å kalle ein "supporter" medgangssupporter, for denslags oppførsel har eg lite til overs for.

 

PS! eg har ikkje skrevet noko tidlegare i tråden om dette, men siden eg ser det har blitt diskutert på dei siste 2 sidene følte eg å sette ting i perspektig; lojalitet.

Helt enig! Hvilken signaleffekt sender det til spillerne at en brorpart av publikum pakker sammen og stikker en halvtime før slutt? Greit nok, det er vanvittig skuffende og drit kjipt og alt det der! Men det Ulfagrafr påpeker med lojalitet er avgjørende. Det som skjedde på tirsdag gjelder ikke bare den kampen, men sender et signal i fremtiden også. Når Wenger og klubben har valgt å legge seg på den linjen de har gjort, med en snittalder på ca 20 år gjennom hele sesongen, kan man ikke forvente seg full stabilitet til enhver.

Dette er selvfølgelig tanker i ettertid fra min side, må innrømme at jeg var vanvittig skuffet over at drømmen brast etter 8 min. Men jeg ville aldri funnet på å forlate stadion av den grunn! Det gjør hvertfall ikke ting noe bedre. Det er da jeg mener de ekte supporterne viser seg. De blir igjen og backer spillerne helt til kampslutt og applauderer de av banen for å vise sin støtte.

 

Sesongen sett under ett vil mange kalle en fiaskosesong. Men jeg er helt uenig! Vi har nådd to semifinaler, den ene av de er i verdens gjeveste klubbturnering! Der taper vi mot, gjør vondt å si det, et av verdens desidert beste klubblag for tiden. Når det gjelder prestasjonene i ligaen, kan jeg ikke si jeg er veldig overrasket. Det har lenge vært viden kjent at vi ikke har hatt en god nok og bred nok stall til å prestere stabilt og godt uke etter uke. Men vi har et fundament vi må holde på! Vi har mange fantastiske talenter som garantert kommer til å slå i gjennom. Song, Gibbs, Vela, Bendtner, Walcott for å nevne noen. Det er en ting jeg mener har blitt litt feil de siste årene. Disse talentene har ikke fått lov til å være talenter, men har måttet bli bærebjelkene i laget vårt. Til og med Cesc kan ennå ses på som et talent! Er det noe vi har bommet på de senere årene så er det sammensetningen av laget. Talentene trenger selvfølgelig å spille, men trenger noen rutinerte å lene seg på. Bare se på Cesc. Da han slo igjennom hadde han enten Vieira, Gilberto eller Edu ved siden av seg som han kunne støtte seg på. Song og Denilson må enten lene seg på hverandre eller Cesc som såvidt har fylt 20 selv. Dette er noe jeg personlig mener er en stor del av grunnen til at vi har slitt.

 

Skader er selvfølgelig også noe som må tas med i betraktningen her. Vi har vært maks uheldige i flere år nå. Med rutinerte og viktige spillere som Rosicky, Eduardo, Fabregas, Gallas, Adebayor, Clichy osv ute i lang tid, ville de fleste lag slitt. Hva hvis United hadde hatt Ronaldo, Rooney, Ferdinand,Carrick, Evra osv ute like lenge? Da hadde de neppe ligget der de ligger for øyeblikket. Jeg mener også at man bør ta en evaluering av treningsopplegget og det medisinske apparatet i Arsenal. Det kan selvsagt være tilfeldigheter og ren uflaks, men jeg synes det er rart vi blir så hardt rammet hvert eneste år!

 

Fremtiden ser meget lys ut i mine øyne. Uten skader har vi en stor og bred stall. Med riktig sammensetning av disse spillerne, kan vi ha svaret på det jeg etterlyste lenger opp. At f.eks Gibbs kan ha en rutinert Rosicky å lene seg på på venstresiden osv. Inntredenen til Andrei Arshavin har også vært en gave. Det er sånne som han mange, inkludert meg selv, har etterlyst! En rutinert spiller med fantastiske kvaliteter og en enorm vinnervilje og egenskaper til å vinne en kamp nærmest på egenhånd. En slik spiller har vi ikke hatt siden Bergkamp og Henry. Det jeg håper på når det gjelder transfers er en beinhard stopper alà Vidic, en rutinert defensiv midtbanemann og en målgarantist. Mye å håpe på, men dette kunne vært løsningen. Kanskje vil mange stusse over at jeg mener vi trenger en spiss siden vi har så mange, men med tanke på hvor mange skader vi har så trenger vi en sånn type. Skulle gitt høyrearmen og mer til for å få f.eks en Villa eller Torres i laget, selv om dette er ren fantasi! Holder vi på troppen vi har idag + noen rutinerte og gode inn, tror jeg vi kan se lyst på fremtiden! Vi har et meget godt fundament i en fantastisk lekestue, en genial manager, mange vidunderbarn og en godt innprentet spillestil. Vi trenger tro, kontunitet og et par signeringer før vi er klare å virkelig kjempe om ligagullet! Jeg har troen og det håper jeg alle andre med hjertet sitt i Arsenal også har, for det trenger klubben!

 

Mulig dette innlegget ikke kommer til sin rett i en kamptråd, men valgte å skrive her siden diskusjonen var så godt i gang her :)

Link to comment
Share on other sites

Syns det erpå kanten å kalle Gooners medgangssupportere fordi de forlater Emirates 30 min før.

Dette er en klimakskamp og den dør en naturlig død etter 11 min.

Supportere er skuffa og ser at Arsenal nærmest gi opp også.

På pubben var jeg den eneste Arsenalsupporteren som satt igjen når kampen ble blåst av. De som valgte å gå kjenner jeg og vet at de definitivt ikke er medgangssupportere.

Fryktelig skuffa og nedbrutt må det være lov å være.

 

De som jeg dog IKKE regner som Gooners er de som sitter og rakker ned på klubben Arsenal og spillere blant annet på forumet her midt under kampen med diverse usakligheter og skjellsord.

 

Hadde en gjort det blant fansen på Emirates er jeg

nokså sikker på at en del fans hadde tatt affære. Slik oppfører

ikke fans seg. Har selv lest disse sidene etter Kims reaksjon og jeg syns det er fryktelig flaut som Arsenalsupporter.

Link to comment
Share on other sites

Pakket lfc supporterne sammen og dro fra istanbul når Liverpool lå under 3-0? Der har dere svaret på hva lojalitet ovenfor sin klubb betyr..

 

Spillerne hørte fansen synge helt inn i garderoben, det gir selvfølgelig fightervilje til spillerne!

Link to comment
Share on other sites

Pakket lfc supporterne sammen og dro fra istanbul når Liverpool lå under 3-0? Der har dere svaret på hva lojalitet ovenfor sin klubb betyr..

 

Spillerne hørte fansen synge helt inn i garderoben, det gir selvfølgelig fightervilje til spillerne!

 

Hvilken lojalitet viser supporterne når de kaller spillerne for h...unger, møkk og faenskap, og er glad man ikke var på kampen?

 

Og; den derre formeningen om at Liverpoolsupporterne er så ekstremt fantastiske til alle tider er faktisk feil. Liverpool ble pepet av banen tidliger i sesongen, tror det var mot West Ham, og på Anfield under kvartfinalen i fjor var det dørgende stille helt fram til de utlignet. Derfra og inn var det fullt trøkk. Men det hadde det vært på Emirates også, dersom kampen hadde utviklet seg litt annerledes.

 

 

 

De som jeg dog IKKE regner som Gooners er de som sitter og rakker ned på klubben Arsenal og spillere blant annet på forumet her midt under kampen med diverse usakligheter og skjellsord.

 

Hadde en gjort det blant fansen på Emirates er jeg

nokså sikker på at en del fans hadde tatt affære. Slik oppfører

ikke fans seg. Har selv lest disse sidene etter Kims reaksjon og jeg syns det er fryktelig flaut som Arsenalsupporter.

 

TAKK!! :)

Link to comment
Share on other sites

Pakket lfc supporterne sammen og dro fra istanbul når Liverpool lå under 3-0? Der har dere svaret på hva lojalitet ovenfor sin klubb betyr..

 

Spillerne hørte fansen synge helt inn i garderoben, det gir selvfølgelig fightervilje til spillerne!

 

Hvilken lojalitet viser supporterne når de kaller spillerne for h...unger, møkk og faenskap, og er glad man ikke var på kampen?

 

 

Ingen som har sagt noe om at dei er lojale, eller "gode" supportere.

Link to comment
Share on other sites

Syns det erpå kanten å kalle Gooners medgangssupportere fordi de forlater Emirates 30 min før.

Dette er en klimakskamp og den dør en naturlig død etter 11 min.

Supportere er skuffa og ser at Arsenal nærmest gi opp også.

På pubben var jeg den eneste Arsenalsupporteren som satt igjen når kampen ble blåst av. De som valgte å gå kjenner jeg og vet at de definitivt ikke er medgangssupportere.

Fryktelig skuffa og nedbrutt må det være lov å være.

 

De som jeg dog IKKE regner som Gooners er de som sitter og rakker ned på klubben Arsenal og spillere blant annet på forumet her midt under kampen med diverse usakligheter og skjellsord.

 

Hadde en gjort det blant fansen på Emirates er jeg

nokså sikker på at en del fans hadde tatt affære. Slik oppfører

ikke fans seg. Har selv lest disse sidene etter Kims reaksjon og jeg syns det er fryktelig flaut som Arsenalsupporter.

Er det snakk om at en spiller gjør det beste han kan, skal vi selvsagt støtte denne spilleren.

MEN: Jeg mener man SKAL rakke ned på spillerne HVIS det er snakk om dårlig innsats, vilje osv. Vi har rett til å sette krav til spillerne som tar på seg drakten. Noen ganger spiller man mot bedre motstandere og da må man bare akseptere tap, men om tapet kommer pga dårlig innsats mener jeg at det er på sin plass med litt negativ omtale!

Link to comment
Share on other sites

Syns det erpå kanten å kalle Gooners medgangssupportere fordi de forlater Emirates 30 min før.

Dette er en klimakskamp og den dør en naturlig død etter 11 min.

Supportere er skuffa og ser at Arsenal nærmest gi opp også.

På pubben var jeg den eneste Arsenalsupporteren som satt igjen når kampen ble blåst av. De som valgte å gå kjenner jeg og vet at de definitivt ikke er medgangssupportere.

Fryktelig skuffa og nedbrutt må det være lov å være.

 

De som jeg dog IKKE regner som Gooners er de som sitter og rakker ned på klubben Arsenal og spillere blant annet på forumet her midt under kampen med diverse usakligheter og skjellsord.

 

Hadde en gjort det blant fansen på Emirates er jeg

nokså sikker på at en del fans hadde tatt affære. Slik oppfører

ikke fans seg. Har selv lest disse sidene etter Kims reaksjon og jeg syns det er fryktelig flaut som Arsenalsupporter.

Er det snakk om at en spiller gjør det beste han kan, skal vi selvsagt støtte denne spilleren.

MEN: Jeg mener man SKAL rakke ned på spillerne HVIS det er snakk om dårlig innsats, vilje osv. Vi har rett til å sette krav til spillerne som tar på seg drakten. Noen ganger spiller man mot bedre motstandere og da må man bare akseptere tap, men om tapet kommer pga dårlig innsats mener jeg at det er på sin plass med litt negativ omtale!

Enig Raven. Når man betaler så mye for å følge med på dette laget (Tv-pakke, fotballturer, supportereffekter m.m) så må man da faen meg få lov til å forvente innsats over 2 kamper i en CL-semifinale??!! Jeg så ikke et snev av vilje til å vinne disse 2 kampene. 180 min med dassing var det jeg så! Da må man få lov til å rakke ned. Vil ikke engang tenke på hvor mange tusen kroner jeg har lagt ned for å følge dette laget.

Link to comment
Share on other sites

Pakket lfc supporterne sammen og dro fra istanbul når Liverpool lå under 3-0? Der har dere svaret på hva lojalitet ovenfor sin klubb betyr..

 

Spillerne hørte fansen synge helt inn i garderoben, det gir selvfølgelig fightervilje til spillerne!

 

Hvilken lojalitet viser supporterne når de kaller spillerne for h...unger, møkk og faenskap, og er glad man ikke var på kampen?

 

 

Ingen som har sagt noe om at dei er lojale, eller "gode" supportere.

 

Vel, de forsvarer i hvertfall sin rett til å skrive dette, og hevder samtidig at de er "gooners forever", så jeg vet ikke jeg..

 

Supporter for meg er nettop det ordet betyr, support, støtte. Det er ikke vanskelig å støtte laget i medgang, det klarer enhver. Det vanskelige er å støtte laget i motgang. I mine øyne gir ikke "dårlige" resultater og kamper grunn til å lire av seg hva som helst. Vi kan godt ta en saklig diskusjon rundt spill/spillere/manager, men å nedverdige seg til å slenge dritt om både spillere, klubb og medsupportere er i mine øyne uforståelig.

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke hvem som er de "gode" supporterne her jeg... De som kaller seg selv "skikkelige" supportere for så å slenge dritt om andre supportere, eller de som ikke klager på de andre supporterne, men som blir mer irritert på hva spillerne presterer (Eller ikke presterer??)

 

Vet jeg blir sett på som en medgangssupporter her inne, men er det å faktisk bli irritert på dårlig fotball og lite innsats det å være medgangssupporter? NEI!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Kom hjem fra London og kamp i ettermiddag, utrolig skuffet selvsagt. Nå har jeg tatt meg tid til å lese igjennom kamptrådens 20 sider, og det gjør meg om mulig enda mere skuffet.

 

Å kalle spillerne for h....unger og drittlag er så absolutt lavmål som det går an å komme, det MÅ være mulig å begrense seg ørlitte granne selv om man er skuffet over kampen.

 

Andre igjen sitter hjemme i sofaen å kritiserer supporterne på Emirates, eller rettere sagt, hevder de IKKE er supportere, og vet uten videre hvilket opphav de forskjellige har, samt deres intensjoner for å gå på fotballkamp.

For det første; Ja, det er mange dresskledde på Emirates. Det betyr IKKE at de ikke er supporere. De aller, aller fleste av de som var på tribunene i går har et livslangt, og da mener jeg et liv lenger enn 16 åringene her på forumet, forhold til Arsenal. Hvorfor de går i dress? Vel, mange arbeider faktisk til kl 19 og 20 i london og drar rett på kamp, selv om det selvsagt ikke gjelder alle.

Vi var også skuffet over at mange valgte å forlate stadion etter 3-0 scoringen, ingenting å si på det, men det var faktisk en solid skare igjen som både sang hele kampen igjennom, samt apllauderte spillerne av banen etter kampslutt.

Forestill dere skuffelsen;

På julaften er alle barna i full gang med gang rundt juletreet, nissen skal komme, kvelden de alle har gledet seg til er i ferd med å nå klimaks. Så, inn døra kommer den lite hyggelige naboen og forteller at nissen og alle gavene dropper besøket i år. Litt etter kommer han inn og fjerner mat og kaker også, men forventer at de skal fortsette å synge og glede seg over julekvelden!

DET er den skuffelsen både spillere og supportere opplevde i går kveld. Det var natta før kvelden hadde begynt. Og til alles informasjon; det var en ENORM stemning på Emirates før første United-scoring, faktisk var det meget bra etter den også, helt til 2-0 kom. Hverken jeg, eller noen jeg har pratet med, har opplevd maken på Emirates, så unnskyld folkens, men STUFF IT!

 

Som noen har nevnt her inne, er det umulig å trekke noe ut av kampen i går, da premissene var ødelagte etter 10 minutter. Hvem som var best i går kveld fikk vi forsåvidt aldri klarert, da det ikke ble noen fotballkamp.

 

Gibbs? Stakkars gutt, maks uflaks, håper virkelig han kommer seg over dette. Og; til deg som skrev at publikum hadde kommet til å pipe ham av banen, det er pisspreik for å si det på godt norsk. Gibbs fikk applaus ved hver anledning etter tabben, samtlige på tribunene skjønte at det var et uhell.

 

Almunia tabber seg nok ut, og derfra er kampen "uinteressant".

 

Ronaldo? Aldri i hele mitt liv skal jeg si noe positivt om den drittungen noensinne igjen! That´s a promise!

 

Vi ryker ut av semifinalen i Champions League (hei, det ER fantastisk bra å bare komme dit!), for kanskje europas beste lag. Det kan jeg leve med, uansett hvor skuffende det ble i går.

 

Neste år! Ja, jeg klarer å vente, men er tilbake på Emirates på søndag.

 

Proud to be a gooner!

 

Takk Nilsen, mange kloke ord her. Jeg så som alltid kampen med engelske kommentatorer og de berømmet publikum og stemningen også etter 0-1 målet. At det blir stillere etter 0-2 trenger man jo ikke være Albert E for å skjønne.

 

Kampen er ødelagt etter 11 minutter. Det er ikke det lag i verden som hadde klart å snu dette og det vet alle spillerene. Selvfølgelig faller intensiteten og kampen dør ut. De supporterene her inne som er misfornøyde med innsats og stemning kan ikke ha skjønt hvordan en slik situasjon påvirker deg. Jeg er imponert over at det ikke ender med utvisning og enda styggere siffre, noe det lett kunne ha gjort hvis arsenalspillerene hadde oppført seg som enkelte gjør her inne. Et minimum av selvdisiplin og tankevirksomhet i kampens hete hadde gjort godt for enkelte. Jeg blir oppgitt og flau over det jeg leser.

 

God og dårlig supporter har i mine øyne ingen ting med hva man går i og hvor mye penger man bruker på å følge laget sitt. Mange har skrevet om dette allerede, så det er ikke noe poeng i å gå videre inn i dette. Det som jeg dog syns skiller en god og en dårlig supporter er evnen til å forstå og samt viljen til å sette seg litt inn i klubben og spillerenes situasjon. Prøve å se helheten, se tråden i klubbens tankegang og filosofi. Forstå at dette er unge gutter med enormt talent og egenskaper som få andre i verden besitter. Men, de må prestere sitt aller beste hele tiden. Senker de nivået sitt ett lite knepp er de ikke bedre enn gjennomsnittet. Den prestasjonen det er å holde seg på topp hele tiden er desverre ikke verdsatt nok blandt mange. Den gruppen vil jeg plassere i kategorien dårlige supportere. De skjønner ikke hva som kreves og hvilket utrolig høyt nivå det er på det som blir prestert av klubbens spillere og ledere. 4 år uten trofeer er ikke lang tid. Vi er hele tiden i nærheten og det er kun justeringer som skal til før vi er helt der oppe.

 

Når kampen blir som den blir mot United er det psykisk og dermed fysisk ikke mulig for spillerene å hente seg inn igjen. Kampen er drept. Finaleplassen er tapt. Alle vet det. Jeg er stolt av at laget faktisk prøver å spille fotball til kampen er slutt. De prøver å spille seg til sjanser og unngår ufinheter. Dommeren var elendig hele kampen, tiltross for dette var det lite klaging og frustrasjon fra spillerene. Det viser en sjelden modenhet. Det lover godt for fremtiden.

 

Så et lite hjertesukk jeg har kommet med mange ganger før:

Hetsing av egne spillere har ingenting med kritikk å gjøre. Kritikk er berettiget hvis spillerene underpresterer. Man kan da analysere kampen og komme med kritiske kommentarer til situasjoner som burde vært håndtert anderledes. Hetsing er bare usmakelig og som regel helt udokumentert og irrasjonelt. Blir pinlig berørt av å lese enkeltes uttalelser (ikke bare her, men også på mange andre nettsteder) om motstander, eget lag og engne spillere. Det eneste morsomme med hetsingen er å se at det slår så voldsomt tilbake når hoggestabbene begynner å prestere. Enkelte har guts til å innrømme sine feil, andre later som de alltid har ment at spillerene er gode nok (Myles Palmer...)

 

Tilslutt en honnør til dere som reiste over og bidro til stemningen før og underveis i kampen.

Link to comment
Share on other sites

 

Oppfordrer så alle til å stille med drakt hvor enn dere måtte befinne dere i morgen, for å vise at tilskuerne i kveld ikke representerer hvordan ekte Arsenal-fans er. De som er på Emirates i dag er kun medgangssupportere som forventer at Arsenal skal være best hver jævla gang, men det funker ikke.

 

 

Dette var sitatet jeg tok utgangspunkt i, Imers. Det er ingen forbehold her om at det var de som gikk tidlig det var snakk om. Alle som var på Emirates tirsdag, inklusive meg og mine likesinnede, blir stemplet som medgangssupportere.

Mitt forsøk på å påpeke at supporterskaren ikke er fullt ut så svart/hvit som det det påpekes her, har endt i en diskusjon om hvem som er dårlige/gode supportere. Jeg kan ikke se å ha hevdet at jeg er noen bedre supporter enn noen andre. Derimot anser jeg det som uforståelig og forkastelig, fra mitt ståsted, å kalle spillerne for h....unger, slik du gjorde tidligere i tråden.

 

Men det er greit, de siste sidene har jo vist at mine meningerer i mindretall, i hvertfall her på forumet, så jeg skjønner tegninga.

Vi forholder oss til Arsenal på forskjellige måter, og hvis dere forbeholder dere retten til å slenge dritt om meg og min lidenskap, forbeholder jeg meg retten til å svare, ja.

 

Edit: takk RP7, vise ord.

Link to comment
Share on other sites

At man ønsker å være kritisk til spillere, klubb, og medsupportere er en ting. Det er ikke det som er kjernen i diskusjonen her.

 

Det som blir diskutert, er måten denne kritikken kommer på. 90% av det som skrives under kampene, er usaklig dritt som er til å bli flau og kvalm av. Og denne usaklige dritten kommer ikke bare i motgang. Den kommer faktisk når laget gjør det bra også. Man finner alltid en spiller man skal gi mange kallenavn som ikke har noe på ett forum for Arsenalsupportere.

 

Jeg er utrolig glad for at jeg ser kampene på pub, og slipper å sitte på nettet og lese kommentarene underveis iløpet av en kamp.

 

Som jeg skrev tidligere i tråden, så blir jeg rett og slett flau over måten enkelte her inne oppfører seg. Er det virkelig slik vi ønsker at vårt forum skal fremstå? Ønsker vi virkelig at forumet vårt skal være på samme lavpanna nivå som TV-forumet???

Link to comment
Share on other sites

Kom hjem fra London og kamp i ettermiddag, utrolig skuffet selvsagt. Nå har jeg tatt meg tid til å lese igjennom kamptrådens 20 sider, og det gjør meg om mulig enda mere skuffet.

 

Å kalle spillerne for h....unger og drittlag er så absolutt lavmål som det går an å komme, det MÅ være mulig å begrense seg ørlitte granne selv om man er skuffet over kampen.

 

Andre igjen sitter hjemme i sofaen å kritiserer supporterne på Emirates, eller rettere sagt, hevder de IKKE er supportere, og vet uten videre hvilket opphav de forskjellige har, samt deres intensjoner for å gå på fotballkamp.

For det første; Ja, det er mange dresskledde på Emirates. Det betyr IKKE at de ikke er supporere. De aller, aller fleste av de som var på tribunene i går har et livslangt, og da mener jeg et liv lenger enn 16 åringene her på forumet, forhold til Arsenal. Hvorfor de går i dress? Vel, mange arbeider faktisk til kl 19 og 20 i london og drar rett på kamp, selv om det selvsagt ikke gjelder alle.

Vi var også skuffet over at mange valgte å forlate stadion etter 3-0 scoringen, ingenting å si på det, men det var faktisk en solid skare igjen som både sang hele kampen igjennom, samt apllauderte spillerne av banen etter kampslutt.

Forestill dere skuffelsen;

På julaften er alle barna i full gang med gang rundt juletreet, nissen skal komme, kvelden de alle har gledet seg til er i ferd med å nå klimaks. Så, inn døra kommer den lite hyggelige naboen og forteller at nissen og alle gavene dropper besøket i år. Litt etter kommer han inn og fjerner mat og kaker også, men forventer at de skal fortsette å synge og glede seg over julekvelden!

DET er den skuffelsen både spillere og supportere opplevde i går kveld. Det var natta før kvelden hadde begynt. Og til alles informasjon; det var en ENORM stemning på Emirates før første United-scoring, faktisk var det meget bra etter den også, helt til 2-0 kom. Hverken jeg, eller noen jeg har pratet med, har opplevd maken på Emirates, så unnskyld folkens, men STUFF IT!

 

Som noen har nevnt her inne, er det umulig å trekke noe ut av kampen i går, da premissene var ødelagte etter 10 minutter. Hvem som var best i går kveld fikk vi forsåvidt aldri klarert, da det ikke ble noen fotballkamp.

 

Gibbs? Stakkars gutt, maks uflaks, håper virkelig han kommer seg over dette. Og; til deg som skrev at publikum hadde kommet til å pipe ham av banen, det er pisspreik for å si det på godt norsk. Gibbs fikk applaus ved hver anledning etter tabben, samtlige på tribunene skjønte at det var et uhell.

 

Almunia tabber seg nok ut, og derfra er kampen "uinteressant".

 

Ronaldo? Aldri i hele mitt liv skal jeg si noe positivt om den drittungen noensinne igjen! That´s a promise!

 

Vi ryker ut av semifinalen i Champions League (hei, det ER fantastisk bra å bare komme dit!), for kanskje europas beste lag. Det kan jeg leve med, uansett hvor skuffende det ble i går.

 

Neste år! Ja, jeg klarer å vente, men er tilbake på Emirates på søndag.

 

Proud to be a gooner!

 

Takk Nilsen, mange kloke ord her. Jeg så som alltid kampen med engelske kommentatorer og de berømmet publikum og stemningen også etter 0-1 målet. At det blir stillere etter 0-2 trenger man jo ikke være Albert E for å skjønne.

(...)

Nei, at pipen får ein litt annan lyd når vi får 0-2 i mot etter 11 minutter er det ingen som holder i mot supporterne, men når så mange regelrett går fra stadion før 60 spilte minutter ser eg på som svært alvorleg faktisk. Judas er eit ord som blir benytta fra supporterne når ein spelar skifter beite, kva trur du spelararane føler når dei plutseleg spelar for tomme tribuner, der kun United fansen er igjen? Svik! Det fins ikkje unnskyldning, spillerne fortener ikkje det, Wenger fortener ikkje det, det hardtarbeidende britiske folk som ikkje lenger har råd til å ta med guttungen på kamp pga prisene fortener ikkje det.

Link to comment
Share on other sites

 

Oppfordrer så alle til å stille med drakt hvor enn dere måtte befinne dere i morgen, for å vise at tilskuerne i kveld ikke representerer hvordan ekte Arsenal-fans er. De som er på Emirates i dag er kun medgangssupportere som forventer at Arsenal skal være best hver jævla gang, men det funker ikke.

 

 

Dette var sitatet jeg tok utgangspunkt i, Imers. Det er ingen forbehold her om at det var de som gikk tidlig det var snakk om. Alle som var på Emirates tirsdag, inklusive meg og mine likesinnede, blir stemplet som medgangssupportere.

Mitt forsøk på å påpeke at supporterskaren ikke er fullt ut så svart/hvit som det det påpekes her, har endt i en diskusjon om hvem som er dårlige/gode supportere. Jeg kan ikke se å ha hevdet at jeg er noen bedre supporter enn noen andre. Derimot anser jeg det som uforståelig og forkastelig, fra mitt ståsted, å kalle spillerne for h....unger, slik du gjorde tidligere i tråden.

 

Men det er greit, de siste sidene har jo vist at mine meningerer i mindretall, i hvertfall her på forumet, så jeg skjønner tegninga.

Vi forholder oss til Arsenal på forskjellige måter, og hvis dere forbeholder dere retten til å slenge dritt om meg og min lidenskap, forbeholder jeg meg retten til å svare, ja.

 

Edit: takk RP7, vise ord.

 

Er helt på linje både med deg og Kim her.

Når en nevner at en skal rakke ned på en spiller fordi denne kanskje ikke har dagen på banen blir jeg matt.

Det har absolutt ingenting med å være supporter å gjøre i det hele tatt.

Det er det jeg kaller en total miss.

Å rakke ned,komme med all den dritten enkelte kommer med er total skivebom.

Prøv det blant supporterne på Emirates.

 

Og dette med at en MÅ kritisere alltid er også noe jeg ikke forstår. Der er ikke

en eneste Arsenalspiller som leser dette forumet.

 

Er noe som heter klasse. Det finner en definitivt ikke i kamptrådene på dette forumet.

Link to comment
Share on other sites

Kom hjem fra London og kamp i ettermiddag, utrolig skuffet selvsagt. Nå har jeg tatt meg tid til å lese igjennom kamptrådens 20 sider, og det gjør meg om mulig enda mere skuffet.

 

Å kalle spillerne for h....unger og drittlag er så absolutt lavmål som det går an å komme, det MÅ være mulig å begrense seg ørlitte granne selv om man er skuffet over kampen.

 

Andre igjen sitter hjemme i sofaen å kritiserer supporterne på Emirates, eller rettere sagt, hevder de IKKE er supportere, og vet uten videre hvilket opphav de forskjellige har, samt deres intensjoner for å gå på fotballkamp.

For det første; Ja, det er mange dresskledde på Emirates. Det betyr IKKE at de ikke er supporere. De aller, aller fleste av de som var på tribunene i går har et livslangt, og da mener jeg et liv lenger enn 16 åringene her på forumet, forhold til Arsenal. Hvorfor de går i dress? Vel, mange arbeider faktisk til kl 19 og 20 i london og drar rett på kamp, selv om det selvsagt ikke gjelder alle.

Vi var også skuffet over at mange valgte å forlate stadion etter 3-0 scoringen, ingenting å si på det, men det var faktisk en solid skare igjen som både sang hele kampen igjennom, samt apllauderte spillerne av banen etter kampslutt.

Forestill dere skuffelsen;

På julaften er alle barna i full gang med gang rundt juletreet, nissen skal komme, kvelden de alle har gledet seg til er i ferd med å nå klimaks. Så, inn døra kommer den lite hyggelige naboen og forteller at nissen og alle gavene dropper besøket i år. Litt etter kommer han inn og fjerner mat og kaker også, men forventer at de skal fortsette å synge og glede seg over julekvelden!

DET er den skuffelsen både spillere og supportere opplevde i går kveld. Det var natta før kvelden hadde begynt. Og til alles informasjon; det var en ENORM stemning på Emirates før første United-scoring, faktisk var det meget bra etter den også, helt til 2-0 kom. Hverken jeg, eller noen jeg har pratet med, har opplevd maken på Emirates, så unnskyld folkens, men STUFF IT!

 

Som noen har nevnt her inne, er det umulig å trekke noe ut av kampen i går, da premissene var ødelagte etter 10 minutter. Hvem som var best i går kveld fikk vi forsåvidt aldri klarert, da det ikke ble noen fotballkamp.

 

Gibbs? Stakkars gutt, maks uflaks, håper virkelig han kommer seg over dette. Og; til deg som skrev at publikum hadde kommet til å pipe ham av banen, det er pisspreik for å si det på godt norsk. Gibbs fikk applaus ved hver anledning etter tabben, samtlige på tribunene skjønte at det var et uhell.

 

Almunia tabber seg nok ut, og derfra er kampen "uinteressant".

 

Ronaldo? Aldri i hele mitt liv skal jeg si noe positivt om den drittungen noensinne igjen! That´s a promise!

 

Vi ryker ut av semifinalen i Champions League (hei, det ER fantastisk bra å bare komme dit!), for kanskje europas beste lag. Det kan jeg leve med, uansett hvor skuffende det ble i går.

 

Neste år! Ja, jeg klarer å vente, men er tilbake på Emirates på søndag.

 

Proud to be a gooner!

 

Takk Nilsen, mange kloke ord her. Jeg så som alltid kampen med engelske kommentatorer og de berømmet publikum og stemningen også etter 0-1 målet. At det blir stillere etter 0-2 trenger man jo ikke være Albert E for å skjønne.

(...)

Nei, at pipen får ein litt annan lyd når vi får 0-2 i mot etter 11 minutter er det ingen som holder i mot supporterne, men når så mange regelrett går fra stadion før 60 spilte minutter ser eg på som svært alvorleg faktisk. Judas er eit ord som blir benytta fra supporterne når ein spelar skifter beite, kva trur du spelararane føler når dei plutseleg spelar for tomme tribuner, der kun United fansen er igjen? Svik! Det fins ikkje unnskyldning, spillerne fortener ikkje det, Wenger fortener ikkje det.

 

Det er ingen nyhet at mange går før kampen er ferdig når laget ligger under med 0-3. Alt hysteriet rundt `poolsupporterene som sang i Istanbul etc er egentlig mest mediaskapt. Hvor skulle de gå?? Stadion ligger langt utenfor byen og de fleste var avhengig av transport for å komme seg bort. Er det rart de ble igjen??

Selv var jeg på pub i Oslo den kvelden og det var knapt en Liverpoolsupporter igjen i pausen. De kom imidlertid tilbake etter kampen..

 

I alle ligaer i alle land forlater publikum stadion tidlig hvis laget taper. Jeg har sett Highbury halvtomt midt i 2. omgang mot Spurs. Vi tapt kampen og ble hetset som bare f.. av yidsa. De sang oss ut av stadion. Dette var slutten av 80-tallet. Da de såkalte ekte supporterene var på kampene. Jeg har også kommet inn i pausen på Highbury for 1 pund! på begynnelsen av 90-tallet fordi det var så mange ledige plasser.

 

Det har nok alltid vært slik, men det blir veldig synlig med tomme seter i forhold til halvfulle ståtribuner. Når man i tillegg har 50 tv-kameraer som fanger opp alt som skjer på stadion blir det veldig synlig.

 

Korrigerer meg selv: Tapet mot spurs var i -93 og ikke på slutten av 80-tallet som jeg skrev.

Link to comment
Share on other sites

mmaelan skrev:

 

Når en nevner at en skal rakke ned på en spiller fordi denne kanskje ikke har dagen på banen blir jeg matt.

Det har absolutt ingenting med å være supporter å gjøre i det hele tatt.

Det er det jeg kaller en total miss.

 

Nå vet ikke jeg om det var mitt innlegg du sikter til når du skriver det, men én ting er å ikke ha dagen. Selvsagt kan spillere være uheldige osv. En helt annen ting er det når spillere IKKE VIL ha dagen (det høres kanskje rart ut men andre måter å beskrive Adebayors innsats på finnes faktisk ikke...)

Link to comment
Share on other sites

Kanskje eg har bomma, eg trudde essensen i diskusjonen var alle dei tusen som gjekk fra kampen lenge før slutt, ikkje kva eit par 13-14 åringer har skrevet, uten å tenkje seg om,i ein kamptråd alle ignorerer uansett.

 

Vel, det begynte vel som en blanding av de to, hvor jeg mente at for mange 13-14 åringer uttalte seg om ting de ikke hadde greie på, hvilket ble til at jeg så på meg selv som en bedre supporter enn disse, noe som faktisk ikke er tilfellet. Mulig folk ignorerer kamptrådene, men hver gang Arsenal taper, eller spiller en mindre bra kamp, fylles disse sidene opp av eder og galle fra veldig mange, ikke bare 13-14 åringene, og det er vel litt der diskusjonen har havnet.

 

For ordens skyld; jeg har aldri ment at det er greit av så mange å forlate Emirates på tirsdag, det var utrolig frustrerende å se på. Jeg reagerte deriomot på at samtlige disse PLUSS de gjenværende blir framstilt som medgangssupportere som bare kom trekkende til storoppgjørene. Slik var det faktisk ikke.

Jeg har heller ikke kalt noen for medgangssupportere, i denne tråden ihvertfall, men jeg blir trekt når jeg som supporter, spillere og klubben blir gjenstand for drittslenging fra diverse hold etter en kamp som i hvertfall jeg var glad over å ha vært på.

Link to comment
Share on other sites

Er noe som heter klasse. Det finner en definitivt ikke i kamptrådene på dette forumet.

 

Det finnes mange tråder her på forumet som totalt mangler klasse. Det gjelder stort samtlige kamptråder, og spillertråder til spillere som er under konstant kritikk samme hva de foretar seg

Link to comment
Share on other sites

Kom hjem fra London og kamp i ettermiddag, utrolig skuffet selvsagt. Nå har jeg tatt meg tid til å lese igjennom kamptrådens 20 sider, og det gjør meg om mulig enda mere skuffet.

 

Å kalle spillerne for h....unger og drittlag er så absolutt lavmål som det går an å komme, det MÅ være mulig å begrense seg ørlitte granne selv om man er skuffet over kampen.

 

Andre igjen sitter hjemme i sofaen å kritiserer supporterne på Emirates, eller rettere sagt, hevder de IKKE er supportere, og vet uten videre hvilket opphav de forskjellige har, samt deres intensjoner for å gå på fotballkamp.

For det første; Ja, det er mange dresskledde på Emirates. Det betyr IKKE at de ikke er supporere. De aller, aller fleste av de som var på tribunene i går har et livslangt, og da mener jeg et liv lenger enn 16 åringene her på forumet, forhold til Arsenal. Hvorfor de går i dress? Vel, mange arbeider faktisk til kl 19 og 20 i london og drar rett på kamp, selv om det selvsagt ikke gjelder alle.

Vi var også skuffet over at mange valgte å forlate stadion etter 3-0 scoringen, ingenting å si på det, men det var faktisk en solid skare igjen som både sang hele kampen igjennom, samt apllauderte spillerne av banen etter kampslutt.

Forestill dere skuffelsen;

På julaften er alle barna i full gang med gang rundt juletreet, nissen skal komme, kvelden de alle har gledet seg til er i ferd med å nå klimaks. Så, inn døra kommer den lite hyggelige naboen og forteller at nissen og alle gavene dropper besøket i år. Litt etter kommer han inn og fjerner mat og kaker også, men forventer at de skal fortsette å synge og glede seg over julekvelden!

DET er den skuffelsen både spillere og supportere opplevde i går kveld. Det var natta før kvelden hadde begynt. Og til alles informasjon; det var en ENORM stemning på Emirates før første United-scoring, faktisk var det meget bra etter den også, helt til 2-0 kom. Hverken jeg, eller noen jeg har pratet med, har opplevd maken på Emirates, så unnskyld folkens, men STUFF IT!

 

Som noen har nevnt her inne, er det umulig å trekke noe ut av kampen i går, da premissene var ødelagte etter 10 minutter. Hvem som var best i går kveld fikk vi forsåvidt aldri klarert, da det ikke ble noen fotballkamp.

 

Gibbs? Stakkars gutt, maks uflaks, håper virkelig han kommer seg over dette. Og; til deg som skrev at publikum hadde kommet til å pipe ham av banen, det er pisspreik for å si det på godt norsk. Gibbs fikk applaus ved hver anledning etter tabben, samtlige på tribunene skjønte at det var et uhell.

 

Almunia tabber seg nok ut, og derfra er kampen "uinteressant".

 

Ronaldo? Aldri i hele mitt liv skal jeg si noe positivt om den drittungen noensinne igjen! That´s a promise!

 

Vi ryker ut av semifinalen i Champions League (hei, det ER fantastisk bra å bare komme dit!), for kanskje europas beste lag. Det kan jeg leve med, uansett hvor skuffende det ble i går.

 

Neste år! Ja, jeg klarer å vente, men er tilbake på Emirates på søndag.

 

Proud to be a gooner!

 

Takk Nilsen, mange kloke ord her. Jeg så som alltid kampen med engelske kommentatorer og de berømmet publikum og stemningen også etter 0-1 målet. At det blir stillere etter 0-2 trenger man jo ikke være Albert E for å skjønne.

(...)

Nei, at pipen får ein litt annan lyd når vi får 0-2 i mot etter 11 minutter er det ingen som holder i mot supporterne, men når så mange regelrett går fra stadion før 60 spilte minutter ser eg på som svært alvorleg faktisk. Judas er eit ord som blir benytta fra supporterne når ein spelar skifter beite, kva trur du spelararane føler når dei plutseleg spelar for tomme tribuner, der kun United fansen er igjen? Svik! Det fins ikkje unnskyldning, spillerne fortener ikkje det, Wenger fortener ikkje det.

 

Det er ingen nyhet at mange går før kampen er ferdig når laget ligger under med 0-3. Alt hysteriet rundt `poolsupporterene som sang i Istanbul etc er egentlig mest mediaskapt. Hvor skulle de gå?? Stadion ligger langt utenfor byen og de fleste var avhengig av transport for å komme seg bort. Er det rart de ble igjen??

Selv var jeg på pub i Oslo den kvelden og det var knapt en Liverpoolsupporter igjen i pausen. De kom imidlertid tilbake etter kampen..

 

I alle ligaer i alle land forlater publikum stadion tidlig hvis laget taper. Jeg har sett Highbury halvtomt midt i 2. omgang mot Spurs. Vi tapt kampen og ble hetset som bare f.. av yidsa. De sang oss ut av stadion. Dette var slutten av 80-tallet. Da de såkalte ekte supporterene var på kampene. Jeg har også kommet inn i pausen på Highbury for 1 pund! på begynnelsen av 90-tallet fordi det var så mange ledige plasser.

 

 

 

Å dra inn kva alle andre gjør bryr meg ikkje, det blir litt som i barnehagen når man skyldte på Truls når det egentlig var ein sjølv som hadde vært uheldig og knust melkeglaset. Det som betyr noko er kva Arsenal og vi som supportere av laget gjør. Ein kan unngå å stigmatisere og dermed kalle alle desse for medgangssupportere men det er og blir ein uting. Eg vet ikkje kor ordet supporter kjem fra, men det er overraskande likt support som tyder støtte. Det er det det handlar om, og det gjelder like mykje når man taper som når man vinn.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...