Jump to content

2009.04.29 Manchester United B


hermz

Man Utd v Arsenal  

36 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 185
  • Created
  • Last Reply

Of! Jeg er så nervøs! Tror ikke jeg greier å se på!

Samma her, heldigvis er kampen i morgen...

 

Tror for øvrig vi taper denne. Som andre sier, bør vi ikke være ufornøyde om det skulle bli 2-1, 3-2, 3-1.

Det verste som kunne skjedd(utenom stortap) er vel 0-0.

Link to comment
Share on other sites

Håper på dette laget:

 

Almunia

Eboue- Toure-Djourou-Gibbs

Walcott-Song-Fabregas-Nasri

Adebayor-Eduardo

 

Det hadde vært sinnsykt digg å slå ut United. Med Arshavin på laget er jeg temmelig sikker på at vi hadde klart det, nå er det mere 50-50.

 

Gleder meg gjør jeg i hvertfall!

Link to comment
Share on other sites

Håper på dette laget:

 

Almunia

Eboue- Toure-Djourou-Gibbs

Walcott-Song-Fabregas-Nasri

Adebayor-Eduardo

 

Det hadde vært sinnsykt digg å slå ut United. Med Arshavin på laget er jeg temmelig sikker på at vi hadde klart det, nå er det mere 50-50.

 

Gleder meg gjør jeg i hvertfall!

noen som vet om egentlig Eduardo kan spille?

 

var jo ikke med i troppen mot Boro, og det står ikke noe på injury news på arsenal.com

Link to comment
Share on other sites

Håper på dette laget:

 

Almunia

Eboue- Toure-Djourou-Gibbs

Walcott-Song-Fabregas-Nasri

Adebayor-Eduardo

 

Det hadde vært sinnsykt digg å slå ut United. Med Arshavin på laget er jeg temmelig sikker på at vi hadde klart det, nå er det mere 50-50.

 

Gleder meg gjør jeg i hvertfall!

noen som vet om egentlig Eduardo kan spille?

 

var jo ikke med i troppen mot Boro, og det står ikke noe på injury news på arsenal.com

 

Han er skadefri, men tror ikke han kommer til å få spille noe særlig før neste sesong. Tror Wenger vil at han skal ha en skadefri preseason slik at han får bygget seg opp skikkelig igjen, akkurat som med Rosicky.

Link to comment
Share on other sites

Dette er 2 kamper som jeg krysser alt jeg har på at vi går til finalen.

Dette er kampene vi virkelig må stå fram. Noe annet er rett og slett utenkelig fra mitt ståsted;-)

Drittnervøs men håper disse 11 vil roe nervene etterhvert:

 

Almunia

 

Sagna Toure Djorou Gibbs

 

Song Diaby

 

Walcott Cesc Nasri

 

Ade

Link to comment
Share on other sites

Dette blir umenneskelig spennende. Jeg satser stort og skal se kampen nesten utelukkende med Scum-fans, men føler meg sikker på at det er jeg som kan glise og le rått i halv 11-tiden. Og det håper jeg at disse 11 sørger for:

 

Almunia

 

Sagna - Toure - Djorou - Gibbs

 

Song - Diaby

 

Walcott - Cesc - Nasri

 

Adebayor

 

Var litt usikker på hvem jeg ville ha på spissplassen. Bendtner jobber jo som besatt, men føler ikke at han har de matchvinneregenskapene som Ade til tider innehar. Så håper Ade får en sjanse til å vise hva han er laget av! Har friskt i minne at han har avgjort på OT før, så satser på at han gjentar den bedriften.

 

Håper og tror på at vi scorer minst et og skaffer oss et godt utgangspunkt. Tror vi gjentar bedriften mot Villareal og spiller 1-1 borte før vi dreper de med 3-0 hjemme!

 

COME ON YOU GUNNERS!

Link to comment
Share on other sites

På mange måter er dette eksamen for Wenger og hans unge mannskap. Vår heroiske manager har tutet ørene våre fulle i ett år nå om at laget hans er klare for trofeer. Om en uke vet vi mye mer.

Personlig så har jeg en snikende følelse av at vi kan ta oss til finalen. Blir vi slått ut, eller gud forby, taper med to mål eller mer allerede i kveld. Da er sesongen over og Wenger`s ungdomspolitikk vil komme under enda mer kritikk.

 

Nei, historie skal skrives og den skal handle om Arsenals triumf i Champions League 2008/2009.

 

Come on you Gunners!!!!!!!!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Så nervøs som jeg er foran kveldens kamp har jeg ikke vært siden finalen mot Barca i Paris 2006. Når sant skal sies er dette vår største kamp på nesten 3 år og en kamp vi goonere kommer til å huske resten av livet. En spesiell dag med andre ord.

Som Daddy Cool korrekt påpeker så blir dette på mange måter en eksamen for Wengers eksperiment. Ryker vi så er sesongen over og må også betegnes som en skuffelse. Avanserer vi holder vi liv i sesongen frem til slutten av mai og en CL-finale er et høydepunkt uansett resultat.

 

Skadesituasjonen er dessverre som vanlig ødeleggende. Det faktum at både Gallas og Clichy ligger på sykestua kan være det som vipper det Scum`s vei. Duellen Gibbs vs Ronaldo skremmer meg. Jeg er for all del imponert over vår unge back, men jeg har sett han slite mot radikalt svakere motstand enn den regjerende vinner av gullballen. Jeg mener derfor at Sagna bør flyttes over på venstreback så vi ikke risikerer å ødelegge karrieren til Gibbs. Tabber i kveld gjør vondt for en 19-åring.

 

Det som taler for oss er at vi starter borte. På den måten, om vi er litt kyniske, kan vi legge et godt grunnlag i kveld og spille som løver på LSD da returoppgjøret spilles om 6 dager. Taktikk blir veldig viktig.

 

Husk også at United sannsynligvis kommer til å starte med sitt beste mannskap borte mot Middlesborough på lørdag for å sikre ligagullet. Vi kan imidlertid spare våre viktigste spillere mot Pompey slik at vi er mer uthvilt enn jævlene om en uke, det kan bety mye.

Ellers irriterer det meg at United selvfølgelig fikk en hviledag mer enn oss inn mot kveldens kamp, typisk!

 

Adebayor blir veldig viktig i kveld. Er det en som kan få Ferdinand til å skjelve så er det the Togonator. Rio har vel også uttalt at Ade er PLs vanskeligste angriper å hanskes med, og det må Ade vise i kveld. Er han i spillehumør kan han score mål i tillegg til å frigjøre rom for Walcott og Nasri ved å binde opp ManUs mitstoppere. For å gjøre Uniteds backrekke ytterligere svimle så kan Nasri og Walcott veksle på hvilke kant de opererer på. Om Walcott setter fart på Uniteds høyreside og sannsynligvis i duell John O`Shea så kan det bli riktig moro.

 

Fabregas må ligge sentralt å strø baller og bistå Diaby og Song med det defensive arbeidet. Vinner vi midtbanekrigen så får vi også utnyttet våre offensive egenskaper mer.

 

Song må hjelpe Toure og Djorou med å nøytralisere Rooney/Tevez. De to kommer til å løpe som gale galleislaver og et sekunds uoppmerksomhet og de er igjennom. De kommer til å presse frem feil er jeg redd.

 

Tips: 2-1 til hjemmelaget.

 

 

 

Almunia

 

Eboue - Toure - Djorou - Sagna

 

<--- Song - Diaby ---->

 

Fabregas

 

Walcott Nasri

 

Adebayor

Link to comment
Share on other sites

Dette blir umenneskelig spennende. Jeg satser stort og skal se kampen nesten utelukkende med Scum-fans, men føler meg sikker på at det er jeg som kan glise og le rått i halv 11-tiden.

 

Vit hva du risikerer. Jeg tok den sjansen i FA-cup-kampen i fjor. Alle husker vel hvordan det endte. :)

Link to comment
Share on other sites

Dette blir umenneskelig spennende. Jeg satser stort og skal se kampen nesten utelukkende med Scum-fans, men føler meg sikker på at det er jeg som kan glise og le rått i halv 11-tiden.

 

Vit hva du risikerer. Jeg tok den sjansen i FA-cup-kampen i fjor. Alle husker vel hvordan det endte. :)

Akkurat det gjorde jeg også, og det ble stygt. Derfor de var hissige på å se den med meg denne gangen også så jeg satser på at det er min tur denne gangen!

 

Irriterer meg forresten utrolig at Arshavin ikke får spille. For en latterlig regel! Han har jo kun spilt noen kamper for et lag som røk ut i gruppespillet! Hadde det vært et lag som gikk videre og var en konkurrent, greit nok, men ikke når det er på et lag som har vært ute av turnering i snart et halvt år! Tullete og trangsynt regel. Tror Arshavin kunne blitt tungen på vektskålen i disse oppgjørene.

Link to comment
Share on other sites

Arsenals forsvar avgjør denne kampen:) holder de mål så tror jeg på 0-1 seier, holder ikke forsvaret vårt tett så er jeg redd for både 2-0 og 3-0......

Eboue---- toure---djourou------sagna i forsvar! for å ha litt mer rutine enn gibbs, og en som har spilt mot ronaldo før....

Link to comment
Share on other sites

Arsenals forsvar avgjør denne kampen:) holder de mål så tror jeg på 0-1 seier, holder ikke forsvaret vårt tett så er jeg redd for både 2-0 og 3-0......

Eboue---- toure---djourou------sagna i forsvar! for å ha litt mer rutine enn gibbs, og en som har spilt mot ronaldo før....

Der har du et viktig poeng, frykter at Gibbs kan bli litt varm i søta knollen, og gjøre noe dumt men en så god spiller som Ronaldo. Får bare håpe Sagna er bedre enn hva han var mot Liverpool. Håper vi slippe å se Silvestre mot gamle lagkammerater.

Link to comment
Share on other sites

Theo før kampen:

 

- Vi føler ikke at noe lag er bedre enn oss. Ser du på hver enkelt spiller i Arsenals lag, så er det så mange potensielle matchvinnere. Vi vet hvor dominerende vi kan være og vi spiller til tider fantastisk fotball. Sjefen henter spillere fra alle verdens hjørner, som folk knapt har hørt om. Men når de kommer inn i laget vårt så gjør de det godt, skryter Walcott

 

Wenger før kampen:

 

- Dette er det øyeblikket vi har ventet på. Jeg er optimist og tror vi vil vinne Mesterligaen – jo raskere, jo bedre, sier Wenger på pressekonferansen foran onsdagens semifinale mot erkerival Manchester United.

- Jeg er på det punktet i karrieren at jeg er mer fokusert på å vinne denne turneringen for klubben, fansen og spillerne, enn for meg selv, sier Wenger.

 

- For jeg vet hvor mye denne turneringen betyr for dem. Mitt ønske og mål som manager er å vinne alt, men det er ikke mulig her i livet, så vi er alltid litt frustrerte. Arsenal har aldri tidligere vunnet Mesterligaen, og jeg ønsker at den gruppen av spillere som er her nå skal vinne den for første gang, fortsetter han.

 

Til slutt: - De uskrevne reglene i Mesterligaen sier at bortelaget må være varsomme på fremmed gress, og angripe hjemme. Men i disse to kampene tror jeg begge lagene vil angripe både hjemme og borte, slår Wenger fast.

Link to comment
Share on other sites

er skikkelig nervøs nå, men har virkelig troa på at vi kommer til finalen! Dette er vår store sjanse til å hente hjem CL-trofeet, og etter flere år uten noen trofeer, tror jeg både laget og ikke minst oss fans virkelig håper (kanskje forventer?) et trofe til Emirates! :) lykke til alle sammen! :)

Link to comment
Share on other sites

Veldig spent på kampen.. håper bare vi ikke får ett 2-0 / 3-0 resultat. Vi Trenger et borte mål.

 

Nå ser det jo ut som Chelsea kan vinne sitt oppgjør, etter et heldig 0-0 resultat borte mot barca.

Om vi da møter Chelsea på nøytral bane, er ikke det den værste kampen å vinne.

 

Lykke til Gutter!!!

Link to comment
Share on other sites

Veldig spent på kampen.. håper bare vi ikke får ett 2-0 / 3-0 resultat. Vi Trenger et borte mål.

 

Nå ser det jo ut som Chelsea kan vinne sitt oppgjør, etter et heldig 0-0 resultat borte mot barca.

Om vi da møter Chelsea på nøytral bane, er ikke det den værste kampen å vinne.

 

Lykke til Gutter!!!

0-2/0-3 resultat skal du ikke se bortifra at det blir;)

Link to comment
Share on other sites

Veldig spent på kampen.. håper bare vi ikke får ett 2-0 / 3-0 resultat. Vi Trenger et borte mål.

 

Nå ser det jo ut som Chelsea kan vinne sitt oppgjør, etter et heldig 0-0 resultat borte mot barca.

Om vi da møter Chelsea på nøytral bane, er ikke det den værste kampen å vinne.

 

Lykke til Gutter!!!

0-2/0-3 resultat skal du ikke se bortifra at det blir;)

Selv om vi skulle klare å vinne 2-0/3-0 idag, så er det ikke avgjort før den siste kampen er spilt. Dette blir så ulidelig spennende!

Link to comment
Share on other sites

Veldig spent på kampen.. håper bare vi ikke får ett 2-0 / 3-0 resultat. Vi Trenger et borte mål.

 

Nå ser det jo ut som Chelsea kan vinne sitt oppgjør, etter et heldig 0-0 resultat borte mot barca.

Om vi da møter Chelsea på nøytral bane, er ikke det den værste kampen å vinne.

 

Lykke til Gutter!!!

0-2/0-3 resultat skal du ikke se bortifra at det blir;)

Selv om vi skulle klare å vinne 2-0/3-0 idag, så er det ikke avgjort før den siste kampen er spilt. Dette blir så ulidelig spennende!

 

 

Det skal veldig mye til for at vi ikke slipper inn en del mål i dag. Hvis man ser vekk i fra de fire målene til Arshavin var det som ble prestert defensivt mot Pool noe av det verste jeg har sett.. Skal være glad vi ikke slapp inn det dobbelte.. Forsvarsrekka er jo til og med faktisk svekket siden det kampen, så dettte kan bli utrolig skummelt..

Link to comment
Share on other sites

En kamp jeg både gleder og gruer meg til. Uansett er dette en kamp å se fram til. Dere som er sikre på avansement, bra for dere, men det er helt usannssynlig i mine øyne å være sikker på avansement, 2 og 3-0 seier til oss høres også helt absurd ut, det er i det minste urealistisk. Det beste som kan skje ikveld er at vi vinner med et mål og er vel ikke helt urealistisk, men slik jeg ser det for meg er dette en typisk uavgjort kamp, og kan fort bli en gjentakelse av gårsdagens semifinale mellom Barca og Chelsea.

Jeg håper bare forsvaret holder unna, og det er det viktigste ikveld, angrepet er bra nok til å skape sjanser og kanskje score ett eller to mål, men det er bakover at det er viktig å tette igjen. Hører rykter om at Gibbs kanskje er ute til kveldens kamp og dermed blir det en enda mer ujevn forsvarslinje en tidligere, og det er lite fordelaktig.

Da blir det vel enten;

Sagne-Toure-Djourou-Silvestre, eller

Eboue-Toure-Djourour/Silvestre-Sagna.

 

Men jeg håper bare på det beste og mye liv på Bohemen ikveld. Lykke til alle sammen!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...