Jump to content

2009.04.29 Manchester United B


hermz

Man Utd v Arsenal  

36 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Manchester United v Arsenal

UEFA Champions League, Old Trafford

Onsdag, 29. april, 2009, 20:45

 

21ouirb.jpg

Anderson og Fabregas i duell på Old Trafford i fjor.

 

Dommer:

?

 

TV Kanaler/Streams:

Viasat 4

Atdhe.net

Espns-live.com

Fotbolllive.se

Goonernews.com

Myp2p.eu

 

Skader/suspensjor:

Robin van Persie

Gael Clichy

William Gallas

Tomas Rosicky

Andrey Arshaivn (cup)

 

Mulig(e) Arsenal-lag:

 

V1

Almunia

Sagna - Toure - Djourou/Silvestre - Gibbs

Denilson - Song

Walcott - Fabregas - Nasri

Adebayor/Bendtner

 

V2

Almunia

Sagna - Toure - Djourou/Silvestre - Gibbs

Walcott - Fabregas - Song/Denilson - Nasri

Adebayor - Bendtner

 

Info:

- United og Arsenal har møtt hverandre 204 ganger i alle konkurranser. United har vunnet 82 oppgjør, 77 kamper har endt med Arsenal-seier og 45 har endt uavgjort.

- Arsenals siste seier på Old Trafford kom den 17. september 2006, Adebayor scoret kampens eneste mål fire minutter før slutt.

- Man Utd har bare tapt 17 oppgjør mot Arsenal på eget gress.

- Første kamp mellom disse to lagene i Manchester endte 3-3, 13. oktober 1894.

- Arsenals største borteseier mot United er 4-1 i 1908/09 sesongen.

 

Husk:

Spillerbørs

Tipp Champions League

 

Lykke til! :D

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 185
  • Created
  • Last Reply

Uff, nå angrer jeg på at jeg etterlyste kamptråd, for nå kjente jeg nervene med en gang. Dette blir altfor spennende, og vi får bare håpe at vi fortsatt har en god mulighet til avansement etter onsdagens kamp.

 

Dette blir tøft!

Link to comment
Share on other sites

Jeg gleder meg helt ekstremt til denne kampen (og returoppgjøret). Det er sjeldent jeg gleder meg så mye til en fotballkamp. Det skal bli så utrolig spennende. Dette er ikke bare en semifinale i Champions League. Det er en seminiale i Champions League mot Manchester United. Vinner vi, har vi slått ut et lag "alle" her i landet heier på. Det laget mange av oss hater mest av alle. Taper vi, har vi ikke bare gått glipp av en Champions Legue-finale eller et trofé, men også tapt for et lag det virkelig ikke er gøy å tape for.

 

Det har vært mye interessant som har skjedd mellom Arsenal og Manchester United i historiens løp. Jeg tror dette kommer til å bli to oppgjør "for the books". Jeg tror dessverre at vi taper på Old Trafford, men jeg tror samtidig at vi vinner på Emirates. Jeg tør rett og slett ikke å tippe hvem jeg tror går videre. Dette oppgjøret er helt åpent! Dette blir fart og spenning - og tro meg: Det kommer til å bli kontroversiellt!

Link to comment
Share on other sites

Da skal Arsenal inn i de første 90 av sine viktigste 180 minutter på veldig mange år. Vi har vært i semifinalen av Champions League tidligere, men denne gangen kommer det ultimate prestisjeoppgjøret; Manchester United. Pr idag får du ikke en tøffere motstander på dette nivået og det er vel ingen tvil om at dette blir meget, meget tøft.

 

Formasjon.

Almunia, ingen tvil her.

 

Eboue- Toure- Silvestre- Gibbs, Eboue har vært god, Silvestre har rutinen og Gibbs fortjener sjansen.

 

Walcott- Nasri- Cesc- Song- Diaby, beskyttelse av backene blir EKSTREMT viktig

 

Adebayor, skal få en meget tøff kveld mot Ferdinand og Vidic.

 

Nøkkelpersonell.

Silvestre, Fabregas, Adebayor og Nasri.

 

Nasri må fungere i sin nye defensive rolle og Silvestre må spille opp mot sitt aller beste. Det er Cesc og Adebayor som må skape og sette de sjansene vi får, det blir ekstremt viktig at disse to klarer å skape nok og holde ballen på motstanders halvdel lenge nok til at vi kan komme etter å skape sjanser.

 

Om Manchester United.

Er de sulten nok? Ønsker de dette like mye som oss? Jeg er ikke sikker.

De virker ikke så sterke sentralt i banen, men de er gode bak, på kantene og helt framme. De er veldig sterke på dødballer både direkte og indirekte. Skal ikke begi meg ut på en total analyse, men noe sier meg at dette kan være uken Wengers tredje rike erobrer Manchester og London.

 

Dette blir et drama i to akter der det laget som har dagen vil stikke av med en billett til Roma, jeg har en meget god følelse mot et United som slipper inn mye mål og som har skrantet i det siste. Allikvel har de et gir (mot Spurs sist) som er meget vanskelig å stå imot, la oss håpe at de ikke finner det på onsdag.

 

Her er det bare til å tømme medisinskapet, dette blir et nervedrama av de sjeldne!

Link to comment
Share on other sites

Håper på dette laget:

Almunia

Eboué - Touré - Djourou - Gibbs

Denilson - Song

Walcott - Fabregas - Nasri

Adebayor*

 

Benk: Fabianski, Silvestre, Sagna, Diaby, Ramsey, Vela, Bendtner

 

* Med tanke på hvordan Adebayor fremstod mot Middlesbrough er jeg på nippet til å ville at Bendtner skal starte på topp. Bendtner vil i hvertfall jobbe skjorta av seg, men så vet vi jo hva Adebayor er i stand til når han "vil"

Link to comment
Share on other sites

Formasjon.

Almunia, ingen tvil her.

 

Eboue- Toure- Silvestre- Gibbs, Eboue har vært god, Silvestre har rutinen og Gibbs fortjener sjansen.

 

Walcott- Nasri- Cesc- Song- Diaby, beskyttelse av backene blir EKSTREMT viktig

 

Adebayor, skal få en meget tøff kveld mot Ferdinand og Vidic.

 

Nøkkelpersonell.

Silvestre, Fabregas, Adebayor og Nasri.

 

Sjønner bare ikke hvordan du kan foretrekke Silvestre framfor Johan Djourou. Hvis Silvestre skal hamle opp med spillere som Rooney, Ronaldo, Giggs, Tevez osv så må han sikkert spille karrierebeste...!

 

EDIT: Ser nå at står pga rutinen, men jeg syns ikke det holder.

Link to comment
Share on other sites

Sjønner bare ikke hvordan du kan foretrekke Silvestre framfor Johan Djourou. Hvis Silvestre skal hamle opp med spillere som Rooney, Ronaldo, Giggs, Tevez osv så må han sikkert spille karrierebeste...!

 

EDIT: Ser nå at står pga rutinen, men jeg syns ikke det holder.

 

Nå hadde Djourou ett heller dårlig inhopp i forrige kamp også, desverre :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg har stor tro på at vi skal kunne gå opp i ledelse , men klarer vi å holde på den? Hvilken formasjon/back-firer/strategi velger laget da?

 

Høres kanskje litt rart ut, men det "verste" som kan skje (med mine nerver ihvertfall :D ) er om vi tar en tidlig ledelse. F.eks. 1-0 (Adebayor, 26). Da blir kampen lang...hehe.

Men jeg tror dette er et sannsynlig scenario...

Link to comment
Share on other sites

Dette blir litt av ein kamp. Får benke seg til framføre 100 tommern og satse på minst uavgjort. Blir nok ein ny thriller ala dette kanskje: http://www.youtube.com/watch?v=zwSJnB9VluI

 

1 poeng på bortebane er kanonresultat.

 

eller kan det bli som dette? http://www.youtube.com/watch?v=yn9rhJUpYZw&feature=related

 

Arshavin fikser pool, Nasri fikser man utd?:D

Nå er det straks game on, er nervøs FØR barcelona-chelsea i dag:O blir 1000 ganger værre i morgen:O!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Dette blir litt av ein kamp. Får benke seg til framføre 100 tommern og satse på minst uavgjort. Blir nok ein ny thriller ala dette kanskje: http://www.youtube.com/watch?v=zwSJnB9VluI

 

1 poeng på bortebane er kanonresultat.

 

eller kan det bli som dette? http://www.youtube.com/watch?v=yn9rhJUpYZw&feature=related

 

Arshavin fikser pool, Nasri fikser man utd?:D

Nå er det straks game on, er nervøs FØR barcelona-chelsea i dag:O blir 1000 ganger værre i morgen:O!!!!!

 

Arshavin fikser Liverpool og Nasri fikser Manchester United, men man må ikke glemme at RvP fikser Chelsea heller! :angry:

Link to comment
Share on other sites

Grusomt spennende dette. Gruegleder meg.

 

Håper på

 

Almunia

Sagna Djourou Toure Eboue

Song Cesc

Walcott Diaby Nasri

Adebayor

 

Har Diaby dagen kan alt skje, om han har en av "de andre dagene", byttes han tidlig med Denilson som da bytter plass med Cesc.

 

Tenk om vi skulle vinne og slå dem ut!!!! Oi, oi, oi så glad jeg skal bli.

 

Denne kampen skal nytes i ensomhet med masse sprit og hat.

Link to comment
Share on other sites

Grusomt spennende dette. Gruegleder meg.

 

Håper på

 

Almunia

Sagna Djourou Toure Eboue

Song Cesc

Walcott Diaby Nasri

Adebayor

 

Har Diaby dagen kan alt skje, om han har en av "de andre dagene", byttes han tidlig med Denilson som da bytter plass med Cesc.

 

Tenk om vi skulle vinne og slå dem ut!!!! Oi, oi, oi så glad jeg skal bli.

 

Denne kampen skal nytes i ensomhet med masse sprit og hat.

 

syntes laget ditt er HELT feil...

 

almunia

eboue- toure-djourou-gibbs

diaby-song

walcott-fabregas-nasri

adebayor

 

Hvorfor begynne å eksperimentere med ett HELT nytt forsvar fra borough kampen? syntes det funket bra da, og da bruker vi det mot man utd, tuller vi i forsvar så vinner man utd kampen, enkelt og greit...

Link to comment
Share on other sites

Grusomt spennende dette. Gruegleder meg.

 

Håper på

 

Almunia

Sagna Djourou Toure Eboue

Song Cesc

Walcott Diaby Nasri

Adebayor

 

Har Diaby dagen kan alt skje, om han har en av "de andre dagene", byttes han tidlig med Denilson som da bytter plass med Cesc.

 

Tenk om vi skulle vinne og slå dem ut!!!! Oi, oi, oi så glad jeg skal bli.

 

Denne kampen skal nytes i ensomhet med masse sprit og hat.

 

syntes laget ditt er HELT feil...

 

almunia

eboue- toure-djourou-gibbs

diaby-song

walcott-fabregas-nasri

adebayor

 

Hvorfor begynne å eksperimentere med ett HELT nytt forsvar fra borough kampen? syntes det funket bra da, og da bruker vi det mot man utd, tuller vi i forsvar så vinner man utd kampen, enkelt og greit...

 

Bytt Eboue med Sagna så blir det mest sannsynlig den rette oppstillingen, men tror at Denilson begynner istedet for Diaby.

Link to comment
Share on other sites

Huff huff. Den første av to enormt viktige kamper! Vi har en liten "fordel" av at vi har hjemmebane sist. Da er det veldig viktig at vi kjører på på Trafford for å score viktig(e) bortemål! Utrolig synd at vi ikke har Arshavin i denne, siden jeg tror han fort kunne vist seg å være en matchvinner til de grader.

 

Håper bare resten av laget da hever seg enda noen hakk til. Viktig at alle er 100% både her og hjemme neste uke.

 

Tør ikke si noe uansett utfall fra denne kampen om hvem som kommer til å gå videre. Føler det her er helt åpent.

 

Almunia

Sagna-Kolo-Djourou-Gibbs

Song-Diaby

Walcott-Cesc-Nasri

Ade

Link to comment
Share on other sites

Aaaargh, dette blir så sinnsyykt spennende. Har ikke så store forhåpninger til denne kampen på Old Trafford, men tror vi vil bite godt ifra oss på Emirates. Må for all del ikke grave oss ned med et resultat som 2-1 eller 3-1, for det er i den andre kampen det meste avgjøres. United passer oss i grunn ganske bra, for de vil neppe ligge bakpå, men heller kjøre angrep. Det vil gi oss rom som vi må utnytte med hurtig kontringsspill. Spissen vår burde være forberedt på å måtte sette de sjansene han får, og Bendtner/Adebayor kan ikke brenne 5 sjanser på en dag som dette.

 

Almunia

Sagna-Toure-Silvestre-Gibbs

Walcott-Fabregas-Song-Diaby-Nasri

Adebayor

 

Stiller vi slik så vil vi være uhyre avhengig av at Adebayor jobber og forstyrrer forsvaret alene, og han må forvente seg en tung dag på jobben mot jernmenn som Vidic og Ferdinand. Så taktikken burde ikke være å pumpe opp på Ade. Viktig at forsvaret holder seg sammen, og har "vraket" Djourou mtp. at Man Utd ikke har noen spesielle hodespillere som Silvestre vil ha nevneverdige problemer mot. Berba gidder knapt å vurdere en hodeduell. Gibbs får bare fortsette utviklingen, og han vil nyte godt av farta mot Ronaldo.

 

Midtbanen er vel grei, og har Diaby dagen så tror jeg han kan bli den som skiller seg ut. Har han ikke dagen tror jeg dette kan bli tungt. Ser også at Nasri bytter på venstre flanke og hengende spiss(Hleb-rollen) i løpet av kampen slik at det blir variasjon.

 

Gutter, dette blir jævlig gøy, men samtidig et helvette.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...