Jump to content

2009.04.29 Manchester United B


hermz

Man Utd v Arsenal  

36 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 185
  • Created
  • Last Reply

i've been a gunner since 89, first time i ever saw the red and white i knew this team would be mine!!!

We looove you Arsenal weee doo!!! SKIKKELIG STEMNING NÅÅ! HÆRREGUD SOM JEG GLEDER MEG!

 

Vil virkelig stoppe kjeften på ALLE man utd supporterne der ute!

 

Tipper vi taper 3-0 i dag og 0-2 på emirates. Kall meg gjerne pessimist, men det er mitt tips.

ditt tips holder ikke til realiteten:)

Link to comment
Share on other sites

Uten at jeg har noe konkret statistikk på dette, har jeg inntrykk av at det ikke nødvendigvis er en fordel å lede foran andre kamp. Laget som leder foran andre kamp har lett for å bli litt passive og redde for å tape, mens laget som ligger under har alt å vinne, og kan gå ut i hundre.

 

Se f.eks. på Liverpool-Chelsea, der Liverpool kom ut i et vanvittig tempo i andre kamp. Vi så også hvordan vår andre kamp mot Roma ble, etter at vi ledet etter første kamp. Vi var passive og klarte ikke å angripe.

 

Det er vanskelig å si det, men jeg tror faktisk vi har like gode muligheter med et marginalt tap, som med et uavgjort. Spiller vi uavgjort, har Manchester United alt å vinne i returkampen, og da blir de vanskelig å stå i mot...

Link to comment
Share on other sites

Hvis ein skårar på bortebane så vil ein ha ein stor fordel framføre heimemøtet. 1-1 og 2-1 tap er greie resultat, tapar ein 3-1 så er det verre. 0-0 betyr at du får eit press på deg for å unngå baklengs på heimebane, noko som kan vere ein stressfaktor. Me får satse på seier og at Wenger klarar å nullstille laget framføre returkampen.

Link to comment
Share on other sites

Uten at jeg har noe konkret statistikk på dette, har jeg inntrykk av at det ikke nødvendigvis er en fordel å lede foran andre kamp. Laget som leder foran andre kamp har lett for å bli litt passive og redde for å tape, mens laget som ligger under har alt å vinne, og kan gå ut i hundre.

 

Se f.eks. på Liverpool-Chelsea, der Liverpool kom ut i et vanvittig tempo i andre kamp. Vi så også hvordan vår andre kamp mot Roma ble, etter at vi ledet etter første kamp. Vi var passive og klarte ikke å angripe.

 

Det er vanskelig å si det, men jeg tror faktisk vi har like gode muligheter med et marginalt tap, som med et uavgjort. Spiller vi uavgjort, har Manchester United alt å vinne i returkampen, og da blir de vanskelig å stå i mot...

 

Tja, i begge de kampene du referer til her så gikk laget som ledet etter første kamp videre. Tipper at statistikken viser klart at det laget som vinner første kamp stort sett vinner totalt. Særlig med seier borte i første kamp. At det langt fra er avgjort med seier i første kamp er noe annet.....

Link to comment
Share on other sites

Det er nok alltid en fordel å lede - selv om det medfører at det kan bli vanskelig å holde på den ledelsen. For å si det enkelt: Leder man ikke, ønsker man å oppnå ledese. Leder man, så leder man allerede. Da er det "bare" å holde på ledelsen.

Link to comment
Share on other sites

Vi så også hvordan vår andre kamp mot Roma ble, etter at vi ledet etter første kamp. Vi var passive og klarte ikke å angripe.

 

Nå dro Roma veldig nyttig av hjemmefordelen, da... De er ekstremt gode på eget gress så at de førte kampen var intet sjokk.

Link to comment
Share on other sites

Uff, begynner å bli utrolig nervøs nå! Vet ikke hvordan jeg skal klare meg gjennom hele kampen, men jeg finner vel sikkert på noe...

 

Har dessverre en litt dårlig følelse foran kampen i kveld, så jeg gledegruer med egentlig litt. Men mest glede :(

Link to comment
Share on other sites

Æsj, Silvestre spiller.

Djourou skulle vært bankers!

 

Har en sinnsykt dårlig følelse.....

 

 

COME ON ARSENAL!

 

Samme her. Frykter at vi blir kjempet i senk... :(

 

Nå må dere ikke glemme at Silvestre har spillt for United...

Han har nå værtfall spillt en god del treninger mot Rooney, Ronaldo og Tevez.

Har selv også mer sansen for Djourou, men han har vært ganske rusten etter skadeavbrekket. Silvestre har litt flere kamper gå på.

Link to comment
Share on other sites

Æsj, Silvestre spiller.

Djourou skulle vært bankers!

 

Har en sinnsykt dårlig følelse.....

 

 

COME ON ARSENAL!

 

Samme her. Frykter at vi blir kjempet i senk... :(

 

Nå må dere ikke glemme at Silvestre har spillt for United...

Han har nå værtfall spillt en god del treninger mot Rooney, Ronaldo og Tevez.

Har selv også mer sansen for Djourou, men han har vært ganske rusten etter skadeavbrekket. Silvestre har litt flere kamper gå på.

Må også huske på at de også har spilt med Silvestre, så det kan nok tippe begge veier...

Link to comment
Share on other sites

Hadde helst sett Djourou fra start. Føler meg overhodet ikke sikker på det arbeidet som skal legges ned hjemover mot eget mål. Forsvaret og midtbanen må jobbe knallhardt. Orker i samme elendigheten bakover som vi viste mot Pool når vi slapp inn fire.

 

Krysser det som kan krysses for at vi klarer et bra utgangspunkt. Alt er mulig. Har jo slått de en gang tidligere i år. :(

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...