Jump to content

2009.04.29 Manchester United B


hermz

Man Utd v Arsenal  

36 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Egentlig et helt ok resultat. Ser mange syns at Wenger skulle ha satsa mer fremover, men når vi ligger under 1-0 å er under stort press syns ikke jeg at det er lurt å prøve å score et bortemål når United har sånn kontroll over kampen. mye bedre me 1-0 enn at vi prøver å kanskje få et bortemål så kontrer United oss i senk.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 185
  • Created
  • Last Reply

Egentlig et helt ok resultat. Ser mange syns at Wenger skulle ha satsa mer fremover, men når vi ligger under 1-0 å er under stort press syns ikke jeg at det er lurt å prøve å score et bortemål når United har sånn kontroll over kampen. mye bedre me 1-0 enn at vi prøver å kanskje få et bortemål så kontrer United oss i senk.

Vel, jeg vil nå heller si at 1-2 tap på bortebane er bedre enn et 0-1 tap... Hadde vært utrolig deilig å få inn et viktig bortemål, men dessverre klarte vi ikke dette.

Link to comment
Share on other sites

Pr idag så har vi ikke en spiller som har Diaby sine muskler og styrke på midtbanen.

Er enig i at Diaby varierer veldig i sine prestasjoner,men han bør definitivt ikke spille på vingen.

Det som skuffet meg mest igår var diaby og Ade som gang på gang dro ned tempoet istedet for å kjøre på.

Med Diaby virker det for meg som han har et stort potensiale,men at han ikke får det ut i Arsenal drakta dessverre.

 

Song er desidert sterkere i kroppen enn Diaby, og det tror jeg også Wenger har begynt å skjønne, men det er en ting du sier også som stemmer, og det er at Diaby ikke er en ving. Så sånn sett kan man ikke forvente at han skal prestere der som om han var en ving.

 

Enig med deg om at Diaby har et stort potensiale, men jeg håper det ikke blir i Arsenal drakta. Tror ikke han blomstrer før om 2-3 år, og det blir litt for sent spør du meg.

Link to comment
Share on other sites

B)-->

QUOTE(Stefan B @ Apr 30 2009, 02:11 PM) 166902[/snapback]

Ronaldo er tragisk, så noen av dere hvordan han holdt på å begynne å grine i går når han ikke fikk frispark? Stod sikkert i 10-15 sekunder og hoppet rundt som en jævla idiot. Utrolig at han ikke fikk gult kort der.

Artig er det også at han kan mene at Anderson og Giggs ikke var offside. Ja, det var marginalt, men utrolig bra av linjedommeren å se dette. Til og med idiotene i Viasat fikk med seg at det ikke var offside og berømmet linjedommeren :P

 

Forøvrig skulle også Giggs hatt et gult kort for å ha blitt avblåst for offside, deretter runde keeper og putte ballen i mål.

 

Ellers var det veldig veldig bra dømt av dansken i går, lot spille flyte veldig mye, og ga ikke Crynaldo billige frispark som han har fått en del av i PL.

noen som har ett klipp av dette:P?

Link to comment
Share on other sites

Kvar er du Ben Elfen? :P

 

Han har forsvunent fra forumet i takt med at Almunia har begynt å vise at han faktisk er en meget god keeper.

Ben Elfen har alltid hatt spennende innlegg.

Med hensyn til keeperdiskusjonen har det han har skrevet blitt lest av meg med stor interesse.

Slik Almunia fremstår denne sesonge hadde det vært spennende å lest hans (eller hennes), analyse av hva som har gjort at vurderingene han eller hun gjorde har vist seg så feil.

Du skal etter min mening ha innsikt av noe helt spesielt om du ikke vurderer Almunia som en stor keeper.

Link to comment
Share on other sites

Kvar er du Ben Elfen? :(

 

Han har forsvunent fra forumet i takt med at Almunia har begynt å vise at han faktisk er en meget god keeper.

Ben Elfen har alltid hatt spennende innlegg.

Med hensyn til keeperdiskusjonen har det han har skrevet blitt lest av meg med stor interesse.

Slik Almunia fremstår denne sesonge hadde det vært spennende å lest hans (eller hennes), analyse av hva som har gjort at vurderingene han eller hun gjorde har vist seg så feil.

Du skal etter min mening ha innsikt av noe helt spesielt om du ikke vurderer Almunia som en stor keeper.

 

Til Balsnes: Det tok nesten to sesonger med Almunia i mål før han spilte en god nok kamp til at du kunne skrive Ben elfen hvor er du nå?

 

Til Kim: For å snu litt på setningen din så mener du altså at Almunia ikke var så himla god som du skal ha det til før den siste tiden som jeg har vært inaktiv på forumet.

 

Om kampen:

I bunn og grunn ble vi reddet av to spillere i denne kampen. Kampens store ener var Almunia som hadde mange klasseredninger og dette er vel første kampen jeg virkelig føler at "he made a difference". All ære til ham for det. Vår andre helt er Song. i første omgang var det slik at det ikke Song stoppet ble det store sjanser av, for forsvaret var ikke med i det hele tatt, heldigvis stoppet Song stort sett alt. I tillegg til dette så spilte Nasri og Sagna bra. Resten var stort sett en skuffelse. Jeg er enig i de som skriver at Diaby og Adebayor (dog svært vanskelige arbeidskår) skuffet mest. Gibbs var også en skuffelse og hadde flaks at hans tabber ikke ble skjebnesvangre.

 

Om Almunia: Bortsett fra to store feil i kampen, en hvor han ikke gikk ut på en gjennombruddsball i andre omgang og en der han bommer på ballen på ett innlegg (silvestre må heade den over eget mål) så spiller han en praktkamp av de (svært, til han å være) sjeldne. Det var en fryd for en keeperkritiker å se Almunia stå stort sett riktig plassert i enhver situasjon gjennom hele kampen. Almunias plasseringsdyktighet er jo nettopp en av flere ting som jeg har kritisert ham heftig for.

Likevel viste ikke denne kampen noe forbedring i feltarbeid, ei heller igangsettinger. Igangsettingene kan jeg i denne kampen forstå da vi hele kampen gjennom prøvde å senke tempoet i spillet og det derfor ville være feil om han kampen igjennom hadde raske igangsettinger. Feltarbeidet skuffer meg fortsatt. tenk tilbake på 4-4 kampen mot Liverpool. I den kampen var Fabianski helt fantastisk i feltet, akkurat slik jeg forutså og ønsket. Den kanpen var han mer ute i feltet enn Almunia har vært i hele sin karriere.

 

Nå er det også slik at en svale gjør ingen sommer, altså en god kamp gjør ikke nødvendigvis keeperen god. Jeg er fortsatt av den oppfatning at almunia ikke er i nærheten av den standaren vi trenger i mål for å være blant de beste lagene i verden. Fabianskis opptreden kommer jeg tilbake til i en annen og mer relevant tråd.

 

til Ben lakris: Jeg er en mann

 

Målet i mot: Keepertabbe, nei, tagbar, ja absolutt

 

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Til Kim: For å snu litt på setningen din så mener du altså at Almunia ikke var så himla god som du skal ha det til før den siste tiden som jeg har vært inaktiv på forumet.

 

Det er da ingen som har ment at Almunia var himla god i høst. Han underpresterte i likhet med resten av laget. Og som jeg har sagt til deg tidligere, så har det aldri vært kritikken av Almunia som har vært problemet. Det jeg har reagert, er tilfeller der du har ilagt Almunia all skyld for poengtap, og tilfeller der du leter etter unødvendig pirk for å kunne kritisere Almunia i kamper der han har levert meget gode prestasjoner. Selv etter kampen mot United, så presterer du å komme med unødvendig pirk.

 

Også morsomt å lese at du fremhver Fabianskis prestasjoner etter kampen mot Liverpool. På det andre målet er han fullstendg på bærtur, og det tredje målet burde han absolutt ha tatt. Almunia hadde reddet det skuddet.

 

Men men...det eneste som er like sikkert som at julekvelden kommer overraskende på kjerringa, er at du og jeg aldri kommer til å være enig i en keeperdiskusjon her på forumet :(

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...