Jump to content

2009.04.29 Manchester United B


hermz

Man Utd v Arsenal  

36 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Svak omgang. Almunia holder oss inne i kampen. Diaby må ut og Fabregas trekkes ned på midten. Holder vi ut og stillingen blir 1 - 0, er ikke det noe dårlig utgangspunkt. 2 - 0 eller verre vil bli vanskelig. Putter vi ett mål er det plutselig vi som har fordelen. Vi hadde en dårlig omgang borte mot Villareal også. Dette kan fort snu!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 185
  • Created
  • Last Reply

Vi startet med dårlig forsvarsspill og mange United-sjanser. Synes spesielt at de kom gjennom mange ganger på Gibbs sin side i starten, men han tok seg veldig opp utover i omgangen selv om han hadde en liten blunder som fort kunne fått konsekvenser.

 

Vi var mye bedre de siste ti og kunne fort ha utlignet, men alt i alt er det en fortjent ledelse som står til pause. Hvis vi klarer å holde oppe det spillet vi viste på slutten av omgangen utover i andre, kan vi fort få både 1 og 2 mål. Det ihvertfall spennende!

Link to comment
Share on other sites

Vel - vi skal ha for at vi er med på å lage en åpnere kamp enn det Chelsea gjorde i går.

 

Og resultatet av det ser vi vel på resultattavla...

hadde vi hatt chelseas taktikk i dag så hadde vi nok ligget under 4-0 allerede, chelsea har nok bedre forsvar enn oss, i arsenal så er ANGREP virkelig vårt beste forsvar!

 

Joa - jeg er enig i det. Poenget mitt var mer, som andre allerede har skrevet, at man ikke vinner trofeer i Europa med det forsvarsspillet Arsenal er i stand til.

Link to comment
Share on other sites

Morsom og underholdende omgang, desverre var det United som i første rekke sto for dette. Almunia er omgangens Gunner, men jeg synes faktisk ikke det var så alt for dårlig. Vi startet svært passivt, men så snart kampen hadde fått satt seg og laget fikk stabilisert seg, så fikk vi bedre kontroll. Gibbs gjør en glimrende jobb med å sette Ronaldo ut av kampen, mens Cesc alltid er på hugget når vi vinner ballen.

 

Hvis vi fortsetter å ha noenlunde kontroll bakover, og kommer fremover fra tid til annen, tror jeg vi kan få satt et mål her, og husk at da er det vi som har overtaket...

 

COME ON YOU ARSENAL!

Greit å like en spiller altså, men litt gangsyn er greit å ha. Gibbs sliter på backen. Feilposisjonere seg ofte og ble kjørt karusell med et par ganger.

 

Men oppløftende siste minutter. Fortsette sånn. Veldig viktig med et bortemål.

Link to comment
Share on other sites

Chelsea har nok det laget i Europa som er flinkest til å spille på resultatt... Holder 0 flest av alle lag Arsenal er nok det stikke motsatte... Ser vi savner Van Persie i de siste kampene skjer lite på topp og har ikke en spiller som kan gjøre det utrolige på egenhånd...

Link to comment
Share on other sites

Svak omgang. Almunia holder oss inne i kampen. Diaby må ut og Fabregas trekkes ned på midten. Holder vi ut og stillingen blir 1 - 0, er ikke det noe dårlig utgangspunkt. 2 - 0 eller verre vil bli vanskelig. Putter vi ett mål er det plutselig vi som har fordelen. Vi hadde en dårlig omgang borte mot Villareal også. Dette kan fort snu!

 

Skal vi ha noe som helst håp om å få til noe forsvarsspill MÅ vi i alle fall få mer bredde! Theo er flink og holder sin kant, mens Diaby (er det vel) som vanlig er en katastrofe som vingspiller. Han gjør bra ting innimellom, men han holder ikke bredden! Gang på gang er det Adabayor som er ute på venstresida og henter ballen og da er det jo ingen igjen i boksen! I det minste bør vi bytte posisjon på Diaby og Nasri.

 

Hvem har vi på benken forresten? Vela ble klar til kampen, eller?

Link to comment
Share on other sites

Vel - vi skal ha for at vi er med på å lage en åpnere kamp enn det Chelsea gjorde i går.

 

Og resultatet av det ser vi vel på resultattavla...

hadde vi hatt chelseas taktikk i dag så hadde vi nok ligget under 4-0 allerede, chelsea har nok bedre forsvar enn oss, i arsenal så er ANGREP virkelig vårt beste forsvar!

 

Joa - jeg er enig i det. Poenget mitt var mer, som andre allerede har skrevet, at man ikke vinner trofeer i Europa med det forsvarsspillet Arsenal er i stand til.

Enig, det er bakover på banen som er akillisen vår. Får håpe og krysse ben og fingre på at vi ikke slepper inn flere. Og at Walcott tar en liverpool raid.

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Almunia er den store helten så langt! Gibbs og Song samt litt Walcott er flinke men resten ikke fullt så bra. Diaby er sjokkerende dårlig nok en gang og det virker som Wenger nok en gang gjør taktiske feilgrep.. Kan fort snu, bare litt arsenal magi og vi har en skikkelig kamp igjen.

 

Viasat reklame: "se de beste kampene i HD på viasat" Så hvorfor går ikke denne på viasat sport HD da?..pussig.

 

Come on you gunners!!

Link to comment
Share on other sites

heller eboue inn enn bendtner? men wenger er smart, han tenker danish bendtner og danish ref, we can get a penaly out of nothing!

 

Enig! For fire måneder ville jeg aldri skrevet noe slikt, men akkurat nå skulle jeg gjerne heller sett Eboue inn på høyre.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...