Jump to content

2009.04.21 Liverpool B


pekkiry

Reiser vi oss mot Liverpool?  

49 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Skjønner faktisk talt ikke hvordan vi kan klage på spillerne etter denne kampen. Det var mye å ta tak i, ja, men det velger jeg å overlate til Wenger, og heller fokusere på hvor syk denne kampen faktisk talt var.

 

Jeg legger meg ihvertfall med et smil om munnen i kveld. God natt!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 375
  • Created
  • Last Reply

Jeg synes synd på Arshavin :P For en spiller! Tenk å putte på 4 og likevel ikke få seier. Håper han avslutter karrieren i Arsenal.

 

 

 

Så tragisk det forsvaret vårt. Gibbs, Silvestre, Toure og Sagna....Eksotisk kombinasjon.

 

Og selvsagt det evige irritasjonsmomentet Bendtner. Riktignok litt ensom der oppe idag...

 

Fabregas var som vanlig bra. Song spilte seg veldig inn i kampen og Nasri var også utrolig god. Spilte jo bedre i forsvar enn forsvaret selv.

 

Håper Wenger styrker forsvaret til sommeren hvis vi kan håpe på at han går ut og bruker penger etter Arshavin-kjøpet.

Link to comment
Share on other sites

"Alle" klager på hvor dårlig forsvaret er, men var det virkelig ingen som såg hvor ubrukelig bendtner var der på topp?

Du kødder? Jeg blir lei meg av hvor dårlig fotballforståelse man skal ha for å lire av seg noe sånt.

Bendtner løp sokka av seg i dag. JA, jeg veit at spisser skal score mål, men da er faen meg Kuyt en rævva fotballspiller (Selv om jeg vet han er kant nå)!

 

Ubrukelig er langt ifra riktig å si. Meget god mener jeg!

 

"Alle" klager på hvor dårlig forsvaret er, men var det virkelig ingen som såg hvor ubrukelig bendtner var der på topp?

 

Ikke noe spesielt god med ballen i beina, men i kveld sprang han antakelig mer enn det Emmanuel Adebayor har gjort til nå i sesongen.

Og det verste er, om Ade scorer mål, så klager dem faen meg på at han er for lat og løper lite og! Haha!

Link to comment
Share on other sites

...

Ingen vits i å BARE vinne hodedueller når laget vårt ligger bak midtbanestreken og bendtner er alene på topp med 3 forsvarere.. nytteløst.. han skulle blitt brukt på en annen måte, og hvorfor i H******* brukte ikke wenger arshavin mot chelski? målet til bendtener var faktisk offside:)

Ikke Bendtners feil at midtbanespillerne ikke blir med og gir ham støtte. Nei, Nicklas jobbet veldig godt i dag og gir nok en gang Adebayor kamp om plassen. Synd at han gikk ørlite grann for tidlig ved det annulerte målet sitt, for det var en veldig bra avslutning.

 

Ellers må jeg si Arshavin er en klassespiller. Spiller ikke nevneverdig bra, men likevel scorer han 4(!) mål på Anfield(!).

 

Vi spiller en relativt dårlig kamp, men blir reddet av en Arshavin som har avslutningsegenskaper i verdensklasse i dag. Bare synd verken midtbanen eller forsvaret hang godt nok sammen.

 

Pluss i dag:

+Arshavin

 

+Uavgjort på Anfield. Når Pool scorer 4 mål hjemme bør det vanligvis bety seier...

 

+Fabianski som hever seg betraktelig fra lørdag. Bare synd han likevel ender opp med å plukke 4 baller ut av nettet...(og nei, jeg sier ikke han var bunnsolid, men han hever seg og det i en veldig vanskelig kamp mot Pool)

 

+Nicklas som jobber som en gal på topp uten særlig med støtte.

 

+Song, Nasri og Gibbs som jobber bra(men vil likevel ikke si de spilte kanonbra, noe som er vanskelig når resten av laget hjelper lite).

 

 

 

Minus i dag:

-Silvestre som gjør feil etter feil...

 

-Sagna som ikke virket 100%

 

-At vi ikke klarer å holde på ledelsen når vi likevel klarer å score 4-3 målet rett rundt 90 min!

 

-Vi blir rundspilt og overkjørt av et Pool-lag som var mye mer giret enn oss.

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk kamp i dag. Men nok en gang prøver Wengher seg på ett defensivt bytte mot slutten, og da går det galt. -IGJEN! Nå må han snart lære å la de som er utpå fullføre når vi gjør det bra. Det går som regel galt hver gang.

 

Men nok om det. Vannvittig deilig å se Arshavin score så mange nydelige mål. Dette var hans definitive gjennombrudd i engelsk fotball.

Gratulerer med quad-trick!

Link to comment
Share on other sites

Slett forsvarspill fra begge lag.

 

Fabianski god en mot en og offensiv i tankegangen. Litt nølende ved et par anledninger.

 

Sagna måtte hatt sin verste kveld noen i PL, gjør nok likevel godt for selvtilliten å få spille kampen ut. Silvestre gjør det han kan best; dvs være i veien for andre spillere. Desverre også for egne spillere. Gibbs har en lang vei å gå. Var nok ikke lett å være Toure i kveld.. Til forsvarets forsvar så skal det nevnes at Torres var på sitt aller beste i kveld og da er det også andre forsvarere med større navn enn våre som har slitt.

 

Song er helt utrolig med og uten ball. Knapt et feilpass, og har vendinger som er vanvittig sterke med spiller i ryggen. Dekker store flater og starter mange gode overganger med smarte pass. Hadde to eller tre pass mellom bena på `poolspillere. Gutten er en glede å se på. Fabregas spiller seg heldigvis opp utover i 2. omgang, han var veldig svak i først del av begge omganger. Nasri er god. Arshavin scorer 4 mål, forøvrig var han nokså svak med vanskelige valg og satte Gibbs i vanskelige situasjoner gang på gang. Denilson fant aldri sin plass i dag og ble løpende mye i mellom. Var dog viktig på slutten av 1. omgang. Drepte da flere gode overganger.

 

Bendtner gjorde jobben han var satt til å gjøre. Ingen kan forvente at han skal kjempe Agger og Carra ut av stil, men han vant sine dueller og satte opp medspillere til gode posisjoner.

 

Walcott gjør en kjempekontring for bare minutter senere stå å se på at Aurelio får fange ballen og banke den inn i vårt felt. Tok han fri etter scoringen? Det var faktisk det mest irriterende med hele kvelden.

 

Ellers var dette det verste resultatet. Ligaen går nok nå til Man U og det er virkelig irriterende. Hadde heller tatt et tap i dag når det nå ikke ble seier. Liverpool klarer ikke å hente inn forspranget etter bare ett poeng i dag.

 

Vi viser moral og enorm styrke ved å snu kampen på 2-1. Dette laget har tatt store steg siden i fjor.

 

MoM må bli delt mellom en som scorer 4 på Anfield og en guttunge fra Kamerun.

Link to comment
Share on other sites

Slett forsvarspill fra begge lag.

 

Fabianski god en mot en og offensiv i tankegangen. Litt nølende ved et par anledninger.

 

Sagna måtte hatt sin verste kveld noen i PL, gjør nok likevel godt for selvtilliten å få spille kampen ut. Silvestre gjør det han kan best; dvs være i veien for andre spillere. Desverre også for egne spillere. Gibbs har en lang vei å gå. Var nok ikke lett å være Toure i kveld.. Til forsvarets forsvar så skal det nevnes at Torres var på sitt aller beste i kveld og da er det også andre forsvarere med større navn enn våre som har slitt.

 

Song er helt utrolig med og uten ball. Knapt et feilpass, og har vendinger som er vanvittig sterke med spiller i ryggen. Dekker store flater og starter mange gode overganger med smarte pass. Hadde to eller tre pass mellom bena på `poolspillere. Gutten er en glede å se på. Fabregas spiller seg heldigvis opp utover i 2. omgang, han var veldig svak i først del av begge omganger. Nasri er god. Arshavin scorer 4 mål, forøvrig var han nokså svak med vanskelige valg og satte Gibbs i vanskelige situasjoner gang på gang. Denilson fant aldri sin plass i dag og ble løpende mye i mellom. Var dog viktig på slutten av 1. omgang. Drepte da flere gode overganger.

 

Bendtner gjorde jobben han var satt til å gjøre. Ingen kan forvente at han skal kjempe Agger og Carra ut av stil, men han vant sine dueller og satte opp medspillere til gode posisjoner.

 

Walcott gjør en kjempekontring for bare minutter senere stå å se på at Aurelio får fange ballen og banke den inn i vårt felt. Tok han fri etter scoringen? Det var faktisk det mest irriterende med hele kvelden.

 

Ellers var dette det verste resultatet. Ligaen går nok nå til Man U og det er virkelig irriterende. Hadde heller tatt et tap i dag når det nå ikke ble seier. Liverpool klarer ikke å hente inn forspranget etter bare ett poeng i dag.

 

MoM må bli delt mellom en som scorer 4 på Anfield og en guttunge fra Kamerun.

 

Takk for nok et knall innlegg RP7 ;)

Link to comment
Share on other sites

Her putter vi 4 ganger på Anfield mot et Liverpool lag som har alt og tape og gir alt de har i samtlige sekunder. Og det uten spillere som Van Persie, Adebayor, Gallas, Clichy og Almunia som hadde startet om de hadde vært friske.

 

Synes det er helt tragikomisk å faktisk være missfornøyd å kjefte på eget lag etter en slik prestasjon. Og Bendtner var ONside.

 

PROUD TO BE A GOONER!!!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Off topic: okey, klarer ikke å lese igjenom forumet engang.

Må bare le av deg ravenghost, du klarer det kunststykke og si at denne kampen ikke har betydning, vel, jeg må si jeg heller vil ha en tredjeplass i PL og vinne CL mot barcelona i finalen. Enhver supporter som virkelig brenner for en klubb, skal (etter min mening) aldri og jeg gjentar ALDRI si at en kamp som deres lag spiller, er ubetydelig.

 

så og si hver gang du skriver her inne så sier du: sånn vi spiller nu blir vi aldri å klare å slå United. Hvordan vet du dette? jeg sier som alle andre sier til deg: IDAG ER DET ARSENAL SOM SPILLER MOT LIVERPOOL, og ikke mot united. den kan vi ta på Onsdag.....

 

blir så J***** forbanna når jeg leser at du heler tiden blander inn united kampen når vi spiller mot liverpool. for alt vi vet så kan det hende at vi knuser united 0-4 på fredag. Å det er det som er så deilig med å se fotball, man vet aldri va som skjer....

 

On topic: at vi klarer og score 4 mål mot liverpool er rett og slett helt utrulig deilig når vi spiller på bortebane. når det gjelder forsvaret idag så syns jeg de skulle vært bøtlagt. ufattelig dårlig av alle mann bortsett fra Toure å Fabianski. Nu er det bare å se frem mot onsdag og håpe vi klarer og prestere like bra offansivt som idag og at vi får tilbake noen skader til onsdag i forsvaret slik at det blir 0-4 ;)

 

Ha en flott kveld videre, nu blir det pugging fra min side :D

 

Edit: Onsdag og ikke fredag :P

Link to comment
Share on other sites

4-4 idag er et fantastisk resultat for oss. Vi opptrer seg miniputtspillere i noen situasjoner som fører til mål imot på dette nivået, men idag skal gutta få fortjent ros for hard kollektiv jobbing, selv den magiske russer'n vår stjål showet ;) Du verden for en spiller vi har sikret oss! Jeg er rett og slett stolt av gutta, selv om vi ble rundspilt store deler av kampen, og uavgjort er et noe flatterende resultat, men det bryr ikke jeg meg noe om hvertfall :D

Link to comment
Share on other sites

Synes ikke vi skal tenke på hvem som vinner Premier League. Vi vil få tatt med oss en solid dose selvtillit til Man Utd kampen(vet ikke helt med Silvestre, Denilson og Sagna), og jeg ser heller at vi vinner Champions League enn at Liverpool skal vinne PL mot at vi ikke vinner noe. Riktignok må vi få klar Djourou til onsdag, for Silvestre er jo født for å fomle bort ballen og sette oss i farlige situasjoner. Gibbs greier seg bra igjen, men Sagna var så absolutt ikke seg selv i dag. Han har nok ikke trent så mye i det siste, og han er neppe kvitt viruset.

 

Er ganske sykt at Bendtner blir hånet her inne. Det er faen ikke mange som skal briljere i de forholdene med Carragher og Agger i rygg, samtidig som at midtbanen ikke gjør en dritt for å hjelpe han. Denilson burde benkes mot Man Utd, men om vi skal putte inn Diaby eller en annen, jeg vet ikke. Han er absolutt ikke en spiller å bruke mot Man Utd. Støttepasning, støttepasning og pasningsmiss... Song var gud i dag, etter forholdene vel og merke. Arshavin nevner jeg ikke, annet enn at jeg spør; who the fuck is Cristiano Ronaldo? 4 mål mot toppet Liverpool(vel, uten Gerrard) på Anfield er umenneskelig.

 

Legger meg hvertfall ikke i skam! Mye å ta med videre, mye å få vekk. Forsvarspill, klareringer og litt til forsvarspill.

Link to comment
Share on other sites

"Alle" klager på hvor dårlig forsvaret er, men var det virkelig ingen som såg hvor ubrukelig bendtner var der på topp?

 

Jeg så at han gjorde en kjempejobb alene, jobbet og slet så lenge han spilte. Det må være en fryktelig utakknemlig oppgave å spille spiss når man så til grader mangler støtte fra lagkameratene i store deler av kampen.

Link to comment
Share on other sites

Dette var ikke en fotballkamp, dette var en opplevelse. Arshavin vs. Bønna og Torres. Et høyere tempo i en kamp skal man lete lenge etter! Ja, vi scorte 4 mål og hadde 2 annulerte (den første er jeg ikke helt sikker på om faktisk var riktig dømt). For en fantastisk effektivitet vi hadde. Den vil jeg se mer av! For en nøytral supporter må denne kampen våre helt strålende! Dog i likhet med Chelsea-kampen var det mye slurv bakover hos begge lag.

 

Litt om målene:

- Arshavins første: Herlig av Fabregas som ellers i kampen ble mye løpende i mellom. Ikke offisde, frekt, effektiv og helt mot spillets gang. Mer av dette takk :D.

- Arshavins andre: KLASSE! Et av årets beste skudd, i mine øyne faktisk bedre enn Ronaldo sitt fordi keeper ikke har sjanse på skuddet! Nok en gang scorer russeren etter å ha snappet opp ballen fra en motspiller.

- Arshavins tredje: Her merker vi effekten av Nasri på midten! Spiller flyter mye bedre og store rom åpner seg. Carragher surrer og Arshavin skyter raskt mot mål som en ekte goalgetter skal gjøre. Stygg tabbe av briten.

- Arshavins fjerde: Herlig kontring. Synd at nok en herlig Walcott-kontring blir ødelagt av at vi slipper inn mål helt på slutten.

- Sagna og Silvestre må ta sin del av skylda for de 3 første målene uten at jeg skal nærmere inn på det. Det siste skal midtbanespillerne ta på seg skylden for. Liverpool var vel 3 mann flere i boksen på slutten!

 

Pluss/minus fra kampen:

+ Vi er nok en gang dødelig effektive mot Liverpool.

+ Vi scorer faktisk på en kontring igjen! Faktisk det eneste målet i kampen hvor det ikke var en som tabbet seg ut.

+ Arshavin....

+ Fabianski hever seg stort etter Chelsea-kampen. Er tydelig forbanna etter det 2. og 3. målet. Slikt konkurranseinstinkt vil jeg se mer av!

+ Gibbs imponerer nok en gang. Han var ikke prikkfri, og sleit litt i duellspillet, men jobbet godt og viser god pasningsfot og ro. Fik redning på strek!

+ Nasri synes jeg fotjener skryt. Jobber hardt og er strålende når han kommer inn sentralt. Song var solid gjennom kampen og hever seg enda mer etter dette byttet.

+ Til tross for at vi scorte 4 mål, var vi underlegne spillermessig og skal dermed være fornøyde med poenget. På en side kan Liverpool være fornøyde med at de putta på overtid, men de var det beste laget.

 

- Spillemessig var førsteomgangen helt grusom. Vi ble totalt overkjørt. De 3 siste målene vi slapp inn forutså jeg flere sekunder i forveien. Dårlig press, usikkerhet og slurv fører til de 3 målene!

- Vi miser ledelsen 3 ganger! Målene er kort kommentert. Samtlige er mål jeg er flaue over!

- Vi bruker 70 minutter på å få igang spillet skikkelig. Før det var det lange baller mot Bendtner - en taktikk vi vet IKKE FUNKER ;)!!!!! Gi opp. Kun et godt press og kreative spillere fører til målene i dag, lange baller opp mot en targetman som ikke har nok spillere rundtt seg og som ikke ikke vinner nok dueller, vil jeg ikke se! For å ta en entourage-quote: It's like the holocaust, NEVER AGAIN!

- Vi har ikke Arshavin mot i CL!! Wenger må se at Fabregas ikke fungerer best som hengende spiss og at Song en den rette partneren.

- Sagna hadde sin uten tvil dårligste kamp for oss. Jeg regner med at den også forblir det.

- Uforutsigbarhet er bra å ha i et lag. Arshavin viste det i dag. Desverre viste også Silvestre det, men desverre ikke på en positiv måte. Jeg ønsker ikke å henge han ut, men han oser av usikkerhet hver gang han har ballen, mister den ofte og er for redd for å trøkke til i avgjørende dueller. Den siste momentet er det flere andre spillere som lider av, men de to første er egenskaper en stopper ikke kan ha i et så spillende lag som Arsenal.

- Bendtner som alenespiss..............dårlig kjemi mellom han og Fabregas på topp. Dansken scorer dog et mål som nok ikke skulle vært annulllert, men er ellers svak. Han jobber greit, men ikke nok til at han presser spillerne til å gjøre feil. Heller ikke så god langs bakken. Eduardo eller Vela burde fått sjansen. Bendtner labbet rundt uten noe nyte de siste 15 minuttene. Han har ikke kondisen, pasnings- eller ballferdighetene til å kunne være en god targetman.

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk kamp i dag. Men nok en gang prøver Wengher seg på ett defensivt bytte mot slutten, og da går det galt. -IGJEN! Nå må han snart lære å la de som er utpå fullføre når vi gjør det bra. Det går som regel galt hver gang.

 

Men nok om det. Vannvittig deilig å se Arshavin score så mange nydelige mål. Dette var hans definitive gjennombrudd i engelsk fotball.

Gratulerer med quad-trick!

Wenger byttet ut en utslitt spiss med en offensiv midtbanespiller. Hva ville du gjort i den situasjonen?

Link to comment
Share on other sites

Grusomt forsvarspill av begge lag. Arsenal var passive, og L'pool gjorde personlige feil. Fabianski skulle være mer offensiv når ballen kom i mot, og flere medspillere som ropte han frem flere ganger uten at det skjedde. God på strek, men trenger mer rutine på det punktet.

 

Sagna var hodeløs gang på gang, og Denilson en vandrende katastrofe. Song var meget bra i dag, og det samme var Nasri. Fyttikatta så Nasri løp og løp og løp og løp opp og ned langs linjen. Han hjalp Gibbs særdeles mye.

 

Arshavin?? Vel, ikke så veldig dominerende bortsett fra målene. Men 4 mål borte mot L'pool er uansett en bragd!

 

Alt i alt fornøyd med 1 poeng i dag, men følelsen etter kamp er bitter når vi var så nær ved å stjele alle 3 poengene!

 

Edit: Vi sikret vel mer eller mindre 4.plassen i dag, og fratok L'pool sjansen til å vinne serien (mest sannsynlig). Bare de to punktene i seg selv er deilig å tenke på ;)

heller liverpool enn united er nå min påstand!!

4-4 på anfield er bra :D

Link to comment
Share on other sites

Synes endel folk skal tenke seg litt om før de kritiserer laget sitt idag!

Vi møter et liverpool lag som har vært i fantastisk form den siste tiden,med storseier mot real madrid,de slår united og putter 4 mål borte mot chelsea samtidig som de til tider rundspiller dem.

Vi kommer til denne kampen med masse skader,og en tung kamp i beina fra lørdagen.

En annen ting er jo at liverpool faktisk spiller for liga gull,og det merker man helt klart på innsatsen deres.

Jeg vil tro det er litt vanskeliger for arsenal gutta å få den samme entusiasmen i hodet som det liverpool gutta har.

 

Vi gjør en god jobb,desverre så er det endel tullete forsvarspill ,men det var det faktisk fra motstanderen vår også.

Jeg sier som endel and her i kveld,Er stolt av gutta idag!

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk kamp i dag. Men nok en gang prøver Wengher seg på ett defensivt bytte mot slutten, og da går det galt. -IGJEN! Nå må han snart lære å la de som er utpå fullføre når vi gjør det bra. Det går som regel galt hver gang.

 

Men nok om det. Vannvittig deilig å se Arshavin score så mange nydelige mål. Dette var hans definitive gjennombrudd i engelsk fotball.

Gratulerer med quad-trick!

Wenger byttet ut en utslitt spiss med en offensiv midtbanespiller. Hva ville du gjort i den situasjonen?

 

Lat han spille ti minutter til. Han hadde klart det. Særlig Diaby trenger mer enn ti minutter på å komme seg inn i det tempoet som var mot slutten.

Andre lag, feks United kan gjøre slike bytter, men det ser ut til å gå galt hele tiden for oss. Selv om dette byttet var planlagt på 3-3 hvis jeg ikke husker feil, skulle vært interessant og se hvor mange poeng vi har tapt i løpet av denne sesongen etter at Wenger gjør et defansivt for å "sikre" ett resultat. Det skulle ikke overaske meg om det tilsammen utgjør så mange poeng at vi kunne ha kjempet om ligaseier.

 

Jeg sitter med en følelse av at med en gang vi begynner å legge oss bakpå, så går det til ...vete. For dette Arsenal laget er angrep det beste forsvar og det eneste alternativ. Synd vi ikke vinner, men dagens kamp var en klassiker av de skjeldne, som jeg neppe kommer til å glemme med det første. Det hadde bare vært så sinnsykt deilig om vi hadde holdt 4-3!

Link to comment
Share on other sites

Noen som har bildene til den offsidesituasjonen med Bendtner da!?

 

Som mange påpeker: Dårlig forsvarsspill, men det kommer av høy intesitet, mye fart og liten tid å tenke! Uansett så ser jeg helst at vi får tilbake DJ til uka! Tryggere da!

 

Syns mange kritiserer arshavin for å være usynlig sett bort ifra måla! Se kampen en gang til, og se hvor mange meter vår FANTASTISKE russer legger bak seg!! Han jobbet som en gud.. Uten tvil vår beste! Med song og nasri hann i hæl, etterfulgt av en meget god fabianski! Mange godre redninger. Og ja, mange keepere hadde tatt de fleste av skudda, men ikke slått de til siden. Er ikke mange av ballene som går ut i farlig returfelt!

 

For en kamp med nesten halve 1. elveren ute!

Link to comment
Share on other sites

Off topic: okey, klarer ikke å lese igjenom forumet engang.

Må bare le av deg ravenghost, du klarer det kunststykke og si at denne kampen ikke har betydning, vel, jeg må si jeg heller vil ha en tredjeplass i PL og vinne CL mot barcelona i finalen. Enhver supporter som virkelig brenner for en klubb, skal (etter min mening) aldri og jeg gjentar ALDRI si at en kamp som deres lag spiller, er ubetydelig.

 

så og si hver gang du skriver her inne så sier du: sånn vi spiller nu blir vi aldri å klare å slå United. Hvordan vet du dette? jeg sier som alle andre sier til deg: IDAG ER DET ARSENAL SOM SPILLER MOT LIVERPOOL, og ikke mot united. den kan vi ta på Onsdag.....

 

blir så J***** forbanna når jeg leser at du heler tiden blander inn united kampen når vi spiller mot liverpool. for alt vi vet så kan det hende at vi knuser united 0-4 på fredag. Å det er det som er så deilig med å se fotball, man vet aldri va som skjer....

 

On topic: at vi klarer og score 4 mål mot liverpool er rett og slett helt utrulig deilig når vi spiller på bortebane. når det gjelder forsvaret idag så syns jeg de skulle vært bøtlagt. ufattelig dårlig av alle mann bortsett fra Toure å Fabianski. Nu er det bare å se frem mot onsdag og håpe vi klarer og prestere like bra offansivt som idag og at vi får tilbake noen skader til onsdag i forsvaret slik at det blir 0-4 ;)

 

Ha en flott kveld videre, nu blir det pugging fra min side :D

 

Edit: Onsdag og ikke fredag :P

Alt er relativt. Så også begrepet "ubetydelig". Altså er Liverpoolkampen selvsagt av betydning i seg selv, men den er ubetydelig sett i forhold til kampen neste onsdag. Enhver kamp levere sitt eget liv, og Fabianski viste i dag at enhver spiller kan gå fra elendig til meget bra. Men nå er det også slik at det finnes noe som heter mønstre og tendenser. Grunnen til at jeg nevner Manu-kampen er fordi at den ER den viktigste kampen(e) vi har igjen (Hvis du mener at en 3.plass i PL er viktigere enn en seier i CL, ja så får det stå for din regning). Jeg prøver å se kampen i dag i lys av den kampen neste onsdag nettopp fordi at den kampen er den viktigste. Og da ser jeg at:

- vi har et forsvar som gjør mye rart (mange skader er sikkert en del av grunnen til det, men håper virkelig det blir bedre enn det var i dag.

- vi i dag scorer på alle sjansene våre. Veldig bra, men vi skal være klar over at vi møter verdens beste stopperpar neste onsdag, og at det ikke blir like lett å score på dem.

 

Du må kunne akseptere at det finnes folk som ser litt lenger enn til den kampen som spilles/nettopp har blitt spilt. Jeg ser litt lenger og prøver å se hva som kanskje kan endres på, og ser en kamp i forhold til en annen (ikke at det har noe å si, i likhet med alt annet vi skriver her inne på forumet). Jeg har erfaring med ulike analyseverktøy innen fotball, så derfor liker jeg å se sammenhenger. Det kan godt hende at jeg virker litt mer negativ enn snittet her inne, men det har kanskje med at jeg ikke er en person som klarer å ta helt av før hele etappen er fullført. Først da kan jeg legge til side tanker om hvordan neste kamp blir og begrave alle nerver.

 

Og til slutt: Det er helt unødvendig å la dette bli personlig ved å si at du må skrive at du må le av det jeg skriver, og at du kommer med ukvemsord. Slikt hører ikke hjemme på forumet. Og ikke gjør dine meninger til andres...

Link to comment
Share on other sites

Er helt enig med Ravenghost, denne kampen hadde ikke spesiell betydning for oss. Spiller ingen rolle om vi hadde vunnet denne kampen, 3 plassen hadde likevel vært utrolig tøff å ta med tanke på Chelsea's solide form for tiden.

 

Vi skal prise oss lykkelige for at vi i det hele tatt for med oss et poeng i denne kampen. Greit, vi gjør en hel del tabber bakover, vi prøver å spille oss ut istedenfor å bare slå ballen helt frem til Reina og det er da de fatale tabbene kommer, spillerne blir stressa, og ser ikke ut til å håndtere det presset spesielt bra. Gibbs er unnskyldt fordi han er ung og har fortsatt sin del å lære, sånne erfaringer er svært nyttige for han.

Men å se hvordan Tourè og Silvestre håndterer Torres, ballene i lufta og klareringer generelt er helt forferdelig, vi hadde unnsluppet minst 3 av målene hvis vi hadde fått noen solide klareringer. Sagna var utrolig sliten på slutten, og det var da jeg gjerne skulle sett Ebouè nede på høyrebacken, Sagna ble kastet ut i spill for tidlig etter skaden og det viste seg på spillet.

 

Byttene Wenger gjør på slutten mener jeg er helt korrekte, vi trengte en ekstra midtbanemann i Diaby på slutten da vi sto foran et massivt press. Bendtner hadde rett og slett ikke mer å gi noe vi så på løpene hans mot slutten. Det laget vi sender ut på bana bør ikke være i stand til å motstå et så enormt press, så jeg er utrolig stolt og imponert over at vi får med oss et poeng. Arshavin var helt utrolig, har aldri sett noe lignende i hele mitt liv !

Link to comment
Share on other sites

Arshavin i dag er helt der oppe (kanskje over) med tidligere enkeltmannsprestasjoner i kamper for Arsenal, som f.eks Arsenal - Pool i 04 og Arsenal - Leeds i 04 (Henry), og Chelsea-Arsenal i 99 (Kanu).

 

En kanonprestasjon som kan rangeres høyt i historisk sammenheng

 

(De beste enkeltmannsprestasjoner siste 20 år er forøvrig: Zidane vs Brasil i 2006 og Maradona vs Brasil i 1990)

 

Tror forresten ikke dagbladet.no sin ansvarlige for karaktergivningen til denne kampen helt har sett samme forsvarsspill som vi har sett...:

Lukasz Fabianski 7

Bacary Sagna 6

Kolo Toure 7

Mikael Silvestre 6

Kieran Gibbs 7

BB Andrei Arsjavin 10

Alexandre Song 7

Francesc Fabregas 7

Denilson 7

( Theo Walcott i 26 min. )

Samir Nasri 7

Nicklas Bendtner 7

 

Vanskelig å vite hva Denilson gjorde for å få 7, og hva må Silvestre egentlig gjøre for å få 2???

Link to comment
Share on other sites

 

 

Er ganske sykt at Bendtner blir hånet her inne. Det er faen ikke mange som skal briljere i de forholdene med Carragher og Agger i rygg, samtidig som at midtbanen ikke gjør en dritt for å hjelpe han. Denilson burde benkes mot Man Utd, men om vi skal putte inn Diaby eller en annen, jeg vet ikke. Han er absolutt ikke en spiller å bruke mot Man Utd. Støttepasning, støttepasning og pasningsmiss... Song var gud i dag, etter forholdene vel og merke. Arshavin nevner jeg ikke, annet enn at jeg spør; who the fuck is Cristiano Ronaldo? 4 mål mot toppet Liverpool(vel, uten Gerrard) på Anfield er umenneskelig.

 

Legger meg hvertfall ikke i skam! Mye å ta med videre, mye å få vekk. Forsvarspill, klareringer og litt til forsvarspill.

 

Enig med deg at ingen fortjener å bli hånet, ihvertfall ikke over fotball som tross alt er bare et spill. Bendtner var utrolig alene der oppe ikveld, så jeg synes ikke dette var blant hans dårligste opptredener selv om han ikke fikk til noe. Men bare innrøm det, man får ikke videre tro på at han kanskje kan gjøre helt store ting når man ser han på lagoppstillingen. Slik følelse vil jeg påstå man med god grunn kan få når Adebayor spiller, og da Henry og Wrighty spilte. Bendtner er ikke typen til å løfte resten av laget. Han kan gjøre gode enkeltkamper når resten av laget fungerer, men det har også så langt vært alt med han.

 

At en ving skårer 4 og spissen 0, er sikkert delvis tilfeldig, men det er kanskje også et hint til spissen?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...