Jump to content

2009.04.21 Liverpool B


pekkiry

Reiser vi oss mot Liverpool?  

49 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

arsenal-v-liverpool-21_12_08-5.jpg

Song og Lucas møter hverandre igjen?

 

Liverpool v Arsenal

Barclays Premier League, Anfield

Tuesday, April 21, 2009, 21:00

 

Verdt å vite?

Det scores i gjennomsnitt 2.63 mål per kamp når disse lagene møtes på Liverpools hjemmebane i Premier League.

Liverpools største seier på hjemmebane kom i 1964 da laget vant 5-0.

Største tap kom i 1973 da Arsenal vant 0-2 på Anfield.

10 av de siste 20 kampene mellom Liverpool og Arsenal har endt med hjemmeseier.

Liverpool har spilt uavgjort 3 av 9 kamper mot Arsenal i denne turneringen med Rafael Benitez som trener.

Når Arsenal scorer først på bortebane ender 76.09% av kampene siden 2004 med seier til Arsenal.

 

Dommer

Kommer

 

TV Kanaler/Streams

Canal + Sport 1

Canal + Sport HD

atdhe

espns-live

fotbollive

Goonernews.com

myp2p.eu

Arsenal TV Online (Live Radio)

 

Før kamp

Det var vel mange som blunket både 4, 5 og 6 ganger med øynene da de så lagoppstillingen mot Chelsea i helga. Stort kan ikke gjøres med det nå. En ting vi vet er at finale motstanderen hadde vært meget overkommelig. Men denne gangen ble det desverre Chelsea som får spille finale på Wembley. På tirsdag skal våre gullgutter bryne seg på Liverpool. Vi sparte noen spillere i helga, så laget mot Pool skal være en del sterkere. Song, Arshavin og Nasri er regnet med å komme inn, mens Van Persie enda er litt usikker foran oppgjøret. Mange tenker vel at Liverpool må løfte seg etter de ble slått ut av Chelsea i CL, men de gjorde ingen dårlig kamp i midtuken og i tillegg har de hvilt godt i helgen. Det vil bli et hardtarbeidende Liverpool, forhåpentligvis uten Steven Gerrard som møter Arsenal. Vinner vi kampen kan endelig hovedfokuset rettes mot Champions League og 4 plassen i serien er endelig i boks!

 

Arsenals tropp

Fabianski, Sagna, Toure, Silvestre, Gibbs, Arshavin, Song, Fabregas, Walcott, Bendtner, Eduardo, Mannone, Eboue, Nasri, Diaby, Vela, Denilson, Ramsey.

 

Arsenals utilgjengelige spillere før kamp

J Djourou, Knee Injury : no return date

G Clichy, Back Injury : 26th Apr 09

M Almunia, Ankle/Foot Injury : 2nd May 09

W Gallas, MCL Knee Ligament Injury : no return date

T Rosicky, Hamstring Injury : no return date

V Persie, Groin Injury : usikker

Adebayor blir hvilt siden han har en kjenning bakpå låret

 

Liverpools utilgjengelige spillere før kamp

S Gerrard, Groin Strain : 21st Apr 09

S Hyppia, Knee Injury : no return date : very doubtful

P Degen, Groin Strain : no return date

 

Mulig Arsenal oppstilling

Fabianski

Sagna-Toure-Silvestre-Gibbs

Walcott-Cesc-Song-Nasri

Arshavin

Bendtner

 

Mulig Liverpool oppstilling

Reina

Arbeloa-Carragher-Skrtel-Aurelio

Kuyt-Lucas-Mascherano-Alonso-Riera

Torres

 

Pre match news

Van Persie and Adebayor to miss Anfield trip

Wenger: Now Arsenal must show their mental strength

MASCHERANO READY FOR TITLE FIGHT

Almunia tilbake mot Boro!

 

Tabell & Form

2. Liverpool 32 59-21 70

4. Arsenal 32 54-28 61

 

Liverpool: L W W W W W, Poeng: 15

Arsenal: D W W W W W, Poeng: 16

 

Siste fem møter

21/12-08 Arsenal-Liverpool 1-1

05/04-08 Arsenal-Liverpool 1-1

28/10-07 Liverpool-Arsenal 1-1

31/03-07 Liverpool-Arsenal 4-1

12/11-06 Arsenal-Liverpool 3-0

 

Fra 2000 til nå

Totalt Liverpool seire: 3

Totalt uavgjort: 6

Totalt Arsenal seire: 6

___________________

Liverpool-Arsenal: 3 2 2

Arsenal-Liverpool: 4 4 0

 

Litt om motstanderen

Stiftet: 1892 | Kallenavn: The Reds, Rafas Red Army | Stadion: Anfield | Kapasitet: 45362 | Titler: 18 seriemesterskap, 6 FA-Cup seire, 5 serievinnercup/CL, 3 UEFA cup, 7 ligacup. | Trener/Manager: Rafael Benitez | Draktfarger: Røde skjorter, rød shorts og røde strømper | Hjemmeside : Trykk her |

 

Husk!

Tippekonkurransen

Spillerbørsen

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 375
  • Created
  • Last Reply

Håper Wenger setter opp laget etter hvordan vi er, og ikke hvem vi møter. Spiller vi med vårt beste offensive mannskap så vil vi kjøre Liverpool i senk. Inn med Song og Arshavin, ut med Diaby og Denilson.

Vi har mye å bevise i denne kampen, og jeg forventer å se et offensivt lag som vil vinne. Liverpool er virkelig vrien på Anfield, men jeg tror neppe at det å legge seg bakpå på lik linje som mot Chelsea er et godt taktisk trekk.

 

Håper på dette laget:

Fabianski

Sagna-Toure-Silvestre-Gibbs

Walcott-Fabregas-Song-Arshavin

Adebayor-van Persie

 

evt.

Fabianski

Sagna-Toure-Silvestre-Gibbs

Fabregas-Song-Denilson

Walcott Arshavin

Adebayor

Link to comment
Share on other sites

Forbannet dårlig nytt: Adebayor og RVP er begge skadet...

 

Wenger uttalte dette på dagens pressekonferanse.

Kilde?

 

;)-->

QUOTE(Stefan B @ Apr 20 2009, 03:43 PM) 165802[/snapback]

http://www.arsenal.com/news/news-archive/v...ss-anfield-trip

 

Da blir det vel Eduardo og Bendtner fra start?

Bendtner og Arshavin kan jo spille sammen kanskje? Tror hvertfall det er viktig å ha Bendtner på banen fra start. Viktig å gi Skrtel og Carragher litt juling. Eduardo holder vel ikke 90 minutter enda uansett.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes Bendtner har vært veldig god helt siden nytt år. Han jobber mye mer, og er mer uselvisk nå, enn det han pleier. Eduardo er ikke klar for 90 min Liverpool enda, samtidig så er en spiss på topp litt tynt. Arshavin passer jo best på vingen, så hva med Walcott --- Bendtner på topp og Eboue, Arshavin på vingene?

Link to comment
Share on other sites

Er det bare meg, eller har vi konstant 5-10 mann på skadelista hele sesongen gjennom? Hva er årsaken? Treningen, underlaget, eller hva kan det være?

 

SYKT irriterende!

Har tenkt det samme, dette er nesten ikke noen tilfeldigheter lengre. treningene for harde kanskje?

Link to comment
Share on other sites

Arshavin, Nasri, Song, Eduardo og Bendtner bør være ganske uthvilte til denne kampen. Selv om Pool kommer til å starte uthvilte i 6. gir, tror jeg absoludt vi har mulighet til å ta med oss poeng.

 

Satser på :

 

Fabianski

Sagna - Toure - Silvest - Gibbs

Nasri - Fabregas - Song - Arshavin

Wallcott - Bendtner / Eduardo

Link to comment
Share on other sites

Er det bare meg, eller har vi konstant 5-10 mann på skadelista hele sesongen gjennom? Hva er årsaken? Treningen, underlaget, eller hva kan det være?

 

SYKT irriterende!

 

Vi har jo et par stk som trekker opp. Bl.a. to stk (Lille Mozart og Eduardo) som har vært skada nesten ett år...

 

Men sånn på tampen av sesongen er det alltid mye skader. Bl.a. pga hardt kampprogram.

Link to comment
Share on other sites

Håper på dette laget:

 

Fabianski

Sagna - Song - Toure - Gibbs

Walcott - Fabregas - Denilson - Eboue

Arsjavin

Bendtner

 

Benk: Mannone, Silvestre, Diaby, Vela, Eduardo, Ramsey, Nasri

 

Ellers tror jeg dette kan bli en tøff kamp og et uavgjort resultat er nok alt vi får med oss her. Når det er sagt er ikke uavgjort på Anfield noe dårlig resultat ;)

Link to comment
Share on other sites

Er dessverre redd Pool blir for sterke for oss, selv om de har Gerrard ute... Vi har tross alt både Gallas, Djourou, Clichy, Almunia, Ade og RvP ute. Er veldig få av de andre lagene i toppen som ikke hadde slitt med førstekeeper, førstevalg på venstreback, den beste midtstopperen, andrevalget på stopperplass og de to beste spissene ute...

 

Ett poeng her vil være knallsterkt for vår del. Arshavin bør være fit for fight, samtidig som jeg håper resten av laget er klare for å revansjere semifinaletapet. Får vi en knallsterk avslutning på sesongen, samtidig som at vi klarer å beholde alle spillerne og lære av det vi har gjort feil i år skal vi ikke se bort i fra at vi blir med inn til siste slutt neste år når det gjelder ligagullet.

 

Tenker det blir dette på Anfield:

 

Fabianski

Sagna-Kolo-Silvestre-Gibbs

Walcott-Cesc-Song-Arshavin

Nasri/Diaby

Bendtner

Link to comment
Share on other sites

Tror dette blir svært vanskelig ikveld men har troa

. Liverpool vet dette er en viktig kamp for dem og vinne, og da spiller de som regel med et ekstra gir virker det som. På en annen side har vi noe å bevise fra lørdagens tap mot Chel$ki og i tillegg si adjø og bedre lykke neste år til Villa med tanke på CLspill.

 

 

Tror og håper Laget blir noe slik:

 

Fabianski

Sagna Toure Djorou Gibbs

walcott fabregas song nasri

bendtner arshavin

 

 

lykke til ;)

Link to comment
Share on other sites

Dette vinner me LETT!

 

----------------Lukas-----------------

 

Emmanuel - Kolo - Bacary - Kieran

 

----Theo - Cesc - Alex - Samir -----

 

----------Nicholas - Andrei----------

 

3-1 etter frekke mål av cesc, nicholas og theo!

Link to comment
Share on other sites

Dette vinner me LETT!

 

----------------Lukas-----------------

 

Emmanuel - Kolo - Bacary - Kieran

 

----Theo - Cesc - Alex - Samir -----

 

----------Nicholas - Andrei----------

 

3-1 etter frekke mål av cesc, nicholas og theo!

Han heter bare Niklas ;)

Link to comment
Share on other sites

Dette vinner me LETT!

 

----------------Lukas-----------------

 

Emmanuel - Kolo - Bacary - Kieran

 

----Theo - Cesc - Alex - Samir -----

 

----------Nicholas - Andrei----------

 

3-1 etter frekke mål av cesc, nicholas og theo!

Han heter bare Niklas ;)

 

OK, eg hadde feil, men det har du også. Han heter Nicklas.

 

Og vår polske venn heter Lukasz, og vår kvite russer heter Andrey. Ellers er me i vater.

 

Putter me på at Alex og Cesc er forkorta navn av alexander og Francesc har me i tillegg det meste på det tørre.

Link to comment
Share on other sites

Håper Wenger setter opp laget etter hvordan vi er, og ikke hvem vi møter. Spiller vi med vårt beste offensive mannskap så vil vi kjøre Liverpool i senk. Inn med Song og Arshavin, ut med Diaby og Denilson.

Vi har mye å bevise i denne kampen, og jeg forventer å se et offensivt lag som vil vinne. Liverpool er virkelig vrien på Anfield, men jeg tror neppe at det å legge seg bakpå på lik linje som mot Chelsea er et godt taktisk trekk.

 

Håper på dette laget:

Fabianski

Sagna-Toure-Silvestre-Gibbs

Walcott-Fabregas-Song-Arshavin

Adebayor-van Persie

 

evt.

Fabianski

Sagna-Toure-Silvestre-Gibbs

Fabregas-Song-Denilson

Walcott Arshavin

Adebayor

Siden det har blitt enda flere skader siden jeg satte opp laget, så må jeg vel prøve meg på ny.

 

Fabianski

Sagna-Toure-Silvestre-Gibbs

Walcott-Fabregas-Song-Nasri

Bendtner-Arshavin

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...