Jump to content

2009.04.21 Liverpool B


pekkiry

Reiser vi oss mot Liverpool?  

49 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 375
  • Created
  • Last Reply

I mine øyne er det ingen tvil om hvem som er banens beste, Song! Han var riktig posisjonert i alle situasjoner, ryddet unna det han hadde muligheten til. Og i tillegg gjorde han det godt offensivt, faktisk en av de jeg ville gitt en 10er på, på spillerbørsen! Fabianski gir dere altfor lite skryt for en mann, Reine who? Van der Sar who? Cassilas who? Buffon who? For en mann!

 

At dere mener at Arshavin var dagens beste viser bare hvor mye en menneskehjerne blir påvirket av mål! Arshavin var veldig god, men ikke banens beste. Han var for dårlig i første omgang til å kunne gi han en slik pris!

 

Men en kanongod kamp, hadde vi bare hatt våre faste forsvarere!

Link to comment
Share on other sites

Herregud for en kamp. Fantastisk underholdning, og det må vi klare å glede oss over.

Liverpool er heltent med lukten av ligagull i nesa. Innsatsen deres er upåklagelig, men det handler om å holde nervene i ro også for dem, dette var sannsynlugvis deres siste sjanse i år.

Vi kommer slitne i beina til en kamp som egentlig ikke betyr alt for mye for oss, så det skulle egentlig bare mangle at ikke vi ble satt under et enormt press fra Liverpool.

Tidvis hårreisende forsvarsspill, men vi har tre av fem ute, og en rusten høyreback. Forsvaret til Liverpool var også langt i fra patente, og nesten samtlige mål kan tilskrives store personlige forsvarsfeil.

 

Jeg velger å gi gutta honnør for at de tviholder på spillestilen trass i at de er under enormt press, de tror i hvertfall på seg selv og spillestilen, det skal de ha.

 

Nei, drit i foregående og kommende kamper, dette var en spesiell opplevelse, og fanden meg klarte vi nesten, eller, Arsjavin kalrte nesten, å dra med seg alle tre poengene.

 

Jeg er stolt, i hvertfall, åkkesom.

 

Go Gunners!

Link to comment
Share on other sites

Må vel si oss fornøyd med 4-4 tross alt. Pool var best,men vi har Arshavin.

 

Jeg klarer ikke å være fornøyd når vi gjør f... så mye rart i forsvar. Jeg kan ikke huske Sagna så dårlig noensinne. Er det helt sikkert at han var kvitt virusen?

 

Nasri viser at han er mye bedre enn Denilson sentralt.

 

Når var det sist en av våre scoret fire mål i en kamp? Var det beistet mot pool når vi vant 6-3?

 

Jeg tror ikke Reina reddet en eneste ball i løpet av kampen....

Kampen sett ett under ett, så skal vi være fornøyd med 1 poeng. Liverpool hadde et tempo som jeg aldri har sett maken til. Mulig dette kommer av at vi ikke har spillere som klare og roe ned og spille ballen i laget.

Men kampen sett ut ifra resultatene som var underveis så skal vi være veldig skuffet over 1 poeng.

Vi ledet 3 ganger. Deriblant gjekk vi opp i 3-4 når vi var i det 90 min. Så klare vi og rote det til.

Silvestre spilte som ei gammal kjerring med store problemer på sentralnervesystemet, og ble ikke bedre når Sagna var enda dårligere enn dette.

Link to comment
Share on other sites

Var mye skryt av Andrei nå, men hvor er skryten til Lukasz? Han var god hele kampen, ikke bare 2. omgang!

Det sier jo seg selv når en spiller skorer 4 mål.

Har aldrig sakt noe imot at han ikke fortjener skryt, men Fabianski hadde mange gode redninger, og uten han i form i mål hadde vi ikke fått noe poeng.

Link to comment
Share on other sites

I utgangspunktet et meget bra resultat borte mot Liverpool på Anfield. Men når vi ser tilbake, så kan man lure på hvordan man klarer å rote bort 1-0, 3-2 og 4-3. Svaret er jo skremmende enkelt: Elendig forsvarsspill gjennom hele kampen. Ja vi har skader, men i dag hadde vi med Toure og Sagna. Sistnevnte fremstår som en vandrende bombe i de bakre rekker. Dårlig er også Denilson. Wenger har en formidabel jobb å gjøre frem mot de neste kampene.

 

Arshavin fremstår som en gud. Fy fader for en spiller. Uten han i dag hadde det blitt slakt og atter slakt. Ellers svarte Fabianski på tiltale. Klar bedring etter den forferdelige kampen mot Chelsea.

Link to comment
Share on other sites

Syntes det er rart at så mange skryter av Fabianski. Hva gjorde han som var så eksepsjonelt bra? Hvilke redninger hadde han som Almunia ikke hadde klart? I mine øyne gjør han intet mer enn en helt normal keeper hadde gjort av redninger. Minuset hans er å rykke ut å snappe baller når forsvarspillere inviterer han til å gjøre det. Gang på gang nølte han og skapte farlige situasjoner, og 2-1 målet til Pool kommer som et resultat av denne nølingen.

 

Men som nevnt; Et godt resultat med flere punkter som er verdt å ta med seg.

Link to comment
Share on other sites

Men hold kjeft om forsvaret da, vær så snill! Nå har vi nettopp vært vitne til den villeste fotballkampen på år og dag, hvor vi faktisk kommer fra det med et meget godt resultat, så skal vi begynne å klage på eget lag? Forkastelig!

 

Jeg er mektig stolt! Og husk at det er vi som går "seirende" ut av dette oppgjøret, og får en solid dose selvtillit før kommende kamper.

 

Og Arshavin da, helt vanvittig! Hodet mitt suser enda etter at jeg løp på en dør etter 4-3 målet. Det er en slik spiller vi har ventet på i flere sesonger nå, en som kan avgjøre på egenhånd, og komme med det ekstraordinære når det virkelig trengs.

 

Vil også rette en gigantisk takk til Gibbs som hindrer 4-3 til Liverpool på streken, det ville vært over og ut på det tidspunktet er jeg redd.

 

STOLT!

 

Hør, hør!

 

COME ON YOU GUNNERS!

Link to comment
Share on other sites

Men hold kjeft om forsvaret da, vær så snill! Nå har vi nettopp vært vitne til den villeste fotballkampen på år og dag, hvor vi faktisk kommer fra det med et meget godt resultat, så skal vi begynne å klage på eget lag? Forkastelig!

 

 

det må jo være lov å klage, for det var jo ikke bra forsvarspill :P

 

det er litt rart å være skuffet etter kampbildet, men når vi leder 3-4 i det 90 min ja da skal seiern være sikret. sløvt forsvarspill på 4-4 målet. men jeg synes det er virkelig sterkt av oss at vi klarer å score 4 mål etter det vi presterte :P

 

og hvorfor iall verden ble ikke sagna byttet ut? synes Eboue hadde fortjent å kommet inn etter det solide spillet sitt han har vist i det siste.

Link to comment
Share on other sites

Syns Nasri får svært lite skryt her. Han løp som besatt og spilte en utmerket kamp. Eneste av våre spillere som var trygg med ballen hele tiden. Men Denilson begynner å vise store svakhetstegn! Han mistet ballen alt for mye i 1 omgang. Men jeg tror mye av problemet idag lå hos Silvestre. Fyren klarer jo ikke å løpe. Skjønner meg fortsatt ikke på det kjøpet.

Link to comment
Share on other sites

Når spillerne våre til tider blir bombardert med Liverpool spillere som løper rundt utpå der med duracell batterier så bør man ha forståelse for at spillerne blir stresset og blir presset til feil.

 

I en vanlig kamp, så ville slike feil som ble prestert til tider vært helt uakseptabelt, men i en slik fotballkamp hvor man hver gang man snur og vender på seg har en motstander oppe i kroppen med en gang så blir det noe helt annerledes.

 

At vi holder hodet kaldt da Liverpool går opp i 2-1 og klarer å henge med syns jeg er veldig imponerende. Mange lag hadde garantert klappet fullstendig sammen på det tidspunktet.

 

Vi gjør det med Silvestre som ikke har fått sjansen til å spille seg i form. En uerfaren Gibbs på venstreback. En uerfaren Fabianski på et sånt nivå, og en litt shaky Sagna. Vi mangler tross alt tre av våre viktigste spillere bak der og med et heltent Liverpool lag og for full styrke så må man skjønne at det blir tøft. Dette er absolutt ikke en kamp hvor man skal lete etter feil i, fordi det er så mange av dem, men man skal heller se på innsatsen og moralen til spillerne som jeg syns var upåklagelig i kveld.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor får Sagna og Bendtner spille hele kampen, når vi har Eboue og Eduardo på benken?

 

Nei, jeg får gi meg med å spre eder og galle her, og heller la dere som klarer å glede der over resultatet få lov til det. Jeg er ikke en av de.

Link to comment
Share on other sites

Men hold kjeft om forsvaret da, vær så snill! Nå har vi nettopp vært vitne til den villeste fotballkampen på år og dag, hvor vi faktisk kommer fra det med et meget godt resultat, så skal vi begynne å klage på eget lag? Forkastelig!

 

 

det må jo være lov å klage, for det var jo ikke bra forsvarspill :P

 

det er litt rart å være skuffet etter kampbildet, men når vi leder 3-4 i det 90 min ja da skal seiern være sikret. sløvt forsvarspill på 4-4 målet. men jeg synes det er virkelig sterkt av oss at vi klarer å score 4 mål etter det vi presterte :P

 

og hvorfor iall verden ble ikke sagna byttet ut? synes Eboue hadde fortjent å kommet inn etter det solide spillet sitt han har vist i det siste.

 

Sløvt forsvarsspill kan du si, men når Liverpool som har hatt lang hvilepause i forhold til oss begynner å få krampe og begynne å tøye ut utpå der og er dødsslitne så kan du jo tenke deg hvordan våre spillere har det som har en veldig tøff Chelsea-kamp i beina også. I tillegg er det aldri noe som heter å sikre seieren i en kamp mot Liverpool, det har de bevist gang på gang at det går rett og slett ikke.

Link to comment
Share on other sites

Blir nesten flau av dere sånn som dere kritiserer eget lag nå. Greit nok at det er sløseri å miste poeng når vi leder 2 min på overtid, men forsvaret vårs idag tatt i betraktnig er dette et greit resultat... blir for dumt å si at uten arshavin var vi ingting, hva med Song, Fabianski, Fabregas og Gibbs?

 

Det må vel være lov å forvente at de forsvarsspillerne vi har i reserve faktisk er fotballspillere, og at det ikke ser ut som vi har sopa sammen kantinepersonalet på treningsfeltet?? Så mye armer og ben, og så lite hjerne er ikke en toppspiller verdig. Det så ut som norsk 5. divisjon.

 

Enig med Evju! Forsvaret var elendig. Skulle tro det var litt bedring i sikte nå som også Sagna var tilbake. Mye rart i forkant av målene. Ellers fikk forsvaret lite hjelp av midtbanen.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor får Sagna og Bendtner spille hele kampen, når vi har Eboue og Eduardo på benken?

 

Nei, jeg får gi meg med å spre eder og galle her, og heller la dere som klarer å glede der over resultatet få lov til det. Jeg er ikke en av de.

Fordi Bendtner jobba jævla bra, vant hodedueller, og lot ikke midtstopperne slå lange baller oppover.

I tillegg scoret han et mål som ikke var offside.

 

Eduardo er farlig i boks, men der var vi faktisk bare en gang i andre omgang, og da scoret Andy Arshe!

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor får Sagna og Bendtner spille hele kampen, når vi har Eboue og Eduardo på benken?

 

Nei, jeg får gi meg med å spre eder og galle her, og heller la dere som klarer å glede der over resultatet få lov til det. Jeg er ikke en av de.

Fordi Bendtner jobba jævla bra, vant hodedueller, og lot ikke midtstopperne slå lange baller oppover.

I tillegg scoret han et mål som ikke var offside.

 

Eduardo er farlig i boks, men der var vi faktisk bare en gang i andre omgang, og da scoret Andy Arshe!

Ingen vits i å BARE vinne hodedueller når laget vårt ligger bak midtbanestreken og bendtner er alene på topp med 3 forsvarere.. nytteløst.. han skulle blitt brukt på en annen måte, og hvorfor i H******* brukte ikke wenger arshavin mot chelski? målet til bendtener var faktisk offside:)

Link to comment
Share on other sites

Blir nesten flau av dere sånn som dere kritiserer eget lag nå. Greit nok at det er sløseri å miste poeng når vi leder 2 min på overtid, men forsvaret vårs idag tatt i betraktnig er dette et greit resultat... blir for dumt å si at uten arshavin var vi ingting, hva med Song, Fabianski, Fabregas og Gibbs?

 

Det må vel være lov å forvente at de forsvarsspillerne vi har i reserve faktisk er fotballspillere, og at det ikke ser ut som vi har sopa sammen kantinepersonalet på treningsfeltet?? Så mye armer og ben, og så lite hjerne er ikke en toppspiller verdig. Det så ut som norsk 5. divisjon.

 

Enig med Evju! Forsvaret var elendig. Skulle tro det var litt bedring i sikte nå som også Sagna var tilbake. Mye rart i forkant av målene. Ellers fikk forsvaret lite hjelp av midtbanen.

Forventer ikke så veldig mye av Sagna da han blir friskmeldt etter et par uker ute på kampdagen.

Skyld heller på Wenger som brukte han. Men er enig i at han var elendig. Iallefall de første 75.

 

Siste målet må jeg legge skylda på Diaby, som akkurat har kommer innpå og STÅR og SER på løpet til Benaloooon .

 

Hvorfor får Sagna og Bendtner spille hele kampen, når vi har Eboue og Eduardo på benken?

 

Nei, jeg får gi meg med å spre eder og galle her, og heller la dere som klarer å glede der over resultatet få lov til det. Jeg er ikke en av de.

Fordi Bendtner jobba jævla bra, vant hodedueller, og lot ikke midtstopperne slå lange baller oppover.

I tillegg scoret han et mål som ikke var offside.

 

Eduardo er farlig i boks, men der var vi faktisk bare en gang i andre omgang, og da scoret Andy Arshe!

Ingen vits i å BARE vinne hodedueller når laget vårt ligger bak midtbanestreken og bendtner er alene på topp med 3 forsvarere.. nytteløst.. han skulle blitt brukt på en annen måte, og hvorfor i H******* brukte ikke wenger arshavin mot chelski? målet til bendtener var faktisk offside:)

Det var onside.

Link to comment
Share on other sites

Noen av dere må endre tankemønster før det går dere galt!

 

Dersom dere ikke klarer å glede dere over at Arsenal lot Liverpool smake sin egen medisin ved å nekte å dø i dag, men for en hver pris skal henge dere opp i alle feilene som ble gjort, kan dere gå på en smell når det virkelig butter. Det overrasker meg at dere fortsatt lever etter den begredelige høsten/vinteren vi har hatt!

 

Dette var en fantastisk kamp, og den høye tettheten av personlige feil i 2.omgang fra begge lag, er ene og alene Liverpool sin feil, fordi de absolutt skal spille som et AaFK på amfetamin under Normark, med sine lange baller og høye press.

Link to comment
Share on other sites

Blir nesten flau av dere sånn som dere kritiserer eget lag nå. Greit nok at det er sløseri å miste poeng når vi leder 2 min på overtid, men forsvaret vårs idag tatt i betraktnig er dette et greit resultat... blir for dumt å si at uten arshavin var vi ingting, hva med Song, Fabianski, Fabregas og Gibbs?

 

Det må vel være lov å forvente at de forsvarsspillerne vi har i reserve faktisk er fotballspillere, og at det ikke ser ut som vi har sopa sammen kantinepersonalet på treningsfeltet?? Så mye armer og ben, og så lite hjerne er ikke en toppspiller verdig. Det så ut som norsk 5. divisjon.

 

Enig med Evju! Forsvaret var elendig. Skulle tro det var litt bedring i sikte nå som også Sagna var tilbake. Mye rart i forkant av målene. Ellers fikk forsvaret lite hjelp av midtbanen.

det siste målet så tror jeg det er 4 arsenal spillere og 5 liverpoolspillere i 16 meteren våres, også tror jeg det stod 3 arsenalspillere å så på fra ca 16.5 meter.. helt latterlig av midtbanen på det siste målet..

 

 

 

 

Det var onside.

Bra du har tv hjemme da:) Var offside, se det i reprise 10 ganger som jeg har gjort:)

Link to comment
Share on other sites

Herregud for en thriller! Jeg syns vi skal gå til sengs med hevet hode i kveld. Vi manglet: Almunia, Gallas, DJ, Clichy, Adebayor, Rvp, (Rosicky). Liverpool manglet Gerrard. Vi fikk et uavgjort resultat på Anfield og kom scorer 4 mål. Jaja det var kanskje gavepakker, men det var hvertfall 3 av målene vi slapp inn og. Kom ikke å fortell meg at Liverpool hadde klart 4-4 med Reina, Carragher, Skrtel, Torres, Aurelio og Kuyt på skadelista. Ja det var forferdelig forsvarsspill av oss og det er det lov å klage over, men det må da gå ann å se litt mellom fingrene, forholdene tatt i betraktning?

 

Syns vi kan trekke frem Song i dag. Han jobbet og slet og gjorde en god figur. Nasri hadde også en god kveld. Han fikk mye defensivt ansvar i dag pga Sagnas horrible kveld men klarte likevell og være i begge ender av banen til riktig tid. Arshavin... vel dere så vel kampen selv.

 

COME ON YOU ARSENAL!!!

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor får Sagna og Bendtner spille hele kampen, når vi har Eboue og Eduardo på benken?

 

Nei, jeg får gi meg med å spre eder og galle her, og heller la dere som klarer å glede der over resultatet få lov til det. Jeg er ikke en av de.

Sagna burde vært byttet ut, det er jeg enig i. Bendtner derimot er en trussel! Han jobbet bra, men ble litt alene på topp.

 

Fantastisk kamp! Synd vi slipper inn på overtid, ikke at det gjør så mye for vår del. Viktig var det at Arshavin sementerte sin plass som legende i Arsenal!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...