Jump to content

2009.04.21 Liverpool B


pekkiry

Reiser vi oss mot Liverpool?  

49 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 375
  • Created
  • Last Reply

Arshavin i dag er helt der oppe (kanskje over) med tidligere enkeltmannsprestasjoner i kamper for Arsenal, som f.eks Arsenal - Pool i 04 og Arsenal - Leeds i 04 (Henry), og Chelsea-Arsenal i 99 (Kanu).

 

En kanonprestasjon som kan rangeres høyt i historisk sammenheng

 

(De beste enkeltmannsprestasjoner siste 20 år er forøvrig: Zidane vs Brasil i 2006 og Maradona vs Brasil i 1990)

 

Tror forresten ikke dagbladet.no sin ansvarlige for karaktergivningen til denne kampen helt har sett samme forsvarsspill som vi har sett...:

Lukasz Fabianski 7

Bacary Sagna 6

Kolo Toure 7

Mikael Silvestre 6

Kieran Gibbs 7

BB Andrei Arsjavin 10

Alexandre Song 7

Francesc Fabregas 7

Denilson 7

( Theo Walcott i 26 min. )

Samir Nasri 7

Nicklas Bendtner 7

 

Vanskelig å vite hva Denilson gjorde for å få 7, og hva må Silvestre egentlig gjøre for å få 2???

At silvestre og Sagna kan få en 6er er jo helt utrulig. Dem burde fått minus 6. Kan ikke huske sist eg såg en arsenalspiller spille så dårlig som Sagna gjorde igår.

Link to comment
Share on other sites

Fotball er først og fremst underholdning. For meg blir det litt rart når en ikke evner å glede seg over noe som for den nøytrale og Pool/Arsenal fans er underholdning av topp merke. Denne kampen tenker jeg gledet mangt et fotballhjerte.

Dette vil nok stå som en klassiker i historiebøkene.

 

Igår var det Arshavin som reddet oss med en innsats og målegenskaper det er lenge siden jeg har sett.

Ellers må Fabianski,Toure,Song og Nasri nevnes som store pluss.

 

Silvestre,Sagna,Denilson var utrolig svake igår.

Link to comment
Share on other sites

Skulle ha vært artig å vite hvor mange spillere som har scoret fire mål på Anfield. Garantert ikke mange bortelagsspillere som har klart det. Arshavin var stor!

 

Julio Baptista har scoret 4 mål på Anfield. Det ser ut som om det er ganske vanlig at våre gutter scorer 4 mål der ;)

Link to comment
Share on other sites

Endelig viser vi oss som et storlag. Gjennom de siste måneder har vi utvikliet oss svært positivt. Både som lag og mange enkeltspillere er i ferd med å blomstre for fullt. Kampen mot Liverpool ser jeg som en bekreftelse.

Vi startet sesongen med et ungt lag. Vi har handlet lite, Wenger har ment stallen er god nok. Det er den helt klart i ferd med å bli.

Vi har vært spesielt skadeutsatt på mange nøkkelkspillere. Mange unge spillere er i ferd med å doble sin kapasitet og sine ferdigheter sett fra starten av sesongen. Gode eksempler er spillere som Diaby, Gibbs og spesielt Song.

Klassespillerne våre er i ferd med å bli det vi har drømt om; klassespiller i Arsenalsystemet.

Kampen i går viser hva vi står for. Vi møtte et meget godt lag og et meget tent lag. Et lag som sloss som løver og som har det gjeveste av alle trofeer å kjempe for. Vi klarer å ri av storm etter storm og vi henger med i målprotokollen. Vi viser en effektivitet vi her inne på forumet bare har drømt om før jul, og i fjor også, og vi er kun et hårstrå fra å vinne kampen. Det ville avgjort gullkampen. Vi var også på en vanskelig bortebane.

Denne kampen er den kampen som har gledet meg mest i år. Klart jeg ser svakheter, mange muligheter for forbedring, men de fleste lag vill i dag blitt knust av Liverpool. Med mange mål.

Men ikke Arsenal som fulgte opp hele veien, med taktisk klokskap og kvalitet. Imponerende forestilling.

Link to comment
Share on other sites

En utrolig match som gledet meg veldig!

Liverpool begynner mer aggresivt enn noe lag Arsenal har møtt, helt utrolig at Liverpool under Benitez har turt å bli så offensive og spennende. Vi må også huske at Liverpool faktisk spiller om PL-tittelen noe som gir dem en ekstra trøkk.

 

Folk klager over Arsenals forsvarsfirer. Når så å si hele Pool ligger utenfor 16 meteren i bevegelse vil det selvfølgelig bli glipp i markeringene. Selv tror jeg heller ikke Manu eller Chelsea ville gjort det noe bedre på Anfield mot ett så aggresivt Pool.

 

Men vi er jo helt rå på kontringene i denne kampen og Arshavin scorer på "så å si" alle sjangsene vi kommer til.

 

4-4 er et godt resultat på Anfield road. Selvfølgelig er det trist å slippe inn siste målet, men det gjør meg ikke så mye med tanke på at jeg anser serien som ferdig for the gunners.

Link to comment
Share on other sites

En utrolig match som gledet meg veldig!

Liverpool begynner mer aggresivt enn noe lag Arsenal har møtt, helt utrolig at Liverpool under Benitez har turt å bli så offensive og spennende. Vi må også huske at Liverpool faktisk spiller om PL-tittelen noe som gir dem en ekstra trøkk.

 

Folk klager over Arsenals forsvarsfirer. Når så å si hele Pool ligger utenfor 16 meteren i bevegelse vil det selvfølgelig bli glipp i markeringene. Selv tror jeg heller ikke Manu eller Chelsea ville gjort det noe bedre på Anfield mot ett så aggresivt Pool.

 

Men vi er jo helt rå på kontringene i denne kampen og Arshavin scorer på "så å si" alle sjangsene vi kommer til.

 

4-4 er et godt resultat på Anfield road. Selvfølgelig er det trist å slippe inn siste målet, men det gjør meg ikke så mye med tanke på at jeg anser serien som ferdig for the gunners.

 

 

Etter å ha roet meg litt og kommet over den verste skuffelsen over forsvarsspillet må jeg jo si meg enig. Utrolig tempo og intensitet, og måten Liverpool overfaller oss på i andre omgang var utrolig imponerende. Tror aldri jeg har sett et lag holde sånt tempo og intensitet på lenge lenge lenge. Heldigvis for oss gikk det offensive trykket ut over forsvarsspillet deres.

 

Morsom kamp - heldig poeng. Det får være den positive oppsummeringa. Så får spillerne ta resta som læring i hvordan det føles å bli så til de grader satt under press.

Link to comment
Share on other sites

Skulle ha vært artig å vite hvor mange spillere som har scoret fire mål på Anfield. Garantert ikke mange bortelagsspillere som har klart det. Arshavin var stor!

Jeg husker ikke helt, men scorte ikke Baptista 4 mål borte mot LFC i 06/07? :unsure:

Ja han scorte 4 mål når vi vant 6-3 mot Liverpool

Link to comment
Share on other sites

Dette var en kamp som for en tilskuer må ha vært en drøm, men for en trener må ha vært et mareritt. Treneren må alltid se bak resultatet, analysere og ta med seg ting fra kampen over på treningsfeltet/garderoben.

Wenger må ha tenkt to tanker i går, i tillegg til de tankene som omhandlet kampen i går:

- Utroooolig synd at Arshavin ikke kan spille mot Manu

- Håper Djourou blir frisk til Manukampen

Link to comment
Share on other sites

 

- Håper Djourou blir frisk til Manukampen

 

For meg har Silvestre skuffet stort. Forstår at Ferguson ikke trengte han lengre.

Håpet er at Djorou og Clichy blir klare selv om Gibbs på ingen måte har gjort seg bort.

Link to comment
Share on other sites

Dette var en kamp som for en tilskuer må ha vært en drøm, men for en trener må ha vært et mareritt. Treneren må alltid se bak resultatet, analysere og ta med seg ting fra kampen over på treningsfeltet/garderoben.

Wenger må ha tenkt to tanker i går, i tillegg til de tankene som omhandlet kampen i går:

- Utroooolig synd at Arshavin ikke kan spille mot Manu

- Håper Djourou blir frisk til Manukampen

 

Forstår argumentasjonen din, men vi må huske at settingen var helt spesiell: Dette var kanskje siste matchball for `pool med tanke på ligaen. Vi får etterhvert litt den samme kampen som vi så mellom Chelsea og `pool for en uke siden. Et lag må trykke alt de har fremover og setter et voldsomt tempo som egentlig ingen kan håndtere. Blir derfor mye tilfeldigheter og panikkartede klareringer fordi motstander stadig kommer i overtall. Dette gikk begge veier og 4 av målene i går er direkte tabber. 2 andre etter halvtabber og et mål hver som kommer etter godt spill. I en vanlig ligarunde hadde ingen av lagene opptrådd på denne måten. Da hadde begge lag vært engstelige for å tape og kampen hadde trolig ebbet ut på 2-2. Jeg tror derfor at Wenger ikke er så veldig bekymret. Tror heller han er fornøyd med at laget tross alt står imot og snur kampen etter å ha blitt trykket så hardt tilbake. Vitner om moral, ekstreme ferdigheter og selvtillit. Alt dette skal vi ta med oss videre.

 

United sliter voldsomt med midtbanen for tiden og jeg tror at vi per i dag er bedre enn dem. Med en lignende innstilling i de tre kampene mot dem har vi en reell sjanse til å gå videre.

Link to comment
Share on other sites

Syk kamp, syk mann (arshavin)! trodde jeg skulle daue på 3-4, synd at det ikke holdt helt inn, jeg tror at Gallas hadde strammet tøylene baki forsvaret hvis han var på banen!

 

Godt poeng! Vi kan vel nå ane hva Gallas har betydd baki der...

Tydlig at han er viktigere enn hva vi aner. Frykter at han forsvinner til sommern. Viss det skjer må vi hente enn en klasse stopper, en i virkelig verdenstoppen.

Link to comment
Share on other sites

Det meste er vel sagt her nå... men for en sinnsyk kamp og opplevelse! Hvis hver Arsenalkamp hadde vært som denne, hadde jeg ikke klart å holde ut :unsure:

 

Og Arshavin(<3) er den nye Baptista!!!!! Gleder meg til fortsettelsen! ;)

 

Alt i alt er jeg VELDIG fornøyd! Realistisk sett kommer vi ikke høyere enn 4.plass! (Ops Wenger...) Og jeg vil IKKE at The Bindippers skal vinne serien først nå etter 19 år. Takke meg til Manu... Så om vi hadde vunnet eller spilt uavgjort hadde ikke betydd så mye for meg... Fordi WE ARE UNBEATABLE uansett! (19 kamper nå!?) Og hadde vi vunnet hadde jeg trolig vært litt FOR høyt oppe de nærmeste dagene...

 

Egentlig ganske morsomt: dette var en kamp jeg "kom inn i" med hevet hodet og et forj*vlig humør, da mener jeg forj*vlig! Jeg tok Chelsea-tapet som jeg ikke burde, for å si det sånn... Så denne kampen var en kamp jeg fortest mulig ville bli ferdig med, og håpet på 1-1, 0-0 eller slikt. Men jeg kunne ikke la vær å rive meg med når det sto 4-3 ;)

 

Forresten noen som har liste over ubeseirede rekker i PL? Lengre enn dette: "Arsenal 49, Forest 42..."? Unngår vi tap mot Chelsea og Manu nå kan rekka vår bli veeeldig lang.

 

Boro til helga folkens!!!

Link to comment
Share on other sites

Syk kamp, syk mann (arshavin)! trodde jeg skulle daue på 3-4, synd at det ikke holdt helt inn, jeg tror at Gallas hadde strammet tøylene baki forsvaret hvis han var på banen!

 

Godt poeng! Vi kan vel nå ane hva Gallas har betydd baki der...

Tydlig at han er viktigere enn hva vi aner. Frykter at han forsvinner til sommern. Viss det skjer må vi hente enn en klasse stopper, en i virkelig verdenstoppen.

 

Wenger synes å ha uinnskrenket tillit til Gallas (som spiller) og har uttalt at han ikke trenger å være perlevenner med alle. Tipper det vil komme an på hvordan han selv føler det sosialt sett.

Link to comment
Share on other sites

Deilig kamp av gutta i går. Når man har den på avstand er det også lettere å summere opp kampen. Offensivt var ikke Arsenal på sitt beste i går, nettopp fordi Liverpool presset oss hardt i 90 minutter. Likevel, som Lars Tjernås påpekte, var ikke Arsenal dårlige. Vi scorte fire mål, hadde to annulerte (begge hårfine, har ikke sett repriser fra noen god vinkel, men kanskje noe tvilsome?) offsidescoringer og vi hadde skuddforsøk fra Song, Nasri, Walcott og Cesc (hvor Bendtner var svært nær ved å få en styring). 46.6% ballbesittelse ( i følge Sky) er også brukbart i seg selv på Anfield. Men vi er, for en gangs skyld, veldig effektive, og det følse godt. Arshavin straffa Liverpool knallhardt etter tabbene deres, for det var mye dårlig forsvarsspill av Liverpool og.

 

Når det er sagt burde vi ikke fått med oss noe fra gårsdagens kamp, og fortjente ikke å ta poeng. Liverpool er rett og slett et nummer større enn oss, men blir hindret av ineffektifitet, en russer, en afrikaner på midten og en polakk som har mye å bevise. Liverpool kom til fryktelig mange sjanser grunnet håpløst forsvarsspill og burde utnyttet dem langt bedre. For skuddstatestikke til tross, jeg synes ikke Liverpool spiller seg til så altfor mange fete sjanser, det blir mye skudd fra distanse eller svake skudd som går rett på keeper. Det som derimot Liverpool var livsfarlige på var cornere, og jeg vil rette et stort takk til Nasri og Gibbs som to ganger redder ballen på streken etter avslutninger på cornere, og viktigheten av å ha menn på stolpene kom så absolutt frem i går. En annen ting Liverpool skal roses for er moralen deres. Det var helt rått å se hvor mye de ville vinne denne kampen. De kjempet som en enhet og presset oss volsomt. All ære til Liverpool som gjorde ting vanskelig for oss og som resulterte i en kamp i et forrykende tempo.

 

Dagens helt er utvilsomt Arshavin som scorer fantastiske fire mål. Men, som mange påpeker var han ikke like domminerende i banespillet. Song derimot gjør (nok) en kanonkamp, hvertfall defensivt. Han slår noe feil, men det gjorde selv Cesc i går. Men duellstyrken og posisjoneringsevnen hans er unik, og jeg (i likhet med mange andre her på forumet antar jeg) blir bare mer og mer overbevist om at det er mannen å satse å som makker til Cesc. Nasri er jeg også veldig fornøyd med. At han har teknikk og ro til å holde litt på ballen er en ting, det visste vi jo fra før, men den arbeidsmaskinen han var i går imponerte stort. Et stort pluss i boka til han og. I motsatt ende av skalaen har vi dessverre også en del folk. Sagna var på en eneste stor bærtur i går. Lurer på hvordan Wenger forklarer Eboue, som har vært bra på backen i det seste, sitt valg om å la Sagna spille en hel kamp. Det eneste jeg kan tenke meg er at det selvsagt er upassende å gjøre endringer i forsvaret underveis i en kamp, men unntak bør kunne forekomme. Denilson er også svak, og blir korrekt byttet ut i pausen. Han har spilt my i år, mest av Arsenalspillerne hvis jeg ikke tar feil, og nå som sesongen går mot slutten er det naturlig at det begynner å bli tomt musklene hans også. Han kommer nok sterkt tilbake, men trenger kanskje en sommerferie før vi får se han på sitt beste igjen. Ellers er jeg enig med poenget som at vi nok savner Gallas mer enn man skulle tro. Silvestre er, sin erfaring til tross, ikke i nærheten av å være den samme sjefen der bak.

 

I en runde der Villa har besøk av West Ham mens vi er ute på tur og besøker Liverpool på Anfield klarer fortsatt ikke Carew og co og knappe innpå oss. Tvert i mot rykker vi hårfint ifra på flere scorede mål. Villa ender med full pott i sine resterende kamper på 69 poeng, vi har i øyeblikket 62. Målforskjell tatt i betraktning trenger vi i realiteten bare to seire og en uavgjort på de siste fem. Nå vet jeg at Everton kan nærme seg med seier borte mot Chelsea i kveld, men fjerdeplassen bør så og si kunne sies å være sikret. Etter kampen vet vi også at United ligger svært godt an i kampen om seriegull, selv om de også har oss hjemme før serieslutt. Om gullet går til Anfield eller Old Trafford er litt hipp som happ (selvsagt bortsett fra at det er litt gøy at Liverpool ikke har vunnet serien på snart 20 år), men for spenningen i toppen må jeg tilstå at vi drepte en del i går. Så gjennstår det å se om vi kan piske igang litt liv i gullkampen i våre kamper mot Chelsea og Man Utd.

Link to comment
Share on other sites

;)-->

QUOTE(Stefan B @ Apr 22 2009, 01:13 PM) 166239[/snapback]

Og Arshavin(<3) er den nye Baptista!!!!! Gleder meg til fortsettelsen! ;)

 

Hæ?! Nye Baptista?! Baptista var en stor flopp!

 

Men de har en ting til felles. Begge har scoret 4 mål på Anfield. :unsure:

Link to comment
Share on other sites

B)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Apr 22 2009, 01:13 PM) 166239[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Og Arshavin(<3) er den nye Baptista!!!!! Gleder meg til fortsettelsen! ;)

 

Hæ?! Nye Baptista?! Baptista var en stor flopp!

 

Men de har en ting til felles. Begge har scoret 4 mål på Anfield. :unsure:

 

Det visste jeg, men fortsatt å kalle han den nye Baptista på det grunnlaget er en stor fornærmelse mot Arshavin ;) husker jo at så og si alle målene der var tap-ins som var ferdigscoret av Aliadiere, samtidig som Baptista også misset på en straffe!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...