Jump to content

2009.03.14 Blackburn Rovers H


pekkiry

Recommended Posts

Hva kaller man den dansen Eboue tok etter sin første scoring idag? Apedansen? Bongotrommer?

 

Noen forslag? uansett en herlig dans som jeg kommer til å smile av LENGE! Skal absolutt prøve å få tak i en Eboue trøye når jeg drar til London om litt under 3 uker :)

apedansen syntes jeg var for drøyt! nesten rasistisk!

 

tror det er heller du som syntes det er det, tror ikke han mener noe rasistisk med det :P

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 180
  • Created
  • Last Reply

Hva kaller man den dansen Eboue tok etter sin første scoring idag? Apedansen? Bongotrommer?

 

Noen forslag? uansett en herlig dans som jeg kommer til å smile av LENGE! Skal absolutt prøve å få tak i en Eboue trøye når jeg drar til London om litt under 3 uker :)

apedansen syntes jeg var for drøyt! nesten rasistisk!

 

tror det er heller du som syntes det er det, tror ikke han mener noe rasistisk med det :P

 

Ser du konteksten imers skriver i så ser du at han er alt annet enn rasistisk.

Link to comment
Share on other sites

Eboue er virkelig en mann å ta vare på! Han jobber utrolig hardt, og sprer god stemning blant lagkameratene. Jeg fikk bare sett 1. omgang, da jeg måtte på jobb, men jeg så målene på youtube nå og det var herlig å se Arshavin sitt første(?)/andre mål. Almunia spiller også strålende som vanlig, og han ser endelig ut som den toppkeeperen vi alltid har trengt. Det at han blir så sur på Diouf viser bare at han har temperement, noe som er en svært god egenskap for en keeper. Vi ser endelig ut som et storlag igjen, og jeg gleder meg noe sykt til neste kamp!

Link to comment
Share on other sites

 

Synes alikevel ikke at jeg er for hard mot bendtner. jeg sier jo han gjør mye bra etc, men som målskårer er statistikken hans veldig laber. jeg skulle ønske han kunne sette de store sjangsene der, men gang på gang så misser han. det skjer så ofte nå at det kan ikke være uflaks lengre.

 

 

Vel - han HAR tross alt putta elleve mål for oss i år! Bare fire bak van Persie. Så helt udugelig er han nå ikke!

 

Må jo trekke frem at mannen er bare 21år, hvor var van Persie som 21åring?

Bare for å nevne det så puttet Ruud van Nistelrooy 13 mål på 31 kamper for Heerenveen, så vår kjære danske ligger relativt godt ann i løypa. Og van Nistelrooy spilte da også i en betydelig svakere liga. Men så skal det sies at van Nistelrooy viste seg å bli en av de mest effektive målscorere. Men som sagt selv han slet med å score på alle sjansene som 21åring. "Heldigvis" slapp han utolmodige Arsenal fans :-)

 

Så får tiden vise hvor langt Bendtner utvikler seg, men så langt så er han i samme klasse som van Nistelrooy og Huntelaar som 21åringer, og de spilte i en betydelig svakere liga.

 

Robin van Persie har scoret 58mål på 174 kamper og Nicklas Bendtner har 20 på 80 kamper, så det er ikke så hakkende gale det!

Link to comment
Share on other sites

 

Synes alikevel ikke at jeg er for hard mot bendtner. jeg sier jo han gjør mye bra etc, men som målskårer er statistikken hans veldig laber. jeg skulle ønske han kunne sette de store sjangsene der, men gang på gang så misser han. det skjer så ofte nå at det kan ikke være uflaks lengre.

 

 

Vel - han HAR tross alt putta elleve mål for oss i år! Bare fire bak van Persie. Så helt udugelig er han nå ikke!

 

Må jo trekke frem at mannen er bare 21år, hvor var van Persie som 21åring?

Bare for å nevne det så puttet Ruud van Nistelrooy 13 mål på 31 kamper for Heerenveen, så vår kjære danske ligger relativt godt ann i løypa. Og van Nistelrooy spilte da også i en betydelig svakere liga. Men så skal det sies at van Nistelrooy viste seg å bli en av de mest effektive målscorere. Men som sagt selv han slet med å score på alle sjansene som 21åring. "Heldigvis" slapp han utolmodige Arsenal fans :-)

 

Så får tiden vise hvor langt Bendtner utvikler seg, men så langt så er han i samme klasse som van Nistelrooy og Huntelaar som 21åringer, og de spilte i en betydelig svakere liga.

 

Robin van Persie har scoret 58mål på 174 kamper og Nicklas Bendtner har 20 på 80 kamper, så det er ikke så hakkende gale det!

 

Som 21-åring hadde Robin allerede vunnet UEFA cupen og scoret 15 mål i ligaen :)

Link to comment
Share on other sites

Leser at noen folk ikke er 100% fornøyd med Arshavin...WTF? Fyren skåret 2 og gav 1 målgivende. Da kan du nærmest småjogge langs sidelinja resten av kampen og likevel få toppkarakter i min bok.

 

Synes alle var svært gode idag. Bendtner var også bra. Han kom i posisjon veldig mange ganger, så det i seg selv sier jo en del bra. Klønete at han ikke får skåret, så klart. Hvis vi hadde vunnet bare 1-0 idag, hadde han nok fått høre det mer enn det han vil gjøre nå.

 

Nå gjenstår det å se om gutta klarer å prestere på dette nivået på en mer varig basis...

Link to comment
Share on other sites

 

Synes alikevel ikke at jeg er for hard mot bendtner. jeg sier jo han gjør mye bra etc, men som målskårer er statistikken hans veldig laber. jeg skulle ønske han kunne sette de store sjangsene der, men gang på gang så misser han. det skjer så ofte nå at det kan ikke være uflaks lengre.

 

 

Vel - han HAR tross alt putta elleve mål for oss i år! Bare fire bak van Persie. Så helt udugelig er han nå ikke!

 

Må jo trekke frem at mannen er bare 21år, hvor var van Persie som 21åring?

Bare for å nevne det så puttet Ruud van Nistelrooy 13 mål på 31 kamper for Heerenveen, så vår kjære danske ligger relativt godt ann i løypa. Og van Nistelrooy spilte da også i en betydelig svakere liga. Men så skal det sies at van Nistelrooy viste seg å bli en av de mest effektive målscorere. Men som sagt selv han slet med å score på alle sjansene som 21åring. "Heldigvis" slapp han utolmodige Arsenal fans :-)

 

Så får tiden vise hvor langt Bendtner utvikler seg, men så langt så er han i samme klasse som van Nistelrooy og Huntelaar som 21åringer, og de spilte i en betydelig svakere liga.

 

Robin van Persie har scoret 58mål på 174 kamper og Nicklas Bendtner har 20 på 80 kamper, så det er ikke så hakkende gale det!

 

Som 21-åring hadde Robin allerede vunnet UEFA cupen og scoret 15 mål i ligaen :)

 

Bendtner har fortsatt muligheten til å vinne champions league, og har så langt scoret 10 ligamål for Arsenal på samme antall sesonger som van Persie gjorde 15 for Feyenoord og sesongen er ikke over ennå. Men det var bare for å vise at Nicklas Bendtner ikke ligger så langt bak i utviklingen som andre toppspillere var i samme alder. Det kan være verdt å tenke på for de som skal kritisere sine egne spillere til stadighet, og nesten uansett hvordan laget gjør det, for det er et lagspill.

Link to comment
Share on other sites

det var bare for å vise at Nicklas Bendtner ikke ligger så langt bak i utviklingen som andre toppspillere var i samme alder. Det kan være verdt å tenke på for de som skal kritisere sine egne spillere til stadighet, og nesten uansett hvordan laget gjør det, for det er et lagspill.

 

For å ta det siste først; ja det er et lagspill, og jeg er enig i at det ikke har noen hensikt å "slakte" egne spillere, skjønt når man vurderer laget, må det være lov å gi uttrykk for hvem man synes ikke er god nok og bør erstattes. Niklas Bendtner gjør mye bra; han er blitt mindre ego, han jobber hardt, og bidrar med mye positivt. Og han kommer sikkert til å bli en bedre avslutter etterhvert. Totalt sett er han ikke så langt bak mange andre på sin egen alder, og hans utvikling har ikke vært SÅ håpløs. Men uansett hvor mye Bendtner utvikler seg videre, noen takniker kommer han aldri til å bli. Det toget er rett og slett gått, fordi det er en grunnegenskap som må tillæres i yngre år. Og det er jo i mange henseende manglende teknikk som gjør at han brenner så mange sjanser og at det blir så mye NESTEN. Derfor mener jeg det er helt legitimt å stille kritiske spørsmål om Bendtner noen gang kommer til å ta det siste steget, uten at man behøver å "slakte" hans innsats for det.

Link to comment
Share on other sites

Usikker på dette med Bendtner. For en stund siden ble han kritisert for å være giddalaus og kom seg aldri til sjanser.

Nå jobber han som en galeislave til tider og er i mine øyne den spissen som faktisk er i best form nå sammen med Eduardo.

Bendtner sin teknikk er heller ikke så dårlig som enkelte vil ha det til.

Vi ser sjelden Adebayor drible med enkelhet motspillere som til tider Bendtner gjør.

Bendtner har mye å gå på og det framskrittet han har gjort siste måned sammen med spillere som Song,Denilson og Toure sier ihvertfall meg at vi supportere bør være litt mer ydmyke før vi kaller spillere forbåde det ene og andre.

 

Almunia er også en spiller som heldigvis har funnet formen han hadde i forrige sesong.

 

Toure er uten tvil best sammen med Djorou. Igår så vi gode gamle Toure. Og den Toure er den jeg har mest sansen for;-)

 

Jeg må si at jeg begynner å bli nokså imponert over Wengers klokketro på spillere som få her på forumet har hatt liten tro...deriblant jeg...og som virkelig overbeviser nå.

 

Det er utrolig hva en dyktig trener får til sammen med tillit og selvtilit.

Link to comment
Share on other sites

haha jeg trodde faktisk Gamst snubla, men ser jaggu ut som det var verdens værste filming.

Litt søndagsunderholdning:

2dkd8d2.gif

Noe av det værste eg har sett! Du ser det er filming, han snur seg rett mot dommeren etterpå. Også detter han med henda forran hue, det og er typisk filming.

Link to comment
Share on other sites

Usikker på dette med Bendtner. For en stund siden ble han kritisert for å være giddalaus og kom seg aldri til sjanser.

Nå jobber han som en galeislave til tider og er i mine øyne den spissen som faktisk er i best form nå sammen med Eduardo.

Bendtner sin teknikk er heller ikke så dårlig som enkelte vil ha det til.

Vi ser sjelden Adebayor drible med enkelhet motspillere som til tider Bendtner gjør.

Bendtner har mye å gå på og det framskrittet han har gjort siste måned sammen med spillere som Song,Denilson og Toure sier ihvertfall meg at vi supportere bør være litt mer ydmyke før vi kaller spillere forbåde det ene og andre.

 

Almunia er også en spiller som heldigvis har funnet formen han hadde i forrige sesong.

 

Toure er uten tvil best sammen med Djorou. Igår så vi gode gamle Toure. Og den Toure er den jeg har mest sansen for;-)

 

Jeg må si at jeg begynner å bli nokså imponert over Wengers klokketro på spillere som få her på forumet har hatt liten tro...deriblant jeg...og som virkelig overbeviser nå.

 

Det er utrolig hva en dyktig trener får til sammen med tillit og selvtilit.

:P Flott beskrivelse d du skriver. fulstendig enig.. Wenger ser vel en god del på trening som gir han en så god tro på spillerne våres.. E uten tvil enormt potensiale i laget vårt.

grattis alle gooners med 4-0 over en dårlig hollywood Gamst :)

Link to comment
Share on other sites

haha jeg trodde faktisk Gamst snubla, men ser jaggu ut som det var verdens værste filming.

Litt søndagsunderholdning:

2dkd8d2.gif

 

Hehe fy faen for en tufs! Sånt mener jeg FA burde straffe. Uansett hvor mye han hevder å ha snubla, hvis han er å dum å hevde det, er bare pisspreik. Fru Pedersen filma, og det så grundig

 

¨

Deilig med mer enn ettmåls-seier på hjemmebane i ligaen igjen! Det har ikke skjedd siden Everton gjestet

oss den 18 oktober :P

 

Sittet å sett på målet til Arshavin x-antall ganger! En Arshavin spesial :P Den har han gjort MANGE ganger.

 

Song og Denilson hevet spillet sitt. Først og fremst var de mer uforutsigbare, noe som gjør at vi blir mer farlige. De har vært direkte svake sammen i mange kamper tidligere, så dette var godt å se!

 

Bendtner. Ingen dårlig kamp igår, men skal jo score. På onsdag var han direkte dårlig. Men innsatsen og viljen han har vist i det siste han vært veldig positivt. Så får vi håpe det andre kommer seg.

 

Fra nyttår og fram til igår hadde 3-5-0 og 8-3 i målforskjell, i ligaen. Så det var deilig det løsna!

Men det lover godt at vi er såpass solide bakover for tida, når flere av våre offensive stjerner snart returnerer :)

Link to comment
Share on other sites

haha jeg trodde faktisk Gamst snubla, men ser jaggu ut som det var verdens værste filming.

Litt søndagsunderholdning:

2dkd8d2.gif

 

Hehe fy faen for en tufs! Sånt mener jeg FA burde straffe. Uansett hvor mye han hevder å ha snubla, hvis han er å dum å hevde det, er bare pisspreik. Fru Pedersen filma, og det så grundig

 

¨

Deilig med mer enn ettmåls-seier på hjemmebane i ligaen igjen! Det har ikke skjedd siden Everton gjestet

oss den 18 oktober :P

 

Sittet å sett på målet til Arshavin x-antall ganger! En Arshavin spesial :P Den har han gjort MANGE ganger.

 

Song og Denilson hevet spillet sitt. Først og fremst var de mer uforutsigbare, noe som gjør at vi blir mer farlige. De har vært direkte svake sammen i mange kamper tidligere, så dette var godt å se!

 

Bendtner. Ingen dårlig kamp igår, men skal jo score. På onsdag var han direkte dårlig. Men innsatsen og viljen han har vist i det siste han vært veldig positivt. Så får vi håpe det andre kommer seg.

 

Fra nyttår og fram til igår hadde 3-5-0 og 8-3 i målforskjell, i ligaen. Så det var deilig det løsna!

Men det lover godt at vi er såpass solide bakover for tida, når flere av våre offensive stjerner snart returnerer :)

OM gamst sier jeg som de sier på balløya, what a wanker!

Link to comment
Share on other sites

haha jeg trodde faktisk Gamst snubla, men ser jaggu ut som det var verdens værste filming.

Litt søndagsunderholdning:

2dkd8d2.gif

 

Hehe fy faen for en tufs! Sånt mener jeg FA burde straffe. Uansett hvor mye han hevder å ha snubla, hvis han er å dum å hevde det, er bare pisspreik. Fru Pedersen filma, og det så grundig

 

¨

Deilig med mer enn ettmåls-seier på hjemmebane i ligaen igjen! Det har ikke skjedd siden Everton gjestet

oss den 18 oktober :P

 

Sittet å sett på målet til Arshavin x-antall ganger! En Arshavin spesial :P Den har han gjort MANGE ganger.

 

Song og Denilson hevet spillet sitt. Først og fremst var de mer uforutsigbare, noe som gjør at vi blir mer farlige. De har vært direkte svake sammen i mange kamper tidligere, så dette var godt å se!

 

Bendtner. Ingen dårlig kamp igår, men skal jo score. På onsdag var han direkte dårlig. Men innsatsen og viljen han har vist i det siste han vært veldig positivt. Så får vi håpe det andre kommer seg.

 

Fra nyttår og fram til igår hadde 3-5-0 og 8-3 i målforskjell, i ligaen. Så det var deilig det løsna!

Men det lover godt at vi er såpass solide bakover for tida, når flere av våre offensive stjerner snart returnerer :)

OM gamst sier jeg som de sier på balløya, what a wanker!

 

Det skal først sies at jeg ikke forsvarer det Gamsten gjorde, men rett skal være rett: Han sparker seg selv på hælen to skritt før han faller og tror at det er Sagna som feller ham. Hadde han ramlet umiddelbart så hadde det vært greit, når han så løper to skritt før han faller blir det helt komisk.

 

Han unnskyldte seg forøvrig til Sagna etterpå.

 

Ellers så gleder jeg meg stort over at flere her inne nå innser at de kanskje nok en gang har vært vel tidlige ute med å håne, latterliggjøre og ikke se kvaliteter hos egne spillere. Nå venter jeg bare på neste patetiske bortforklaring fra Myles Palmer om hvordan han egentlig alltid har sett at Song og Denilson er gode fotballspillere

Link to comment
Share on other sites

Ekstremt deilig med en storseier i går. Og målscorerene kom som bestilt. Eboue og Arshavin vil bli hyppig brukt i liga-avsluttningen og trengte å få føling med nettmaskene. Eboue ser virkelig ut til å svare på tiltale etter at han ble buet ut av fansen. Har ikke sett han spille så stabilt bra før i hvertfall. Filmingen og de irriterende faktene ser ut til å være på vei bort også. Må si jeg gleder meg veldig over hans fremgang i det siste.

 

På andre målet til Arshavin så jeg at han hadde bestemt seg før han satt inn finta. -Nå skulle han score et "ordentlig" mål, og hvilken scoring. Han har ekstreme egenskaper, og vil bli en svært viktig spiller for oss fremover. Han ser for meg ut til å passe perfekt inn på laget, og er akkurat en slik type vi trenger.

 

Alt i alt meget gledelig. Må nok en gang si meg godt fornøyd med det defensive spillet. Vi slipper ikke akkurat inn mye bakover om dagen, og den tryggheten som ligger i det er meget viktig for laget nå. Har veldig troen på Djourou egentlig. Vi trenger en lang mann i forsvar.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...