Jump to content

2009.03.14 Blackburn Rovers H


pekkiry

Recommended Posts

  • Replies 180
  • Created
  • Last Reply

EBOUE IGJEN !! :)

 

Jeg har ikke ord...

 

ENDELIG litt å smile av for oss igjen! :P

 

Det ser ut som om stemningen i troppen har Løsnet og Gutta har det GØY på banen, Hærlig å se disse scenene, Blir rørt!

 

We loove you Arsenal, WE DO!

 

We love you Arsenal, WE DO!

Link to comment
Share on other sites

nå har det klikka fullstending for wenger.

 

bendtner starter mens rvp sitter på benken... :)

 

Jeg syns ikke det. Pr. idag er Bendtner faktisk i bedre form enn VP.

 

Ellers en morsom omgang hvor Walcott er det farlige framover.

Dabber litt utpå etter 20 min.

 

Gledelig å se Song som leverer igjen.

 

Du mener det :P

 

Til og med eboue gruser bendter som målskårer ;)

 

bortsett i fra fremspillet til det første målet i dag, var (igjen) bendtner langt fra en arsenal spiss.

Link to comment
Share on other sites

Nok en gang: Bendtner er udugelig!!!!!!!!!!!!!!

Nå overdriver du. Bendtner har gjort en av sine beste kamper i Arsenaltrøya, MEN avslutningene mangler.

Avslutningene ER hva det å være spiss handler om, og spisser blir målt i scoringer. Ja, det finnes noen unntak (Bergkamp), men det er slik det er. Hadde det endt 0-0, hadde du da sagt det samme???

 

Tja det handler også om at han tar opp motspillere, så det blir rom for andre til å score mål også. Men du skal se at målene kommer, han løper mye riktig og posisjonerer seg bra, så målene kommer til å trille inn for Bendtner de, bare vent å se, mannen er dessuten ung og er fortsatt under utvikling som spiller.

Link to comment
Share on other sites

Skjønner ikke helt de som sier Bendtner spilte sin beste kamp.

Ja,han var på rett plass mange ganger,men det er også en spiss sin oppgave.

Han blir samtidig servert vakre baller til stadighet og brenner flere 100% sjangser.

Han viser også ved flere tilfeller at han ikke passer ballen til langt bedre plasserte spillere.

 

Er helt greit at folk har en dårlig dag på jobb,men å si at dette er en av hans beste kamper blir bare for å si det litt ironisk,et skudd over mål.

Link to comment
Share on other sites

Nok en gang viser enkelte her inne lavmål, når det gjelder å kritisere egne spillere i en kamp vi vinner og spiller fantastisk fotball.

Til og med fansen på emirates var fantastiske i dag.

Å kritisere enkelt spillere pga av dem prøver å spille så godt man kan og er uheldig når det kommer til avslutninger.

Er like ille som og buhe på egne spillere.

 

Kjempe kamp i dag, nå har vi ikke tapt på 15 PL kamper,

og den rekka kan bli lengre, hvis vi jobber like hardt som vi gjorde i dag

Link to comment
Share on other sites

Her er det mye å glede seg over. 4-0 er langt mer av hva mange av oss hadde håpet på forhånd. I ettertid kan man selvsagt hevde at vi burde ha vunnet med det dobbelte. Isteden for å irritere meg over misbrukte sjanser, så velger jeg heller å glede meg over at mye av vårt kjente spill er tilbake.

 

Mange spillere som viser seg frem. Arshavin er en gigant og viser at vi har mye godt i vente. 2-0 målet er magi a'la Dennis Bergkamp. Gleder meg til fortsettelsen. Walcott bør også nevnes. Bendtner gjør også mye bra, selv om målene uteblir. At Eboue scorer to mål er herlig. Mange av hans hardeste kritikere har trolig fått noe å gruble på.

 

Ha en fortsatt god kveld!

Link to comment
Share on other sites

Nå var det moro å se Arsenal igjen!! Haugevis med sjanser, mål og fart. Vi spiller fantastisk fotball til tider, og overgangsspillet er tilbake!

 

Målet til Arshavin trenger man vel ikke å kommentere engang. Rett og slett konge!!

 

 

Kult at Eboue scorer 2 mål også.

Link to comment
Share on other sites

Eg synst Benter av og til mister ballen for lett og så får han panikk når han e i nerheten av målet .....

Enno synst eg han ikke e god nok for Arsenal , men trur han kommer til å bli det en dag . Spørsmålet mitt er hvorfor Van persie ikke spiller . Er litt redd han stikker til sommeren .

 

Ellers var det veldig mye bra i dag . Vi jobba bra i heile kampen . Var litt redd at dette sku bli en kamp der vi sto å stanga og dei fekk en teit redusering .(men ikke i dag nei ) Når 2 målet kom så kom naboen inn å lurte på hva som skjedde hehe ..... Trur vi skal klare 4 plassen eg :)

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk andreomgang. Veldig mye positivt.

 

+ Vi scorer endelig mange mål i løpet av en kamp, skaper mye og holder nullen.

+ Det aller mest gledelig:: Vi setter masse fart framover når vi får sjansen. Utrolig hvor mye mer rom man får når man gjør dette.

+ Toure hadde en meget god andreomgang. Var med bra framover og solid bakover.

+ Almunia hadde mange gode igangsettinger i dag.

+ Mange gode bevegelser i andre. Bendtner er en som skal ha skryt her.

+ Veldig mye bra vingspill. Arshavin og Walcott setter fart og skaper mye uro. Begge hadde en meget god kamp.

+ Vår sentrale midtbane fortsetter framgangen.

 

- Effektiviteten. Bendtner må lære seg å bruke færre touch foran mål. Jo lenger man venter, jo vanskeligere blir det som oftest.

- DJ slurver fortsatt en del. Han har ikke spilt så mye i det siste, men f.eks. den handsen som førte til frispark er helt unødvendig. Hadde Blackburn scoret der, hadde det blitt kamp igjen.

- Backene våre er nok en gang svake offensivt.

- Førsteomgangen var ikke så bra, men en meget god andreomgang veier opp.

Link to comment
Share on other sites

Almunia hadde flere turer ut i feltet i dag. Pluss for iniativene og ellers stadig solid på det selvfølgelige.

Sagna fortsatt hakket bedre enn Clichy begge veier.

Toure og Djourou gjør det de skal. Hverken mer eller mindre.

Walcott aktiv og er et uromoment. Alt blir likevel ikke like vellykket for å si det sånn. Nasri på den andre siden virket mer sliten, naturlig nok.

Sentralt gjør Song og Denilson en bra kamp, kanskje spesielt Song som etter min mening vinner baller og gjør konstruktive ting i større grad enn Denilson.

Bendtner er veldig synlig, men tatt i betraktning hva hans primere oppgave på banen egentlig er så blir det hele heller middels. Arshavin er MoM.

Innbytterene gjør seg også bemerket i statistikkene. Vela ordner straffen og Eboue blir 2 målscorer. Fint for han.

 

En opptur, men fortsatt veldig mye av og på.

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk artig å se Arsenal sprudle som i gamle dager igjen. Angrepet bølger frem på rekke og rad. Bendtner slet med avslutningene i dag, men gjorde ellers en veldig god kamp. Han klarte jo hele tiden å komme til de sjansene han fikk og det er veldig positivt i hvertfall.

 

Song syns jeg gjør en god kamp sentralt, og en ting jeg likte veldig godt var hvor flink han var til å komme på løp til rett tid inn i boksen til Blackburn som ga oss overtall og skapte større problemer for Blackburn.

 

Dere som savnet Lehmann? En liten kopi i Almunia er i ferd med å blomstre. ;) Ikke alltid like bra at man ypper på seg motspillerne, men i dag var det bare deilig å se. Diouf fortjente det og artig å se en litt mer agressiv side ved Almunia. Mange gode og hurtige igangsettinger i dag også, noe som fort kunne ført til mål.

 

Ellers er det Arshavin og Eboue som virkelig tar kaka i dag. Arshavin med et fantastisk mål og en Eboue som tar helt av etter at han kommer på banen. Utrolig artig for begge to, og de fortjente det veldig!

 

Walcott gjør også en solid kamp i dag og viser hvor mye han betyr for oss offensivt. Det blir sjanse på sjanse hver gang han setter fart på, og det er akkurat det vi har manglet tidligere. Denilson syns jeg også er verdt å nevne. Han gjør mye rart til tider og spiller ikke alltid superfotball, men for et blikk den karen har. Fulgte med han til tider og han er utrolig flink til å finne de rette spillerne til rett tid, forhåpentligvis klarer han å bli enda bedre og kan løfte seg enda noen hakk generelt sett som spiller.

 

Gjorde godt med en sånn fotballkamp igjen, og nå får vi bare håpe at vi klarer å fortsette å prestere slik i kampene fremover. :)

Link to comment
Share on other sites

Herlig kamp, denne har jeg venta på en god stund nå. Når det gjelder Bendtner og hans sjansesløseri, så er jeg enig med mange her inne i at det er irriterende å se alle de svake ballene han sender utenfor og på mål. Men han spilte, i likhet med resten av laget, en flott fotball kamp, han hadde flere flotte innvolveringer i dag, og posisjonerte seg glimrende. Den siste touchen, altså avslutningen må han øve mer på, men herregud folkens han er da fortsatt ung! :)

 

Denilson og Song spiller en kjempekamp og dominerer sentralt i banen, flere gfode pasninger, og Song viser seg frem når det gjelder det defensivet, syns han minnet meg om en Gilberto i form i dag! Forsvaret spiller også fantastisk, Toure og DJ bør få flere sjanser sammen, de utfyller hverandre meget fint. Det var veldig morsomt å se Toure tilbake i gammelt slag med kapteinsbindet på armen, han ledet forsvaret og midtbanen på en måte en kaptein skal gjøre. Backene våre, spesielt Sagna viser gammelt slag offensivt, noe som var herlig å se. Almunia var tryggheten selv i dag, ga ingen returer og hadde flere uvanlige gode igangsetninger.

 

Men det er uten tvil spesielt to arsenalspillere som virkerlig klarte å vise seg fram i dag; Arshavin og Walcott. Det var herlig å se på kantene våre i dag, det er lenge siden kantene våre har vært en så stor trussel. Og andremålet til Arshavin var rett og slett topp topp verdensklasse, uten tvil, etter min mening banens beste spiller! Eboue fikk seg også to mål, to mål han virkelig trengte på selvtilliten, deilig å se feiringene hans, sprudler av liv fra lagets moroklump. ;)

Link to comment
Share on other sites

For en utrolig artig kamp! Arshavin er jo helt konge, satan så fint det andre målet hans var. Var mer "FY FAEN" Enn "JAAAAAAAAA", som kom ut av kjeften min da. ;) Deilig at han fikk to mål i dag, så fortjent. Syns det var bra at eboue fikk to mål i dag også. Det fortjente han! Og resten av laget var jo ikke noe å si på heller. Litt svake inlegg til tider, men hva gjør det når vi vinner 4-0? Eller, må sies at det var veldig svakt av Bendtner i dag. Noen av de sjangsene der skulle han så absolutt ha puttet på, men når vi vinner 4-0 skal han få slippe å så mye pes.

 

Alt i alt en herlig kamp!

 

Lenge siden jeg hatt en sånn god følelse etter en Arsenal kamp!

 

Nei, dette var deiligt! Bare å forsette sånn resten av sesongen nå, og vise hvem som er best i England! :)

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Kjempe bra!!

Almunia, stopperparet samt Nasri, Denilson og kantene var meget gode i dag. Begynner å bli imponert over Denilson og meget fornøyd over Nasri. Sagna skuffer igjen og Clichy er helt grei i dag.

Bendtner er ikke god nok enda på toppnivå men det kan komme med tiden..Dumt av Wenger å la han holde på så lenge som han gjør. Hvis han er så opptatt av å bevare talentet til disse gutta så bør han ta dem ut når faresignalene er der.

Ellers så er det bare å si at Diouf er en latterlig dust og Arshavin er uten tvil BB og i en helt annen klasse enn de vi ellers ser på. Andre målet hans er ren klasse og gir noe laget har manglet siden Bergkamp, Henry og Pires sine dager. Nemlig å skape noe ut av ingenting.

 

WE LOVE YOU ARSHAVIN, WE DO, OH ARSHAVIN WE LOVE YOU!!

Link to comment
Share on other sites

Dere som savnet Lehmann? En liten kopi i Almunia er i ferd med å blomstre. ;) Ikke alltid like bra at man ypper på seg motspillerne, men i dag var det bare deilig å se. Diouf fortjente det og artig å se en litt mer agressiv side ved Almunia. Mange gode og hurtige igangsettinger i dag også, noe som fort kunne ført til mål.

 

He he, jeg merket meg det og må inrømme at jeg likte det jeg så. I tillegg var han sikker på innlegg i dag og var helt ute på en åtte-ni meter og plukket ballen en gang. Det gledet meg masse!

 

Innimellom virker det på meg som om Almunia er like glad om han slipper inn mål eller ei. Han har tidligere latt seg bli "låst" inne på cornere og det har irritert meg stort. I dag så jeg en tøffere Almunia og dæven som jeg det gledet meg :)

 

Bendtner er ikke god nok enda på toppnivå men det kan komme med tiden..Dumt av Wenger å la han holde på så lenge som han gjør. Hvis han er så opptatt av å bevare talentet til disse gutta så bør han ta

 

Tror du ikke at det var grunnen til at Wenger lot han fortsette? Jeg antar at Wenger så at han kom til sjanse etter sjanse og ville at han skulle få muligheten til å sette en av dem. Det hadde vært en real morale boost for gutten.

 

Bendtner gjør veldig mye bra i denne kampen. Han jobber godt, løper veldig riktig, men avslutter desverre dårlig. Det kommer nok etterhvert.

Link to comment
Share on other sites

Dere som savnet Lehmann? En liten kopi i Almunia er i ferd med å blomstre. ;) Ikke alltid like bra at man ypper på seg motspillerne, men i dag var det bare deilig å se. Diouf fortjente det og artig å se en litt mer agressiv side ved Almunia. Mange gode og hurtige igangsettinger i dag også, noe som fort kunne ført til mål.

 

He he, jeg merket meg det og må inrømme at jeg likte det jeg så. I tillegg var han sikker på innlegg i dag og var helt ute på en åtte-ni meter og plukket ballen en gang. Det gledet meg masse!

 

Innimellom virker det på meg som om Almunia er like glad om han slipper inn mål eller ei. Han har tidligere latt seg bli "låst" inne på cornere og det har irritert meg stort. I dag så jeg en tøffere Almunia og dæven som jeg det gledet meg :)

 

Bendtner er ikke god nok enda på toppnivå men det kan komme med tiden..Dumt av Wenger å la han holde på så lenge som han gjør. Hvis han er så opptatt av å bevare talentet til disse gutta så bør han ta

 

Tror du ikke at det var grunnen til at Wenger lot han fortsette? Jeg antar at Wenger så at han kom til sjanse etter sjanse og ville at han skulle få muligheten til å sette en av dem. Det hadde vært en real morale boost for gutten.

 

Bendtner gjør veldig mye bra i denne kampen. Han jobber godt, løper veldig riktig, men avslutter desverre dårlig. Det kommer nok etterhvert.

 

Er så enig i det du sier om Almunia. Det gleder stort å se at han går enda hardere i og samtidig har en mye mer offensiv mentalitet. Jeg synes han har vært "OK" før, og har beskyttet han i flere diskusjoner - men idag fortjener han virkelig skryt. Var vel på halvdistanse 1 gang, men der ryddet heldigivs en for anledningen meget god Toure opp.

 

Fantastisk kamp. Vi angriper gang på gang. Vi ser at når vi får flere spillere på banen som har nesa MOT mål så er vi virkelig farlige. Walcott, Arshavin, Nasri, Song, Denilson - alle gjør en fantastisk jobb idag. De vender bestandig mot målet til Blackburn, og det er da vårt spill kommer til sin rett. BAre så forferdelig synd at Bendtner ikke klarer å sette hvertfall 1 av sine 5-6 STORE sjanser. Men det kommer vel... Men må innrømme jeg i kampens hete var rimelig forbanna ( hvertfall på stillingen 1-0).

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...