Jump to content

2009.03.14 Blackburn Rovers H


pekkiry

Recommended Posts

  • Replies 180
  • Created
  • Last Reply

God kamp av gutta! Litt høyere tempo enn i de siste hjemmekampene og en sentral midtbaneduo som var beveglige og spilte ballen mer i lengeretningen enn på lenge. Song er i form og sender faktisk avgårde en del kreative pasninger om dagen. Men Blackburn var patetisk dårlig, det skal nevnes.

 

Alle var gode i dag, med Arshavin, Song og Toure som de beste.

Synes dansken fortjener masse skryt for en god kamp, jobba veldig godt, men han burde ta seg noen timer med Eduardo og studere hans avslutninger.

 

Jeg er en av de største Eboue kritikerne.... og står fortsatt for at han ikke er god nok for Arsenal. (en tap-in og en straffescoring i dag endrer ikke det) Men selvfølgelig jubler jeg høyt når han scorer!! Er han først der ute, så fortjener han all vår støtte.

 

Herlig å være gooners!!!! pass på, Arsenal er tilbake!

Link to comment
Share on other sites

Har virkelig begynt å like Eboue! Han jobber som pokker og er en Arsenal-gutt tvers igjennom! Kjøper trøya hans når jeg skal til London!!!

 

Jeg bestilte en Eboueskjorte sporenstreks etter at han ble buet ut av en del idioter på Emirates. Jeg har likt gutten lenge, han gjør mye bra arbeid. Før har det sviktet totalt når han får sjanser, vi får håpe at det snur fra og med i dag :)

Link to comment
Share on other sites

Almunia - Meget bra. virker som om utryggheten hans har gått litt bort. God redning på Gamst-header, stødig på frisparket og sikker som banken i feltet. Synd at de ikke viste på replayen at Diouf hadde en albue mot ansiktet hans først i corner-situasjonen. 8

 

Sagna - Ble vel aldri utfordret defensivt, men var først på et par cornere. Får ikke godkjent fremover. Virket sliten (forståelig) og fantasiløs. Bruker lang tid og innleggene hans oser det ikke selvtillitt av. Come on lad!! Du kan så mye bedre. 5,5

 

DJ - Fått spilt seg littegranne tilbake i form. Litt "Senderos" i enkelte situasjoner, lagde et litt unødvendig frispark på slutten med hånda, men ellers stødig. God distribusjon fremover. 6.5

 

Toure - Historieløst å si at King Kolo er tilbake, men jeg mener at vi begynner å se ca 85% av den Koloen vi alle forelsket oss i. Bryter foran, god i lufta, fører laget fremover og har vokst fint inn i kapteinsrollen. Virker som om spillerne lytter mer til han nå. 8

 

Clichy - Litt samme som Sagna. Vanskelig å si noe da han ikke ble utfordret noe særlig, men bombet fremover et par ganger. Vant et par viktige dueller som bakerste mann på innlegg mot. 6

 

Arshavin - Scoret han det første? Samma ulla, han var der og tok det løpet som ventes av en spillertype som han. Det andre var klasse. Har sett han gjøre det et par ganger på youtube og var egentlig sikker på scoring da han rundet mannen sin. Pent! Er fortsatt ikke 100% fit, og tilbringer mesteparten av tiden på motstanderens banehalvdel. Men et par ganger løper han tilbake og jobber for laget. Moro da han ga Diouf en god lårhøne. Det jeg synes er best med Arshavin er at hver gang han får ballen er man sikker på at han kommer til å gjøre noe fornuftig/bra med den. Det myldrer av sjanseskapende pasninger og han finner en løsning på alt. Opererer som en Macgyver i Arsenal-angrepet for tiden. Se bare på den siste sjansen til Bendtner (Overgangen etter vendingen til Walcott). Hvor mange slike balller har vel ikke blitt for dårlig slått de tre siste sesongene? Jeg trodde Song hadde spilt ballen "feil" vei i den situasjonen, men da jeg så at Arshavin fikk ballen skjønte jeg godt hvorfor. Glimrende! Fortsett sånn. 9

 

Song - Meget bra kamp. Stjeler ballen, har vel ikke en eneste dårlig pasning i dag og vinner hodedueller. Sånn vil jeg ha det Alex! 8

 

Denilson - Litt usynlig til tider, men flott assist til Arshavin. Hadde også en flott pasning som sendte Bendtner fri. Har tatt STORE steg siden fjoråret. Bryter bra, og pasningspillet er også mer enn godkjent. 7,5

 

Walcott - Deilig å se han tilbake, nesten der han avlsuttet. Det første kvarteret i andre omgang var meget meget meget meget meget meget meget bra. herlig vending som lurte tre spillere. Håper han forstetter sånn. 8

 

Nasri - Er allerede en etablert spiller for oss. Har skjønt at det finnes to banehalvdeler i fotball og nå briljerer han på begge. Sikker på at han ikke har spilt for oss i flere år? Ser ikke ut som en nykommer og gleder meg til årene fremover med han. Kan bli steike artig! Keep it up. 8

 

Bendtner - Greit, han bommer mye. Men i dag var han rett og slett bare god. Passer fint med Arshavin oppe på topp. (Stor - Liten funker fett) kommer til flere sjanser enn noensinne og snart løsner det skikkelig. Synes Bjelke oppfører seg som en dust i studio slik som han snakket om Bendtner. Spesielt før kampen. Fortsett sånn Nicklas, målene kommer! 8

 

______

 

Subs...

 

Vela - Skaffer straffe på 3-0 og har innlegget til Arshavin på 3-0. Godkjent! 6.5

 

Eboue - Hahahahaha. Det der hadde jeg ikke satt penga mine på. Men jeg er ekstremt glad for gutten. Og jeg skulle ønske at kommentatorene sluttet å kommentere hva som skjedde mot Wigan hver gang de snakker om han. Fansen har vært god mot han siden det. Har skjerpet seg. To mål på 5-7 min spilletid. Herlig. 8

 

Diaby - Cool. Utmerket seg lite, og det er greit i et 10-min innhopp. 5

 

----------

 

 

Overalt er jeg storfornøyd med kampen igjen. Endelig en PL kamp hvor jeg fikk litt puls og hadde noe (positivt) å skrike litt for.

Moro å se Arshavin og Nasri (Og til tider Theo) bytte plasser underveis. Skaper mye trøbbel for motstanderen.

Link to comment
Share on other sites

Her er det mye å glede seg over. 4-0 er langt mer av hva mange av oss hadde håpet på forhånd. I ettertid kan man selvsagt hevde at vi burde ha vunnet med det dobbelte. Isteden for å irritere meg over misbrukte sjanser, så velger jeg heller å glede meg over at mye av vårt kjente spill er tilbake.

 

Mange spillere som viser seg frem. Arshavin er en gigant og viser at vi har mye godt i vente. 2-0 målet er magi a'la Dennis Bergkamp. Gleder meg til fortsettelsen. Walcott bør også nevnes. Bendtner gjør også mye bra, selv om målene uteblir. At Eboue scorer to mål er herlig. Mange av hans hardeste kritikere har trolig fått noe å gruble på.

 

Ha en fortsatt god kveld!

 

Her sier du mye bra. Må si at jeg satt med tanken at det hadde vært typisk om vi hadde rotet dette til på 1 og 2-0 ettersom vi brant så vannvittig mange sjanser. Men dette var en flott kamp. Har savnet flyten i det offensive i hele år, og endelig var "the Arsenal way of football" tilbake. Kan bare være enig i de du nevner over, men vil i tillegg nevne Song/Denilson som var totalt dominante. Deilig å se :)

Link to comment
Share on other sites

Dagens mann er uten tvil Arshavin, ikke bare skårer han 2 mål, men han kunne lett hatt 2-3 assist også.

 

Bendtner er uten tvil vår svakeste spiller i dag. Han gjør masse bra for laget, og fint forspill til 1-0 målet, men det må da være hjerteskjærende for RVP og sitte på benken til fordel for dansken. Hvis dette fortsetter så er jeg ikke overrasket om RVP er ute av den røde trøya til sommeren ;)

 

Ellers meget god laginnsats! Det var en lagseier, men en liten dråpe russisk vodka!

 

MÅLA I GAMMELDAGS TV FORMAT :)

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Dere som savnet Lehmann? En liten kopi i Almunia er i ferd med å blomstre. ;) Ikke alltid like bra at man ypper på seg motspillerne, men i dag var det bare deilig å se. Diouf fortjente det og artig å se en litt mer agressiv side ved Almunia. Mange gode og hurtige igangsettinger i dag også, noe som fort kunne ført til mål.

 

He he, jeg merket meg det og må inrømme at jeg likte det jeg så. I tillegg var han sikker på innlegg i dag og var helt ute på en åtte-ni meter og plukket ballen en gang. Det gledet meg masse!

 

Innimellom virker det på meg som om Almunia er like glad om han slipper inn mål eller ei. Han har tidligere latt seg bli "låst" inne på cornere og det har irritert meg stort. I dag så jeg en tøffere Almunia og dæven som jeg det gledet meg :)

 

Bendtner er ikke god nok enda på toppnivå men det kan komme med tiden..Dumt av Wenger å la han holde på så lenge som han gjør. Hvis han er så opptatt av å bevare talentet til disse gutta så bør han ta

 

Tror du ikke at det var grunnen til at Wenger lot han fortsette? Jeg antar at Wenger så at han kom til sjanse etter sjanse og ville at han skulle få muligheten til å sette en av dem. Det hadde vært en real morale boost for gutten.

 

Bendtner gjør veldig mye bra i denne kampen. Han jobber godt, løper veldig riktig, men avslutter desverre dårlig. Det kommer nok etterhvert.

 

Bendtner gjør mye bra i kampen og han er helt rå i å komme i gode posisjoner. Men når man er så ung og ikke helt venn med ball og fans så kan det gjøre skade med å svi så mange sjanser. Hvordan hadde det sett ut hvis ikke Arshavin hadde gjort det han gjorde i dag og arsenal hadde endt med nok en uavgjort? Hvordan påvirkes Bendtner nå etter å svi så mange sjanser som han gjorde og har vi ikke sett nok i år hvordan det går når de som ikke er klare for dette nivået spiller for lenge og for mye? Gi han mindre spilletid per kamp med heller oftere innhopp er min mening for tallent har han uten tvil! Jeg mener bare det at han hadde en veldig kjip dag på jobben i dag noe som han vel så ofte har hatt denne sesongen og da er det bedre at Wenger tar han ut før det skader laget og ikke minst selvtilliten hans.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Bendtner er uten tvil vår svakeste spiller i dag. Han gjør masse bra for laget, og fint forspill til 1-0 målet, men det må da være hjerteskjærende for RVP og sitte på benken til fordel for dansken. Hvis dette fortsetter så er jeg ikke overrasket om RVP er ute av den røde trøya til sommeren :)

 

Tenk deg om. van Persie: 120 min + straffer i midtuka. Han ble hvilt, og det funket fint. Tipper han starter neste til uka. Du er altfor hard mot Nikky B.

Link to comment
Share on other sites

Var Arsjavin banens beste spiller?

 

etter mi meining, ja. 2-0 målet er rett og slett nydelig kunst. :)

 

Men, vi er så mykje betre enn blackburn idag, sjølv om allardyce tydelig hadde gitt instruksar om sin "bully them out of their game" stil, at det er litt svakt å ikkje vinne med minst 6-7 mål.

 

bring on Hull

Link to comment
Share on other sites

ser at skysports har gitt bendtner en 3`er på spilllerbørsen. synes det blir litt feil for synes bendtner spilte en bra kamp og var med å skape fine angrep for arsenal. men det er jo egentlig j...lig dårlig av han at han ikke scorer iallefall 1 mål på alle sjangsene han hadde.

 

nå må du Finpusse skoene bendtner!:)

 

edit: hvis ikke han bør ta frem skurebørsta da:P

Link to comment
Share on other sites

 

 

Bendtner er uten tvil vår svakeste spiller i dag. Han gjør masse bra for laget, og fint forspill til 1-0 målet, men det må da være hjerteskjærende for RVP og sitte på benken til fordel for dansken. Hvis dette fortsetter så er jeg ikke overrasket om RVP er ute av den røde trøya til sommeren :)

 

Tenk deg om. van Persie: 120 min + straffer i midtuka. Han ble hvilt, og det funket fint. Tipper han starter neste til uka. Du er altfor hard mot Nikky B.

 

Ser poenget ditt. Synes alikevel ikke at jeg er for hard mot bendtner. jeg sier jo han gjør mye bra etc, men som målskårer er statistikken hans veldig laber. jeg skulle ønske han kunne sette de store sjangsene der, men gang på gang så misser han. det skjer så ofte nå at det kan ikke være uflaks lengre.

Link to comment
Share on other sites

Fikk ikke sett kampen selv siden jeg spilte kamp. Men det var deilig å sjekke mobilen med 5 nye meldinger der 4 av de var Plinger fra tv2 med målene til Arshavin og spesielt Eboue. Virker som at dere er fornøyde, så jeg får vel være like fornøyd. :)

Link to comment
Share on other sites

 

Synes alikevel ikke at jeg er for hard mot bendtner. jeg sier jo han gjør mye bra etc, men som målskårer er statistikken hans veldig laber. jeg skulle ønske han kunne sette de store sjangsene der, men gang på gang så misser han. det skjer så ofte nå at det kan ikke være uflaks lengre.

 

 

Vel - han HAR tross alt putta elleve mål for oss i år! Bare fire bak van Persie. Så helt udugelig er han nå ikke!

Link to comment
Share on other sites

Var Arsjavin banens beste spiller?

 

Tror han fikk champagneflaska ja, men etter min mening var han ikke det. Man kan ikke bli kåret til banens beste på grunn av et fantastisk mål. Han var faktisk talt ikke involvert så mye at han fortjener flaska i dag, etter min mening - men misforstå meg rett, god var han for all del! For the record mener jeg at Song var banens beste spiller.

 

Herlig å endelig få en komfortabel kamp der fansen faktisk kan slappe av før det står 90 på kampuret. I dag hadde vi full kontroll gjennom hele kampen, og kunne nyte det gode spillet som laget viste. Nå ga vi Villa litt av en oppgave foran morgendagen. Håper de driter seg fullstendig ut! En skam å si det, men go yids!

 

Almunia - Har lite og gjøre, men er veldig trygg på det lille han må gjøre. Er fort ute som sweeper dersom det trengs. 6

Sagna - Har ingen problemer med å stoppe Gamsten bakover, og er mye med offensivt. Trenger dog å trene mye innlegg! 6

Djourou - Synes ikke han gjør seg bort, men har heller ingen fantastisk kamp. God fysikk og virker trygg med ball. 6

Toure - Gjør en flott kamp. Veldig solid bak, og har flere strålende raid fremover. Bare marginer som gjør at det ikke er avgjørende. 7

Clichy - Har svært lite å gjøre bakover, men viser fin teknikk og fart fremover. Er allikevel noe mindre involvert enn vanlig. 6

Walcott - Ingen fantastisk kamp, men viser sin vanvittige fart og teknikk ved flere anledninger. Solid spill, og mer enn godkjent. 7

Song - Synes han fremstår mer og mer solid. Pasninger og mottak begynner å sitte, og han spilte nok en glimrende kamp i dag! 8

Denilson - Hadde mange stikkere og fine pasninger som ble sløst vekk av angriperne, og spilte en god kamp "i det skjulte". 7

Nasri - Var heller ikke så mye involvert som vanlig, men gjør en god kamp. Fantastisk frispark, og mange nydelige stikkere. 7

Arshavin - Herlig helhjertet innsats på det første målet, og det andre er nærmest ubeskrivelig. Ellers en flott kamp. 8

Bendtner - Får mye ufortjent pepper. Han gjør en flott jobb med å spre baller til medspillerne, og er uheldig på mange avslutninger. 7

 

Vela - Veldig bra innhopp. Nydelig pasning før 3-1 og skaffer straffe - mer enn godkjent. Bør få sjansen fra start neste runde. 8

Diaby - Utrolig fysikk på den fyren, men får for liten tid til å vise seg skikkelig fram. Har dog forbedret seg betraktelig de siste ukene. 6

Eboue - Får "kun" tid til å score to mål og gjør lite ellers, men det driter jeg i for jeg digger fyren! Herlig at han endelig fikk uttelling. 8

 

COME ON YOU ARSENAL!!

Link to comment
Share on other sites

Det er klart at Bendtner burder putta i dag, minst 1-2 og kanskje også 3. Det som er gledeleg med vår danske venn er kor mykje involvert han er. Stadig på løp, utfordrer med ball og er ofte i gode posisjonar.

 

Bendtner bommar og mislykkast ein del, men han er i allefall ein konstant trussel, og kanskje den spissen vi har som truar motstandaren mest vår mest for tida. Gi gutten spele tid! Eg finn det iallefall meir spennande med Bendtner som bommar enn ade eller van persie som er uinteresserte...

Link to comment
Share on other sites

"Tidenes dårligste Arsenal spiller slår til igjen!" - Overskrift utifra enkeltes utspill tidligere!

 

Håper kritikken mot vår hærlige Ivorianer stilner litt nå!

Link to comment
Share on other sites

Dette var en utrolig deilig seier! Vi matcher Blackburns fysiske spill, selv om vi sliter i siste halvdel av første omgang. Jeg syns det var mye positivt å se i dagens kamp. Jeg vil gjerne trekke frem Song som fortsatte sitt gode spill fra Burnley kampen. Sammen med Denilson kjempet de hardt og vant mange baller sentralt og passningene satt godt i dag. Arshaving var livelig og god og toppet det hele med en scoring av øverste klasse. Syns vi viste god psykisk styrke i dag. Vi fikk et tidlig mål og måtte deretter tåle mye tøft spill, men vi reiste oss og spilte Blackburn av banen i andre omgang. Synd at Bendtner ikke fikk et mål i dag. Han skapte mye men var uheldig/udyktig i avslutningsfasen. Men satan så deilig det var å se et offensivt lag som spilte god fotball med masse bevegelse og hurtige kombinasjoner :)

Link to comment
Share on other sites

Skal absolutt prøve å få tak i en Eboue trøye når jeg drar til London om litt under 3 uker :)

tror ikke det blir noe problem, neppe utsolgt for Eboue drakter :P

Bra kamp idag, spesielt andre omgang, herlig å score mange mål igjen

Link to comment
Share on other sites

Hva kaller man den dansen Eboue tok etter sin første scoring idag? Apedansen? Bongotrommer?

 

Noen forslag? uansett en herlig dans som jeg kommer til å smile av LENGE! Skal absolutt prøve å få tak i en Eboue trøye når jeg drar til London om litt under 3 uker :)

apedansen syntes jeg var for drøyt! nesten rasistisk!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...