Jump to content

2009.03.14 Blackburn Rovers H


pekkiry

Recommended Posts

gun__1221463246_Adebayor_2ndgoal_blackburn.jpg

Arsenal v Blackburn Rovers

Barclays Premier League, Emirates Stadium

Saturday, March 14, 2009, 16:00

 

Viste du at?

Det er 51% sannsynlighet for at Arsenal vinner når Arsenal spiller hjemme mot Blackburn. (Basert på alle spilte kamper siden 1962).

Det scores i gjennomsnitt 2.50 mål per kamp når disse lagene møtes på Arsenals hjemmebane i Premier League.

Arsenals største seier på hjemmebane kom i 2006 da laget vant 6-2.

Arsenal har vunnet 14 av 21 kamper mot Blackburn i denne turneringen med Arsène Wenger som trener.

Dersom Denilson spiller denne kampen blir det hans 32. for Arsenal i denne turneringen siden 2008.

Morten Gamst Pedersen har scoret 1 mål for Blackburn mot Arsenal siden 2004.

 

Dommer

Mark Halsey

 

TV Kanaler/Streams

 

Før kamp

Etter iallefall å komme seirende ut etter straffespark konkurransen mot Roma, bør spillerne våre ha fått en skikkelig boost! Vi er videre til kvartfinalen i Champions League og på lørdag skal vi bevise at vi ønsker å være med i neste års Champions League. Aston Villa tar imot Tottenham, noe som ikke er en enkel motstander. Avstanden opp til Villa kan fort være meget liten etter helgen. Eduardo må desverre stå over kampen pga. en lyskeskade, men det er bare noe vi må regne med etter hans lange skadeopphold. Arshavin og Song har ikke vært i aksjon siden forrige helg og det regnes med at de er med fra start. I tillegg er Mikael Silvestre klar igjen, men manglende trening gjør at han ikke er realistisk for start 11'ern. Blackburn sliter nede på tabellen og nå som det nærmer seg slutten av sesongen er de nødt til å vinne kamper. Med seier i London på onsdag kommer de med god selvtillit tilbake til byen igjen. Poeng mot Arsenal vil være utrolig viktig. La oss håpe de ikke går for 0-0!

 

Arsenals utilgjengelige spillere før kamp:

Cesc Fabregas, Type skade: Korsbånd i kneet, Expected return: 21st Mar 09

Thomas Rosicky, Type skade: Bakside av lår/kne, Expected return: 21st Mar 09

Emmanuel Adebayor, Type skade: Bakside av lår, Expected return: 11th Mar 09

Eduardo Da Silva, Type skade: Lyskeproblemer, Expected return: no return date (mulig tilbake mot Hull)

Alle skader i Premier League trykk her

 

Blackburns utilgjengelige spillere før kamp:

M Pedersen Rib Injury 14th Mar 09 doubtful

G Givet Knee Injury 14th Mar 09 doubtful

R Santa Cruz Knee Injury no return date

V Grella Groin Strain 14th Mar 09 very doubtful

B Emerton ACL Knee Injury Aug 09

S Reid Knee Injury Jun 09

Alle skader i Premier League trykk her

 

Mulig lagoppstilling

Almunia

Sagna--Toure--Gallas--Clichy

Arshavin--Song--Denilson--Vela

Van Persie--Bendtner

 

Head2Head

Totalt Arsenal seire: 10

Totalt uavgjort: 2

Totalt Blackburn Rovers seire: 3

____________________________

Arsenal-Blackburn Rovers: 5 1 1

Blackburn Rovers-Arsenal: 2 1 5

(fakta siden 2001)

 

Siste 5 oppgjør:

13/09-08 Blackburn Rovers-Arsenal 0-4

11/02-08 Arsenal-Blackburn Rovers 2-0

19/08-07 Blackburn Rovers-Arsenal 1-1

13/01-07 Blackburn Rovers-Arsenal 0-2

23/12-06 Arsenal-Blackburn Rovers 6-2

 

Tabellposisjon&form

5. Arsenal 28 41-26 49

15. Blackburn 28 32-44 30

 

Arsenal: D D D D D W pts: 8

Blackburn: D L L W D W pts: 8

 

Litt om Blackburn

Trener/Manager: Sam Allardyce | Hjemmeside: http://www.rovers.co.uk/ | Stadion: Ewood Park | Kapasitet: 31300 | Supporterklubb: Blackburn Rovers Supporters Club Norway | Stiftet: 1875 | Kallenavn: Rovers, Pride of Lancashire | Titler: 3 seriemesterskap, 6 FA Cup seire, 1 ligacup seier (2002) | Draktfarger: Hjemmedrakt: Blå og hvit. Bortedrakt: Mørkeblå, med lyse striper foran |

 

Husk!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 180
  • Created
  • Last Reply

 

Det er 51% sannsynlighet for at Arsenal vinner når Arsenal spiller hjemme mot Blackburn. (Basert på alle spilte kamper siden 1962).

 

Beklager, men jeg må henge meg opp i dette: dette har ingenting med sannsynlighet å gjøre. Det er statistikk. Hadde det vært ekte sannsynlighet kunne man jo kastet mynt og kron om poengene, istedenfor å spille en fotballkamp :)

 

(Bortsett fra dette, er det en nydelig kamptråd ;))

Link to comment
Share on other sites

Nok en hjemmekamp mot et på papiret "et svakt" lag. De tre foregående kampene i PL har endt 0-0 på hjemmebane. Nå er på tide å gjøre noe med.

 

Selvsagt sliter vi med skader, men heldigvis så er Arshavin igjen tilgjengelig. At Eduardo ble skadet på nytt var et aldri så lite slag i trynet.

 

Vanskelig å tippe noe lag, spesielt forover på banen. Mange muligheter som kan fungere.

 

Tipper og forventer 3-0 til Arsenal. Arshavin får sitt første mål i dag. :)

Link to comment
Share on other sites

Vel, hvilket lag man kan forvente, og hvilket man ønsker er vel 2 helt forskjellige ting om dagen :) hehe.

 

Jeg håper:

Almunia

 

Eboue - Toure - Gallas - Gibbs

 

Arshavin - Diaby - Denilson - Nasri

 

Van Persie - Vela

 

 

Jeg tror:

 

Almunia

 

Sagna - Toure - Gallas - Clichy

 

Arshavin - Denilson - Song - Nasri

 

Van Persie - Bendtner

Link to comment
Share on other sites

Dette er det ikke ofte jeg sier, men jeg håper for en gangs skyld Diaby starter. Jeg håper det av tre årsaker. Den første er at han fortjener det etter å ha spilt godt forrige kamp. Nummer to er mangelen på alternativer. Den siste grunnen er at Diaby er en stor og sterk grisespiller som passer ypperlig å ha mot et skittent lag som Blackburn.

 

Ellers må jeg si at jeg gleder meg veldig til å se mer av Arshavin. Føler på meg at han får slått seg skikkelig løs i dag. :)

 

Jeg tipper 2-0 av Arshavin og van Persie.

Link to comment
Share on other sites

Dette er nok en kamp som bare MÅ vinnes. Vi har fordel av hjemmebane og trenger å sanke så mange poeng som mulig fremover for å kunne gå forbi Villa igjen og tilnærme oss Chelskij og Pool.

 

Håper, som flere har gitt uttrykk for i eget lagguttak, at våre to sidebacker får vite at de faktisk ikke er hundre prosent bankers og blir plassert på benken til fordel for Eboue og Gibbs. Tror dette er noe av grunnen til at de ikke har vært helt på topp i årets sesong.

 

Ellers håper jeg Walcott kommer inn for Nasri og tar høyrevingen, mens Arshavin blir flyttet over til venstre. Og siden Dudu ikke kan spille bør det bli RvP-Bendtner på topp.

 

Almunia

Eboue-Kolo-Gallas/Djourou-Gibbs

Walcott-Denilson-Diaby-Arshavin

RvP-Bendtner

Link to comment
Share on other sites

Huff, gruer meg til kampen (PL-kamper etter tøffe CL-kamper pleier å bety trøbbel)

Et tidlig mål er utrolig viktig i dag, håper laget går ut i hundre.

 

Håper på følgende lag:

 

Almunia

 

Sagna Djorou Gallas Gibbs

 

Walcott Denilson Nasri Arshavin

 

VP Vela

 

 

tips: 1-0 VP på straffe

Link to comment
Share on other sites

Håper:

Almunia

 

Eboue-Gallas-Toure-Gibbs

 

Walcott- Nasri- Diaby-Vela

 

Arshavin

Van Persie

 

 

Midtbanen til "Håper-laget" ditt er etter min smak litt for offensivt. Tror vi trenger en Song/Denilson sentralt (selv om begge disse to selvfølgelig mangler mye på å være optimale i denne DM-posisjonen)..

Link to comment
Share on other sites

Almunia

Sagna - Toure - Djourou - Gibbs

Diaby - Song - Denilson

Arshavin - Van Persie - Vela

 

Blackburn-dödaren Rockin Robin må selvsagt få en plass i startoppstillingen, dersom han ikke har tatt seg fullstendig ut i midtuka (noe jeg tviler på). Ellers vil jeg gjerne se Arshavin og Vela sammen med hollenderen på topp. Har stor tro på en 4-3-3-formasjon hos Arsenal, og nå har vi sjansen til å prøve det ut. Arshavin og Vela vil passe perfekt i disse veldig offensive ving-posisjonene, mens Van Persie fungerer best med støtte på topp. I tillegg har jeg tro på at en treer med Abou, Alex og Denilson på midten ville fungert, med Alex som ankeret og de to andre i noe mer frie roller til å støtte fremover. Bakerst snart Clichy ha en pause på et par kamper, og jeg tror Kieran kan fylle hans sko på en god måte. I midten har jeg lyst til å se DJ igjen, da på bekostning av Billy. De tre siste er bankers.

 

Edit: Hehe, legger nå merke til at jeg har glemt Nasri. Selvsagt skal han ha en plass på laget.

Link to comment
Share on other sites

Er dette laget vi sender utpå?

 

Arsenal

 

Almunia, Sagna, Toure, Djourou, Clichy, Walcott, Song Billong, Denilson, Arshavin, Nasri, Bendtner.

 

Subs: Fabianski, Diaby, Gallas, Van Persie, Vela, Eboue, Gibbs.

 

 

 

Ville hatt Diaby inn på midtbane. Van Persie er ikke i form om dagen så en plass på benken er greit.

Link to comment
Share on other sites

Er dette laget vi sender utpå?

 

Arsenal

 

Almunia, Sagna, Toure, Djourou, Clichy, Walcott, Song Billong, Denilson, Arshavin, Nasri, Bendtner.

 

Subs: Fabianski, Diaby, Gallas, Van Persie, Vela, Eboue, Gibbs.

 

 

 

Ville hatt Diaby inn på midtbane. Van Persie er ikke i form om dagen så en plass på benken er greit.

 

Korrekt. Står oppført som 4-5-1, men regner vel med Arshavin blir et bindeledd i 4-4-1-1.

 

Edit: Nasri er tydeligvis bindeleddet.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...